Keresés

Részletes keresés

Nadec Creative Commons License 2007.11.18 0 0 1183
Sziasztok !

Nekem is hasonló problémám lenne: ma vásároltam egy lcd tv-t a Metró áruházban.
A polcon lévő tv alá a következő típus szám volt kiírva 32lc41/51 és mellette több ábra köztük a PIP is.
Minden képpen PIP-est szerettünk volna és az ára is megfelelt hát megvettük.
Otthon kibontás, beüzemelés , próba. Sehol a PIP . Használati útasítás PIP-ről 1szó se.
Internet : a két típus közül az 51-es PIP-es a 41-es nem. Ez az árúházban nem így volt feltüntetve .
Ki lehet cseréltetni ? Mi kell hozzá ?
Zitka Creative Commons License 2007.11.04 0 0 1182

A három napos cserejog csak a 3 napon belül meghibásodott (nem működő) műszaki cikkekre vonatkozik.

Természetesen a kereskedő - az üzleti renoméjának fényezése érdekében :-))  - minden további nélkül adhat kedvezőbb feltételt, de törvény nem kötelezi erre.

(Lsd. Ikea 90 napos cserejog - akár nemtetszés esetén is)

Előzmény: Leon_ (1180)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.01 0 0 1181
Nem létezik. Ez régen a 8 napos garancia volt, ma már nem szerepel a törvényben. A jelenlegi Fogyasztóvédelmi törvény alapvetően semmit nem mond ki konkrétan, a piacra bízza a szabályok kialakítását, ahogy az EU-ban szokás.
Előzmény: Leon_ (1180)
Leon_ Creative Commons License 2007.10.30 0 0 1180

Sziasztok,

 

a koztudatban ellegge el van terjedve egy olyan dolog, hogy ha valamit vasarolunk, es nem tetszik, teves vasarlas, -de ugyanakkor kifogastalanul mukodo aru- , akkor 3 napig visszavihetjuk, es visszafizetik a penzunket, minden szo nelkul. Azt szeretnem kerdezni, hogy letezik-e ilyen torveny illetve valamifele szabalyozas?

Elore is koszonom a valaszt!

 

