Köszönöm a segítséget, meg a videókat. Az eredmény, vásárolva lesz egy T1 500C-S kardán a forgókapára a most azon levőt pedig rövidebbre vágom öt centivel. Az hajtja majd a darálót.
Itt még igencsak uj vagyok igy kérdeznék is gyorsan. Van egy pannoniamotoros szarvastraktorom, és melegen egyszerüen leáll. Mi okozhatja a problémát? Benya van, szikra van megfelelö, benyábol többet is kap mint kellene de megy, de igy elsöre gyujtásra gondolnék. Minden értékelhetö választ elöre is nagyon köszönök
20×20-as gátervasat csavart meg, holnap teszek fel képet. Persze ezt lehet szerencsének is nevezni. Nem az új kardánt nem a TLT csonkot nem a bordás tengelyt. lehet szerencsés vagyok de jobban örülnék ha okosabb lennék.
Az első próba hajtás kínos kudarc lett. Egy igen kopott, MÉH telepen lelt kardánt,amit kimondottan ilyen próbálkozásokra vittem haza, pillanatok alat megcsavart üresen. Most azon töröm az asszony pénztárcáját, hogy veszek egy újat, és vágok el géplábából kb 10-13cm-t ez hoz vagy 10 fokot de még az is kb.20-25 fok lesz. A kardán kopott állapota lehetett az oka a sérülésnek? Az összekötő elem 20×20mm-es négyzetvas /ez csavarodott el/Érdekel a féltengelyből készült kardán, ez az első kardán hajtású saját építésű gépem nagyon meglepett a lüktetés is, persze ezt is a kopott kardánnnak tudtam be.
Autó féltengelyben nem gondolkodtál? Kicsivel többet elvisel, és monokinetikus. (nincs lüktetés)
Ha mindenképp maradsz a keresztes hagyományos kardánnál, akkor két duplacsuklós megoldással tudsz nagyobbat is törni. (hasonló, mint a 2T Warbi féltengelye)
Köszönöm a választ. Magam is ezt a szöget ajánlanám jószívvel minden gépépítő társamnak, most abban a ciőben járok mint a kis iskolások, egyszerűen nem az jött ki. Hátha valaki ismer olyant, hogy speciális építésű nagyobb hajlás szöget elviselő kardán is van már kitalálva, kivéve a hardyt, hogy ne keljen a gép lábait 10-13 cmrel rövidebbre vágni.
Segítsen már Valaki, hogyan kell méretezni a kardántengelyt, mekkora az a legnagyobb szög amit még tartósan károsodás nélkül jól elvisel, ezzel hajtanám az ágdarálót./egy tengelyes négy késes/
Köszönöm az elismerést részetekről, igazán nem is ez a gép volt a cél amit kinéztem csak mire összekapartam a lóvét azt eladták.De nem bántam meg mert a családban lévő pár hektár föld minden műveletét el tudom vele végezni ezért is a munkagépek (és még nincs is minden ami kellene).Amúgy ez is már 1984-es és csak nekem új.
Én Győrmegyei vagyok,mikor a 414-est vettem előtte nézegettem én is a K 25-öst de mikor az egyik barátomé 2x egymás után hengerfejes lett kiábrándultam belőle pedig alkatrészt is könnyen vennék hozzá mert közel van Dunaszerdahely (Szlovákia) és még olcsó is.
Ha lesz lehetőséged és keret rá csináld meg a 324-est mert egy érték és az is marad!Azt azért sajnálom hogy nem a metrikus csavarok vannak bent de ha nincs velük probléma nincs is gond nem úgy én a 414-esel, hiányoztak néhány megszakítva szóval volt néhányszor agyalás hogy is legyen de aztán mindig metrikus csavar lett a vége.
Szép kis traktor, de már az új vonalat képviseli . Egész jól fel vagy szerszámozva !
Baranyai vagyok, és csak a gépek szeretete miatt van traktorom . Ez a traktor kint állt egy parcella végében két évet esőben, hóban, fagyban ! Megsajnáltam,megvettem és hazavittem .
Úgy látszik az enyém pont az 5%-ba esik, mert Whitworth menetesek a csavarjai .
Van még egy Zetor K 25-öm, meg néhány Magyar stabilmotorom .
A felújításokra fordítható keret, így eléggé megoszlik.
Munkaeszközöket 2-es váltvaforgatós ekét,boronát rugókapás kombit,19 soros vetőgépet, szálastakarmány munkához rendkezelő, rendsodró és tavalyig kiskockabálázót is de segítség hiján tavaj körbálázora váltottam amit a másik traktorom húz (Steyr 8080)Töltenék fel képet róla mert ez is a kezem munkája de nem tudom feltölteni.