Keresés

Részletes keresés

megré felügyelő Creative Commons License 2021.10.04 -1 0 65007

ja, lazán adják elő!

ezen a képen meg xerintem túl magasra emelte , hihetnők hogy csak valakinek intett, a piros nyíl lenne az ideális.

ezért jó ha folyamatosan kiteszed a kezed, nem ahogy írtad három ritmusban, azt félreérthetik.

persze, ezt nem olyan könnyű végrehajtani, pld. lejtős úton, kátyús, rossz útburkolaton ahol fékezni is kellene mindkét fékkel.

aztán, esőben , erős szélben mindkét kézzel markolni kell a kormányt.

eleve a sokkal gyorsabb autók között lavírozni nem életbiztosítás.

ezért próbálják mindenhol elkülöníteni , kerékpárúttal, sávval, nyommal.

ahol ez nincs meg,jobb híján marad a járda , zebrán átkelés, stb.

Előzmény: ÁsítóSárkány (65005)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.10.04 0 1 65006

Ha csak 1 kátyú van, akkor nem szokott gond lenni, ha előtte is, utána is jelzel.

Legrosszabb esetben picit jobban lelassítasz a kanyarhoz...

 

amúgy balra kanyarnál én legalább 3x jelzek irányt:

- besorolás előtt,

- besorolás befejeztével, ami nem közvetlenül a bekanyarodás előtt szokott történni,

- a bekanyarodás művelet és utolsó hátranézés (előz-e engem valaki őrült balról a besorolás és előző irányjelzés ellenére) előtt.

 

A szabályos balra bekanyarodás, időben kezdett irányjelzéssel és időben történő helyes besorolással nem csak sok kerékpárosnak, sok gépjárművezetőnek se szokott menni...

 

Előzmény: SzeZo (65004)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.10.04 -1 0 65005

tegyük hozzá, aki irányt jelez, azok zöme is hogyan:  hátra lefelé lógatott karral...

 

Előzmény: megré felügyelő (65001)
SzeZo Creative Commons License 2021.10.02 -2 0 65004

Ha kéne, percekig tudnék egy kézzel fogott kormánnyal tekerni.

De! Kátyús lejtő, balra kanyarodás (de lehet jobbra is) esetén nem tudom megoldani, hogy a kanyarodás megkezdéséig jelezzem szándékom, mert a fékezés és az előreesés miatt mindkét kezemmel a kormányt fogom. Ha elengedem egyik kézzel a kormányt, akkor gyengébb a fékhatás, nehezebben veszem az aktuális gödröt, bizonytalanabb lesz a kanyarodás íve. Ilyenkor ameddig lehet, kiteszem a mancsom, majd helyezkedéssel oldom meg a kanyarodást.

Előzmény: ainaiz (65000)
megré felügyelő Creative Commons License 2021.10.02 -1 1 65003

a rossz nyelvek szerint annyira elbaszott a béjemwék irányjelző renc'ere , hogy az állhat a sorozatos kigyulladások hátterében is.

 erre a megoldásra meg presztízs okokból nem térhetnek vissza.

Előzmény: dhpage (65002)
dhpage Creative Commons License 2021.10.02 0 2 65002

aki tud indexelni, az nem kaphat bmw-t?

Előzmény: ainaiz (65000)
megré felügyelő Creative Commons License 2021.10.02 0 0 65001

nem!

de lopni sem szabad , mégis lopnak.

nagyon-nagyon ritkán látok bringást aki irányt jelez.

én szoktam, jobbra-balra kanyarodásoknál, körforgalomból kijőve, stb. de nekem van jogsim, motorra, autóra, teherautóra, stb. is.

sőt, két tükör is van a biciklimen, és nem azért, mert azon szoktam borotválkozni.

Előzmény: ainaiz (65000)
ainaiz Creative Commons License 2021.10.01 0 0 65000

Kérdésem:

Ha valaki nem tudja egy másodpercnél tovább elengedi a kormányt az irányjelzéshez, az nem is ülhet kerékpárra a KRESZ szerint?

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.09.27 0 0 64999

A magam részéről egy FFP3 szűrővel oldanám meg azt a szakaszt :)

Előzmény: Friczy (64996)
kombi Creative Commons License 2021.09.26 0 0 64998

Általános megfigyelés, hogy az előzetes időtervezés mindig sikeresnek mondható. :) 

 

A végrehajtás.. no az tényleg más tészta, mivel szeretem -es sajnos tudom- eltökölni az időt, tehát nem a tervezéssel, hanem legtöbbször a kivitelezéssel akadnak a gondok.

 

Ilyenkor bizony  rendszeres az útvonal egyszerűsítése,(ekkor jön képbe pl Déli pu esetén a Margitsziget helyett a Nagykörút, korábban az Alagút használata ) a magasabb sebesség, illetve rövidebb menetidő érdekében előfordulhat alternatív  színkiértékelés (elsősorban a nulla forgalmú kereszteződések lámpáinál) és, gyakorlatilag természetes velejáró ilyenkor az időtrabló fékezés helyett a pályaudvarra való becsapódás, illetve a vonatra felkapaszkodás utáni nagyfokú lihegés is :)

 

Persze ezeknek a legtöbbszöri, kora hajnali durchmarsoknak is megvan a maga szépsége, az alig ébredező, szinte forgalommentes városban tulajdonképpen nagyon is jó átbringázni.

