Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Lewo91 Creative Commons License 2016.11.06 0 0 34621

Sziasztok!

 

Lenne egy olyan gondom, hogy kiakadt a napi km számlálóm és ezáltal csal a sebességmérő is. Hiába nyomkodom nem ugrik vissza, csak kattog menet közben. Valakinek valami ötlete lenne rá, hogy megjavuljon? Vagy szét kell ahhoz bontanom? :(

 

Köszönöm előre is!

fakukac01 Creative Commons License 2016.11.06 0 0 34620

Még egy : a hűtő légtelenitését az a két cső oldja meg ami a termosztátházból áll ki?

fakukac01 Creative Commons License 2016.11.06 0 0 34619

Tisztelettel kérdem a hozzáértőktől: a hűtővíz a hőmérő szerint sokkal lassabban éri el az üzemi hőfokot. Tavaly télen még pöpec,fűtésem ugyan még így is nagyon jó,de még igazán

hideg sincs. Termosztát--érzékelő--műszer, vagy.....

 

előre is köszönöm: Kőszegi miklós

antó Creative Commons License 2016.11.06 0 0 34618

Heló!

Köszönöm a segítséget.

Kihúzáskor az ovális takaró lemez is jön kifelé?                                                                                                              Hát igen 2o éves lett idén az Öreglány. Kicsit hisztis de különben jól szolgál. Ráférne egy festés is mert a vízszintes felületekről nagy foltokban kopik le a lakk.

Üdv.:antó

zsekazst Creative Commons License 2016.11.06 0 0 34617

Szia,

 

gondolom, nem mai gyerek lehetett ami elporladt...

Ha szemből a jobb oldali van épségben, azt simán ki tudod húzni!

H a balos nem jön ki, azon van egy rögzítő kampó, vagy fémlemez, vagy műanyag...egyszerűen a csőcsonknak nyomod és kiold, kihúzható...

Semmi bonyolultság nincs benne...

 

T

Előzmény: antó (34614)
FeZ_ Creative Commons License 2016.11.06 0 0 34616

A radiátor csöve nem szokott tönkremenni szerencsére. A csőcsatlakozást fújkáld be az illesztésnél valamivel (csavarlazító, wd40, akármi. A két cső között 1-1 o-gyűrű tömít és ez fogja meg idővel a két csövet ennyire) és úgy próbáld széthúzni. Mivel letört már a csőcsonk, így teheted ezt fogóval is akár. A rögzítő kampóra figyelj, hogy oldva legyen ! (jellemzően nem elég kézzel félrenyomni, jobb, ha egy kis csavarhúzóval oldod ki) Vagy a két csonk között elfűrészelheted és akkor forgatni is tudod a csöveket, úgy könnyebben kijönnek.

Ha nem akar jönni, akkor akár le is fűrészelheted a csőcsonkot a hajlás előtt, hogy csak 1-1 egyenes cső maradjon a radiátorban, utána meg óvatosan meg lehet vágni a csövek belsejét is és akkor összeesik a belső cső és könnyen ki lehet szedni, de ez már sokkal bonyolultabb művelet, mint ez a két csőcsatlakozós gyári megoldás, amit annak érzel. :-P

 

 

Előzmény: antó (34614)
FeZ_ Creative Commons License 2016.11.06 0 0 34615

Vagy valami. :-(

Innen biztosan nem fogom tudni megmondani.

 

Előzmény: XANTIi (34613)
antó Creative Commons License 2016.11.05 0 0 34614

Kedves Mesterek!

Ma porrá tört a fütőradiátorom egyik csőcsatlakozója. Cserélni szeretném komplett, de nem nagyon akar kijönni a helyéről. Mennyire erőltethetem hogy a radiátor csöve ne menjen tönkre. Nem értem miért csináltak ilyen bonyolult szerkezetet.

Üdv.:antó

XANTIi Creative Commons License 2016.11.05 0 0 34613

Az akkor a blokkban van. Az lehet a hunyó? Esetleg retkes a csatlakozás?

Előzmény: FeZ_ (34612)
FeZ_ Creative Commons License 2016.11.05 0 0 34612

Azon már nincsen barna csati, nálad egy  közös  hőgomba van, az meg zöld színű.

