Egy saját tapasztalatról szeretnélek benneteket tájékoztatni.
Egy éve vásárolok a Ebay-en, több mint 270 apróságot vettem. Előtte a barátom intézte a vásárlásaimat.
Csak kétszer nem kaptam meg az árút.
Kifizettem és a 100 százalékos pali, 4000 eladással elkezdett szórakozni velem.
Áramszünet volt, leállt a programja, hurrikán, eladta a tekis érmémet de majd kárpótol, stb, stb. Lejárt az időm, a feedback adásra és írtam neki 2-3 levelet, de semmi válasz.
Ünnepek alatt berágtam és írtam neki emailt, első nap 15-öt, másnap 30-at, harmadnap meg 60-at.
Megírtam neki, hogy tájékozódjon a kétszeres fogalmáról, mert nem hagyom annyiban a dolgot!
Három nap múlva könyörgött, hagyjam abba, mert nem tudja használni a gépét, mivel mindent az ebayon keresztül küldtem, a szállítási kérdésekben és minden alkalommal más-más termékére klikkelve, de copiyzva természetesen.
8 perc 60 levél! :-)
Már feladta az ünnepek között a termékemet, ajánlottan és visszaküldte a maradék pénzemet is a Pay Pal-ra.
Kicsit fáztam, hogy az ebay babrál majd a sok emailért, de semmi nem lett.
Így látom én is a dolgokat. És bocs, a korábbi beírásom nem pittipittivel szemben szólt. Tisztáztuk is és azonosan látjuk mi is a kérdést.
A váratlan helyzeteket én igyekszem kiküszöbölni azáltal, hogy lehetőség szerint ugyanazoktól vásárolok. Az újakat megkóstolom kisebb értékű dolgokkal és aztán jöhetnek a komolyabb cuccok. Jónéhánytól az ebay eladások után szépen átmentünk direktbe. Persze ehhez már nagyobb bizalom kell!
Mindezzel csak erősíteni szeretném azokat, akik most kezdenek külföldről vásárolni! Kölcsönös bizalmon alapuló, tisztességes üzletet kell csinálni és akkor megy a dolog símán!
Nincs blokkolva és várokozó státuszú.... A kereskedő reagálásától számítva kb 45 napra zárják, döntenek. Esetleg kérhetnek tőled infókat vagy kérdezhetnek vagy várhatják hogy visszavond.
Akkor azt kérdezném, hogy ha már egy másik emberkével a legvégsőkig jutottam akkor az max 45 napig húzódhat ugye? Amennyiben válaszol. Ezt hol tudom megnézni, hogy írt-e Nem lehet megnyitni a Claim-ot. (ami lehet, hogy csak az én hülyeségem) Ha a vita típusánál azt látom, hogy Complaint
az mit jelent. A vita letudva? Ha igen akkor hogy lehet ez? Én nem zártam be. A Reason-nál gondom a vita tárgya van de ez nem biztos. A lényeg hogy Non-receipt van ott. A STATUS nál pedig Awaiting other party's response.Az action-nál pedig nem tudok belépni sehova. Ez normális ilyenkore amikor már itt járunk?
Ha megkaptad és nem jó akkor már más tészta.....visszaküldenéd vagy az árának egy részét kérnéd vissza?
Ha visszaküldöd értékbiztosított ajánlottként tedd.... Itt meg veszted a postaköltséget....
Írsz az eladódnak és ha nem az ebayen megadott minőség és más hibája is van kérsz tőle egy részleges refundot vagy jelzed hogy visszaküldöd és megkérded tőle hogy ezt acceptálja-e azaz refundol miután visszakapta.
Tehát előbb az email csak ha nem megy akkor a dispute....és a végső a claim.
