Most beszéltem egy ürgével lenne egy eladó Veloja..150 rugó... viszont helyböl kibuktam mert azt mondta hogy csak 3 sebességes... lehet az? Vagy csa egyszerüen szar a váltója? Majd jövöhéten talán visszatérek rá ha már nem dolgozom... Tom hogy haladsz a restaurálással??
A ponyva nem érdekel mert a hét végén több mint a fele már meg lett varrva.(az eredeti ponyva minden darabja megvolt és az alapján lett szabásminta csinálva).
Én 170 Ft-ért találtam lyukas turnikettet.De a hétre igérték egy másik helyen 130-ért.
7000 Ft-ért szereztem 21 négyzetméter Graboplastos műbőrt.(ebből kb 10-12 nm kell a velohoz)A többi biztonsági tartalék.
Tomcsy megnéztem egy helyen találtam tunikett gombot.. 350 ft kompletten kicsit huzós de eredetivel megegyező tehát a gomb közepén van lyuk. Vagy másik megoldás beszélsz Lódival és lehet tud behozni Neked..
Meg tudok egy komplett bontatlan eredeti Velo ponyvát 100 eft ha érdekel irj e mailt s megbeszéljük.
A kapcsolási rajzról még annyit, hogy
a gyújtás kapcsolón két 30-as pont van , az elviekben ugyanaz.Mert akkor az általam felrakott rajzon a 30-as pont és akku összekötésnek nincs értelme mert a fesz szabályozón keresztül a másik 30-as ponthoz is csatlakozik az akku.
Kezdek belehülyülni a kapcs rajzba.
A velorex.com-ról letöltött rajzon is az akku + saruja van a vázra kötve.Ez ugye csak elírás?
Azon gondolkodtam hogy a velo az akkut is tölti vagy csak a működéshez szükséges áramot állítja elő, mert egyenirányító diódát sehol sem találtam sem az állórészben sem a fesz szabályozóban.
A bőrzéről röviden nagyon sok nézelődő és árus is volt kint, és most elöszőr volt belépőjegy is (100Ft). Látszott, hogy nagyon sokan várták ezt a bőrzét a téli unalom után.:)
Sajnos most is mint mindig rohantunk ugyanis még leszaladtunk Lajosmizsére is. Jellemző, hogy akihez mentünk azt (Őt) nem tudtuk felhívni telefonon egész délelőtt, így aztán kérdéses volt, hogy érdemes-e egyáltalán elindulni. Lajosmizse határában sikerült vele beszélni.:)
Ricsosz: a győrszentiványi Velorexnek érdemes utánanézni, tavaly nyáron beszéltem vele telefonon elég profi az a fickó Velo témában.
Sz@r volt a börze.
5300 Ft-ot árultam, meg szétfagyott a lábam is.
Szuper volt a börze.
Megismertem egy csomó tagot:-)))
Találkoztam a Újlaki Péterrel akinek a Velója benne volt a Veteránban és a Lódi Karcsival (ha jól írom a nevét) aki csehből-hoz Velo alkatrészeket. Megbeszéltük, hogy tavasszal majd meglátogat. Természetesen Velorexszel.
Tomi
Vártalak, vittem a szénkefét, sajnálom, hogy nem tudtál eljönni. De még nagyobb meglepetés, hogy a Lódi kolléga árult gyári új szénkeféket, és új bowdeneket is.
Sajna nem tudtam elmenni a börzére.
Beszart az auto sebváltójában pénteken egy szinkron gyűrű (eltörött) így azt bűvöltem szombat és vasárnap, de legalább jó lett.
Nem tudom átnézte-e valaki az általam felrakott kapcs rajzot. Én átnéztem, jónak tűnik a velorex.com-on lévővel összehasonlítva. Igaz az akku pólusai fel vannak rajta cserélve de szerintem áttekinthetőbb.Ha felfedeztetek valami hibát szóljatok már légyszi mert én ez alapján csinálom a vezetékelést. (jobban látszik)
Grant: örülök, hogy sikerült személyesen is megismerkednünk, bocs ,hogy nem mentünk később vissza hozzád, csak találkoztam a www.youngtimer.hu-t készítő haverommal aztán vele eldumáltuk az időt. Mint ott is meséltem, sajnos még nincs Velorexem, még egy ideig várni fogjuk, hogy az a fickó jelentkezzen. Ha megunjuk az állandó igérgetéseket, akkor majd megpróbálok beszerezni egyet, csak sajnos nagyon rosszak a tapasztalataim.
A Camponás börzére egy piros Citroen Jumpyval megyek, de valszeg ott lesz a szürke kacsa is.
Tomcsy
A kormányművet nem nagyon lehet rosszul összerakni annyira egyszerű.
