Az első bekezdés ismerős nekem mert én mentővel vitettem el a gépsárkányt.
Egyszer kicsit vagy nem kicsit de sikerült a motort megfőzni, de azután nagyon sokáig ment es egy alaklommal okádta a gőzt a kipufogó igy vége lett a dalnak. Jobboldali szélső henger atszakadt emlékeim szerint. Hengerfej el felköszörülni és ugy lett visszarakva komplett motormosással egyetelben.
Most minmax között van a viz és nem fogy de legalább nem gyarapszik. :) Az a vizcső lett cserélve amin a légtelenitő szelep van mert nem lehetett kinyitni
Mondtam a fiamnak hogy hall-e most zubogást a motorból de nem hallott. Korábban az egész család erre panaszkodott.
Lehet hogy nyitott viztartállyal kellene egy kicsit járatni hogy a beszorult buborékok ki tudjanak gurulni a rendszerből?
A masik ötletem lehet hogy azárt zajol mert valahol forr a viz vagy még mindig szivárog a viz felé valami légnemű anyag.
Jön buborék a viztartályból járó motornál?
Hja 200K ba fájt ez a kis malőr nekem. Nem tudom hogy ebben volt-e muszaki vizga is - e ... :(
A légtelenítés vagy a légtelenítő csavarnál, vagy mint nálam, ahol nincs ilyen(1,4 16v) ott a kiegy. tartályon keresztül. A víz csörgedezés lehet még fűtő radiátor miatt is. Van egy pici lyuk rajta, ott kap levegőt, de nem akkora a lyuk, hogy látszódjon a víz fogyása is. Nálam is ez volt, csere kicsit macerás...
A főtengely felől nem tud olajat kapni? Ott jó a szimmering?
Sziasztok! remélem itt tud valaki segíteni, mert lassan idegösszeroppanást kapok ettől a kocsitól. Thalia, 2001, 1.4 8V, talán K7JA. Az egyik dolog, a hűtőrendszer légtelenítése. ügyfél panasz szerint rapszódikusan tűnt el a víz belőle. menet közben belül, a pedáloktól(?) hallottam víz csörgedezést. hengerfej gyanú miatt lekerült a fej, a gyanú beigazolódott, a szélső hengernél a blokkon és a tömítésen is látszódott a hiba. összerakás után a víz egyenlőre nem látszik fogyni, viszont a fűtés elég halovány, és a víz is csörgedezik, kb 2500 környékén.
A másik problémám a kuplung. nem gyorsul az autó, pörög a motor, mondja az ügyfél. gyors diganózis, csúszik a kuplung. bölcső le váltó le, kuplung le, megvan a hiba, szegecsen van a tárcsa. vettem egy szettet, tárcsát szerkezetet csapágyat, összeszereltem, ügyfél örül, elviszi. majd kb 500 km-t alig ment, szól, hogy újra csúszik. visszahozza, szétszerelem, hátha én voltam ritka szerencsétlen, és valamit rosszul raktam össze. de nem. a lendkerék enyhén felfoltosodva, a csavarjai körül olaj. levettem a lendkereket, esztergán egy keveset levett belőle a hengerfejes, a szerkezet felfekvő felületből még két tizeddel többet is, hogy jobban szorítson. kicseréltem a váltóban a nyelestengely csapágy-szimmering kombót. Összeraktam, és a próbakör alatt a méreg megölt. még mindig csúszik. 3500 felett kezd, 4000től meg egyértelműen. alatta, nincs gond. egyesben meg is tudom kapartatni. Valeo szett. A tárcsán, szerkezeten nem látszódott érdemben semmi, a lendkerék oldalon talán annyi, hogy a felirat sem kopott le róla. Új lendkerék nincs, csak gyári, egy vagyonért.
Hát nem a fűtőventilátor az.A jobb első kerèkcsapágy még nem volt kicserélve( a múltkor a baloldali lett kicserélve mivel nagyon megtévesztő volt hogy honnan jön.remélem az lesz a hibaforrás.
Ha nem ez, akkor érdemes megemelni a bal elejét annyira, hogy a kerék forogjon. Ott rögtön kiderül, hogy a kopásjelző-e, vagy sem. Vagy hogy egyáltalán a keréktől jön-e a hang.
Sziasztok! Segítséget kérnék.Van egy Thalia 1.4 2001 évjáratú.Olyan gond van ,hogy menetközben fémes,súrlódó hang hallatszik előlről(kormány oldal felől) nem rögtön induláskor hanem 2-3 km után.Most volt kerékcsapágy cserén de ugyanúgy csinálja.ha lassul a kocsi akkor a hang is lassul(hülyén hangzik tudom) ,mintha a hang forrása együtt mozogna a kerékkel.valami tipp? Köszönöm
Kelleni nem kell, de autópályára, több személlyel, dombnak felfele ritkán tudok menni ahol kb 120km/h sebességnél ugyanezt csinálja. Így tudom a dolgot 3. 4. fokozatban szimulálni. A levegő szűrő mindig az aktuális van benne. Csak azért nem cseréltem, hogy más nevű legyen benne.
