szerintem egy ekora kocsitól dőreség elvárni hogy, mint említetted ülésbe tapasszon, nekem a kocsi úgy jó ahogy van. én úgy vettem a kocsimat ,hogy előtte még nem is vezettem multiplát az első utam hazafelé tök ismeretlenűl kitettek kőbányánál ( a volt tulaj ) és hazáig 200 km -en át csak élveztem a vezetést ezt a kocsit szerintem csak különleges emberek tudják értékelni mert ez valami más mint a többi vas. ( lehet hogy túl szirupos voltam ? )
A JTD-mben a kuplunghoz most lett hozzányúlva. Előtte már nagyon kemény volt és lent is fogott, sőt ha városban sokat kuplungoltam már nehezen emelt ki. Olyan volt mintha a hidraulika visszaengedett volna, (a szerelő is erre gyanakodott, pedig csak bowdenes) A szerelő gyakorlatilag csak a bowdenen állított, utána viszont nagyon puha lett. Nem is emlékeztem, hogy ilyen is lehet.
"az ülésbetapasztó érzést" nem is fogod érezni! Egyrészt 1750-4000-ig folyamatosan 200Nm a nyomaték, másrészt padlógázt adva is a computer nem hírtelen adja a kakaót, hanem 1-2 sec késleltetéssel és fokozatosan. Egyébként mindez a kettőstömegű kuplung miatt van. (Ez az egy dolog ami nekem is nagyon nem tetszett, de megoldottam)
Egy vezérműszíjcsere mindennel 50ezer körül van. Ezen nem szabad spórolni.
Leendő multiplás lennék?Nemrég kipróbáltam egy jtd-t nagyon teccik de:kegyetlen nehéz a kuplung elvileg 106000km van benne kívül belül tip top .hip hop fennvolt 130-on de nem éreztem a 116le +turbót.egy haver mareájában ültem hát az ment sőt még a másik haver 1,3multijet puntóban is éreztem azt az ülésbetapasztó érzést ment a multipla csak az érzet nem volt meg. a mareás haver anno azt monta amíg a légköbmétermérő nem volt jó addig nem úgy ment a marea.A multipla hollandiából lett behozva a szervízkönyvnek nevezett valamibe 3 pecsét vana lap alján mert máshol nincs helye.most egy wagonr+-unk van és a szerv könyvbe induló-1000 és utána 15000km-ént van pecsét és km dátumnak helye.előtte regatánk volt 1,9sima diesel a motor szuper volt de ami körülötte az mind szar de mindíg hazahozott ha 20-al is.A gatyánk ráment mert az előző tulajok hanyagságát nekem kellett bepótolnom,nem akarok mégegyszer úgy járni.Nem tudom a vezérműszíjjat mikor kell cserélni az eladó persze "biztos ki van cserélve" hova lehet felírva-matricázva szóval sok kérdés segítsetek mit kell néznem köszi!
Köszönöm a tanácsokat mindenkinek! Akkor megmérem mennyi lóg ki a tehermentesítőből. Ha kevésnek látszik, inkább kiveszem a távtartót. Anélkül is elfért mindenütt, 5 mm nyomtáv változást talán nem fog észrevenni a futómű.
Én nem tudom ,hogy milyen lehetett a csomagtartó részben utazni de a mult héten elvittem a bárátom feleségét meg a sógórnőjét 225 kg ketten az első ülésen úgy elfértek hogy nem lógtak egymásra. persze a kátyúkra vigyáztam mert nem tudom mennyit bír az első felfüggesztés. hát a helyről csak ennyit.
Ma este voltam a Norautónál, végigjártam az egészet mert az akciós klímatisztítót kerestem, persze elfogyott csak a drága Locktite volt. Megakadt a szemem pár dolgon, pl. 5mm-es "pogácsa", perem nélkül szintén, 5000Ft/pár. Kerékcsavarok, 12*1.25 (és 1.50 is) kúpos, Fiatra való 24 és 36-os hosszban 3100/20db Hozzátartozik hogy Made in China. Mozgókúpos csavar szintén Fiatra/Opelre 3100/20db.