Elöször berakod a nyomtávrudat teljesen széttekerve, úgy hogy éppen elkapja a menetet, közben kézzel úgy fordítod a kerekeket, hogy a két oldalon pontosan egyformán tartsanak szét. Ha egyforma akkor berakod a kormánymű nyeles fogaskereket úgy, hogy a kormány pontosan középállásban legyen. Ezután elkezded összetekerni középen a nyomtávrúdcsavart. A két kerék összetartása folyamatosan csökken. Úgy kell beállítani, hogy minimális összetartás legyen. Én nem méricskélek, hanem próbaúton ellenörzöm, hogy jó-e az összetartás. Ha túl kevés akkor a gép kacsázik a sebességgel egyre jobban. Ha túl nagy akkor radíroznak a gumik. Ha jó az összetartás akkor elengedett kormánnyal is szépen tartja az irányt a gép. Persze ehhez a hátsó kerék jó beállítása is kell. Ha kész a beállítás akkor a nyomtávrúdon a kontraanyát meg kell húzni.
A keféket a Népszinház utcai elején (a Blahánál) szénkefe szaküzletben lehet kapni. Vigyél mintát!
Az új keféket mindig be kell csiszolni mert különben szikrázik és tönkre megy a kefe. Ha be van csiszolva akkor a kommutátort benzines ronggyal alaposan meg kell pucolni a kommutátorszeletek közül is ki kell poszkálni a koszt. Ha a kommutátor ívesre van kopva, akkor fel kell szabályoztatni. Ez fontos, mert a jó töltés és a biztos indítás is ezen múlik.
Ez a kapcsolási rajz érdekes, mert van rajta töltésmérő amit nem szereltek gyárilag. Valaki házilag rajzolta valszeg azért, mert a gyári kapcs rajz nem eléggé egyértelmű.
Az irányváltó D'-es pontja össze van-e kötve a fesz.szabályzó D+ ponjával is különben nem lenne töltésszabályozás.
A szaggatott vonal azt jelzi szerintem, hogyha nincs töltésmérő műszer akkor azt a két pontot össze kell kötni, ha viszont van töltésmérő akkor nem, mert különben a töltésmérő hamis értéket (vagy 0-t) fog mutatni.
A dinastarteren S1-el és S2-vel nem azok a kicsi hernyócsavaros csatik vannak jelölve amik valóban csak a megszakító kondi és elmenő vezeték összekötésére szolgálnak, hanem az indító vezetékek rendes anyacsavaros bekötési pontjait jelzik. Igaz, hogy a jelzés nem túl egyértelmű helyre van odaütve.
A rajzod széle hiányzik ezért nem látszik a régler(fesszab.) szabályzó pont(M) és a dinastarter gerjesztő tekercsének (M) pontjait összekötő vezeték. A rajzon úgy látszik mintha ez az indexlámpára volna rákötve. Nehogy összekösd az indexszel!:-) A két M pontot egy szál vezetékkel kösd össze és semmi mással.
Az M vezetéken kerül gerjesztés a dinamóra azaz szabályozza, hogy töltse-e az akkumulátort vagy nem.
Nyugodtan írjál vagy hívj fel ha valami nem világos a bekötéseknél, mert a dinastarter meg a feszszabályzó is egy pillanat alatt szénné éghet, ha rossz a bekötés.
Az alábbi kapcsolási rajzzal kapcsolatban lenne kérdésem :
Az irányváltó D'-es pontja össze van-e kötve a fesz.szabályzó D+ ponjával vagy csak a D+ a töltésjelző lámpához megy?
Az irányváltó B1-es pontja és a fesz.szab B3 pontja között mi az a szaggatott jel?
A dinastarter S1 és S2 pontja ugye csak a megszakító kondi és elmenő vezeték összekötésére szolgál?
A dinastarter M pontjába a dinastarterből van kihozva vezeték és az megy tovább a fesz szabályzóba töltés gyanánt?
Bocsi ha hülye kérdéseket teszek fel.
Üdv :
Tom
Grant :
Van-e esetleg eladó keféd a dinastarterba (4db)?
Találkozhatnánk a Camponás bőrzén ha jöttök. Én biztosan megyek.
Grant: a szürke Citroen kacsával jöttök?
Nem tudom néztéttek-e azt címet amit beraktam a biatorbágyi eladó Velóról.
Ha nem akkor tessék most megnézni:
http://www.compute.hu/veteranmotorok/velorex.htm
Amúgy így néz ki:
Írtam neki levelet, hogy mennyibe kerül, de nem írta vissza, hogy 4400 euró, hanem azt írta, hogy hívjam fel.
Bár szerintem így is nagyon drága lesz:((
Tudod amit a hajduhegyen mondtam azt megkapnám annyiért... és az jobb állapotu... én 50 nél többet nem adnék a kettőért még ha pairok megvannak lehet majd 28 után felhivom de lehet megvárom a februári veterán ujságot vele:)))
Nem tudom. Először is fel kellene hívni hogy megvannak-e még. Valami süket dumával, hogy régebben hallottad hogy volt eladó velójuk.
Ha megvannak, akkor szerintem a kettőre együtt lehetne legjobb eséllyel alkudozni. Nagy valószínűséggel nem keltek el 200e-ért és így talán már lejjeb adtak az arcukból és az árból. Mondjanak ők először árat aztán kell alkudni. Igérni 100-110e-től többet első körben nem szabad.
Annyit szerintem megérne a kettő, főleg hogy nekem azt mondták annak idején hogy megvan mindkettő papírja meg ha jól emlékszem egy tartalék blokk is van.
Egy telefont megér.