sfi Creative Commons License 2007.09.21 0 0 1179
Hát ez elég durva. Persze kintről bekiabálni mindig könnyebb, de én már jóval előbb visszakértem volna az előleget!
Előzmény: nempiskóta (1177)
sfi Creative Commons License 2007.09.21 0 0 1178
Ehhez általában én is szoktam tartani magam, de elcsábultam, mert ott olcsóbb volt. De komolyabb műszaki cikket mi is csak szaküzletben vásárolunk.
Előzmény: Törölt nick (1176)
nempiskóta Creative Commons License 2007.09.20 0 0 1177
Sziasztok.
Megosztanám veletek az alábbi történetet amiben bebizonyosodik, hogy a pofátlanságnak és a hazudozásnak nincs határa, továbbá a vásárlóból minél több hasznot húzni, majd mikor a jogait kéri számon elhajtani különféle hazugsággal, ma DIVAT nálunk..
Lakásfelújításba vágtunk június elején,és közben nézelődtünk a leendő nappalinkba új ülőgarnitúra után.Meg is találtuk a Lehel úti KIKÁban, nem akciósan egyszerű bőrhatású szövet Carrera links tipusú, szóval megrendeltük gyorsan..
Szóban azt mondta az ügyintéző, a szállítás 5 hét, de inkább 7 hetet ír a szerződésre, addig biztos ideér.Mondtuk az nekünk nagyon jó, addigra költöznénk be, lesz mire heveredni legalább.
Persze a7 hét eltelt a 8. héten telefonon érdeklődtem, akkor egy férfi alkalmazott elnézést kért, mondván túlvállalták magukat sajnos még nem gyártottak le annyit amennyit rendeltek ebből a tipusból, kb még 3 hét és biztosan megérkezik.Már ekkor kicsit zabos voltam, mert ugyebár ez azt jelenti, hogy 12 hetet várok egy bútorra, amit ha akkor elmondanak tán nem rendelek meg, nem fizetek be 38.ezer ft előleget, hanem nyakamba veszem a várost és máshol körbenézek.De nyeltem egy nagyot és beletörődtem.
a csapás a 36 héten ért amikor a postaládánkból kiszedtem a legfrissebb katalógusát az áruháznak és a 2. oldalon ott figyelt az ominózus ülőgarnitúra AKCIÓSAN 78. ezer ft-ért és ami feldühített CASH&CARRY pozícióban...!!!!!!
Vagyis fizetsz és viszed!!!
Persze felhívtam újra az áruházat és a szerződésemre hivatkozva újbóli információt kértem a megrendelt bútorról majd miután egy arrogáns női alkalmazott azt válaszolta, sajnos még várnom kell rá, még nem érkezett be a szállítás, szóval ugyanezt a süket szöveget amit előtte 3 héttel már hallottam, na akkor megkérdeztem, hogy akkor miért figyel itt a kezemben az új katalógusban a bútor ráadásul olcsóbb és azonnal vihető??
Azt a választ kaptam, hogy ő nem vállal felelősséget a katalógusban szereplő hazugságokért, mert hogy ez a bútor így nem igaz.
Jól kiosztottam,kértem hogy kapcsolja a főnökét, mire közölte, hogy már nincsen bent, de szívesen visszakapcsol a központi számra.
Ezek után letettem a telefont és felhívtam egy másik áruházukat ahol megkérdeztem van e ez a bútor ami a katalógusban szerepel.Azt válaszolták igen, egy darab, és azonnal elvihető..
Namármost ekkor jött el az a pillanat, amikor be kellett vennem a feszültségoldómat, meg a vérnyomáscsökkentőmet, de a történet végül jól végződött, mert azóta ezen az ülőgarnitúrán heverészünk, és a 10 hete befizetett előlegünket is szó nélkül visszaadták másnap, amivel elszáguldottam a másik üzletükbe az akciós cuccért..
Most már csak azt sajnálom, hogy nem kértem kártalanítást, vagy késedelmi kamatot vagy valami kárpótlást , de akkor annyira nagyon örülltem hogy végre nem a földről nézzük az új nappaliban a TV-t, hogy csak most később jut eszembe az egész mérhetetlen gerinctelen hazug unkorrekt bánásmód!
Ja, és persze ha lehetne szívesen megkérdezném, hogy vajon hány embernek söpörték félre a júniusi megrendelését, a szeptemberi leárazás miatt??
Meg, azt ismegkérdezném, hogy aki ezt a bútort leakciózta, kapott e szóbeli figyelmeztetést,esetleg más retorziót, mert ha én a munkahelyemen ilyen tipusú hibát követnék el, hááát..

Most befejezhetném azzal, hogy soha többet nem teszem be a lábam egyik KIKÁba sem, de ez így hazug lenne és unkorrekt.
De hogy nem veszek csak olyan cuccot ami azonnal vihető, az biztos.
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.20 0 0 1176
Én azt szoktam csinálni (egyszer már előfordult :)), hogy két-három naponta érdeklődtem, hogy kész van-e, aztán kb. két hét múlva bementem, és kértem a pénz visszafizetését. Először mellébeszéltek, aztán megállapodtunk, hogy levásárolom. Az intersparban nem jelenthet gondot.

Egyébként meg ne vegyen senki műszaki cikket bevásárlóközpontban. Cipőt a cipőboltból, nem volt az hülyeség!
Előzmény: sfi (1175)
sfi Creative Commons License 2007.09.17 0 0 1175
Köszönöm! A kérdés már csak az, mi van, ha törekedtek és mégsem sikerül. De gondolom, ez már költői kérdés. :(((
Előzmény: Zitka (1174)
Zitka Creative Commons License 2007.09.17 0 0 1174
Ha jól tudom, sajnos elég rugalmasan van megfogalmazva a törvényben, "törekedni kell a 15 napon belüli javításra" - kb. így. :-(
Előzmény: sfi (1173)
sfi Creative Commons License 2007.09.17 0 0 1173

Sziasztok!

A következő problémám van: 09.10-én vettünk egy kávéfőzőt (magyar terméket, hogy biztos legyen az alkatrész utánpótlás), de 09.17-én már elromlott, egyáltalán nem melegít. Visszavittük a vásárlás helyére (Pécs-Interspar), ahol közölték, hogy mivel letelt a 3 nap már nem cserélhető, elküldik Dunaújvárosba szervizelni. A szervíz telefonszámát nem kaptuk meg, arról fogalmuk sincs, hogy mikorra készül el.

