Én is használok ilyen brikettet és nagyon megvagyok elégedve vele, a viszonylag kis méretű tűzteremet reggel parázsról tudom vele indítani.
Tőlem is kéri az eladó ezeket az adatokat. Mivel ez egy építőanyag kereskedés és az illetőt régóta ismerem (komplett családi házat építettem fel a telepéről) én hiszek neki.
kérdésem volna, mert tisztára elbizonytalanodtam. az itong fal biztos, ennél bonyolultabbat nem szeretnék. a belső borítására olvastam már (1) pucér - ez nem tetszik; (2) glettelt - ez állítplag nem bírja a hőt, leesik; (3) flexragasztóval glettelt - erről nem olvastam tapasztalatot; (4) kálciumszilikát lappal "glettelt" (borított) - ezzel csak az a baj, hogy nem tudom, hol lehet venni.
szakember adna mértéktartó tanácsot? úgy értem nem feltétlenül azt, ami a nagykönyvben van, hanem olyat, ami nem a legdrágább, de működik.
egyébként találtam ilyet: Kalciumszilikát hőszigetelő lemez / Isolrath 1050 25mm (1000 mm x 625 mm x 25 mm )
4000 forint egy tábla. ezt ismeri valaki (gyártó)? köszi
Az hogy a konvekciós burkolat a tűztér körül hány fokos az nem egyenlő a kilépő levegő hőmérsékletével! A tűztér környékén igen nagy a forróság, azt érinteni nem leet szinte mert azonnal éget. A kandalló falazatának a belseje egy-két óra rendesebb használat után szintén éget. Kettő között légrés úgy 4-5 centi. kilépő levegő 55-60 fok környéke. Nem annyira idevágó téma de pölö processzor vagy GPU. 60-70 fokos maghőmérséklet mellett kézzel is forrónak érződő lamellákról 30-35 fok körüli levegő jön le. Vagyis a tűztér falazatának a hőmérséklete vagy a konvekciós burkolaton mérhető hőmérséklet nem egyenlő a kilépő levegő hőmérsékletével vagy a konvekciós burkolaton mérhető (de még az azon belüli) hőmérséklettel sem.
Jó ideje én is kandalló tulajdonos vagyok és nagyon szívesen rakok éjszakára rá kandallószenet: "kamin brikett" vagy "rekord" feliratút.
A kandallósztenet mindenhol átlagosan 5000Ft-ért veszem mázsánként, csak egy helyen adják 4800 FT-ért. Kérdésem az lenne miért kér az olcsóbb szén eladója nevet címet és adószámot, arra hivatkozva, hogy így ellenőrzik a lakossági eladást, nehogy ipari célú felhasználás történjen. Mi igaz ebből, mert nekem nagyon fúrcsa?
Természetesen nincs két egyforma kivitel. Biztos más a hőfok egy szellőssebben körbeépített vagy egy Hevesi féle körjáratos kandalló között. Csak művészet a kandallóépítés :)
Ha nem lenne gond, nem gépelném le mégegyszer, ami tapasztalatot szereztem a témában, mind megtalálod az itteni hsz.-aimat visszaolvasva kb. januárig (max. 100 db). Tanácsot nem adnék, mert a véleményem nem szakvélemény, nem tudhatom, az egyáltalán helytálló-e, amit én kitaláltam, megvalósítottam.
Szigorúan magánvéleményem szerint az elgondolásod jó, elvileg működni fog a cirkuláció, mert a fizika szerint működnie kell :-)
Bármilyen színárnyalat kialakítható, a színezéshez ásványi festék kell.
Ha a kupola kialakításánál használtatok valamilyen hőáló hőszigetelő anyagot ami miatt a kupola külső hőmérséklete nagyon lassan változik, és soha nem lesz magas hőmérsékletű, akkor nem lesz gond más anyaggal sem. A ház homlokzatán is fenn marad a nemesvakolat, pedig éri a nap rendesen, de nem hírtelen, hanem fokozatosan melegszik fel a felület.
Úgy veszem ki a szavaidból, hogy a csözes meleg levegő-elvezetést is alkalmazol.
Én is el akarom vezetni a levegőt, de csak a kandalló mögötti két helyiségbe: 2 db NA 160 csővel (Kb.: 30 ill 25 légm3 kellene fűteni, csőhosz kb. 0,5 m a konvekciós burkolattól). Ha alul is megfelelő "hideg" levegő-bevezető nyílásokat alkalmazok, akkor működni fog a megfelelő gravitációs cirkuláció? Lv. 1,0 mm-es normál szénacél lemezből csinálnám a konvekciós burkolatot.