Tudom ezzel nem leszel előrébb, de minek kell egy dci-t 4000f/p fölé forgatni??? Ezek a motorok ott már nem is igen élnek. Nekem ,6 dci van, de szerintem még nem igazán szaladt 4000 fölé a fordulat, vagy csak nagyon ritkán... Egyébként más típusú levegőszűrővel is próbáltad?
Sziasztok, volt valakinek olyan problémája a Dci-vel, hogy amikor nagyobb terhelésen 3. 4. fokozatban valamennyivel 4ezer fordulat felett megtorpan a motor? Mindeközben az izzítás lámpa felgyullad. Majd tovább adva a gázt a lámpa elalszik a motor tovább húz. Majd a leszabályzási fordulatszám előtt ismét torpan a motor a lámpa ismét felgyullad. Gázt elvéve lámpa elalszik, motor jár rendesen. Amikor ilyen történik a motorhibajelző nem gyullad fel, de eltárol egy hibakódot, nevezetesen a P1004-et, mely MAP szenzor hibára utal. Az élő adatok vizsgálatakor a megtorpanás idejében leesik a szívócsőnyomás és az üzemanyagnyomás. A szívócsőnyomás 2,2 Bar értékről esik 1,8 Bar értékre. A motor könnyen indul, alapjárat tökéletes, a MAP szenzor korábbi cseréje nem oldotta meg a dolgot. Turbó eredeti, futott km 317ekm. Kb 110.000 km megtétele óta csinálja mintegy 200ekm óta.
Ha valakinek volt ilyen és megoldotta ne tartsa magában! Köszönöm.
Elég régen csináltam, de megpróbálom emlékezetből leírni a javítást. Először is le kell szedni az ajtó kárpitot. Alul, meg oldalt vannak kipattintható és kicsavarozható rögzítők, egy a belső ajtónyitónál is. Ha kint vannak felfelé kiemelhető a kárpit. Utána az ajtónál a zárnál a három csavart ki kell hajtani. A zárszerkezetet ki kell emelni, a belső nyitó rudazatot ki kell pattintani. Ha kint van a zárszerkezet, először az elektromos csatlakozót kell megtisztítani, mert a rossz kontakt miatt gyenge lehet a motor. Ennek a működését érdemes leellenőrizni a tisztítás előtt, majd utána. Ha javulás látszik, már fél siker. Utána minden mozgó alkatrészt meg kell tisztítani, majd finom zsírral bekenni a mozgás pályáját. A motor tengelyét pár csepp olajjal kell olajozni. Ha ezek után könnyen mozog a szerkezet, kehet visszaszerelni mindent. Remélem tudtam segíteni.
Ha valamit kifelejtettem volna, elnézésedet kérem, kérdezz rá.
Pár éve cseréltem felső holtponti jeladót, mert ha felmelegedett a motor, ha leállítottam, utána nem indult, csak ha lehűlt a motor. Kimértem a jeladót, meleg állapotban szakadást mutatott a műszer. Csere után megszűnt a hiba. Én is olvastam arról hogy sz FHP-i jeladó csatlakozójánál kontakthiba okozhat ilyen hibát. Megmozgattam a csatlakozást, azóta megszűnt a hiba. Sajnos ez a Tháliáknál előfordul, de mint írod, a tisztítás segít ezen. Ezt már én is tapasztaltam több csatlakozónál is. Szerintem ha bármilyen hiba jelentkezik, először a csatlakozókat érdemes megnézni, megtisztítani.
Én már több ajtó zárját is javítottam, egyiket sem kellet cserélni. Ki kellett tisztítani, a csúszó, mozgó alkatrészeket beolajozni. Az elektromos csatlakozókat is meg kellet tisztítani, kontakt spray-el befújni. Utána működött minden.
Nemrég olyan hibával találkoztam hogy az autó csak többszöri indítózás után indult be. Legutóbb már csak a 8.-ra. Semmi mást nem csináltam vele, mint az elektromos csatlakozóknál a kábeleket "megrángattam", azóta pöccre indul. Úgy látszik hosszú idő után oxidálódnak a kábel csatlakozók, amiknek egy kis mozgatás is elég hogy újból működjenek.
Ismét szeretnék tippeket kérni. Az utóbbi hetekben kezdődött. X km/h sebességnél bezártak az ajtók valamint az ajtók nyitásakor és zárásakor villantak (visszajeleztek) az irányjelzők. Ez mára megszűnt. Miket kellene megnéznem? Ezen kívül régebben itt a Fórumon olvastam egy nagyon jó hozzászólást (javítási leírást) a hátsó ajtók zárjának javításáról. Tudtok ebben is segíteni? Hol találom?