Úgy tudom, hogy van egy határidő, ha addig nem készül el, akkor cserélni kell. Ezt jól tudom? Illetve ha igen, akkor mennyi időt kell várni?

Köszönöm

cyb6 Creative Commons License 2007.09.09 0 0 1172
jó, amikor az ember végignézi, érdeklődi a netet, hogy költözhetne legolcsóbban, majd a fizetésnél derük ki, hogy Pomázról az odaút, meg a visszaút is beleértedő az árba és miden embernek külön van az órabére, akkor már nehezen rúgja ki az ember az illetőt (sajnos nem voltam ott, csak utólag tudtam reklamálni). Vagy amikor már egy valag pénzt kifizetett az ember a mesternek, akkor már próbálja húzni az időt, hogy valamit azért hátha befejez. Szal itt sem a kirúgás a legjobb módszer... Nincs valamilyen honlap, ahol ezeket a lehúzós arcokat közszemlére lehetne rakni? Egy feketelista, mint a turistákat átverő éttermeknél, vagy valami. Legyen már végre verseny ebben az országban!
cyb6 Creative Commons License 2007.09.07 0 0 1169

Sziasztok,

 

Épp most estünk át egy lakásfelújításon és így a végére kicsit elegünk lett a sok okos mesterből szállítóból stb stb. Lehet ezek ellen valahogy fellépni? Pl. félig elkészült munkák, mekmesterkedés, inkorrekt tájékozatatás után valag pénz kifizetése a költöztetőknek stb. stb. Az a válasz nem ér, hogy oda kell figyelni:DDDD (mindenre nem lehet)

Törölt nick Creative Commons License 2007.09.06 0 0 1167
Ugyan meg nem romlik a víz, de a buborékos buborék nélkül már nem olyan jó.....:)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.04 0 0 1165
Mi tudna megromlani a vízben? Nincs benne semmi, csak H2O, meg ásványok. A csapvíz sem romlik meg, de abban vannak algák, meg egysejtűek, amik elszaporodnak. Szűrés, fertőtlenítés után iható.
Előzmény: Törölt nick (1164)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.01 0 0 1163
Lehet, hog igazad van. Régebben olyan is előfordult, hogy a már kibontott, de a vendég által el nem fogyasztott kupakos ásványvízre a főnök visszarakatta a kupakot a pincérekkel.:) Egy feles pohár segítségével simán megoldható.
Na aztán azt a már régen felbontott vizet tették az új vendég elé....
Előzmény: Törölt nick (1162)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.31 0 0 1161
Előttem bomtsák már ki azt a jéghideg ásványvizet a kutyafáját!
Wormie Creative Commons License 2007.08.31 0 0 1159
Nem akarok kekeckedni, de ha néha esetleg rövidebbre és értelmesebbre fognád a hsz-odat, valamint használnál ékezetet és szóközt, talán jobban megértenénk a mondandódat... ;-)
Előzmény: Törölt nick (1158)
dummy68 Creative Commons License 2007.08.28 0 0 1157
remelem nem leszek off ezzel a hozzaszolassal. valszeg egy uj topokot kene nyitni de nekem meg nem lehet.

Szoval a VODAFONE MOBIL INTERNETrol lenne szo.

Szeretnem mindenki figyelmet felhivni a reklambol es kiadvanyukbol ki nem derulo reszletekre.
A mobil internet csomagokban mindenhol havi 200MB vgy 5 es 10 GB adatforgalmat biztositanak 2000, 5000, illetve 10 000ft ert.

DE arrol persze nincs szó hogy ezt a mennyiseget nem a felhasznalo donti el hogyan, mikent mennyi ido alatt kolti el a kifizetett egy honapon belul, ugyanis a ceg az adat mennyiseget elosztja napokra es ugy szamlaza ki.
TEHAT ha te megrendeltel valamit honap 5-en es a szamlat uazon honap 13-an zarjak le akkor a 200MB nak csak 8 harmincadat hasznalhatod fel kedvezmenyesen vagyis minden tovabbi MB-ert eleg sokat fizethetsz hiaba vagy belul a 200 MB-n, persze a 2000ft mar elore kifizeted nem csak 8 harmincadat.
Ugyan ez a helyzet az 5GB-es a 10GB-es ajanlatokkal.