Na, ma láttam egy érdekeset. Rájöttem hogy semmi értelme a Multiplának, minek ez a 6 üléses bohóckodás :-) Audi kombi, messziről is nehéznek tűnt. Öt ember, egy család vagy mittudomén, mert sűrűn voltak. A kombi csomagtartójában elhúzták a rolót és ot tmeg félig hasalva félig négykézláb egy 10-12 éves léánygyermek utazott .-) Így már el is fértek hatan, láthatóan jókedvüen utaztak :-)
Nekem azt mondták, hogy MINDEGYIK Ladán ilyenek voltak (vannak), bár apáméknak Ladájuk van én sem emlékszem hogy lenne rajta ilyen, soxor ugyan nem cseréltem kereket :-)
Én még mindig bánom, mert beleültem egybe egyszer és még elég jól elfértem alatta :) Mondjuk az ülést a legalsó állásban szeretem és csak 186 vagyok.
Épp az UBB képeit nézegetve jutott megint eszembe, hogy mekkora élmény lehet a kölköknek felállni a középső ülésre és kinézni... :) nekem is megvolt kisfiúként ez egy CV2-ben és a mai napig izgalmas emlék :)
Persze csak ellenőrzött és min. laboratóriumi körülmények között...
Szerintem ott sem működtek, max rajta maradtak egy darabig :) Ahogy én egyébként elképzelem ez valahogy talán úgy lehet, hogy a csavarok meghúzási erejével létrehozott felfekvő felületi tapadás az, ami a legstabilabb tartóerő. Ha viszont akármiért kilazulnak a csavarok és/vagy nagyobb ütést kapnak, akkor aktív szerepe lehet a peremnek is, a központosításon túl is. Nekünk egyébként volt már olyan, hogy a szervízből laza csavarokkal adták ki az autót (nem a Multiplát). Szvsz nagyobb szarban lettem volna, ha akkor csak azokon ment volna.
Másfelől sajnos az, hogy valamit akár sorozatban is gyárt a kisipar, még nem jelenti feltétlenül, hogy minden szabványnak meg is felel. De kitekinthetünk akár Kína felé is...
Megaztán a Ladákra annak idején még a kifordított felniket is felrakták, pedig az tényleg hibátlan baromság :) De említhetjük a 8-10 centis pogácsákat rajolós BMW-ken, 3-5e km-es kerékcsapágy periódussal. Azokat is legyártja valaki pedig.
Mindez egyébként - ahogy írtam - csak a magánvéleméményem, semmi több. Öregszem és lehet hogy túlparázom, így aztán ha mérlegre teszem a varangyom sportos megjelenését és a gyerekeim biztonságát, akkor általában a kölkök jönnek ki nyertesnek. (oké, ez most egy kicsit tényleg demagóg volt :)
én is bántam sokáig, h nincs - de amióta kiderült, h az 4-5 centit elvenne a belmagasságból, már nem hiányzik annyira (most max 3 centi lehet a fejem fölött, vagyis a sibedásat már nyomnám)
Nekem olyanra csinálta a fickó eleve, hogy bele lehessen nyomni a pogácsába is a kupakot. Vagyis a hátsók annyiban eltértek az elsőktől, hogy volt a bennük egy extra vállazás a megfelelő méretben. Profi munka volt, de már egy másik Multin szaladnak azóta.
igen de eddig csak kecskeméten tudtam, hogy van, Hajdú-Biharban meg pláne nem találtam. Püspökladányban az autósboltban azt sem tudták mi az a selenia.
Azokra a müanyag karikákra gondolsz, amit az univerzális felnikhez (Pl Borbet) adnak? Néha alu, néha müanyag. Szerintem eredetileg müanyag és aluból is le lehet gyártatni. De ha terhet visel, akkor nem lehetne müanyagból, nem? A felszereléshez biztosan nagyon fontos, mert annélkül nehezen találod el a csavarokat, de utána mit tart?
Beszéltem a referenciámmal, ő is azt mondta hogy kell a szilárd tartáshoz az 58 mm-es gyűrű. De azt is mondta hogy pár mm maradjon, az elég lesz.
Én is most nem rég szedettem le a 20mm-es pogácsából 5mm-ert. És a szaki szerint ez volt a max amit le lehetett belőle szedni, pontosan a tehermentesítő miatt. Egyébként meg lehet kapni külön tehermentesítő karikákat arra az esetre, ha a felni nem passzentosan ülne a tehermentesítőn. Csubakka: a hátsó agyon lévő védő kupak neked elfért a pogácsától, mert nekem nem, de szerencsére azt pont rá lehetett pattintani a pogácsákra