Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ricsosz Creative Commons License 2003.02.05 0 0 419
Hello!

Most beszéltem egy ürgével lenne egy eladó Veloja..150 rugó... viszont helyböl kibuktam mert azt mondta hogy csak 3 sebességes... lehet az? Vagy csa egyszerüen szar a váltója? Majd jövöhéten talán visszatérek rá ha már nem dolgozom... Tom hogy haladsz a restaurálással??

Bye

Ricsosz Nachos

tomcsyka777freemail.hu Creative Commons License 2003.02.05 0 0 418
Szia Grant!

Sikerült-e találni valamit duda nyomógomb
ügyben?

Üdv :

Tom

cszoleee1 Creative Commons License 2003.02.03 0 0 417
Sziasztok

Most találtam itt: www.ural.hu

Eladó vagy elcserélendő:Verolex váz 2db ajtóval.Amit keresek:1968-as Riga 3 és 1954-es VW bogárhoz szerelési könyvek, műszaki leírások, dokumentumok stb.Tel:06-70-270-52-80

Üdv.

tomcsyka777freemail.hu Creative Commons License 2003.02.03 0 0 416
Szia Ricsosz !

A ponyva nem érdekel mert a hét végén több mint a fele már meg lett varrva.(az eredeti ponyva minden darabja megvolt és az alapján lett szabásminta csinálva).
Én 170 Ft-ért találtam lyukas turnikettet.De a hétre igérték egy másik helyen 130-ért.
7000 Ft-ért szereztem 21 négyzetméter Graboplastos műbőrt.(ebből kb 10-12 nm kell a velohoz)A többi biztonsági tartalék.

Üdv :

Tom

ricsosz Creative Commons License 2003.02.03 0 0 415
Hello!

Tomcsy megnéztem egy helyen találtam tunikett gombot.. 350 ft kompletten kicsit huzós de eredetivel megegyező tehát a gomb közepén van lyuk. Vagy másik megoldás beszélsz Lódival és lehet tud behozni Neked..

Meg tudok egy komplett bontatlan eredeti Velo ponyvát 100 eft ha érdekel irj e mailt s megbeszéljük.

Bye

Ricsosz Nachos

ricsosz Creative Commons License 2003.01.28 0 0 414
Hello!

Lódi Karcsi: 06/30/9073215

A héten körbenézek Egerbe kárpitosoknál hátha van ilyen tunikett gomb...

Bye

Ricsosz Nachos

tomcsyka777freemail.hu Creative Commons License 2003.01.28 0 0 413
Grant!

A kapcsolási rajzról még annyit, hogy
a gyújtás kapcsolón két 30-as pont van , az elviekben ugyanaz.Mert akkor az általam felrakott rajzon a 30-as pont és akku összekötésnek nincs értelme mert a fesz szabályozón keresztül a másik 30-as ponthoz is csatlakozik az akku.

Üdv :

Tom

tomcsyka777freemail.hu Creative Commons License 2003.01.27 0 0 412
Bár gondolom ha tölti az akkut is akkor dinamo elven működik nem generátor elven.
De ez csak találgatás
tomcsyka777freemail.hu Creative Commons License 2003.01.27 0 0 411
Szia Grant!

Kezdek belehülyülni a kapcs rajzba.
A velorex.com-ról letöltött rajzon is az akku + saruja van a vázra kötve.Ez ugye csak elírás?
Azon gondolkodtam hogy a velo az akkut is tölti vagy csak a működéshez szükséges áramot állítja elő, mert egyenirányító diódát sehol sem találtam sem az állórészben sem a fesz szabályozóban.

Bocs ha baromságokat kérdezek.

Üdv :

Tom

cszoleee1 Creative Commons License 2003.01.27 0 0 410
Sziasztok

A bőrzéről röviden nagyon sok nézelődő és árus is volt kint, és most elöszőr volt belépőjegy is (100Ft). Látszott, hogy nagyon sokan várták ezt a bőrzét a téli unalom után.:)
Sajnos most is mint mindig rohantunk ugyanis még leszaladtunk Lajosmizsére is. Jellemző, hogy akihez mentünk azt (Őt) nem tudtuk felhívni telefonon egész délelőtt, így aztán kérdéses volt, hogy érdemes-e egyáltalán elindulni. Lajosmizse határában sikerült vele beszélni.:)

Ricsosz: a győrszentiványi Velorexnek érdemes utánanézni, tavaly nyáron beszéltem vele telefonon elég profi az a fickó Velo témában.

