Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Köny Creative Commons License 2016.01.16 0 0 75514

"Ehhez persze le kéne venni az ajtókárpitot. Becsukott ajtónál nehezebb lesz."

 

Na, ezt kéne tudnom, hogy házilag megoldható-e vagy vigyem kontárokhoz? Én már minden szerelőben csalódtam...

Előzmény: kgaboroo (75513)
kgaboroo Creative Commons License 2016.01.16 0 0 75513

Messze áll tőlem, hogy bármit is feltételezzek rólad. A legegyszerűbb lehetőséget sem kell kizárni a hiba okaként.

 

A zármozgató rudazaton egy rápattintós műanyag biztosító van. Elképzelhető, hogy ez lepattant vagy eltörött és ezért a rudazat kijött a kilincs mechanikájából.

Ha sem a külső sem a belső kilincs nem hatásos akkor zárszerkezetnél kell keresni kiakadást vagy törést.

 

Ehhez persze le kéne venni az ajtókárpitot. Becsukott ajtónál nehezebb lesz.

Előzmény: Köny (75512)
Köny Creative Commons License 2016.01.16 0 0 75512

Nincs. Ennyire nem vagyok sügér. :o)

Előzmény: kgaboroo (75507)
nézek Creative Commons License 2016.01.16 0 0 75511

de, 87...látom vannak még, akik résen vannak...

 

mindenesetre qurva hideg volt...és hó...így utólag jó buli volt....akkor nem.  :-(

Előzmény: -zarko- (75508)
FOMA Creative Commons License 2016.01.16 0 0 75510

De '87 januárja. Emlékezetes volt, két papírom is van róla.:-) (Fenyítés+kártérítés a BRFK-tól, egy 1200-es leamortizálása miatt.) 

Előzmény: -zarko- (75508)
-zarko- Creative Commons License 2016.01.16 0 0 75509

Előzmény: -zarko- (75508)
-zarko- Creative Commons License 2016.01.16 0 0 75508

Az nem 87 volt?az brutál hó?nekem nem sok emlékem van csak hogy a fater káromkodott,meg alig birt kimenni dolgozni  a reptérre,trabit meg se próbálta kiásni.

Előzmény: nézek (75506)
kgaboroo Creative Commons License 2016.01.16 0 0 75507

Nincs véletlenül a belső kilincsnél ráfordítva a reteszzár?

Előzmény: Köny (75505)
nézek Creative Commons License 2016.01.16 0 0 75506

Nálunk nem lehet kisérletezni az akkumulátorral...fontos, hogy akkor induljon az autó, amikor kell...nem lehet szarakodni, hogy bocs, de töltöm pár órácskát...

Most például jó a kivett varta. Bikának jó lesz.

 

Ha valaki rátöltéssel, vagy ráolvasással(is) próbálkozik, hogy az akksi él-e még egy picit, az nem azt jelenti, hogy smucig...az idősebb generáció tudja, hogy régebben mi mindent kellett megtenni az üzembiztonságért..mondjuk például a 86 os telet említeném, amikor januárban egy hétig állt az ország, de az autónak menni kellett...hajszárító a légszűrő szívócsövénél, bika, rezsó az olajteknő alatt...így indult a skodám...

 

Ma szinte dögunalom az autó.

Köny Creative Commons License 2016.01.16 0 0 75505

Sziasztok!

 

2005 decemberi Swift jobb első ajtaja megmakacsolta magát, nem nyílik sem belülről, sem kívülről. Mi lehet a gond? Hogyan tudnám kinyitni? 

Köszi a tanácsokat.

 

Köny

süger Creative Commons License 2016.01.16 0 0 75504

Még a rádiót is halkan hallgatom,az is menet közben sokszor kikapcsolva a menetzajok miatt élvezhetetlen, cd meg csak egyszer próbára lett bekapcsolva. De az igaz,van,hogy több napig is nem használom a szekeret. Első gazdálya vagyok,9 éves. Az akkut 6 év után 2X bikáznom kellett rövid időn belül. A szerencsére az elsőt benzinkútnál a porszívó állásból jöttem volna ki,de csak kattant de nem indult. A kúton vettem bika kábelt. A második eset után kapott újat 45A savasat. Igaz ritkán utánfutózok vele.:))

Előzmény: kgaboroo (75503)
kgaboroo Creative Commons License 2016.01.15 0 0 75503

Alapjában véve ha sikerül új kocsit venned akkor eszedbe nem fog jutni, hogy aksit cserélj 6-7-8-9 éven belül. Ha jó az autó, pöccre indul és minden elektromosság a gyári szinten van és napi szinten használod 10-20 km-es távokon akkor az aksival nem lesz baj.