TEHAT NEM havi 200MB HANEM NAPI 6.3MB kedvezmenyes adatforgalomrol beszelhetunk ami szerintem abszulut nem ugyanaz.

Ha valaki az 5GB opciot valasztja es mondjuk 3nappal korabban fizet elo akkor neki csak 3x 5gb/30 adatmennyiseg all a rendelkezesere es ha tullepi akkor kellemetlen meglepetesek fogjak erni ahogy engem is, hiaba nem hasznalta el az 5GB javát.

remelem masok okulnak a fenti sorokbol es mar nem csak utolag.




Mindenhol havi
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.23 0 0 1156
Már ne is haragudj, de olyan fura problémáid vannak :) El nem tudom képzelni, hogy miért kell digitális fényképezőgépet, vagy könyvespolcot venni a madaras teszkóban, vagy bármelyik bevásárlóközpontban. Mindent lehet kapni szakboltban, legtöbbször olcsóbban is, értenek hozzá, fel vannak készülve az adott termékkel kapcsolatos problémákra, és jó esetben nem bunkó a kiszolgálás. Ha az Auchanban olcsóbb, mint a szakboltban, akkor valamivel átvernek.

És csak hogy tudd, vettem már óvszert patikában, nem is egyszer, úgy hogy sokan álltak körülöttem, fiatal patikusnéni volt, és nagyon készséges volt. Nem kell félni, rohadtul nem érdekli az eladót, hogy mit veszel, naponta százszor találkozik a tiédnél még cifrább kérdésekkel. Pl. egy fotós ismerősöm mesélte, hogy egyszer pinakriptolt keresett, ami egy filmkidolgozáshoz használt vegyi anyag, és a DM-ben kénytelen volt a női eladókkal társalogni a témáról. Nem ették meg :)

Szaktanácsot meg nem szokásom üzletben kérni, semmilyen termékkel kapcsolatban. Ha valami különlegeset veszek, előzetesen érdeklődöm, érdekmentes forrásokból, ha meg hétköznapi dolgot, akkor kevéssé valószínű, hogy az eladó többlet információkkal rendelkezik. A termék cimkéjét, meg a marketinganyagokat én is el tudom olvasni.
Előzmény: Törölt nick (1155)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.22 0 0 1154
Olvastam a Tesco titok című könyvet. Nagyon tanulságos, kb. arról szól, amit mondasz :)
Előzmény: Wormie (1153)
Wormie Creative Commons License 2007.08.22 0 0 1153

És a biztonsági őr miért nincs ott a büfés asztaloknál, ahol aranyláncos honfitársaink nem átallanak polcról összeszedett kajákat fogyasztani, a legkevésbé sem titkolt módon. Kb. három hete a savoya auchanban ott ettek egy komplett TORTÁT a hűtőpultból. :-O Járkált arra bizt. őr, de valszeg nem mert közbeavatkozni. Mert ezek voltak vagy nyolcan.

No erre mondom, hogy ne a vásárlás nélkül, kis válltáskával távozókat b.xtassák, hanem belül is dolgozzanak!!!!!  Nagyon sok ember van úgy, hogy odamegy egy bizonyos akciós termékért, ami természetesen nincs :-(, aztán mérgében azonmód távozik is. Egyáltalán nem általános, hogy ha már ott van, akkor vásárol is valamit...

 

Ezen kívül leírtam már több topikon is elég sokszor: az áruházi lopások kb. 60%-át a dolgozók (főleg a vezetés, ill annak tudtával) követik el, utána jönnek kb. 20%-ban a biztonsági szolgálat, és csak a csekély maradék a vásárlók. No és persze rajtuk csattan az ostor. :-(

Előzmény: Törölt nick (1152)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.22 0 0 1152
Hát tény, hogy nem a harmadik generációs értelmiségiek mennek biztonsági őrnek, de azért még emberszámba lehet venni őket. Attól, hogy nincs szakmája, vagy olyan van, ami semmire sem jó, esetleg alulfejlett az intellektusa, még lehet otthon családja, gyereke, akiket el kell tartania, és mi a fenét csináljon, ha sehová sem veszik fel? Van aki lusta, van aki csak erre alkalmas, nő is, férfi is. A hasznosságuk persze megkérdőjelezhető, de amíg nem én fizetek, baromira nem érdekel, hogy megfogják-e a tolvajokat.

