A kandallómon található 3 rácsból 2 elég nagy, és nem zárható. Lehet,hogy hülye kérdés,de bogarak nem szoktak berepülni a kéményen keresztül?Télen mikor a kandalló nincs használva nem lesz érezhető huzat?A kémény teteje kb 7-8 méter. Üdv,Ben
Kondenzálódás, hőtágulás, okozhat meglepit." ------------------------ Igaz!Én nem is szívesen építek ilyesmit,mert rohadt sok számolással jár,meg macerás is a beépítése. A teljes vizes rendszerhez kell méretezni a kályhában levő egységet,a kályha test felületét ugy kell méretezni,hogy ne hüljön vissza nagyon,mert igy elveszítjük a kályha funkcióját leginkább(no hőtárolás).
A járatokat szintén más módon kell rakni mint sima fa vagy vegyes üzeműnél. Elő-fűtő kört ,járatot érdemes beépíteni-stb. A kályhások egy része nem is hallott ilyen cumókról:)) Berakja oszt jó..... Én meg mint jógyerek megyek utánuk javítani az oldalt szétrepedt kályhákat, átszakadt tűztereket,nem működő hideg kályhákat.
A vizkövesedő belső egységekről(szét kell szedni az egész kályhát)már nem is beszélve,meg az átégett csövekről. Rövid pályfutásom során összesen ha 20 db-al találkoztam ami helyesen volt beépítve,azokat is inkább öreg szakik rakták,akiknek már megvolt az ehhez való (káros)tapasztalatuk.
Sajna akiknek működik királyul, azok nem referálnak erről-mert természetes,hogy igy kell működnie(pedig lehet,hogy csak szerncséje volt,hogy olyat fogott ki aki érti mit csinál)).
Akinek alig marad meleg a kályhája,és nem fűt fel eléggé a vizes kör, az morog de nem akar újabb felfordulást(ami az átépítéssel járna)és belenyugszik---már mindegy alapon-és marad az otthoni átalakítás(mókolás)--hiszen a kályha azért még szép.
Akinek egyáltalán nem mükszik,szétmegy--hívja a kályhást aki rakta,az meg tudja,hogy élete elsőjét építette(vagy másodikat)nuku tapasztalattal.Sejti,hogy lehet-hogy szar és nem megy ki gariba átépíteni,de még átnézni se nagyon.Oszt heló vizes kályha:((
Meg tudnád mondani, hogy az idro 30-nak mekkora lesz az alsó légbevezetésének átmérője? Vagy lehet róla valami félpublikus alsó nézetre szert tenni? Be szeretném építeni a házba a külső légbevezető csövet, de nem tudom mekkora átmérőjű legyen, meg hol vezessem fel?
A képen látható cserépkályhába építhető vizespatkó láttam valahol. Mivel én még nem nagyon ismerem ezt a központi fűtési formát, szerintetek ez megfelelne egy 60 nm-es ház központi fűtésére.
Az alakja renden van szerintetek? Valahol azt olvastam, hogy a nyomás alatt lévő tartályoknak (gyakorlatilag itt is lesz nyomás bőven) gömbölyded alakjuk kell legyen, a nyomáseloszlása érdekében.
Van valakinek tapasztalata egy ilyen használatában? Megéri foglalkozni egy ilyennel?
nem tudna valaki a betét felültetéséről (a betét aljának a vonaláig) egy skiccet küldeni? sajna a fényképes beszámolók felülnézeti képet általában kispórolják...
Én praktikussági okokból az alsó luknak azt javasolnám, hogy padlószint fölött kb 10 centivel legyen a luk alsó pereme.
Ezt azért, mert így az áramló levegő ott a luk alatt le fogja rakni az odavitt szöszmösz nagy részét, nem juttatja át a kályhához, ahol már a nagy meleg miatt tuti megindulhatna fölfelé, és porolná-szöszölné a lakást.
sziasztok, beépítenénk a kandallónkat, egy-két praktikus kérdésem lenne, amire eddig nem gondoltam: hátrafelé a fal túloldalára megy két 150mm-es cső a szobákba, fölül a meleg, alul a hideg visszatérő. a meleg milyen magasan legyen, egyrészt a burkolat tetejéhez képest, másrészt a burkolat nappali felé néző falán lévőhöz képest (alapterületre a két szobába menővel ugye nagyjából megegyezik az, ami a nappali felé néz).
A másik, hogy nem fogom a nappalit tűlfűteni, illetve a szobákat kevésbé azzal, hogy a kiömlőnyílás nagyjából fele-fele, viszont a nappalit még a sugárzó hő is fűti? Alapterületre a megoszlás olyan, hogy a nappali és a hozzá kapcsolódók egy kicsit nagyobbak, mondjuk 60:40 %
A harmadik, hogy kétféle megoldást is láttam az építés közbeni képeken: az egyik, amikor a fatárolón megy be alul a levegő, vagyis az a rész, amire a betét föl van ültetve, hézagos, hogy az itt bement levegő elérje a tűzteret. viszont láttam olyat is, hogy a fatároló egy vakablak, és ha a betét mondjuk 40cm magasan ül, akkor abban a magasságban vízszintesen telibe van falazva, és erről a szintről megemelik a betétek mondjuk 5 cm-t, és tkp. a betét "alól" szívja a burkolat a levegőt. melyik a jobb? vagy ez csak attól függ, hogy akarok-e padkát?
ja, és a betét ajtaja fölött mivel szokták áthidalni?