 

Ha nem így műxik a kocsi, szarul indul, rövid távon van használva és böszme erősítők meg mélyládák szopják az aksit akkor minden bizonnyal nem lesz 9 éves a villanydoboz.

Előzmény: süger (75502)
süger Creative Commons License 2016.01.15 0 0 75502

Legyen akármi. Én akkor sem hiszem,hogy 4 év után biztonságos. Nem is az orosz töltőkről,meg a zsigulikról van szó. Nem akartam belemélyedni az akkumulátor felépítésébe,mert arról rengeteg videó van a neten. De az tök mindegy,hogy a massza,vagy az ólom megy gajra,potyog le az aljára,és csinál zárlatot. Tény és való,hogy csepptöltéssel növelhető az élettartam. Nekem motorcsónakom is van. ott is használok aksit,van tapasztalatom.:))

 

Előzmény: kgaboroo (75501)
kgaboroo Creative Commons License 2016.01.15 0 0 75501

Azért a tudomány nem kicsit fejlődött a rácsszerkezetre felkent ólommasszától. Én hiszek a technika fejlődésében és el tudom képzelni, hogy egy egyszerűnek látszó töltő, képes olyan dolgokra amit a régi orosz még nem tudott.

 

 

 

Amit tapasztaltam ezzel a töltővel, hogy valóban úgy műxik ahogy le van írva. A regenerálás folyamatában 20 volt feletti szakaszolt impulzusokkal bombázza az aksit. A dolog kémiai folyamata nem érdekel, a lényeg, hogy az ezelőtti Swiftem 7 éves aksiját úgy rendberekta, hogy nem kellett cserélnem még 10 évesen sem. 

 

Utántöltős savas aksikat már nemigen használnak személykocsikban. A gondozásmentesek egyszeri feltöltésűek, bírja ameddig bírja és ezek legtöbbjében is ólomgyapot van ezért nem is tudod kiönteni belőle a savat.

 

Az aksi élettartamát meg többé-kevésbé lehet hosszabbítani normális használattal vagy egyéb a képen linkelt segédeszközökkel.

Előzmény: süger (75499)
DMA Creative Commons License 2016.01.15 0 0 75500

Picit belekotyogok :-)

A besajtolt ólom hajlamos kipotyogni a rácsból és ha feléri cella alját akkor lesz a cellazárlat.

A szulfátosodás gyorsabb/lassabb folyamat, az ólom alakul át irreverzibilis ólomszulfáttá. Ez csökkenti a hatásos felületet és vele a kapacitást.

Előzmény: süger (75499)
süger Creative Commons License 2016.01.15 0 0 75499

Azért a tudomány az tudomány,még a hülyítési tudomány is az.

Mi is a szufát? Az ólom szitába belesajtolt reagens anyag,ami egy idő múlva kénsav(elektrolít) hatására átalakul,és kioldódik. majd a fajsújánál fogva leülepedik a doboz aljára. Ha eléri az ólomszita alját,zárlatot okoz. Minél kisebb a fenék és az elektródák közötti távolság,anál hamarabb következik be a jelenség. És a szulfátot nem lehet semilyen kütyüvel eltávolítani,csak megrázni,és kiönteni,majd új elektrolít betöltés után tölteni,és használni. Nos ezért lesznek rövidebbek az életük,mert kevesebb helyet hagynak a szulfátnak.  Szépen lassan áttérünk majd a zselés,vagy a NiCad aksikra.

Előzmény: kgaboroo (75486)
cinyoka Creative Commons License 2016.01.15 0 0 75498

1 kérdés: miért volt bent mind a két kulcs????

Előzmény: 9.5 (75495)
cinyoka Creative Commons License 2016.01.15 0 0 75497

Na, hamarabb válaszoltam, nem olvatam végig a bejegyzéseket....ugye hogy csak egy fogyasztó volt.... :)

 

 

én akkor cserélnék aksit, ha egy egésznapos töltés után sem birna ki egy-két hetet, de ez én vagyok nem biztos hogy ez a jó hozzáállás...smucig vagyok na :)

Előzmény: cinyoka (75496)
cinyoka Creative Commons License 2016.01.15 0 0 75496

 Naaa!!! "Ez így ebben a formában nem teljesen igaz, nem áll meg!" (Markos-Nádas)

 

Egy egyszerű bekapcsolt, vagy úgy felejtett is okozhat ilyen jelenséget, de attól még nem csereérett az akksi :)

