Keresés

Részletes keresés

pittipitti Creative Commons License 2008.01.06 0 0 23339
Pontosan hogyan szórakozott és mi a kétszeres fogalma :)

Hamarabb és kevesebb emaillal a megfelelő szavak nyomatékosabb használatával szerintem gyorsabb és eredményesebb kezelni bármely problémát :)

De azért ha megoldódott ügyes vagy.....
Én is ha igazamat érzem elmegyek a végsőkig.
De ált. 5 emailból megértik és intézkednek......



Előzmény: Turtle1346 (23338)
Turtle1346 Creative Commons License 2008.01.06 0 0 23338

Sziasztok!

 

A szélsőséges magatartás is lehet eredményes.

 

Egy saját tapasztalatról szeretnélek benneteket tájékoztatni.

Egy éve vásárolok a Ebay-en, több mint 270 apróságot vettem. Előtte a barátom intézte a vásárlásaimat.

Csak kétszer nem kaptam meg az árút.

Kifizettem és a 100 százalékos pali, 4000 eladással elkezdett szórakozni velem.

Áramszünet volt, leállt a programja, hurrikán, eladta a tekis érmémet de majd kárpótol, stb, stb. Lejárt az időm, a feedback adásra és írtam neki 2-3 levelet, de semmi válasz.

Ünnepek alatt berágtam és írtam neki emailt, első nap 15-öt, másnap 30-at, harmadnap meg 60-at.

Megírtam neki, hogy tájékozódjon a kétszeres fogalmáról, mert nem hagyom annyiban a dolgot!

Három nap múlva könyörgött, hagyjam abba, mert nem tudja használni a gépét, mivel mindent az ebayon keresztül küldtem, a szállítási kérdésekben és minden alkalommal más-más termékére klikkelve, de copiyzva természetesen.

8 perc 60 levél! :-)

 

Már feladta az ünnepek között a termékemet, ajánlottan és visszaküldte a maradék pénzemet is a Pay Pal-ra.

Kicsit fáztam, hogy az ebay babrál majd a sok emailért, de semmi nem lett.

 

Üdvözlettel: Turtle

garfieldka Creative Commons License 2008.01.06 0 0 23337
Így látom én is a dolgokat. És bocs, a korábbi beírásom nem pittipittivel szemben szólt. Tisztáztuk is és azonosan látjuk mi is a kérdést.

A váratlan helyzeteket én igyekszem kiküszöbölni azáltal, hogy lehetőség szerint ugyanazoktól vásárolok. Az újakat megkóstolom kisebb értékű dolgokkal és aztán jöhetnek a komolyabb cuccok. Jónéhánytól az ebay eladások után szépen átmentünk direktbe. Persze ehhez már nagyobb bizalom kell!

Mindezzel csak erősíteni szeretném azokat, akik most kezdenek külföldről vásárolni! Kölcsönös bizalmon alapuló, tisztességes üzletet kell csinálni és akkor megy a dolog símán!
Előzmény: sponge (23325)
vagipeter Creative Commons License 2008.01.06 0 0 23336
Nem, nem akarok eladni, egyenlőre.
Viszont kellett, mert addig nem engedett rányomni a buy it now gombra, de már megtaláltam.
Előzmény: pittipitti (23335)
pittipitti Creative Commons License 2008.01.06 0 0 23335
Ha veszel csak ebayen akkor felesleges...nem kell....
Eladásba meg ne vágj bele kezdőként.
Előzmény: vagipeter (23334)
vagipeter Creative Commons License 2008.01.05 0 0 23334
Hogyan tudom összelinkelni az EBay-emet PayPal account-ommal?
pittipitti Creative Commons License 2008.01.05 0 0 23333
Complaint= panasz
Reason=ok, indíték

Nincs blokkolva és várokozó státuszú....
A kereskedő reagálásától számítva kb 45 napra zárják, döntenek.
Esetleg kérhetnek tőled infókat vagy kérdezhetnek vagy várhatják hogy visszavond.
Előzmény: Ibolya58 (23332)
Ibolya58 Creative Commons License 2008.01.05 0 0 23332

Köszi.

