Keresés

Részletes keresés

garfieldka Creative Commons License 2008.01.09 0 0 23380
Merőben másként állunk a dologhoz, de mindegy. Azt azonban nagyon szeretném tudni, hogyan lehet claimet nyitni - ahogy pár beírással ezelőtt javasoltad valakinek - ha esetleg már lemaradt a disputeról?
Előzmény: pittipitti (23372)
garfieldka Creative Commons License 2008.01.09 0 0 23379
Belefáradok lassan, hogy ily sokszor leírom a saját, eddig azért minden esetben eredményre vezető gyakorlatomat. Mások, hevesebb vérmérséklettel szinte azonnali disputét, claimet, negatívot, meg ki tudja, milyen retorziót javasolnak. Sokszor olvasni, hogy azonnal negatívot adni, 1-2 napos határidőt szabni a

Nekem édesmindegy, ki és hogyan csinálja. A szabályok a Paypal és az eBay oldalain is le vannak írva. Azokat kell betartani! Ha a megadott időn belül reklamálsz, nem maradsz le semmiről, amennyiben jogos a kérésed.

Ettől függetlenül érdemes józan ésszel átgondolni, mit, hogyan és mikor lépjen az ember? Pl. ha nem jön meg egy küldemény, mindenekelőtt célszerű rákérdezni az eladótól és nem egyból ajtóstul rontani a házba.

De egy karácsonyi és év végi időszakban is előrordulhat hosszabb szállítási idő. S ha jól emlékszem, ez az eset éppen ilyen. Egyáltalán nincs semmi aggodalomra ok, ha a december közepén vett cucc nincs még itt. Mindenesetre sok sikert, akárhogyan lépsz is!
Előzmény: fodorzs (23377)
sponge Creative Commons License 2008.01.09 0 0 23378
Én kb. 500EUR értékben vásároltam múlt év végén ebayről, de mindenkit megkértem, hogy a január másodikát mindenképpen várják meg a postázással. Karácsonykor mindíg ez van.
Előzmény: fodorzs (23377)
fodorzs Creative Commons License 2008.01.08 0 0 23377
Digifoto temaban mar tobb szazezer Ft-or koltottem el eddig az Ebay-en. Erre egy 10e Ft-os tetelnel szaladok bele egy hosszu varakozasba. Bar inkabb ezzel legyen gond, mint a nagyobb tetellel.
Nem akarok en eroskodni, csak a tapasztaltabbakat kerdeztem. Amugy a posta alaposan belassult az ev vegere, dec 21-en feladott belfoldi kepeslapot mult penteken (jan 4) kaptuk meg. Szoval csak remelni tudom, hogy ennek tudhato be a keses.
Amugy a partner mar ertekelt is pozitivan, igy talan nem akar leszivatni.
Dec 17-en fizettem, tehat meg van idom a dispute-re.
Koszonom a segitseget!
Előzmény: garfieldka (23359)
pittipitti Creative Commons License 2008.01.08 0 0 23376
Én szóltam a tied a kockázat és a paypalt nézd ne az ebayt....
Ha már nem tudsz a paypalon eljárást indítani akkor lost item....de mire várnál?
Előzmény: SnAkE (23373)
pittipitti Creative Commons License 2008.01.08 0 0 23375
A termék oldalán az ebayon fel van tüntetve az eladód visszavételi eljárása hogy kb hány napig veszi vissza.....
Szerintem írj emailt neki és jelezd hogy sérült jel van a papírodra írva amely jelzi a csomag érkezését....(lehet hogy csak a csomagolás kirepedt)....
A visszaküldés költségét kockáztatod.....

Egyébként ha átveszed x napig visszaküldheted..ezen túl meg ha a kereskedőd elfogadja..de ekkor értékbiztosítottként kell visszaküldened.

A kérdéses csomagnál meg ha a kereskedőd biztosítva adta fel ő sem károsodik....

Postán nézd meg és kérj gondolkodási időt míg összegyűjtöd a megoldásjavaslatokat mindenhonnan....bár lehet hogy semmi baj nincs a termékkel....és utánna dönts.

