Lenne egy olyan gondom, hogy kiakadt a napi km számlálóm és ezáltal csal a sebességmérő is. Hiába nyomkodom nem ugrik vissza, csak kattog menet közben. Valakinek valami ötlete lenne rá, hogy megjavuljon? Vagy szét kell ahhoz bontanom? :(
Tisztelettel kérdem a hozzáértőktől: a hűtővíz a hőmérő szerint sokkal lassabban éri el az üzemi hőfokot. Tavaly télen még pöpec,fűtésem ugyan még így is nagyon jó,de még igazán
hideg sincs. Termosztát--érzékelő--műszer, vagy.....
Kihúzáskor az ovális takaró lemez is jön kifelé? Hát igen 2o éves lett idén az Öreglány. Kicsit hisztis de különben jól szolgál. Ráférne egy festés is mert a vízszintes felületekről nagy foltokban kopik le a lakk.
A radiátor csöve nem szokott tönkremenni szerencsére. A csőcsatlakozást fújkáld be az illesztésnél valamivel (csavarlazító, wd40, akármi. A két cső között 1-1 o-gyűrű tömít és ez fogja meg idővel a két csövet ennyire) és úgy próbáld széthúzni. Mivel letört már a csőcsonk, így teheted ezt fogóval is akár. A rögzítő kampóra figyelj, hogy oldva legyen ! (jellemzően nem elég kézzel félrenyomni, jobb, ha egy kis csavarhúzóval oldod ki) Vagy a két csonk között elfűrészelheted és akkor forgatni is tudod a csöveket, úgy könnyebben kijönnek.
Ha nem akar jönni, akkor akár le is fűrészelheted a csőcsonkot a hajlás előtt, hogy csak 1-1 egyenes cső maradjon a radiátorban, utána meg óvatosan meg lehet vágni a csövek belsejét is és akkor összeesik a belső cső és könnyen ki lehet szedni, de ez már sokkal bonyolultabb művelet, mint ez a két csőcsatlakozós gyári megoldás, amit annak érzel. :-P
Ma porrá tört a fütőradiátorom egyik csőcsatlakozója. Cserélni szeretném komplett, de nem nagyon akar kijönni a helyéről. Mennyire erőltethetem hogy a radiátor csöve ne menjen tönkre. Nem értem miért csináltak ilyen bonyolult szerkezetet.
hát...Te tudod...ne higgy nekünk...esetleg szedd ki a hátsó ülést is...lehet, ott is találsz valamit, aminek szintén nem sok köze van a befúváshoz, de hátha...
Urak! Szeretett HDi-m (2000. év, 110 paci) ventillátorai minden ok nélkül elindulnak. Reggel fagyos motornál is. Vízhőfok jó, de nem a hosszú élet titka a folyamatosan tekerő ventik.
Valami 3 pólusú barna csatiról volt régebben szó, ami ha le van húzva akkor kell ezt játszania. Ez valami gombára megy? Vagy relére? Hol találom? Blokkon? Vagy maga a gomba barna?
Egy öreg radiátor, amiben meggyűlt a trutyi (nyilván a túl gyakori hűtővíz csere eredményeképpen), általában betonkemény a peremezés alatti gumitömítés (műanyag fedél-aluház között). Ergó szart sem ér a savazás, meg öblítés.
Üdv mindenkinek ! A mai reggelen leteszteltem a fűtést hát sajnos a hőn áhitott 55 celsius nem jelent meg a befuvokon , valoszinű azért mert már 0 fokok járnak , helyette 35 celsius jött. Viszont még adok egy esélyt mielött szétbontanám az egészet , ugyanis kiszedtem a kesztyűtartót , és ugyebár van ott egy hőérzékelője ha jól sejtem , kihuzogattam bedugtam és valamiért 45 re felkuszott a hőmérséklet . Tudomásom szerint elvileg nem sok köze lehetett , mert 1 motoros léptető motor van , a hideg meleg váltó ? Azt meg ha felhuzom melegre akkor az ott is marad , vagy tévednék ?
A radiátor csövecskéiben műanyag spirálcsíkok vannak. Ha eljut odáig a rendszer, hogy már csak 1-2 csövecskében fordul meg a víz, szinte nincsen rá esély, hogy azt kitisztítsa valami a radiátor szétszedése nélkül. :-(
A kezdeti szakaszban még van esély rá, de akkor meg még nem jelentkezik a "nem fűt" hiba.
"a másik csőbe dugj egy elmenő slagot és nézd, mi jön ki rajta...ha nem jön ki ami bement, akkor mindenképpen radiátor csere"
Sajnos ha kijön, ami bement, akkor is simán lehet radiátor csere, mert ha csak 2 cső nincsen eldugulva, akkor is szépen forog benne a víz, csak éppen hőleadása nem lesz 2 csövön.
Pár ilyet láttam már. :-)
Én ilyenkor kint, a motortérben rá szoktam dugni egy tuti jó radiátor a műanyag csőcsatlakozóra, bemelegítem a mocit és megnézem milyen meleg a radiátor.
Általában jó meleg szokott lenni és így, a megfelelő diagnosztika után neki is lehet állni nyugodt szívvel a radiátor cserének. :-)
Kevésnek érződik az 55 fok . Ismerősőmnek peugeotja van , abban pedig 70 fok jön az utastérben . És igazábol arra voltam kiváncsi nálatok milyen hőmérséklet jön az utastérbe .
Köszönök mindenkinek mindent . A savazás egy kiméletes savval történt elvileg nem történehetett nagy baj . A hőmérőm az mutatja hogy 55 fok ha belső keirngetéssre rakom a vezérlőjét ha külsőre akkor már csak 45 . De ugylátom érik a radiátor csere . Nálatok miylen hőmérsékletek mérhetőek ?
Mert tudod, az aluminium milyen szépem pezseg ám sósavval?
A 60°C-os hűtőfolyadék már olyan meleg levegőt állít elő, hogy nemigen állja egyetlen testrészed sem...
Ha a befúvó venti megy minden fordulaton akkor első körben dobd ki a pollenszűrőd...
Ha ez nem segített, akkor hallgass az előttem hozzászólókhoz és összpontosíts erősen a kisavazott radiátor kicserélésére...
De a sorrend tetszésed szerint felcserélhető...mármint az összpontosítás...
Ja, még egy ötlet:
-vedd ki a tűzfalon a radiátor csonkot, a radiátor egyik csövébe passzíts egy slagot, víznyomás óvatosan bele...a másik csőbe dugj egy elmenő slagot és nézd, mi jön ki rajta...ha nem jön ki ami bement, akkor mindenképpen radiátor csere...mert vagy eldugult, vagy már bent, az utastérben ment ki az anyag...tehát óvatosan!
Tartalmas hétvégi program szűk huszasért, ha nem töri el azt az elosztóbaszást. Kicserélheti visszajelző izzókat, megkenheti a kormánykardánt, pollenszűrő, mittomén.
Üdv mindenkinek ! Egy gyors kérdés ! Citroen xantia 1.9 td 1998 . A gépjármű eléri a 90 celsius fokot a fütő csővek megmérve pedig csak 60-63 fokosak , és gondolom ezért nem is fűt rendesen az autó . A léptető motor müködik . Segitsetek mert megfagyok az autoban :SSSSS