 

Akkor azt kérdezném, hogy ha már egy másik emberkével a legvégsőkig jutottam akkor az max 45 napig húzódhat ugye? Amennyiben válaszol. Ezt hol tudom megnézni, hogy írt-e Nem lehet megnyitni a Claim-ot. (ami lehet, hogy csak az én hülyeségem) Ha a vita típusánál azt látom, hogy Complaint

az mit jelent. A vita letudva? Ha igen akkor hogy lehet ez? Én nem zártam be. A Reason-nál gondom a vita tárgya van de ez nem biztos. A lényeg hogy Non-receipt van ott. A STATUS nál pedig Awaiting other party's response.Az action-nál pedig nem tudok belépni sehova. Ez normális ilyenkore amikor már itt járunk?

 

Köszi

Előzmény: pittipitti (23331)
pittipitti Creative Commons License 2008.01.05 0 0 23331
Ha megkaptad és nem jó akkor már más tészta.....visszaküldenéd vagy az árának egy részét kérnéd vissza?

Ha visszaküldöd értékbiztosított ajánlottként tedd....
Itt meg veszted a postaköltséget....

Írsz az eladódnak és ha nem az ebayen megadott minőség és más hibája is van kérsz tőle egy részleges refundot vagy jelzed hogy visszaküldöd és megkérded tőle hogy ezt acceptálja-e azaz refundol miután visszakapta.

Tehát előbb az email csak ha nem megy akkor a dispute....és a végső a claim.

Előzmény: Ibolya58 (23330)
Ibolya58 Creative Commons License 2008.01.05 0 0 23330

Sziasztok!

 

Azt szeretném kérdezni, hogy a Paypel-en el lehet-e indítani atöbb vitát is egyszerre? Ugyanis amit most kaptam monitort az egy s.... lényeg az, hogy meg kell-e várni az jelenlegi vita végét vagy bármennyi vitát indíthatok?

 

Köszi

adri09 Creative Commons License 2008.01.05 0 0 23329
miket veszel? én ha egy eladótól több azonos cuccot veszek, akkor inkább be válalom a többlet posta költséget, mert úgy nagyobb az esély, hogy át csúszik a vámon. Ha egy csomagban több cucc van akkor megy a vámra, fizetsz vámot és fizetsz áfát. az áfát és a vámot is a teljes összeg után fizeted, tehát a posta díj után is....
Előzmény: vagipeter (23302)
sponge Creative Commons License 2008.01.05 0 0 23328
Haggyad, nem érti meg, hogy elveszett csomag miatt ment a reklamáció, nem haszonlesésből.
Előzmény: pittipitti (23326)
sponge Creative Commons License 2008.01.05 0 0 23327
Az utolsó mondattal egyetértek! :) És mégis az év internetes kereskedője lesz mindíg. Kétmilliárdos vagy mennyi forgalmuk volt?!

A userekről meg annyit, hogy sokan úgy felháborodnak, ha nem akarsz vmit villámáron odaadni neki, amire már a fél ország licitált, hogy még!
Előzmény: vapega (23322)
pittipitti Creative Commons License 2008.01.05 0 0 23326
Nem hinném hogy csaló a mentalitásom....sohasem csaltam!!!
De ha nem jött meg valami azért nem óhajtottam a veszteséget elszenvedni.

Egy ajánlott küldeményt a posta kb a postai díj x szereséig térít ha elveszik...értékbiztosítással pedíg a nyilvéntartott értékig.
Gondolom ez külföldről magyarországra küldve is hasonlóképp működik.
De erről nem áll szándékomban vitázni.
Ha kereskedő vagy neked kell megtalálnod a biztonságos útját annak hogy a terméked a vevődhöz elusson vagy ha nem jut el akkor a kártérítési eljárást meg tudd indítani.
Egy vevő nem fizethet egy olyan áruért ami el sem jut a kezéig.
Ezt gondolom te is tudod....

És nem hinném hogy egy amerikai vevő másképp járna el ha nem érkezni meg hozzá a rendelt termék.....ugyanígy járna el, mert ez az elfogadott.

Neked mint eladónak ezekről tudnod kell és alkalmazkodnod....
A paypal ugyanúgy mint a hitelkártya egy veszélyes dolog annak aki elfogadja annélkül hogy tisztában lenne a szabályaival.
Tudom hogy ez megnehezíti az eladást de a kártyatársaságokat szidd amiért ilyen egyetemes szabályokat hoztak ami alól még a paypal sem tud kibújni.