Légyszíves mondj véleményt az elgondolásról, ill. érdekelne neked milyen az elvezető-rendszered, mik a tapasztalatod vele?
Ha valakinek van ezzel kapcsolatban tapasztalat, véleménye, azt nagyon megköszönném! Kb. 2 hét múlva kezdjük építeni....
Én a 180-200 fokot a kandallóstól hallottam. Ha ő hazudott, akkor én is.... Mondjuk én is soknak találom egy kicsit. De azért a konvekciós burkolatban azért sztem elég meleg lehet, vmivel több, mint 55 fok...
Amúgy vettem tűzteret, örülök, hogy nem a Easyboxot, mert egy-két kandalló forgalmazóval beszélve elég silány a minősége (volt, hogy az ajtaja a bemutatóteremben az ügyfél kezében maradt -)).
GÉJA gyártmányut vettem, 10 kW NA 150 füstcsonk, szép külső szerintem, bevált technológia (3 évet húzott le a kollégámnál).
A pörkölődés a nagyon közel elvezetett füstcső vagy a felül feltorlódó meleg levegő miatt kialakítástól függően előfordulhat, ezt elismerem. Nálunk nics vakolva meg hálózva, a két gipszkarton lap (vízszintesen el vannak fektetve) a glettelésnél meg van erősítve üvegszálas szalaggal, utána a gipszkarton csak simán le van fűrészporos tapétázva és festve oszt jónapot. :-)
Mondom: hetente többször megteszem hogy a kiömlő levegő útjába tszem a kezem. Nem süt. Olykor lecsekkolom a belső hőmérsékletet is de azzal sincs gáz. AMi különbség lehet a rendszerünk között az az hogy alul-felül kifejezetten nagy nyílások vannak és nem kell még a csöveken áttuszkolnia a levegőt a fajsúlykülönbségnek. Sokat számít.
Hát lógathatod, de utána lehet, hogy amputálni kell... :-) Én is a többiekkel értek egyet, komoly hőmérővel mértem az egyik meleglevegő elvezető cső tetején, kb 2 m. hossz után, 194 fok amire tutira emlékszem, de nem mernék megesküdni, hogy nem ment 200 fölé.
Köszi a tippet csak egy bajom van vele, A világtól elzárt helyen lakom úgy látszik mert 60km-es körzetben nincs ,ott is csak rendelni lehet ,kb 1hét!Nemtudod véletlenül hogy szinezhető -e?A termékismertetőn nem utalnak rá.
Egy másik tipp a Toscana nemesvakolat,állítólag három éve felkenték és még szuper,nem repedt meg.Nem tudsz ajánlani a Sopro helyett mást amit esetleg megkapok közelebb,persze lehet hogy az sincs itt de szivesen venném a tanácsaidat!
A Schiedel-esek persze, hogy a saját Uniplus terméküket ajánlották, furcsa volna ha más termékét fényezték volna.
A kéményesek amúgy vízteres kandallóhoz saválló acél alapanyagú kéményrendszert szoktak javallani, a túlzottan visszahűtött füstgáz miatt nagyobb valószínűséggel jelentkező kondenzáció miatt.
Vízteres kandalló nem üzemeltethető csak ha rá van kötve a fűtésrendszerre. Valaki régebben mondott gyártót, ahol ezt is megoldották, de nem ez a jellemző.
A javaslatom amúgy az, hogy előszőr kandallóban dönts (a ház hőigényének függvényében), utánna keress hozzávaló kéményt.
kicsit átalakítjuk a házunkat, és kéményt ill. kandalót is építünk be. 1. A kérdésem az lenne, hogy milyen kéményt válasszak? A schiedel-esek az UNIPLUSZT erőltetik (20-as) a LEIER-t meg fikázzák :) Milyen az a normális minőségü kémény, ami megfelelő ill. megfizethető?
2. Valószínűleg vízteres kandallót fogunk választani, nem tudom milyet még :( a kérdés az lenne, ha egy ideig nem kötöm rá a fűtésre a kandallót, tehát csak levegő melegítésre használnám, (persze víz nélkül) okozhat ez gondot ?
Jó ötlet. Egy közös sörözéssel esetleg összehozhatnánk. :)
Általánosságban beszéltem a felhasznált anyagok alkalmazhatóságáról, valahol működik, valahol nem. Volt itt a fórumon régebben olyan hsz. akinek megpörkölődött. Igazságot itt csak a Rigips mint gyártó tehet, hogy ajánlja e a termékét erre a feladatra, belső hőszigetelés nélkül. Valaki használ hőálló ragasztót, másnak jó a flexragasztó is. Ha viszont lehullik a ragasztott lap, a ragasztógyártó nem fogja elismerni az anyaghibát. Valakinél működik a vízteres tűztér, vagy kályha megfelelő biztonsági szerelvények nélkül valahol robban, ha pl. áramszünet van, vagy kinyiffant a keringető.