Üdv.

granturismo Creative Commons License 2003.01.27 0 0 409
Sziasztok

Sz@r volt a börze.
5300 Ft-ot árultam, meg szétfagyott a lábam is.

Szuper volt a börze.
Megismertem egy csomó tagot:-)))
Találkoztam a Újlaki Péterrel akinek a Velója benne volt a Veteránban és a Lódi Karcsival (ha jól írom a nevét) aki csehből-hoz Velo alkatrészeket. Megbeszéltük, hogy tavasszal majd meglátogat. Természetesen Velorexszel.

Tomi
Vártalak, vittem a szénkefét, sajnálom, hogy nem tudtál eljönni. De még nagyobb meglepetés, hogy a Lódi kolléga árult gyári új szénkeféket, és új bowdeneket is.

tomcsyka777freemail.hu Creative Commons License 2003.01.27 0 0 408
Sziasztok!

Sajna nem tudtam elmenni a börzére.
Beszart az auto sebváltójában pénteken egy szinkron gyűrű (eltörött) így azt bűvöltem szombat és vasárnap, de legalább jó lett.

Nem tudom átnézte-e valaki az általam felrakott kapcs rajzot. Én átnéztem, jónak tűnik a velorex.com-on lévővel összehasonlítva. Igaz az akku pólusai fel vannak rajta cserélve de szerintem áttekinthetőbb.Ha felfedeztetek valami hibát szóljatok már légyszi mert én ez alapján csinálom a vezetékelést. (jobban látszik)

Na csáá:

Tom

ricsosz Creative Commons License 2003.01.27 0 0 407
Hello!

Na milyen volt a börze???

Én is felhivtam 110 eft az a velo mindene megvan de teljes restaurálásra szorul a kicsike...

Megjelent a veteránban a hirdetésem arra eddig 1 jelentkezö:

Györszentiván 350 feujitás alatt álló plussz blokkal 170 eft ért.. tel: 20/4188534

Ezek eddig sajnos egyre kevesebb az eladó és egyre horrorabb az ár...

Bye

Ricsosz Nachos

Előzmény: cszoleee1 (406)
cszoleee1 Creative Commons License 2003.01.27 0 0 406
Sziasztok

Grant: örülök, hogy sikerült személyesen is megismerkednünk, bocs ,hogy nem mentünk később vissza hozzád, csak találkoztam a www.youngtimer.hu-t készítő haverommal aztán vele eldumáltuk az időt. Mint ott is meséltem, sajnos még nincs Velorexem, még egy ideig várni fogjuk, hogy az a fickó jelentkezzen. Ha megunjuk az állandó igérgetéseket, akkor majd megpróbálok beszerezni egyet, csak sajnos nagyon rosszak a tapasztalataim.

Átfutottam a Veterán magazint:

Velorex 350-est kompletten: 06-30-955-61-50, 06-53-370-436, Albertirsa

Üdv.

cszoleee1 Creative Commons License 2003.01.23 0 0 405
Sziasztok

"Én is várom már a talit. Több más Velós is jön majd hozzám úgyhogy lehet eszmét cserélni!:-)"

Jó akkor viszek egy nagy táblát és ráírom, hogy:

TANÁCSADÁS A VELOREXEK FELÚJÍTÁSÁHOZ ÉS
HASZNÁLATÁHOZ ITT!!! TIPPEK ÉS TRÜKKÖK!

Na jó ez csak vicc volt.:-)

Amúgy nagy valószínűséggel kint lesz még a Lódi Karcsi és Újlaki Péter is (nála múltkor volt eladó turnikett gomb is).


Elnézést nem láttam, hogy jön a vonat, azért mentem neki.


Ez a kép a nagy csehországi árvíz után készült, itt rakta le ezt a Velorexet a víz. (A saját erejéből amúgy nem hiszem, hogy feltudna rá menni)

Üdv.

Előzmény: granturismo (401)
ricsosz Creative Commons License 2003.01.22 0 0 404
Remélem elején vagyok a sornak:)))

Ja megyek de akkor Te dolgozol helyettem vasárnap:PPPP

Előzmény: granturismo (403)
granturismo Creative Commons License 2003.01.22 0 0 403
Már 5 ilyen kérés van a tarsolyomban.
Iszonyat módon megugrott a kereslet a Velók iránt.
Te nem jössz a börzére?
ricsosz Creative Commons License 2003.01.22 0 0 402
Érdeklödnétek neke komplett eladó velo után???