A bicskádat meg ne ellenem használd....a hozzászólásom csak felrázó és felkavaró lehetett....ezért nem engem kell szapulnod.
De ha kéritek akkor kérvényezem hogy töröljék.
10 kérvényt ha kapok tőletek akkor ígérem hogy kitöröltetem.
Előzmény: Vándor21 (23323)
sponge Creative Commons License 2008.01.05 0 0 23325
Ismerem... Itthon az internetes eladás megkönnyíti a selejt eladását, amit személyesen nem lehetne elsózni. Utána pedig nehéz bármit is érvényesíteni. Ezt sokan kihasználják, nem érdekli őket a pozitív értékelés gyűjtése stb.
Ez szól Vándor21 kollegának is, mert az ilyenek miatt utálnak minket az ebayen is.

Ez a magyar mentalitás és nem pittipitti miatt. Meg vaterán sokan vásárolnak, akiknek sztem pénze sincs az árura, csak nem akarja, hogy más vigye el előle azt, ami végül mégsem lesz az övé.

Ebayen minél konkrétabban le van írva a termék, minél korrektebb a fotó annál inkább licitálnak rá. Én mondjuk így vagyok vele a vaterán is.
Ebayen hatalmas a felvevőpiac ezt mindannyian tujduk, nekem ezért érdekem, hogy minél több és minél inkább pozitív értékelésem legyen. Leírok mindent rendesen, akkor kérdezgetni se kell a vevőnek.

Azért ott is van sok barom, a sofort ajánlatoktól ki tudok készülni!
Előzmény: garfieldka (23321)
adri09 Creative Commons License 2008.01.05 0 0 23324
köszönöm uram!
Előzmény: digicat (23294)
Vándor21 Creative Commons License 2008.01.05 0 0 23323
Szerintem gondolkozzál egy kicsit, mielőtt eleresztesz egy ilyen hozzászólást ebben a fórumban, mert szerintem nem én vagyok az egyetlen ebayes eladó, akinek a zsebében kinyílt a bicska. Pontosan ez az a mentalitás, amiért nemcsak egyes csaló vevők, de teljes országok feketelistára kerülnek sok eladónál. Aztán meg majd megy itt a sírás a fórumban, hogy miért csak EMS-sel és confirmed címre hajlandó szállítani az amerikai seller.

Hát pontosan az itten dokumentált k-európai erősen csaló mentalitás miatt...
Előzmény: pittipitti (23272)
vapega Creative Commons License 2008.01.05 0 0 23322
Lehet, hogy rosszul látom de a Vaterán az eladók mentalitása is egészen más mint az ebay-en. Gondolok itt az 1ft-ról indított aukcióra aminél a minimálár kb a bolti új ár 95%-ában van megállapítva. má boc, hogy ezt írom de a Vatera úgy szar ahogy van.......
Előzmény: sponge (23320)
garfieldka Creative Commons License 2008.01.05 0 0 23321
Látom ismered a dörgést! Nehezen viselem én is. Meg a percenkénti érdeklődést. Egy érdeklődő képes 5-6 kérdést egymás után feltenni. Ha nem válaszolok, ne tudd meg, hová kíván! A folyamatos levelezgetés meg rengeteg időt emészt. :((

Az ebay vevő egy-két jól összefoglalt kérdéssel megtudakolja a lényeget és kész. A válasz után dönt a vételről. Igaz, az eladók is eléggé pontosan és többnyire valóságos dolgokat írnak a portékájukról. Hisz nem érdeke a másik átvágása. Kivétel persze akad, de hol nem?

A Vaterán fordított a helyzet. Legtöbbször a kiválónak leírt dolog is szétesik a csomag kibontásakor. :(
Előzmény: sponge (23320)
sponge Creative Commons License 2008.01.05 0 0 23320
Na igen, meg míg az ebayen licitálnak a termékedre, addig a vaterán mindenki csak alkudni akar! Szánalmas...
Előzmény: garfieldka (23314)
garfieldka Creative Commons License 2008.01.05 0 0 23319
Így van, ahogy írod. A vevő sok esetben eldöntheti, hogy pl. az 1 dolláros vételárral + 24 dolláros szállítás+biztosítással kiírt terméket veszi-e, vagy a 20 dollár vételárral és 5 szállítással kiírtat.

