Koszonom. Felskicceltem (nem meretaranyosan), a ket teto kozotti szurke valami lenne a cserepszinu badog. Jol ertettem a javaslatod? A cserepszinusegnek "csak" esztetikai szerepe van, igaz?
A problémám igazából az, hogy a telekhatáron van egy alap nélkül 40-45 cm magas, kb 20-25 cm széles betoncsík (?) a telekhatáron, amibe vascsövek vannak beleültetve kb 2 méterenként, és erre van különböző méretű párnafák rögzítve egy pala kerítés sor.
A csövek és a párnafák természetesen felőlem vannak, a teljes kerítést a n saját maga építette jó 30 éve (saját elmondása alapján), nem mozog 1 helyen láttam repedést. A talaj jó 1,5 m-ig tiszta homok, lapátolni lehet.
A párnafák lassan szétrohadnak, és abban maradtunk, h kicseréljünk zárszelvényre.
Mivel így is bűnronda lenne a kerítés, ezért gondoltam, h legyen ott valami betonkerítés szerűség, még akkor is, ha nekem kellene többet beletenni.
Ez kb 220-ból kijönne abban az esetben, ha a meglévő kerítés elé tenném a full betonlapos kerítést 10-15 cm-rel.
Ha a régi kuka, + betonozni kell az új alap + 2 sor zsalukő sor miatt, akkor kb 380e-re kalkuláltam, + meglenne uaz a hatás, tehát lenne egy térdfal, és arra menne rá a betonkerítés, csak értelemszerűen 1 elemmel kevesebb.
Mit csináljak? :)
Egy fullos zsalukő kerítés költsége kb mennyi lenne? 2.20 magas + alap.. ez esetleg meg tudja valaki becsülni?
A tanúsitvány szerinti értékkel kb 18 kW volt a maximális hőigényed (-15 fokban).
Ha hőszigetelsz és nyilászárót cseréltél, akkor egyáltalán nem lehetetlen lemenni 6 kW alá, de nagyon kell számolni, mert nem evidens, hogy sikerül.
Én nemrég veszekedtem egy gépész kivitelezővel, mert az ő (20 éve is elavult módszeres) számitásai szerint több mint kétszer akkora radiátorok kellettek volna a házba, ami 300e Ft pluszot jelentett volna (design radiátorok).
Az én Winwattos számitásaim viszont nem ezt mutatták, és nem hagytam megvetetni a nagyobb/több radiátort.
Le kéne már arról szokni, hogy hasraütve számolnak hőigényt egyesek, mert megvannak erre a célra kifejlesztett programok, amiket az élet ezerszer igazolt.
Azt szeretném megkérdezni, h szabályozza-e valami a telekfeltöltés lehetőségét, mértékét?
Ki akarok cserélni egy kerítést úgy, hogy a túloldalt a szomszéd feltöltötte 20-30 cm-re a telkét, és még tovább szeretné ezt 10 cm-rel emelni.
Emiatt elég csúnya pluszköltségek lennének (betonalap + két sor vasalt zsalukő), hogy az elképzelt kerítés (betonelem) alsó 50 cm-re + lefelé a földbe alapot kell készíteni). + Esztétikailag is ronda lenne..
Bár a szomszéd azt mondja, h szerinte felesleges, mert igazából a mostani kerítéstől kb 20 cm-re 15 cm-re kiemelkedve egy régi ház alapján fut végig a kerítéssel párhuzamosan, így az új kerítésre aljára sem kellene akkor figyelmet fordítani.
Ez a nekitámaszkodó föld milyen módon veszélyes?
Mi váltja ki a a kerítés előre borulását, ha pl 70-75cm mélyre mennek le 2m-ként az oszlopok?
A Mika kazánra gondolsz? Vigyázz!! ha melegvizet is termeltetsz vele akkor az nyáron is fűti a szobát kis mértékben. Na nem nagyon de nyáron minden fűtés borzasztó tud lenni. Már csak a gondolatától is kiráz a hideg:-)
Nyeregtetos ikerhaz egyik felenek a tetoteret hoszigetlnem, ami a tetosik 15-20 cm-rel valo megemelesevel jarna. A tetogerinc meroleges a ket hazfel hatarara. Hogyan lehetne korrektul osszehozni a ket kulonbozo magassagu tetosikot, hogy a szomszed ne azzon be utana? Elore is koszonom a valaszokat.
tudom h már nem érvényes most mondjam azt hogy az előszobában olyan lukak és repedések voltak h ki majdnem ki lehetett látni..egy hétig csak a vakoltunk..
Ok, előbb szigetelni akarok mert a falak is rondák kívülről..ez jogos.
alapterületem: 138nm. abból kb 25-30 padlásszoba ferde falakkal ugyebár.
ez mit jelent?
"az épület fajlagos hőveszteségtényezője nem felel meg? "
én biztos, hogy a konzolokat szerelném fel előbb. a konzol hosszát kell növelni, de így a szilárd falnak támaszkodik a konzol, nem a hőszigetelésnek, fixen meghúzható, nem lazul meg. ennél a megoldásnál az lehet a probléma, hogy a standard klima konzol rövid. ez áthidalható pl. hilti, sikla, müpro tartószerkezeti elem használatával.
Ha azóta cseréltél sok mindent, akkor lfact sem ér a korábbi energetika, hiszen az a régi szerkezetekre volt számolva.
Egy tömör tégla falra vagy B30 falra rátett (akár csak 10 cm) dryvit már 50-60%-al csökkenti a hőigényt. Ezért kell(ene) mindig előbb szigetelni, és utána korszerűsiteni a fűtést, mert sokkal kevesebb hőleadó és kisebb kazán kell.
(A 175 kWh/m2/év adatból az alapterület ismerete nélkül egyébként sem lehet mit mondani)
Inkabb az a kerdes, hogy a 15 vagy vastagabb szigetelesnel mennyi fog kilogni a konzolbol es azon hogyan fer el a klima ! :-)
En masr olyat is lattam, hogy a komplett klimat korbeszigeteltek a 'szakemberek'. A fele a szigetelesben eltunt...,hogy lehet karbantartani majd, ......az jo kerdes !
Az így nem működik. A szinezésnek, szigetelésnek kell előbb elkészülni, és utána nagyon hosszú dübeles csavarokat kell használni! Ha előbb a konzolt teszed fel, hogy szigetelsz? Lehet, csak randa lesz! Nem lesz annak semmi baja! Ésszel csinálva.
Ablakcserén gondolkodom, csak az a gond, hogy a külső falon EPS-hőszigetelés van. A régi ablak kibontása során gondolom, sérülni fog a szigetelés. Mennyire macerás a javítása, ill. létezik erre technológia, amivel kulturáltan megoldható?
Üdv VAN valaki akinek volt hasonló tapasztalata 10 éves tetőszerkezetben egy szoba amit eddig nem használta, most ott aludva egy percegő hangot hallottam ( gondolom valami faevő bogár) gipszkarton, tapéta van fenn. _Valami ötlet hogy találjam meg a kis dögöt, dögöket ha felülről ( tetőtér felől) nem férek hozzá? _Illetve milyen szert javasoltok az elintézésére?
Egyáltalán hogyan lehet megakadályozni a bejutásukat a tetőtérbe, azért annyira nem nagy méretűek, szerintem akár hálón keresztül is bejutnak.