Előzmény: Friczy (64997)
Friczy Creative Commons License 2021.09.26 0 2 64997

Tervezés kérdése. Az indulási időé :)

Előzmény: kombi (64994)
Friczy Creative Commons License 2021.09.26 0 0 64996

A levegő minősége miatt nem szeretek ott menni. Elszívó ide vagy oda, eléggé füstös.

Előzmény: kombi (64992)
XNC Creative Commons License 2021.09.26 0 0 64995

Ezek szerint vannak ott valamiféle felfestések??

Amikor még én jártam arra, semmi sem volt.

 

Amúgy nem nehéz feltekerni, könnyedén megtettem azt a távot.

Előzmény: kombi (64992)
kombi Creative Commons License 2021.09.25 0 0 64994

Amíg volt Lánchíd, nálam általában a Déli pu felé menet jött képbe az Alagút. Namost ott általában az volt a kérdés, hogy két-három perc az Alagútban, vagy inkább még egy vagy két óra a Déliben a következő vonatig.. ;) 

Előzmény: ÁsítóSárkány (64993)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.09.25 0 0 64993

nem feltétlen ott a gond... levegőminőség?

Előzmény: kombi (64992)
kombi Creative Commons License 2021.09.25 0 0 64992

Felfelé nincs gond az Alagútban, felfelé jóval szélesebb a sáv mint lefelé. A busz kivételével minden kényelmesen elfér melletted... :) 

 

 

Előzmény: Friczy (64989)
megré felügyelő Creative Commons License 2021.09.25 0 0 64991

melyiket akarja használni

ez most is így van!

a szpídesek nem zötykölődnek a járda melletti kerékpársáv soxor csapnivaló útburkolatán.

a járdázók meg nem akarják vállalni a soxor keskeny úttesten elcsapatás kockázatát.

ha olyan a környék,  inkább behúzódok a járdára, nem akarok egy sor lenni a hírekben.

Előzmény: padisah (64971)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.09.24 0 0 64990

Azért a vár teljes kikerülése is csak 900 méter plusz lenne az Alagúthoz képest (bármelyik irányba), a Clark Ádám tértől számolva... jobb lenne a Margit-hídnál.

Előzmény: Friczy (64989)
Friczy Creative Commons License 2021.09.24 0 0 64989

A Lánchíddal nincs bajom, de az Alagútban nem szívesen mennék, pláne felfelé.

Előzmény: ÁsítóSárkány (64988)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.09.24 0 0 64988

Na igen, hiányzik a Széchenyi Lánchíd, marad a melyik ujjamba harapjak dilemma.

Előzmény: Friczy (64987)
Friczy Creative Commons License 2021.09.24 0 1 64987

Na a Margit-híd-Déli sem egy igazán jó útvonal szerintem. Egyrészt a budai felső rakparti kerékpárút úgy, ahogy van, rossz, másrészt a hivatalos útvonal a Széna tér felé (Kacsa utca) szintén hibás nyomvonal, és onnan még át kell jutni a Délihez, ehhez képest inkább bevállalom az Erzsébet-hidat (forgalomtól függően a déli járdán vagy az úttesten).

Előzmény: altenberger (64986)
altenberger Creative Commons License 2021.09.24 0 0 64986

"Örs vezér tere felől a Délibe"

 

Én a Városligeten és a Margit hídon keresztül mennék, plusz 2 km, de szebb útvonal. Nálam az Erzsébet híd, csak Budáról Pestre játszik.

Előzmény: Friczy (64981)
altenberger Creative Commons License 2021.09.24 0 0 64985

"eljutok a Kiskörútig, onnan viszont csak a Kossuth Lajos utca a lehetséges útvonal, a belvárosi kis utcákon át esélytelen."

 

Nem egészen, a Vitkovics Mihály utca folytatása egy átjáróház! (Károly krt. 22.)

Nekem az Erzsébet hídon történő áthaladás nem túl szimpatikus, főleg Pestről Budára az északi oldalon. Budáról Pestre a déli oldalon jobb. (Természetesen (?) a híd járdáján, a gyalogosokra, fotósokra ügyelve!)

Előzmény: Friczy (64981)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.09.24 0 0 64984

Azért belvárosi utcasűrűség nem olyan gyakori vidéken... Szóval, igen, mindenki más is ezt tette, de Budapesten messze felismerhetőbb volt (vagy legalább kellett volna legyen) az elejétől fogva, hogy ez téves irány.

Előzmény: Friczy (64982)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.09.24 0 0 64983

Jól látod, próbáltam a töréspontok számát minimalizálni, és ennél nehéz jobbat...