Én Körmend környékén lakom keresztapámék Szentgotthárdon így én megoldhatnám a problémádat. Hívj fel 20/367-16-57 Kb anyaggal együtt 150000 körűl van, de látni kell.
Hát... A srácok a boltban nagyon segítőkészek (Sz.....i) néha szerintem az idegeikre is mentem. De ők sem tudtak szorítógyűrűs csatlakozást adni. Mindegy megoldottam másként. Ők is poénkodtak velem,hogy lassan kitanulom a szakmát:)))
Az edilkamin magyar oldalán ez van a comfort vizteres kályhárol:
Műszaki adatok szélesség cm 51 mélység cm 62 magasság cm 97 össz. teljesítmény kW 18 vízre fordított teljesítmény kW 15 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hatásfok % 75 víztartalom l 21 fafogyasztás kg/h 4,5 Ø füstkivezetés cm 13/15 külső levegő bevezetés cm² 200 súly kg 155 felfűthető légtér (szigeteléstől függően) m³ 460
Szlovák oldalon: Technické údaje:
* celkový tepel. výkon 19,8 kW * uitočný výkon 15 kW !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!4
* celková účinnos 80 percent !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
* celková účinn.do vody 65 percent !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
* spotreba dreva 5 kg/hod.
* obsah vody 21 L
* tlak 1,5 bar
* min.kom.ah 10 Pa
* vykurov.priestor 400m3
* hmotnos 150 kg
* rozmery 51x62x97
* priemer dymovodu 13cm
Szoval most vagy direkt megtévesztenek, vagy csak rosszul fordítanak. Mert ugye a szlovák oldal szerint kb 10kW megy a vizre.....
Na mindegy, akkor a kályha még rosszabb mint a vizteres kandallo, viz-levegő teljesítmény arányt tekintve.
Tényleg! az idro 50-es csőkígyós változatához adhatnának 12mm-es szorítógyűrűs csatlakozót (a biztonsági hűtő elmenő ágára gondolok) több fűtés és épületgépészeti boltban próbálkoztam, de sehol nem tudtak adni ilyet,(Miskolc pedig nem szűkölködik szerelvényboltokban) ezért kénytelen voltam egy kicsit "paraszt" módon megoldani: egy 12mm-1/2" falikorongot ráforrasztottam, innentől már lehetett szerelni, az oldható kötés biztosítva, remélem jó lesz.
Eddig a legkevesebbet levegőre dolgozo amit találtam az az Edilkamin Comfort vizteres kályha, 15kW megy a vizre, és 3kW a levegőbe. Az már egész jo, igaz, hogy nem kandallo!:)
Te esetleg találtál valami levegőre keveset termelő tipust?
Szerinted az járható út, hogy leszigeteljük körbe a kandallo (persze az üveget nem:)), hogy akkor kevesebb menjen a levegőbe és több a vízbe? Vagy ez nem jo, mert tulmelegszik?
Lehet,hogy opció, de tulajdonképp a kandallóhoz tartozik, ezek szerint a füstcső nem tartozék, csak opció? :))) A jútyúbon láttam egy demó filmecskét működés közben, ha megtalálom belinkelem.
A vegyestüzelésű kazánokhoz kapható huzatszabályzó nekem mondjuk jobban tetszik, "mechanikus" nem kell hozzá áram stb. kisebb a hibalehetőség, egyszerű mint a faék. Számomra az ideális vízteres kandalló működne gravitációsan is, és a vízhőmérséklet is szabályozható lenne "automatikusan" persze mindezt áram nélkül.
Teljesen alapbeállítású hülyegyerek vagyok, aki kávboj életstílust szeretne folytatni.
Albérletbe kivennék egy téliesített faházat, amiben cserépkályha van. A méretét nem tudom, a házikó 50 m2-es.
A kérdésem, hogy mennyi fában gondolkodjak télire? Hogyan kell ezt számolni? Ha azt mondom egy jókiállású tehergépkocsis arcnak, hogy 1 m3, akkor ő fizikailag 1m3-t hoz, vagy 1,7 m3-t, azaz erdészeti m3-t.
Hogy lehet melegen tartani az egész házat télen, ha mondjuk hazaérek 18-kor, és begyújtok, és rakosgatom este 11-ig.
Hogyan kell ezt számolni? Álljak neki MJ-okat számolni, vagy aszondom 10 kiló per óra, vagy mit javasoltok? És brikettben érdemes gondolkodni?
Otthon van egy kis látható tűzteres kályhánk, az jópofa, de cserépkályhát azért méh nem üzemeltettem, az gondolom más tészta.