 

Előzmény: XANTIi (34610)
zsekazst Creative Commons License 2016.11.05 0 0 34611

Szia,

 

hát...Te tudod...ne higgy nekünk...esetleg szedd ki a hátsó ülést is...lehet, ott is találsz valamit, aminek szintén nem sok köze van a befúváshoz, de hátha...

T

Előzmény: nyurgabela (34608)
XANTIi Creative Commons License 2016.11.05 0 0 34610

Urak! Szeretett HDi-m (2000. év, 110 paci) ventillátorai minden ok nélkül elindulnak. Reggel fagyos motornál is. Vízhőfok jó, de nem a hosszú élet titka a folyamatosan tekerő ventik.

Valami 3 pólusú barna csatiról volt régebben szó, ami ha le van húzva akkor kell ezt játszania. Ez valami gombára megy? Vagy relére? Hol találom? Blokkon? Vagy maga a gomba barna?

mr braun Creative Commons License 2016.11.05 0 0 34609

Egy öreg radiátor, amiben meggyűlt a trutyi (nyilván a túl gyakori hűtővíz csere eredményeképpen), általában betonkemény a peremezés alatti gumitömítés (műanyag fedél-aluház között). Ergó szart sem ér a savazás, meg öblítés.

nyurgabela Creative Commons License 2016.11.05 0 0 34608

Üdv mindenkinek ! A mai reggelen leteszteltem a fűtést hát sajnos a hőn áhitott 55 celsius nem jelent meg a befuvokon , valoszinű azért mert már 0 fokok járnak , helyette 35 celsius jött. Viszont még adok egy esélyt mielött szétbontanám az egészet , ugyanis kiszedtem a kesztyűtartót , és ugyebár van ott egy hőérzékelője ha jól sejtem , kihuzogattam bedugtam és valamiért 45 re felkuszott a hőmérséklet . Tudomásom szerint elvileg nem sok köze lehetett , mert 1 motoros léptető motor van , a hideg meleg váltó ? Azt meg ha felhuzom melegre akkor az ott is marad , vagy tévednék ?

Előzmény: halo13 (34602)
FeZ_ Creative Commons License 2016.11.05 0 0 34607

A radiátor csövecskéiben műanyag spirálcsíkok vannak. Ha eljut odáig a rendszer, hogy már csak 1-2 csövecskében fordul meg a víz, szinte nincsen rá esély, hogy azt kitisztítsa valami a radiátor szétszedése nélkül. :-(

A kezdeti szakaszban még van esély rá, de akkor meg még nem jelentkezik a "nem fűt" hiba.

 

 

Előzmény: zsekazst (34606)
zsekazst Creative Commons License 2016.11.05 0 0 34606

Szia,

 

igen, igazad van, de ha megfordul benne a víz és esetleg nagyobb nyomást enged bele ki tudja hordani a trutyit az aljából...

Ha nem jön ki a trutyi akkor tuti radiátor csere.

Nekem már sikerült így kitisztítani párat.

Viszont a jellemzőbb hiba, ami miatt mindenképp csere kell, az a gumi elfáradása a radiátorban és az ezzel járó folyás.

 

 

T

Előzmény: FeZ_ (34605)
FeZ_ Creative Commons License 2016.11.04 0 0 34605

"a másik csőbe dugj egy elmenő slagot és nézd, mi jön ki rajta...ha nem jön ki ami bement, akkor mindenképpen radiátor csere"

 

Sajnos ha kijön, ami bement, akkor is simán lehet radiátor csere, mert ha csak 2 cső nincsen eldugulva, akkor is szépen forog benne a víz, csak éppen hőleadása nem lesz 2 csövön.

Pár ilyet láttam már. :-)

 

Én ilyenkor kint, a motortérben rá szoktam dugni egy tuti jó radiátor a műanyag csőcsatlakozóra, bemelegítem a mocit és megnézem milyen meleg a radiátor.

