Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Reggeltől volt egy futamom. Letoltunk az öcsémmel 2200 m2-t. Területre nem sok, de egy kicsit előbb kellett volna. Kb. 2 hete. Piszok fárasztó volt a hülye meredek terep miatt. Olyan, mintha három órán át állnék egy árok partján. Folyamatosan váltani kellett az irányt, hogy a "támasztólábam" bírja. A kivágott szőlő is kihajtott egy csomó helyen, ez is szivatott. Szépen kieresztettem a damilt, haladtam, mint a kombájn, aztán ott termett egy szőlőhajtás. Azért nem akartam pengére váltani, így damillal kaszaboltam le a néhol majdnem egy centis hajtásokat. Vitte a Husi minden gond nélkül, de a damilt ette veszettül a szőlő. A Straus is versenyben volt végig. Szépen dolgozott, csak kb 30%-al többet fogyasztott mint a 343R.
A múltkor írtam, hogy megállt egyszer a Husi és nehezen akart újra indulni. Kiderült, hogy valóban a tankszuszogó tömődött el. Elég furmányos egy szerkezet, nem sima apró likak, hanem van benne két fémhab közdarab. Olyan mint a szivacs, csak fémből van. Na, ezekbe volt begyantásodva a benya. Szétszerelés, féktisztító, kompresszor neki és tökéletes lett. Mindig fejre szoktam állítani, ha a pengét rakok fel, vagy tisztogatom a damilfejet, a szórásvédőt. Eddig soha sem csöpögött belőle a benzin fejreállítva sem. Most a szellőzőfuratokon keresztül könnyezik. Ezek szerint ez a természetes :-)
Szerintem szét kellene szedni azt a karbit. Akkor lecsekkolhatod a membránokat, a tűszelep nincs -e beverődve, vállasra kopva, tömítés kiszakadva, illetve Gypsy ötlete is befigyelhet, miszerint a pillangószelep tengely kikophatott. Annak a réz tengelynek cuppanósan kell a lukjába csusszanni. De ha kiveszed, akkor vigyázz, mert sok karbiban van a tengely alatt egy apró rugós, golyós retesz, ami indításkor egy adott pozícióban rögzíti a pillangószelepet. Ha kihúzod a tengelyt, akkor kilövi az apró golyót. Be kell fogni a likját amikor kihúzod a tengelyt.
Biztos megakadhat, de a zárt pillangó túlfolyt karbival nem eszetlenül pörgő motort eredményez, hanem lefulladást. Az én ötletem szétkopott karburátor, mert a kikopott pillangó tengelytől fals levegő miatt pörög, minta zőrült, ha netán a tűszelep is beverődött, akkor meg még zabál is.
A fals levegő miatt extrém esetben be is sülhet a motor, ha annyira szegény lesz a keverék. De ahogy Kioritzecho mondja, nem megfelelő üzemi körülmények okán tele tudja úgy köpködni olajjal a rendszert, hogy az jó ideig eltart, amíg kiköhögi. De ahhoz rendesen dolgoztatni kell.