Esetleges galiba során az utóbbinál kedvezőbb a végeredmény, hiszen 20 dollárt kap vissza.

A Vaterán nekem is van már egy semleges értékelésem. A vevő a kiírásban világosan leírtak ellenére elállt a vásárlástól. Adtunk egy-egy semlegest egymásnak és kész.

Szerencsére azóta a Vatera is rájött erre a hiányosságra és ha nem jön létre az üzletkötés, akkor már eleve nem lehet semleges véleményt adni.
Előzmény: pittipitti (23316)
vagipeter Creative Commons License 2008.01.05 0 0 23318
Rendben, köszi... :o))
Előzmény: pittipitti (23317)
pittipitti Creative Commons License 2008.01.05 0 0 23317
Kipróbálod és szólsz ha gondod van :)
Előzmény: vagipeter (23315)
pittipitti Creative Commons License 2008.01.05 0 0 23316
Lehet hogy nem jól fogalmaztam...

Természetesen még nem küldtem vissza ebayes tételt de...
Ha valamiért 20$-t fizetnék és ebből csak példaképp 2$ lenne a termék 20$ lenne a posta és tegyükfel egy pénzérmét vennék amit kibontva látnám hogy csak egy olcsó 100ft-értékű replika és nem ennek volt feltüntetve akkor hiába küldeném vissza csak 2$-t lenne köteles a kereskedő visszaküldeni hiába adta fel pl egy 1$ postaköltségű leválben.
Amit a vateráról írsz az igaz sajnos.....
Előzmény: garfieldka (23314)
vagipeter Creative Commons License 2008.01.05 0 0 23315
Tehát ha jól értem, akkor megveszem a termékeket, aztán várok az eladóra, hogy összesítse a számlát és a költségeket, majd az megjelenik az e-bay-en? Ezután meg fizetek...
Jól értem?
Előzmény: pittipitti (23313)
garfieldka Creative Commons License 2008.01.05 0 0 23314
Én csak azért se szeretem ezt mert pl mi van ha nem tetszik nekem a termék és visszaküldeném???

Ez szerintem a hazai (pl. vaterás) hozzáállás. Ott ugyanis megveszik, aztán vagy nem fizetik ki, vagy átvételkor egyszerűen mondanak valami kifogást, hogy nem kell a megvásárolt áru.

Azért az ebay e tekintetben egy hangyányit más. Elég sok helyen le van írva, hogy a vétel kötelezi mindkét felet. Furcsa lenne, hogy megjön a cucc és árnyalatnyit eltér a színe a várttól, ezért visszaküldöm és várom a vételár megtérítését. Az előzetes infógyűjtésre van lehetőség, s el lehet dönteni a vétel előtt, hogy megfelel-e a termék? Persze más eset az, ha hibásan, hiányosan, sérülten érkezett.

Ma már a vatera szabályzata is próbálja az ebay komolyabb stílusát felvenni, hisz vagy vásárolgatunk felelőtlenül, vagy komolyan vesszük az internetes kereskedést.

Te gyakorlott ebay-es vagy, mindezt tudod, csak kevésbé sikeresen fogalmaztad meg a mondandód.
Előzmény: pittipitti (23307)
pittipitti Creative Commons License 2008.01.05 0 0 23313
Ebayeden lesz összesítve pay now gombot nyomsz az ellenőrzése után meg intézed....
Itt lehet esetleg bejelölni ha lehet + ba biztosítást rá...vagy ha csak emailban írta a szállítási költséget akkor itt te is be tudod írni....aztán átvisz a paypalra és végigviszed a fizetést.....
Előzmény: vagipeter (23312)
vagipeter Creative Commons License 2008.01.05 0 0 23312
A számlát a PayPal-en keresztül küldi???
Előzmény: vsiivz (23301)
vagipeter Creative Commons License 2008.01.05 0 0 23311
Egyébként meg valóban ez a helyzet, mert két ugyanolyan termék a következőképpen is fent van nála:

Ár: 1 font, szállítás 5 font
Ár: 3 font, szállítás 3 font

Ugyebár ugyanannyiba kerül mind a kettő... :o)
vagipeter Creative Commons License 2008.01.05 0 0 23310
És ki mondta, hogy a biztosítási költséget csaj egyszer fogja felszámolni????
Előzmény: SnAkE (23308)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!