Azt szeretném kérdezni, hogy a Paypel-en el lehet-e indítani atöbb vitát is egyszerre? Ugyanis amit most kaptam monitort az egy s.... lényeg az, hogy meg kell-e várni az jelenlegi vita végét vagy bármennyi vitát indíthatok?
miket veszel? én ha egy eladótól több azonos cuccot veszek, akkor inkább be válalom a többlet posta költséget, mert úgy nagyobb az esély, hogy át csúszik a vámon. Ha egy csomagban több cucc van akkor megy a vámra, fizetsz vámot és fizetsz áfát. az áfát és a vámot is a teljes összeg után fizeted, tehát a posta díj után is....
Nem hinném hogy csaló a mentalitásom....sohasem csaltam!!! De ha nem jött meg valami azért nem óhajtottam a veszteséget elszenvedni.
Egy ajánlott küldeményt a posta kb a postai díj x szereséig térít ha elveszik...értékbiztosítással pedíg a nyilvéntartott értékig. Gondolom ez külföldről magyarországra küldve is hasonlóképp működik. De erről nem áll szándékomban vitázni. Ha kereskedő vagy neked kell megtalálnod a biztonságos útját annak hogy a terméked a vevődhöz elusson vagy ha nem jut el akkor a kártérítési eljárást meg tudd indítani. Egy vevő nem fizethet egy olyan áruért ami el sem jut a kezéig. Ezt gondolom te is tudod....
És nem hinném hogy egy amerikai vevő másképp járna el ha nem érkezni meg hozzá a rendelt termék.....ugyanígy járna el, mert ez az elfogadott.
Neked mint eladónak ezekről tudnod kell és alkalmazkodnod.... A paypal ugyanúgy mint a hitelkártya egy veszélyes dolog annak aki elfogadja annélkül hogy tisztában lenne a szabályaival. Tudom hogy ez megnehezíti az eladást de a kártyatársaságokat szidd amiért ilyen egyetemes szabályokat hoztak ami alól még a paypal sem tud kibújni.
A bicskádat meg ne ellenem használd....a hozzászólásom csak felrázó és felkavaró lehetett....ezért nem engem kell szapulnod. De ha kéritek akkor kérvényezem hogy töröljék. 10 kérvényt ha kapok tőletek akkor ígérem hogy kitöröltetem.
Ismerem... Itthon az internetes eladás megkönnyíti a selejt eladását, amit személyesen nem lehetne elsózni. Utána pedig nehéz bármit is érvényesíteni. Ezt sokan kihasználják, nem érdekli őket a pozitív értékelés gyűjtése stb. Ez szól Vándor21 kollegának is, mert az ilyenek miatt utálnak minket az ebayen is.
Ez a magyar mentalitás és nem pittipitti miatt. Meg vaterán sokan vásárolnak, akiknek sztem pénze sincs az árura, csak nem akarja, hogy más vigye el előle azt, ami végül mégsem lesz az övé.
Ebayen minél konkrétabban le van írva a termék, minél korrektebb a fotó annál inkább licitálnak rá. Én mondjuk így vagyok vele a vaterán is. Ebayen hatalmas a felvevőpiac ezt mindannyian tujduk, nekem ezért érdekem, hogy minél több és minél inkább pozitív értékelésem legyen. Leírok mindent rendesen, akkor kérdezgetni se kell a vevőnek.
Azért ott is van sok barom, a sofort ajánlatoktól ki tudok készülni!
Szerintem gondolkozzál egy kicsit, mielőtt eleresztesz egy ilyen hozzászólást ebben a fórumban, mert szerintem nem én vagyok az egyetlen ebayes eladó, akinek a zsebében kinyílt a bicska. Pontosan ez az a mentalitás, amiért nemcsak egyes csaló vevők, de teljes országok feketelistára kerülnek sok eladónál. Aztán meg majd megy itt a sírás a fórumban, hogy miért csak EMS-sel és confirmed címre hajlandó szállítani az amerikai seller.
Hát pontosan az itten dokumentált k-európai erősen csaló mentalitás miatt...
Lehet, hogy rosszul látom de a Vaterán az eladók mentalitása is egészen más mint az ebay-en. Gondolok itt az 1ft-ról indított aukcióra aminél a minimálár kb a bolti új ár 95%-ában van megállapítva. má boc, hogy ezt írom de a Vatera úgy szar ahogy van.......
