Messze áll tőlem, hogy bármit is feltételezzek rólad. A legegyszerűbb lehetőséget sem kell kizárni a hiba okaként.
A zármozgató rudazaton egy rápattintós műanyag biztosító van. Elképzelhető, hogy ez lepattant vagy eltörött és ezért a rudazat kijött a kilincs mechanikájából.
Ha sem a külső sem a belső kilincs nem hatásos akkor zárszerkezetnél kell keresni kiakadást vagy törést.
Ehhez persze le kéne venni az ajtókárpitot. Becsukott ajtónál nehezebb lesz.
Az nem 87 volt?az brutál hó?nekem nem sok emlékem van csak hogy a fater káromkodott,meg alig birt kimenni dolgozni a reptérre,trabit meg se próbálta kiásni.
Nálunk nem lehet kisérletezni az akkumulátorral...fontos, hogy akkor induljon az autó, amikor kell...nem lehet szarakodni, hogy bocs, de töltöm pár órácskát...
Most például jó a kivett varta. Bikának jó lesz.
Ha valaki rátöltéssel, vagy ráolvasással(is) próbálkozik, hogy az akksi él-e még egy picit, az nem azt jelenti, hogy smucig...az idősebb generáció tudja, hogy régebben mi mindent kellett megtenni az üzembiztonságért..mondjuk például a 86 os telet említeném, amikor januárban egy hétig állt az ország, de az autónak menni kellett...hajszárító a légszűrő szívócsövénél, bika, rezsó az olajteknő alatt...így indult a skodám...
Még a rádiót is halkan hallgatom,az is menet közben sokszor kikapcsolva a menetzajok miatt élvezhetetlen, cd meg csak egyszer próbára lett bekapcsolva. De az igaz,van,hogy több napig is nem használom a szekeret. Első gazdálya vagyok,9 éves. Az akkut 6 év után 2X bikáznom kellett rövid időn belül. A szerencsére az elsőt benzinkútnál a porszívó állásból jöttem volna ki,de csak kattant de nem indult. A kúton vettem bika kábelt. A második eset után kapott újat 45A savasat. Igaz ritkán utánfutózok vele.:))
Alapjában véve ha sikerül új kocsit venned akkor eszedbe nem fog jutni, hogy aksit cserélj 6-7-8-9 éven belül. Ha jó az autó, pöccre indul és minden elektromosság a gyári szinten van és napi szinten használod 10-20 km-es távokon akkor az aksival nem lesz baj.
Ha nem így műxik a kocsi, szarul indul, rövid távon van használva és böszme erősítők meg mélyládák szopják az aksit akkor minden bizonnyal nem lesz 9 éves a villanydoboz.
Legyen akármi. Én akkor sem hiszem,hogy 4 év után biztonságos. Nem is az orosz töltőkről,meg a zsigulikról van szó. Nem akartam belemélyedni az akkumulátor felépítésébe,mert arról rengeteg videó van a neten. De az tök mindegy,hogy a massza,vagy az ólom megy gajra,potyog le az aljára,és csinál zárlatot. Tény és való,hogy csepptöltéssel növelhető az élettartam. Nekem motorcsónakom is van. ott is használok aksit,van tapasztalatom.:))
Azért a tudomány nem kicsit fejlődött a rácsszerkezetre felkent ólommasszától. Én hiszek a technika fejlődésében és el tudom képzelni, hogy egy egyszerűnek látszó töltő, képes olyan dolgokra amit a régi orosz még nem tudott.
Amit tapasztaltam ezzel a töltővel, hogy valóban úgy műxik ahogy le van írva. A regenerálás folyamatában 20 volt feletti szakaszolt impulzusokkal bombázza az aksit. A dolog kémiai folyamata nem érdekel, a lényeg, hogy az ezelőtti Swiftem 7 éves aksiját úgy rendberekta, hogy nem kellett cserélnem még 10 évesen sem.
Utántöltős savas aksikat már nemigen használnak személykocsikban. A gondozásmentesek egyszeri feltöltésűek, bírja ameddig bírja és ezek legtöbbjében is ólomgyapot van ezért nem is tudod kiönteni belőle a savat.
