Autó féltengelyben nem gondolkodtál? Kicsivel többet elvisel, és monokinetikus. (nincs lüktetés)
Ha mindenképp maradsz a keresztes hagyományos kardánnál, akkor két duplacsuklós megoldással tudsz nagyobbat is törni. (hasonló, mint a 2T Warbi féltengelye)
Köszönöm a választ. Magam is ezt a szöget ajánlanám jószívvel minden gépépítő társamnak, most abban a ciőben járok mint a kis iskolások, egyszerűen nem az jött ki. Hátha valaki ismer olyant, hogy speciális építésű nagyobb hajlás szöget elviselő kardán is van már kitalálva, kivéve a hardyt, hogy ne keljen a gép lábait 10-13 cmrel rövidebbre vágni.
Segítsen már Valaki, hogyan kell méretezni a kardántengelyt, mekkora az a legnagyobb szög amit még tartósan károsodás nélkül jól elvisel, ezzel hajtanám az ágdarálót./egy tengelyes négy késes/
Köszönöm az elismerést részetekről, igazán nem is ez a gép volt a cél amit kinéztem csak mire összekapartam a lóvét azt eladták.De nem bántam meg mert a családban lévő pár hektár föld minden műveletét el tudom vele végezni ezért is a munkagépek (és még nincs is minden ami kellene).Amúgy ez is már 1984-es és csak nekem új.
Én Győrmegyei vagyok,mikor a 414-est vettem előtte nézegettem én is a K 25-öst de mikor az egyik barátomé 2x egymás után hengerfejes lett kiábrándultam belőle pedig alkatrészt is könnyen vennék hozzá mert közel van Dunaszerdahely (Szlovákia) és még olcsó is.
Ha lesz lehetőséged és keret rá csináld meg a 324-est mert egy érték és az is marad!Azt azért sajnálom hogy nem a metrikus csavarok vannak bent de ha nincs velük probléma nincs is gond nem úgy én a 414-esel, hiányoztak néhány megszakítva szóval volt néhányszor agyalás hogy is legyen de aztán mindig metrikus csavar lett a vége.
Szép kis traktor, de már az új vonalat képviseli . Egész jól fel vagy szerszámozva !
Baranyai vagyok, és csak a gépek szeretete miatt van traktorom . Ez a traktor kint állt egy parcella végében két évet esőben, hóban, fagyban ! Megsajnáltam,megvettem és hazavittem .
Úgy látszik az enyém pont az 5%-ba esik, mert Whitworth menetesek a csavarjai .
Van még egy Zetor K 25-öm, meg néhány Magyar stabilmotorom .
A felújításokra fordítható keret, így eléggé megoszlik.
Munkaeszközöket 2-es váltvaforgatós ekét,boronát rugókapás kombit,19 soros vetőgépet, szálastakarmány munkához rendkezelő, rendsodró és tavalyig kiskockabálázót is de segítség hiján tavaj körbálázora váltottam amit a másik traktorom húz (Steyr 8080)Töltenék fel képet róla mert ez is a kezem munkája de nem tudom feltölteni.
Sőt még azt is elárulom neked hogy a Németben készült gépeket 95%-ban metrikus menetű csavarokkal szerelték ellentétben az Inglissel mert az meg col vagy vitvort menetü.
Az első videót még én nem láttam a gyár bontásáról, de elszomorító látvány (akárcsak a mi DUTRÁNK) mégha tudja is az ember hogy már nem gyártják, a 733-asom itt készült 1984-ben A B 414-est azt viszont Angliában gyártották 1962-ben Akkor még úgy különböztették meg a két gyárat hogy a szám előtti betű B (Britisch) D (Deutschland).
A második vidi is szuper akár csak az enyémet láttam volna ismét csak a tiéd 3 hengeres de frankó kis gépek az tuti azért is vettem ismét egy ilyet csak fiatalabb változatban.
Akkor azért adtam el mert itt ahol lakom egyre több kertet művelek ősszel és tavasszal, és hiába öltöztem rétegesen rá jónéhányszor síkerült megfáznom rajt.Jött hát az ötlet "nekem fülkés traktor kell" de mivel nem volt annyi pénzem rá meg kellett válnom az IH-tól(is)
A "kosárban vettem" szó szerint értheted mert akitől vettem anno 2-ből csinált magának egy jót a "hulladékot" meg eladta.
Annak a motorjának az életre keltéséhez is a mostani szerelő volt nálam.A többi az én kezem munkája még ha nem is sikerült gyári állapotára visszaállítanom nagyon hűséges társ volt minden munkában.
Ha én tudok bármiben segíteni kérdezz nyugodtan akár privátban is.
Megnéztem a videót, hát igen a német precízitás azért nem itt kezdődik.A vidin látható dolomit perselyt egyik felébe nekem is esztergáltatnom kell még szerencse hogy van hozzá méretes anyagom.Alul a mankoknál támcsapágynak nyoma sincs egyik felében 3db méretes fém gyűrű van a másik oldalban semmi, le is van könyökölve teljesen vettem méretet mindegyikről azt irány az esztergályos.
A te 324-esed sem mai gyerek már a www.konedata.net-en néztem ott is van pár infó róluk.Itt egy kép egy B 414-esről ez is az enyém volt amit azóta is bánok hogy eladtam (pedig ezt kosárban vettem)
A henger garnitúra 28500Ft+Áfa/db ebből az árból ment le a 10%.Persze ez nem kevés pénz főleg hogy egy csóró melós fizuból meg némi kis maszek melóból finasziroztam meg a dolgot,(dobott is egy hátast a feleségem a számla láttán) de mikor már szét volt szedve nem volt visszaút! A saját javításhoz éreztem is egy bizonyos késztetést mert tartom azért annyira jó szakembernek magam hogy válaljam a kihívás de én a faiparban vagyok járatos így inkább biztosabbnak láttam a gépszerelőt akiben megbízom. A hajtókar csapágyon azt értem ami a főtengelyen van 2 félből a fajtókarban, volt némi kopása a réginek de a főtengely jó volt ezért is vettem ezt is árban elenyésző az összege. Motorolajat Mannol Prénium minőségű turbódisel olajat kapott, de a gépkönyve nem ír semmi extra olajat de mivel egy másik gép is olajcserés volt ami turbós ez is azt kapta.
Ma délután nekiáltam az első kerekek mankós tengelyeinek javításához mert a homlokrakódótól teljesen kikoptak az alsó tám perselyek (talán bronz) ezeket kell készíttetnem.
Azt meg én is nagyon remélem hogy az én életemben már nem kell mégegyszer ezekért szétszedni egyik részét sem.