(ha esetleg tudtok olyan passzázsról az adott környékeken, ahol törés nélkül lehetne kerékpárutat átvezetni a házak alatt, szóljatok...)

 

De a fő probléma az adott útvonalakkal egyáltalán nem a töréspontok, hanem a jelenlegi elsőbbségi viszonyok a keresztező utcákkal.

 

Ha csak 7-8 töréspont lenne, és igyekeznének azokon csillapítani, az egész elviselhető lenne.
A töréspontok egy része a nagy sugárutak keresztezésénél van, ott egyszerűen meg lehet oldani a dolgot. De máshol sem feltétlen extrém nehéz, eddig próbálkozás sem volt rá...

 

Ami a hálózattá összeállás hiányát illeti, teljes mértékben egyetértek.
Ebben amúgy az is benne van, amikor hiányoznak a kerékpárútról a használható le- és felkanyarodási lehetőségek. Sajnos bőven akad ilyen...

 

Előzmény: Friczy (64981)
Friczy Creative Commons License 2021.09.24 0 0 64982

A járdán bringázásról annyit, hogy ez vidéki településeken legalább annyira gyakori (vagy még gyakoribb is), mint Budapesten, nem kéne Demszkyre kenni, ő csak ugyanazt tette, mint mindenki más (rosszul).

Előzmény: ÁsítóSárkány (64975)
Friczy Creative Commons License 2021.09.24 0 0 64981

Jó ez a link és a terved. Tökéletesen illusztrálja, hogy miért nem lehet normálisan alternatív útvonallal kikerülni a Nagykörutat. Mindkét alternatív nyomvonalban van 7-8 töréspont. Persze megfelelő forgalomszervezéssel biztos lehetne javítani rajta, hogy ezeken a pontokon a kerékpáros könnyen áthaladjon, de jelenleg sajnos nem ez a helyzet. És pont ugyanez az ábra sugárirányban is, hiába vannak itt-ott használható kerékpáros infrastruktúrák, nem érnek össze. Topológiai szempontból sem. Pl. ha én át szeretnék menni az Örs vezér tere felől a Délibe, akkor egyrészt elég komoly kerülőt kell tenni, hogy eljussak a Keletiig (a Kerepesi úti bringasáv nem ér el az Örsig), utána viszonylag könnyedén a Wesselényi utcán át eljutok a Kiskörútig, onnan viszont csak a Kossuth Lajos utca a lehetséges útvonal, a belvárosi kis utcákon át esélytelen.

Előzmény: ÁsítóSárkány (64975)
Friczy Creative Commons License 2021.09.24 0 0 64980

ramtre filter ON

Előzmény: ramtre (64964)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.09.24 -1 0 64979

A szembesávos kerékpársávnál nyilván kultúrális változás kell, ami nem megy egyik napról a másikra. De ettől még nem kell azonnal feladni.

 

A kis utcákban valóbanen nem kerékpárút kell.

Ott a következők kellenek:

- zsákutca csak kerékpáros továbbhaladási lehetőséggel (betontömb) ami mellett csak a kerékpáros fér el
  és/vagy

- mozgó oszlop, ami kiszűri, csak az a gépjármű jusson be, aki nagyon indokolt (tömegközlekedés, mentő, tűzoltó...)

- egyirányúsítás kivéve kerékpár, szembe kerékpársávval vagy nyommal úgy, hogy a kerékpár tudjon egyenesen haladni, más nem

- és ezt követően védett út elsőbbséggel.

 

Na ettől lehetne kerékpáros infrának nevezni. A jelenlegi állapotában persze, hogy nem. És jelen állapotában az ajánlott útvonalnak sincs sok értelme, ha annyival gyorsabb akár a nagykörút... ott nem kell minden sarkon jobbkezet adj.


A parkolók megszüntetése előtt jópár teremgarázst kellene építeni --  ahhoz meg ingatlan kell, amire ki adja a pénzt -- és/vagy a jelenleginél jóval jobban kiszorítani a gépjárműforgalmat, de nem ilyen drasztikus lépésekben, mert az összeugraszt és visszafele sül el.

Előzmény: padisah (64976)
jee_c Creative Commons License 2021.09.24 0 0 64978

"családi házak helyett tömbházak, lakások, irodaházak,"

Ezt reálisan hogyan lehetne Budapestre átvezetni? Főleg annak a tükrében, hogy hatalmas népesség kiáramlás van az aglomeráció irányába.

A tömgeközlekedés nyomatása jó ötlet.
Igazából még az önvezető autók hozhatnak majd nagyobb változást (önvezető kisbuszok, amik program és real time igények alapján járnak ad-hoc útvonalakon, és így szerint visznek el embereket A-ból B-be). Ilyen robot kisbuszból lehetne sok, nyilván elektromosaknak kellene lenniük, és neten, realtime lehetne kérni utat a kezdő, és érkezési pont megjelölésével. Szép kis programozói feladat egy ilyen rendszert optimálisan vezérelni, de nem megoldhatatlan.

Előzmény: padisah (64976)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!