A kereskedőd nagy valószínűséggel azt fogja javasolni hogy ne vedd át és küldesd vissza a feladó nem vette át jelzéssel......és ő eljár a postával szemben.


Előzmény: petx (23374)
petx Creative Commons License 2008.01.08 0 0 23374

Üdv!

 

Vettem egy videokártyát a német ebayen kb 45 ezer forintért és PayPalon ki is fizettem. Az eladó (aki amúgy 97%os pozitiv értékelést kapott kb 300 eladott termék után) feladta a német postával ajánlottan a csomagot. A mai nap jött is a postaládánkba az értesítő, hogy a csomag megérkezett, a postára befáradva át lehet venni, de a cetlire még valami rá volt írva: "sérült". Ilyenkor mi a teendő? Ha bemegyek megnézem, és lehet hogy ránézésre nem is látszik a kártyán, hogy baja van, csak a csomagolás a sérült, átveszem, és csak otthon a gépbe beszerelve derül ki hogy nem működik, akkor mit csinálok? Vagy ha már ott látszik, hogy sérült a kártya akkor mit tudok tenni? Ilyenkor ez kinek a felelőssége, és hogy tudom visszakapni a pénzem? Amíg ezekkel a dolgokkal nem vagyok tisztában nem akarom átvenni a csomagot.

Sürgősen várom és előre is köszönöm a segítő hozzászólásokat!

SnAkE Creative Commons License 2008.01.08 0 0 23373

Szóval ujra átnéztem a help topikot ebben a témában.

Ez van ott szószerint: a vásárlást követő 10-60 nap között lehet dispute-t indítani (ha paypalos fizetés volt akkor rögtön átirányit oda), tehát én még elvileg beleférek, ezért ahogy igértem az eladónak, csak hétvégén indítom el.

Előzmény: pittipitti (23369)
pittipitti Creative Commons License 2008.01.08 0 0 23372
Jobb ha nyit egyet és ha közben megjön a termék visszavonhatja mintha lemarad róla és elveszít mindent.

Nem kell a 45 napot megvárnia...meg nézze az ember hogy mik a határidők állandóan és csak a legvégén nyisson?
Ez kockázatos...
Épp elég baj az ha már nyitni kell....
Előzmény: garfieldka (23371)
garfieldka Creative Commons License 2008.01.08 0 0 23371
Te nagyon dispute és claim párti vagy, ellentétben velem, bár volt nekem is már pár esetem. Azonban én úgy emlékszem, a fizetés napjától számított 45. napig lehet - első lépésként disputet indítani. Ha az 20 napon belül nem vezet eredményre, akkor legkésőbb a 20. napon továbbvihetjük claimbe.

Netán lehet claimet egyből nyitni, ha lekéstünk a disputéról??? Nem lenne értelme a kétlépcsős rendezés lehetőségének, ha egyből clamelhetnénk.

Tévedhetek és a szabályok is változhattak. Éppen ezért is azt javasolom a kérdezőnek, olvassa végig a Paypal szabályzatát, mert ott minden lépésről léőésre le van írva, határidőkkel együtt. Ahelyett, hogy itt mondunk neki tücsköt-bogarat, s nem tud kiigazodni a sokszor teljesen ellentétes hozzászólásokon.
Előzmény: pittipitti (23369)
pittipitti Creative Commons License 2008.01.08 0 0 23370
Mittudoménmennyi eurót el nem érő tételekként megy nálam....talán 12500 euró? nem tudom....erste bank.....
Előzmény: garfieldka (23367)
pittipitti Creative Commons License 2008.01.08 0 0 23369
Azonnal indítsd ha már disputét nem enged akkor claimot.....ne kockáztasd meg a határidőt a 45 napot mert ha lemaradsz akkor ennyi....lost item.....
Előzmény: SnAkE (23366)
sponge Creative Commons License 2008.01.08 0 0 23368
Miért nem a magán idegenforgalmat választod?
Előzmény: garfieldka (23367)
garfieldka Creative Commons License 2008.01.08 0 0 23367
Őszintén szólva, nem tudom. Lehet, hogy változtattak, nem néztem mostanában.