Tudod mit? Ha érdekel a legközelebbi idényben esküszöm megpakolom a tűzteret úgy istenigazából aztán megmérem hány percig tudom a kupolába lógatni a kezem. Valami sámlit is viszek a létra tetejére hogy le tudjak üni. :-D Rendszeresen csekkolom így a kilépő levegőt szal tudom miről beszélek. :-)
Aki ytongból készíti bármelyik részét is a kandallófelépítménynek, biztos használ belülről valami hőálló hőszigetelő anyagot. Abban az esetben az ytong nincs igazi hőhatás alatt, ergo nem változik meg az állaga, rajta marad a külső ragasztott lap, vagy vakolat. Szerintem port meg nem keringet többet mint a lapradiátorok, nem érdemes külön vele foglalkozni.
Nálam a harmadik évet húzza ki gond nélkül. Ergo nem 3 évente kell kicserélni (de még ha így lenne is kibírnám) hanem lehet hogy örök élet meg egy nap. :-D Ennyi. Az idén egész más célból volt leszedve és ha már levettem lecsekkoltam.
Én meg fogtam egy hőmérőt és odatartottam a kilépő levegő űtjába. Igaz nem volt különösebben megrakva a tűz, olyan átlagos mínusz ötös külső hőmérséklethez tartozó (nálunk9 tűz égett benne. 55 fok jött ki felül. A kupolában (aminek a felső élénél van a kilépő tehát még csak nem is lehet hogy a levegő bennrekedve túlmelegedjen) mi a fityfenétől lenne ugyan száz fokkal több?
Az én tervem az, hogy a meglévő (4 éve épült) cserépkályhám felső részébe (legfelső takarása fölé) elhelyezek egy 7-8 cm vastag, kb 50*70 cm-es lapos tartályt, benne a víz áramlását irányító lamellákkal, és ezt kötöm rá a meglévő rendszerre (álló gázkazán, keringtető a szuterénben). Fűtésszerelő szerint rendben van az ötlet. Felfűtés után fog tudni felvenni annyi hőt, hogy ellátja a 100 nm-t. Külön termosztátot kap a kályha, beállított hőfoknál indul a szivattyú. Ha nem vagyunk otthon és nincs meleg a kályhában, akkor pedig indulhat a gázkazán (remélem erre egyre kevesebb szükség lesz) Elvileg nem kellenek szelepek, csapok, és a meglévő tágulási tartály is elegendő lesz. Eddig a gázzal 60 fokos vízzel fűtöttünk Nem volt szükség többremert a cserépkályha megadott egy alap hőmérsékletet. Reményeim szerint a kályha többet is fog tudni, ha kell. Előnye , hogy a kályha "vize" folyamatosan meleg lesz a rendszerben, ellenben a kazánéval, ami csak akkor volt meleg, amikor bekapcsolta a termosztát.
akkor most nem lettem sokkal okosabb. nagyon sokan csinálják itongból az egészet, el nem hiszem, hogy kettéreped. a porzásra meg írtam a hővisszaverő fóliát (úgy gondoltam, hogy a falak tetejére kifeszítve a fólia, és lesúlyozva a fektetett itong lezáróval)
belül meg csemperegaccsal glettelve lesz az egész. azon még gondolkodom, hogy a port hogyan lehetne a körben megforni (gondolom alul lenne célszerű, ahol szív)
igazából a fütcső teteje meg a lezárás alsó síkja között lesz itt vagy húsz centi. szerintem ott már bőven nincs száz fok
amúgy a kőmíves srác, akivel csináljuk, azt találta ki, hogy 20cm-es ytong-ot tegyünk a tetejére, mechanikailag rendben van, a mérete meg cirka stimmel, mert 45cm körül van a tűztér mélysége, plusz a fölfektetés. vélemény?
A mai napon lett kész a kandallónk és a következő kérdéssel fordulok mindenkihez aki már túl van az építkezésen.
A tűztér feletti rész be van kétszer hálózva és besimítva,most szárad.Mi nem akarunk sima felületet csináltatni hanem valami kőporos vagy nemes vakolatot szeretnénk rávinni ami remélhetőleg nem fog megrepedezni és leesni!
Van már valakinek tapasztalata ez ügyben?Mivel-milyen márkályú anyaggal csináltassuk??