Az aksi élettartamát meg többé-kevésbé lehet hosszabbítani normális használattal vagy egyéb a képen linkelt segédeszközökkel.
Azért a tudomány az tudomány,még a hülyítési tudomány is az.
Mi is a szufát? Az ólom szitába belesajtolt reagens anyag,ami egy idő múlva kénsav(elektrolít) hatására átalakul,és kioldódik. majd a fajsújánál fogva leülepedik a doboz aljára. Ha eléri az ólomszita alját,zárlatot okoz. Minél kisebb a fenék és az elektródák közötti távolság,anál hamarabb következik be a jelenség. És a szulfátot nem lehet semilyen kütyüvel eltávolítani,csak megrázni,és kiönteni,majd új elektrolít betöltés után tölteni,és használni. Nos ezért lesznek rövidebbek az életük,mert kevesebb helyet hagynak a szulfátnak. Szépen lassan áttérünk majd a zselés,vagy a NiCad aksikra.
Na, hamarabb válaszoltam, nem olvatam végig a bejegyzéseket....ugye hogy csak egy fogyasztó volt.... :)
én akkor cserélnék aksit, ha egy egésznapos töltés után sem birna ki egy-két hetet, de ez én vagyok nem biztos hogy ez a jó hozzáállás...smucig vagyok na :)
Üdvözlet, egy kérdésem lenne. Swift II-esemben, lemerült az akksim, a két kulcs az utastérben és lezárt a központi zár. A motorháztető nyitva. Nincs vmi trükk amivel a motorházból kinyitható az utastér vmelyik ajtaja? Köszönöm!
Na, meglett a lemerülés oka. Hazaért a lányom és most mondja, hogy rajta felejtette a rádiót. Lenémította mikor megállt vele mert pont telefonon keresték. Ehhez képest elég jól kibírta két napig az aksi. Egy töltés és rendben lesz.
Én még soha egy aksit nem vettem autóba, de tényleg....egyet sem, pedig a mostani a 9. autóm. Egyszer vettem még az MZ-be egy 6 voltosat és most az utóbbi 5 évben kettőt a motoromba.
Én is így látom, de a topiktársunktól sokat tanultam(még ha nem is tud róla), ezért mindig utánajárok a javaslatainak. Eddig még nem volt olyan, hogy hülyeséget írt volna...bááár néhány nagytapasztalatú, többdiplomás járműgépész-mérnök próbálja alázni...
Hááát nem tudom..én erre a kis időre már nem veszek ilyent, bár elgondolkodtató..... utána kell olvasnom, mert a mostani elektronikus töltőm is tudja ezeket...vagy mégse...
Ahol az új Exide akksit vettem, ott a polcokon olyan töltők, és elektronikus bikák voltak(azok a kövön), hogy csak lestem...
Szabadjon még a 0W20-hoz...valamelyik fórumon valaki híg olajtípust kért a frissenvásárolt használt autójához...ajánlottam az Eneos 0W20-ast...erre beszól egy olajokban jártas autószerelő, hogy kezeltessem magam, mert ezt a SAE minőséget még nem találták fel..
Azért EZ egy komolyabb csepptöltő. Mikor az előző Swiftem 7 éves lett akkor nálam is volt egy kellemetlen hideg reggel amikor már nem bírta átforgatni a motort az önindító. Akkor ráakasztottam ezt a töltőt. Úgy meggyógyította, hogy a gyári aksival adtam el a kocsit 10 éves korában.
Azóta használok 0W20-as Eneost, amióta a szigetországban gyártott autók motorjai csak ezzel az olajjal hagyhatják el a szigetet. A 2005 novemberi autómban is gyárilag shell 10W40 volt, de én az első szervíz idején leengedtem, és először 5W40, majd 0W30-at tettem bele...végsősoron mindegy mitől, de nem csipegeti az olajat még így százezren túl sem...
Tudod a hit, az nagyon fontos.. én a híg, fullszintetikusban hiszek(bízom)...ettől(is) baromi jól alszom...
Bepárásodik a szemem a régi szép idők nevesincs ÁFOR olajától.. ....na jó, volt neve: super...