Mások is variálnak. OTP-s külföldi utalásom alig volt tavaly május óta, mióta mocskosul megemelték a bank díjait.

Pár perce viszont ismét utalnom kellett volna, mert vettem valakinek egy tárgyat és csak banki utalást fogad a német eladó. Erre nem tudom az utalást lefolytatni, mert a korábban megszokott "Áruforgalmi fizetések" jogcím már nem választható ki.

Ezzel szemben, kiválasztható egy "Technikai jogcím" mező. Hogy ez mi, talán a bankosok se tudják, nem találok róla leírást. Viszont ezt az opciót elfogadja a gép.

Ugyanakkor kinyitható pdf formátumban egy 12 oldalas jogcímlista, ahol az első sor az áruforgalmi fizetések, 010-es kóddal. De ha ezt beírom, nem fogadja el a rendszer.

Találkozott már valaki e problémával, s ha igen, hogyan oldotta meg?

Azt nem szeretném, hogy elútálom a pént, (ahogy a bankot is) és aztán hibás útálás miatt újra útálhatom ismételt bankköltségért. Aminek a mértékét persze továbbra is csak az útálást követően tudok meg. Így könnyű eredményes üzleti éveket zárni. :((
Előzmény: SnAkE (23366)
SnAkE Creative Commons License 2008.01.08 0 0 23366

Nem a fizetéstől eltelt 10-60 nap alatt lehet disputet nyitni? A report an item not received résznél ez van kiírva, most néztem.

 

Én pont most vagyok egy ilyen dologban érintett, november 24.-én fizettem, december 5.-én elküldte a terméket (adott tracking numbert is paypalon keresztül) de sehol semmi, a szám alapján se találom a USPS lapján, csak azt hogy feladta, de hogy merre tart a cucc az nincs.

Az orczy téren mondták hogy ez levélküldemény, ezért nem tudják mi történt vele (gondolom lenyulta valaki karácsonyra).

A vevő mondogatja hogy várjak pár hetet még mert megjön az, de asszem hétvégén elindítom az ügyet, nem várok tovább.

 

Snake

 

 

Előzmény: garfieldka (23359)
pittipitti Creative Commons License 2008.01.08 0 0 23365
Majd indít az eladód egy nem fizetett termék eljárást és kölcsönösen elálltok a vételtől....
Vagy kérj tőle paypalfizetési lehetőséget.
Vagy bézd meg pay nov gombra nyomva a terméknél hogy ott írja-e a bankadatokat....
Minél nagyobb annál lustább...
Ebay meg nem fenyeget.....

Előzmény: zzoollyy (23364)
zzoollyy Creative Commons License 2008.01.08 0 0 23364

Hali!

 

Lenne egy újabb kérdésem(a változatosság kedvéért), vettem két órát a .de-n és a cég autómatikusan küldött egy levelet ami egyeztettük a cimemet stb, de nem küldtek semmiféle fizetési kódot(swift stb) semmit.Írtam már nekik vagy öt levelet is, de semmi válasz és erre ma "megfenyegetett" az e-bay hogy hét napon belül fizessek, mert nem kapott lét az eladó.Szerintetek mit lehet tenni?Ilyen gondom még nem volt,hogy semmi válasz, pedig komoly cég 17ezer eladással.

Válaszaitokat előre is köszönöm!

pittipitti Creative Commons License 2008.01.08 0 0 23363
Kezdőbe botlottál.
Bár nem tudom miket leveleztél előtte össze vele....látszólag azt se érti mi történik.
Fenyegetőzik...
Nem írja de negatívot adhat neked ha még nem minősített eddíg...
Másban nem árthat...de ha közben megjön a terméke cancelezd a claimot.
Előzmény: Ibolya58 (23362)
Ibolya58 Creative Commons License 2008.01.08 0 0 23362

Ezt leveleztem össze az eladóval.

 

Because Paypal Have put your payment on Hold, This item was Sold as is No Returns Dead Its on my Ad? Why did you Stop payment, I will call paypal and eBay Now and tell them what you have done if you do not close the complaint?