Hogy mindenkit gyanúsnak tartanak, azért van, mert mind gyanúsak is vagyunk. Állj meg egy nagy bevásárlóközpontban egy negyed órára, és nézelődj egy kicsit. Van olyan, akiről nem tudod elképzelni, hogy lopna? Ha van, naív vagy. Másrészt melyikünk hívná a biztonsági őrt, vagy lépne fel maga, ha mellette valaki elrágcsálna egy kiflit, és ki az, aki még sosem fújt ki egy kis parfümöt az originál flakonból, hogy megszagolja, ha nem volt kitéve teszter? Azért néznek mindenkit tolvajnak, mert olyan a közgondolkodás. Még mindig az van bennünk, hogy az államtól (multitól) nem szégyen lopni. Ha majd ez megváltozik, akkor a biztonsági őr kedvesen segíteni fog tampont keresni, addig meg gyanúsan méreget, ha az átlagosnál hosszabb ideig tapogatod az árut.

Mellesleg férfi vagyok, és rendszeresen járok DM-be. Nehogy már kifejezetten valamelyik nem igényei szerint működjön egy kereskedelmi lánc, ahol hétköznapi illatszereket, háztartási dolgokat árulnak. Nem tamponbolt az :)
Előzmény: Wormie (1151)
Wormie Creative Commons License 2007.08.22 0 0 1151

Gondolom, büfé-ruhatár szakon végzettek... :-D

Ha meg az én diplomáimra kíváncsi vagy, böngészgesd a Wormie-összest. :-D

 

Azért nagyon nem lehet véletlen, hogy a fórumok 98%-án szidják a biztiőröket, főleg modortalanságuk és viselkedésük okán.... Nem előítélet, TAPASZTALAT.

Előzmény: Törölt nick (1150)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.22 0 0 1150
Mindenki annak született, én viszont továbbtanultam, de utálom a kényeskedő libákat, akik kiakarják szolgáltatni minden helyzetben.
Nekem még sosem okozott gondot, hogy elolvassam egyes termékek hátoldalán a leírást és az sem, hogy az általam kívánt áruféleséget megkeressem, továbbá különbséget tudok tenni az EALDÓ és a biztonsági szolgálat egyenruhája között.:))
Ha figyeltél, nem Neked válaszoltam, s ha jól emlékszem, nem is kezdeményeztem beszélgetést magasröptű intelligenciáddal.:))
Na csá!!
Ja egyébként Te elvégezted a 8 általánost? Csak azért kérdezem, mert a régi kollégáim mindegyike felsőfoku végzettséggel rendelkezett.
Na így alkoss Te másokról véleményt.
Előzmény: Wormie (1147)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.22 0 0 1149
Szerintem meg is fogja mondani, hogy melyik üzletben keresd legközelebb!!!
Előzmény: Wormie (1148)
Wormie Creative Commons License 2007.08.22 0 0 1148
Valamelyik topikon azt a javaslatot olvastam, hogy a dm-es biztonsági őrt úgy a legjobb zavarba hozni, ha a magát zavartatva érző nő megkérdezi tőle, hogy szerinte melyik a legjobb óvszer. :-DDD
Előzmény: Törölt nick (1145)
Wormie Creative Commons License 2007.08.22 0 0 1147

Kered meg magad vazze!

 

No ezzel szépen kiállítottad magadról a bizonyítványt, hogy IQ-ilag is abszolút beleillesz a biztonsági őrök társaságába... :-DDDDDDDDDDD

Előzmény: Törölt nick (1146)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.22 0 0 1146
A biztonsági szolgálatnak nem az a dolga, hogy a Te röhejes tusfürdőidet keresgesse. Kered meg magad vazze!
Előzmény: Törölt nick (1142)
Wormie Creative Commons License 2007.08.21 0 0 1144

Szerintem azt a vásárlót nem igazán zavarja, hogy belenéz a kosarába, akinek nincs mit takargatni.

 

Ne haragudj, de ez tipikus "másikoldali" hozzáállás. Honnan tudod te, hogy engem mi zavar. Hogy a francba ne zavarna, hogy tolvajnak néznek???????????? SOha életemben egy kiflicsücsköt se rágtam el kifizetés előtt...

Előzmény: Törölt nick (1140)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!