Köszi..

Ricsosz Nachos

Előzmény: granturismo (401)
granturismo Creative Commons License 2003.01.22 0 0 401
Igen.
Én is várom már a talit. Több más Velós is jön majd hozzám úgyhogy lehet eszmét cserélni!:-)
Előzmény: cszoleee1 (400)
cszoleee1 Creative Commons License 2003.01.22 0 0 400
Sziasztok

Grant:akkor a piros Citroen Jumpy-nál lehet téged megtalálni?

Jó lenne veletek személyesen is megismerkedni. Remélem sikerül majd találkoznunk most vasárnap.

granturismo Creative Commons License 2003.01.22 0 0 399
Tomi

Hozz el légyszi minden Velorexes doksidat a börzére. Szeretnénm átnézni. Én is viszek mindent ami nekem van. Aztán majd boltolunk:-)))

Előzmény: tomcsyka777freemail.hu (398)
tomcsyka777freemail.hu Creative Commons License 2003.01.21 0 0 398
Köszi Grant a részletes magyarázatot.
A rajz egyébként a magyar nyelvű alkatrészkatalógusomban volt a kezdőlap hátára rámásolva.

Üdv :

Tom

granturismo Creative Commons License 2003.01.21 0 0 397
Sziasztok

Eladtam a lemezelt üres vázamat. Ma viszik el.

A Camponás börzére egy piros Citroen Jumpyval megyek, de valszeg ott lesz a szürke kacsa is.

Tomcsy

A kormányművet nem nagyon lehet rosszul összerakni annyira egyszerű.
Elöször berakod a nyomtávrudat teljesen széttekerve, úgy hogy éppen elkapja a menetet, közben kézzel úgy fordítod a kerekeket, hogy a két oldalon pontosan egyformán tartsanak szét. Ha egyforma akkor berakod a kormánymű nyeles fogaskereket úgy, hogy a kormány pontosan középállásban legyen. Ezután elkezded összetekerni középen a nyomtávrúdcsavart. A két kerék összetartása folyamatosan csökken. Úgy kell beállítani, hogy minimális összetartás legyen. Én nem méricskélek, hanem próbaúton ellenörzöm, hogy jó-e az összetartás. Ha túl kevés akkor a gép kacsázik a sebességgel egyre jobban. Ha túl nagy akkor radíroznak a gumik. Ha jó az összetartás akkor elengedett kormánnyal is szépen tartja az irányt a gép. Persze ehhez a hátsó kerék jó beállítása is kell. Ha kész a beállítás akkor a nyomtávrúdon a kontraanyát meg kell húzni.

A keféket a Népszinház utcai elején (a Blahánál) szénkefe szaküzletben lehet kapni. Vigyél mintát!
Az új keféket mindig be kell csiszolni mert különben szikrázik és tönkre megy a kefe. Ha be van csiszolva akkor a kommutátort benzines ronggyal alaposan meg kell pucolni a kommutátorszeletek közül is ki kell poszkálni a koszt. Ha a kommutátor ívesre van kopva, akkor fel kell szabályoztatni. Ez fontos, mert a jó töltés és a biztos indítás is ezen múlik.

Ez a kapcsolási rajz érdekes, mert van rajta töltésmérő amit nem szereltek gyárilag. Valaki házilag rajzolta valszeg azért, mert a gyári kapcs rajz nem eléggé egyértelmű.
Az irányváltó D'-es pontja össze van-e kötve a fesz.szabályzó D+ ponjával is különben nem lenne töltésszabályozás.
A szaggatott vonal azt jelzi szerintem, hogyha nincs töltésmérő műszer akkor azt a két pontot össze kell kötni, ha viszont van töltésmérő akkor nem, mert különben a töltésmérő hamis értéket (vagy 0-t) fog mutatni.
A dinastarteren S1-el és S2-vel nem azok a kicsi hernyócsavaros csatik vannak jelölve amik valóban csak a megszakító kondi és elmenő vezeték összekötésére szolgálnak, hanem az indító vezetékek rendes anyacsavaros bekötési pontjait jelzik. Igaz, hogy a jelzés nem túl egyértelmű helyre van odaütve.