Látom ismered a dörgést! Nehezen viselem én is. Meg a percenkénti érdeklődést. Egy érdeklődő képes 5-6 kérdést egymás után feltenni. Ha nem válaszolok, ne tudd meg, hová kíván! A folyamatos levelezgetés meg rengeteg időt emészt. :((
Az ebay vevő egy-két jól összefoglalt kérdéssel megtudakolja a lényeget és kész. A válasz után dönt a vételről. Igaz, az eladók is eléggé pontosan és többnyire valóságos dolgokat írnak a portékájukról. Hisz nem érdeke a másik átvágása. Kivétel persze akad, de hol nem?
A Vaterán fordított a helyzet. Legtöbbször a kiválónak leírt dolog is szétesik a csomag kibontásakor. :(
Így van, ahogy írod. A vevő sok esetben eldöntheti, hogy pl. az 1 dolláros vételárral + 24 dolláros szállítás+biztosítással kiírt terméket veszi-e, vagy a 20 dollár vételárral és 5 szállítással kiírtat.
Esetleges galiba során az utóbbinál kedvezőbb a végeredmény, hiszen 20 dollárt kap vissza.
A Vaterán nekem is van már egy semleges értékelésem. A vevő a kiírásban világosan leírtak ellenére elállt a vásárlástól. Adtunk egy-egy semlegest egymásnak és kész.
Szerencsére azóta a Vatera is rájött erre a hiányosságra és ha nem jön létre az üzletkötés, akkor már eleve nem lehet semleges véleményt adni.
Természetesen még nem küldtem vissza ebayes tételt de... Ha valamiért 20$-t fizetnék és ebből csak példaképp 2$ lenne a termék 20$ lenne a posta és tegyükfel egy pénzérmét vennék amit kibontva látnám hogy csak egy olcsó 100ft-értékű replika és nem ennek volt feltüntetve akkor hiába küldeném vissza csak 2$-t lenne köteles a kereskedő visszaküldeni hiába adta fel pl egy 1$ postaköltségű leválben. Amit a vateráról írsz az igaz sajnos.....
Tehát ha jól értem, akkor megveszem a termékeket, aztán várok az eladóra, hogy összesítse a számlát és a költségeket, majd az megjelenik az e-bay-en? Ezután meg fizetek... Jól értem?
Én csak azért se szeretem ezt mert pl mi van ha nem tetszik nekem a termék és visszaküldeném???
Ez szerintem a hazai (pl. vaterás) hozzáállás. Ott ugyanis megveszik, aztán vagy nem fizetik ki, vagy átvételkor egyszerűen mondanak valami kifogást, hogy nem kell a megvásárolt áru.
Azért az ebay e tekintetben egy hangyányit más. Elég sok helyen le van írva, hogy a vétel kötelezi mindkét felet. Furcsa lenne, hogy megjön a cucc és árnyalatnyit eltér a színe a várttól, ezért visszaküldöm és várom a vételár megtérítését. Az előzetes infógyűjtésre van lehetőség, s el lehet dönteni a vétel előtt, hogy megfelel-e a termék? Persze más eset az, ha hibásan, hiányosan, sérülten érkezett.
Ma már a vatera szabályzata is próbálja az ebay komolyabb stílusát felvenni, hisz vagy vásárolgatunk felelőtlenül, vagy komolyan vesszük az internetes kereskedést.
Te gyakorlott ebay-es vagy, mindezt tudod, csak kevésbé sikeresen fogalmaztad meg a mondandód.
Ebayeden lesz összesítve pay now gombot nyomsz az ellenőrzése után meg intézed.... Itt lehet esetleg bejelölni ha lehet + ba biztosítást rá...vagy ha csak emailban írta a szállítási költséget akkor itt te is be tudod írni....aztán átvisz a paypalra és végigviszed a fizetést.....