Előzmény: DMA (75487)
9.5 Creative Commons License 2016.01.15 0 0 75495

Üdvözlet, egy kérdésem lenne. Swift II-esemben, lemerült az akksim, a két kulcs az utastérben és lezárt a központi zár. A motorháztető nyitva. Nincs vmi trükk amivel a motorházból kinyitható az utastér vmelyik ajtaja? Köszönöm!

zársebesség Creative Commons License 2016.01.14 0 0 75494

Miért én is 70 vagyok, de még tervezek vagy 20 évre ;)

 

Előzmény: kgaboroo (75493)
kgaboroo Creative Commons License 2016.01.14 0 0 75493

Visszaolvastam, átsiklottam a 70 év felett.:-)) Remélem én is megérem egészségben, idén leszek 52. :-))

Előzmény: kgaboroo (75491)
kgaboroo Creative Commons License 2016.01.14 0 0 75492

Na, meglett a lemerülés oka. Hazaért a lányom és most mondja, hogy rajta felejtette a rádiót. Lenémította mikor megállt vele mert pont telefonon keresték. Ehhez képest elég jól kibírta két napig az aksi. Egy töltés és rendben lesz.

Remélem.:-))

Előzmény: DMA (75487)
kgaboroo Creative Commons License 2016.01.14 0 0 75491

Kérdezhetek valamit? Hány éves vagy, hogy azt írod....erre a kis időre? :-)

Biztos írtad már de valszeg átsiklottam felette.

Előzmény: nézek (75488)
kgaboroo Creative Commons License 2016.01.14 0 0 75490

Én még soha egy aksit nem vettem autóba, de tényleg....egyet sem, pedig a mostani a 9. autóm. Egyszer vettem még az MZ-be egy 6 voltosat és most az utóbbi 5 évben kettőt a motoromba.

Rajtam nem gazdagodtak meg az aksiárusok.:-))

Előzmény: DMA (75487)
nézek Creative Commons License 2016.01.14 0 0 75489

Én is így látom, de a topiktársunktól sokat tanultam(még ha nem is tud róla), ezért mindig utánajárok a javaslatainak. Eddig még nem volt olyan, hogy hülyeséget írt volna...bááár néhány nagytapasztalatú, többdiplomás járműgépész-mérnök próbálja alázni...

Előzmény: DMA (75487)
nézek Creative Commons License 2016.01.14 0 0 75488

Hááát nem tudom..én erre a kis időre már nem veszek ilyent, bár elgondolkodtató.....  utána kell olvasnom,  mert a mostani elektronikus töltőm is tudja ezeket...vagy  mégse...

Ahol az új Exide akksit vettem, ott a polcokon olyan töltők, és elektronikus bikák voltak(azok a kövön), hogy csak lestem...

 

Szabadjon még a 0W20-hoz...valamelyik fórumon valaki híg olajtípust kért a frissenvásárolt használt autójához...ajánlottam az Eneos 0W20-ast...erre beszól egy olajokban jártas autószerelő, hogy kezeltessem magam, mert ezt a SAE minőséget még nem találták fel..

....ez van...

Előzmény: kgaboroo (75486)
DMA Creative Commons License 2016.01.14 0 0 75487

Egyet értek! Ahány akksim volt, és eljutott a nem indít pontig, azon semmilyen ráolvasás már nem segített. Csere és ennyi...

Előzmény: nézek (75484)
kgaboroo Creative Commons License 2016.01.14 0 0 75486

Azért  EZ  egy komolyabb csepptöltő. Mikor az előző Swiftem 7 éves lett akkor nálam is volt egy kellemetlen hideg reggel amikor már nem bírta átforgatni a motort az önindító. Akkor ráakasztottam ezt a töltőt. Úgy meggyógyította, hogy a gyári aksival adtam el a kocsit 10 éves korában.

 

Szóval adok még esélyt az aksinak.:-)

Előzmény: nézek (75484)
nézek Creative Commons License 2016.01.14 0 0 75485

Azóta használok 0W20-as Eneost, amióta a szigetországban gyártott autók motorjai csak ezzel az olajjal hagyhatják el a szigetet. A 2005 novemberi autómban is gyárilag shell 10W40 volt, de én az első szervíz idején leengedtem, és először 5W40, majd  0W30-at tettem bele...végsősoron mindegy mitől, de nem csipegeti az olajat még így százezren túl sem...

Tudod a hit, az nagyon fontos.. én a híg, fullszintetikusban hiszek(bízom)...ettől(is) baromi jól alszom...

 

Bepárásodik a szemem a régi szép idők nevesincs ÁFOR olajától..   ....na jó, volt neve: super...

Előzmény: kgaboroo (75482)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!