 

Close the paypal complaint or I will report you to ebay.  Ezt megteheti? Ez árt nekem?

 

A kérdésem az volna, hogy ezt megteheti abban az esetben ha kifizettem és azonosítóim is megvannak amit a paypal adott?

 

Köszi

Előzmény: pittipitti (23361)
pittipitti Creative Commons License 2008.01.08 0 0 23361
Ha már disputéról claimra mentél az eladónak 10 napon belül válaszolnia kell....ha nem teszi akor a pénz a tied....ha megteszi akkor azthiszem a válaszától számítva 45 napon belül dönt a paypal.
Előzmény: Ibolya58 (23358)
StingeR Creative Commons License 2008.01.08 0 0 23360
Elindítottam azért egy dispute-t köztem és az eladó között egy dec 13-án feladott UK airmail csomag meg nem érkezése miatt. Szépen és nyugodtan, higgadtan fogok haladni, nekem is érdekem, hogy a csomagot kapjam meg inkább, nem a refundot.
Előzmény: garfieldka (23359)
garfieldka Creative Commons License 2008.01.08 0 0 23359
Én azon az állásponton vagyok, hogy "türelem a hosszú élet titka és a gyakori lábmosás"! :)

Ünnepek voltak, nem tartom aggályosnak a dec. közepén vett áru mi napig való meg nem érkezését.

De ha disputet nyitsz (amire a fizetés napjától számítva 45 nap áll rendelkezésedre - bizonyára nem véletlen ilyen hosszú idő), akkor sem kell se óra, se perc átmenni claimbe! Arra is van 20 napon belül lehetőséged. Hisz a másik közben kórházban fekhet, szabadságát töltheti, üzleti úton is lehet stb.

A lényeg, hogy a szabályok adta időkön belül reagálj! Persze türelmetlen az ember, ez érthető. Vagyis ha a Paypal rendszere engedi és mielőbb reklamálni akarsz, akkor máris megteheted. Ha túl korán kezded, a rendszer úgyis elutasít!
Előzmény: fodorzs (23344)
Ibolya58 Creative Commons License 2008.01.08 0 0 23358

A claim-ra mennyi ideje van az eladónak, hogy válaszoljon? Én előző héten szerdán írtam az egyiknek és azóta se kép se hang. Ez meddig megy így? Vagyis mikor tudok majd valamit csinálni? Pl.: mikor kapom vissza a zsét amit fizettem?

 

Köszi

Előzmény: pittipitti (23345)
pittipitti Creative Commons License 2008.01.08 0 0 23357
Nem minden küldeményhez van ilyen nyomkövetési szám.....
Attól hogy nem ad ilyet nem kell parázni....
Előzmény: vagipeter (23346)
adri09 Creative Commons License 2008.01.08 0 0 23356
kösz, most beszéltem a cib bankal, szerintük is 7-14 nap....

remélem levonás nem lesz...
Előzmény: pittipitti (23355)
pittipitti Creative Commons License 2008.01.08 0 0 23355
Létezik...
Ha a paypalodon ott írja hogy a pénz megy a creditcard-odra akkor az menni is fog....
A 10.-nap után már izgulj és jelezd....
Természetesen a kártyádhoz tartozó folyószámládon keresd.....
Előzmény: adri09 (23354)
adri09 Creative Commons License 2008.01.08 0 0 23354
szia,
létezik, hogy 6 nap alatt nem került vissza a pénz?
Előzmény: pittipitti (23288)
tom30 Creative Commons License 2008.01.08 0 0 23353
Köszi szépen!
Előzmény: fodorzs (23352)
fodorzs Creative Commons License 2008.01.08 0 0 23352
Elkuldte, es nem tudja mikor kapod meg :)
Előzmény: tom30 (23351)
tom30 Creative Commons License 2008.01.08 0 0 23351

Sziasztok!

Tudna valaki segiteni mit jelent ez:

Kettensäge ist raus! Weiss nicht wie lange es dauert bis es bei Ihnen ist.

Fűrészt vettem az ebayon és most válaszolt a manus.

Köszi!

Tamás

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!