Általában jó meleg szokott lenni és így, a megfelelő diagnosztika után neki is lehet állni nyugodt szívvel a radiátor cserének. :-)

 

Előzmény: zsekazst (34598)
nyurgabela Creative Commons License 2016.11.04 0 0 34604

Illetve hogy mért van 10 fok kulonbség hogy külsőn van vagy belsőn . De megkaptam a válaszokat ugyérzem

nyurgabela Creative Commons License 2016.11.04 0 0 34603

Kevésnek érződik az 55 fok . Ismerősőmnek peugeotja van , abban pedig 70 fok jön az utastérben . És igazábol arra voltam kiváncsi nálatok milyen hőmérséklet jön az utastérbe .

halo13 Creative Commons License 2016.11.04 0 0 34602

Nem értem! Ha 55 fok a befúvó hőmérséklete akkor mi volt a kérdés? Teszt?

Előzmény: nyurgabela (34601)
nyurgabela Creative Commons License 2016.11.04 0 0 34601

Köszönök mindenkinek mindent . A savazás egy kiméletes savval történt elvileg nem történehetett nagy baj . A hőmérőm az mutatja hogy 55 fok ha belső keirngetéssre rakom a vezérlőjét ha külsőre akkor már csak 45 . De ugylátom érik a radiátor csere . Nálatok miylen hőmérsékletek mérhetőek ?

halo13 Creative Commons License 2016.11.04 0 0 34600

Legelőször a radiátort fordítja át , vagyis indítás után 3 perccel már meleget fúj. Persze fűtés állásban.

Előzmény: nyurgabela (34597)
zsekazst Creative Commons License 2016.11.04 0 0 34599

Radiátor:

Ez ugyan szét van bontva, de látod, alul az "U" alakban áll meg a trutyi...az tuti...

Akkor aztán nem fordul meg benne a víz...

 

T

Előzmény: zsekazst (34598)
zsekazst Creative Commons License 2016.11.04 0 0 34598

Szia,

 

a savazás marha jó ötlet volt...

Aztán milyen savval történt?

 

Mert tudod, az aluminium milyen szépem pezseg ám sósavval?

A 60°C-os hűtőfolyadék már olyan meleg levegőt állít elő, hogy nemigen állja egyetlen testrészed sem...

Ha a befúvó venti megy minden fordulaton akkor első körben dobd ki a pollenszűrőd...

Ha ez nem segített, akkor hallgass az előttem hozzászólókhoz és összpontosíts erősen a kisavazott radiátor kicserélésére...

De a sorrend tetszésed szerint felcserélhető...mármint az összpontosítás...

 

Ja, még egy ötlet:

-vedd ki a tűzfalon a radiátor csonkot, a radiátor egyik csövébe passzíts egy slagot, víznyomás óvatosan bele...a másik csőbe dugj egy elmenő slagot és nézd, mi jön ki rajta...ha nem jön ki ami bement, akkor mindenképpen radiátor csere...mert vagy eldugult, vagy már bent, az utastérben ment ki az anyag...tehát óvatosan!

 

 

T

Előzmény: nyurgabela (34597)
nyurgabela Creative Commons License 2016.11.04 0 0 34597

Nem hiszem hogy radiátor gond lenne , ki savaztuk , és szépen átmostam utána . olyan mintha a motorbol nem jönne oda meleg .

senkisenormális Creative Commons License 2016.11.04 0 0 34596

Ez miért rossz hír?

Tartalmas hétvégi program szűk huszasért, ha nem töri el azt az elosztóbaszást. Kicserélheti  visszajelző izzókat, megkenheti a kormánykardánt, pollenszűrő, mittomén.

Előzmény: halo13 (34595)
halo13 Creative Commons License 2016.11.04 0 0 34595

Rossz hírem van. Úgy fest a dolog, hogy radiátor csé. (de ne legyen igazam). 

Előzmény: nyurgabela (34592)
nyurgabela Creative Commons License 2016.11.04 0 0 34594

A vizhőfokra gondoltam

xyxyphus Creative Commons License 2016.11.04 0 0 34593

A gépjármű melyik része éri el a 90°C-t?

Előzmény: nyurgabela (34592)
nyurgabela Creative Commons License 2016.11.04 0 0 34592

Üdv mindenkinek ! Egy gyors kérdés ! Citroen xantia 1.9 td 1998 . A gépjármű eléri a 90 celsius fokot a fütő csővek megmérve pedig csak 60-63 fokosak , és gondolom ezért nem is fűt rendesen az autó . A léptető motor müködik . Segitsetek mert megfagyok az autoban :SSSSS

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!