A rajzod széle hiányzik ezért nem látszik a régler(fesszab.) szabályzó pont(M) és a dinastarter gerjesztő tekercsének (M) pontjait összekötő vezeték. A rajzon úgy látszik mintha ez az indexlámpára volna rákötve. Nehogy összekösd az indexszel!:-) A két M pontot egy szál vezetékkel kösd össze és semmi mással.
Az M vezetéken kerül gerjesztés a dinamóra azaz szabályozza, hogy töltse-e az akkumulátort vagy nem.

Nyugodtan írjál vagy hívj fel ha valami nem világos a bekötéseknél, mert a dinastarter meg a feszszabályzó is egy pillanat alatt szénné éghet, ha rossz a bekötés.

tomcsyka777freemail.hu Creative Commons License 2003.01.21 0 0 396
Bocsi D' az D1 akarna lenni az előző hozzászólásomban.
Remélem tud valaki segíteni.

Üdv mindenkinek

Tom

tomcsyka777freemail.hu Creative Commons License 2003.01.20 0 0 395
Sziasztok !

Az alábbi kapcsolási rajzzal kapcsolatban lenne kérdésem :

Az irányváltó D'-es pontja össze van-e kötve a fesz.szabályzó D+ ponjával vagy csak a D+ a töltésjelző lámpához megy?
Az irányváltó B1-es pontja és a fesz.szab B3 pontja között mi az a szaggatott jel?

A dinastarter S1 és S2 pontja ugye csak a megszakító kondi és elmenő vezeték összekötésére szolgál?
A dinastarter M pontjába a dinastarterből van kihozva vezeték és az megy tovább a fesz szabályzóba töltés gyanánt?

Bocsi ha hülye kérdéseket teszek fel.

Üdv :

Tom

Grant :
Van-e esetleg eladó keféd a dinastarterba (4db)?

tomcsyka777freemail.hu Creative Commons License 2003.01.20 0 0 394
cszoleee1 Creative Commons License 2003.01.16 0 0 393
Sziasztok

Találkozhatnánk a Camponás bőrzén ha jöttök. Én biztosan megyek.
Grant: a szürke Citroen kacsával jöttök?

Nem tudom néztéttek-e azt címet amit beraktam a biatorbágyi eladó Velóról.
Ha nem akkor tessék most megnézni:
http://www.compute.hu/veteranmotorok/velorex.htm

Amúgy így néz ki:

Írtam neki levelet, hogy mennyibe kerül, de nem írta vissza, hogy 4400 euró, hanem azt írta, hogy hívjam fel.
Bár szerintem így is nagyon drága lesz:((

ricsosz Creative Commons License 2003.01.16 0 0 392
Az sok érte Öcsém már bocs....

Tudod amit a hajduhegyen mondtam azt megkapnám annyiért... és az jobb állapotu... én 50 nél többet nem adnék a kettőért még ha pairok megvannak lehet majd 28 után felhivom de lehet megvárom a februári veterán ujságot vele:)))

Bye

Ricsosz Nachos

Előzmény: tomcsyka777freemail.hu (391)
tomcsyka777freemail.hu Creative Commons License 2003.01.16 0 0 391
Szia Ricsosz !

Nem tudom. Először is fel kellene hívni hogy megvannak-e még. Valami süket dumával, hogy régebben hallottad hogy volt eladó velójuk.
Ha megvannak, akkor szerintem a kettőre együtt lehetne legjobb eséllyel alkudozni. Nagy valószínűséggel nem keltek el 200e-ért és így talán már lejjeb adtak az arcukból és az árból. Mondjanak ők először árat aztán kell alkudni. Igérni 100-110e-től többet első körben nem szabad.
Annyit szerintem megérne a kettő, főleg hogy nekem azt mondták annak idején hogy megvan mindkettő papírja meg ha jól emlékszem egy tartalék blokk is van.
Egy telefont megér.

Ha megtudsz valamit szólj!

Üdv :

Tom

ricsosz Creative Commons License 2003.01.16 0 0 390
Visszatértem...

Vizsgák vége talán hétvégén neki tudok feküdni az eddig elmaradottaknak...

Hogy teltek az ünnepek???

Tomcsy szerinted mennyiért lehet megvenni a szarvasköi velokat???

Bye

Ricsosz Nachos

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!