Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ibitke Creative Commons License 2008.05.31 0 0 6921
szerintem egy ekora kocsitól dőreség elvárni hogy, mint említetted ülésbe tapasszon, nekem a kocsi úgy jó ahogy van. én úgy vettem a kocsimat ,hogy előtte még nem is vezettem multiplát az első utam hazafelé tök ismeretlenűl kitettek kőbányánál ( a volt tulaj ) és hazáig 200 km -en át csak élveztem a vezetést ezt a kocsit szerintem csak különleges emberek tudják értékelni mert ez valami más mint a többi vas. ( lehet hogy túl szirupos voltam ? )
Előzmény: babarucu (6919)
r.andras Creative Commons License 2008.05.31 0 0 6920
A JTD-mben a kuplunghoz most lett hozzányúlva. Előtte már nagyon kemény volt és lent is fogott, sőt ha városban sokat kuplungoltam már nehezen emelt ki. Olyan volt mintha a hidraulika visszaengedett volna, (a szerelő is erre gyanakodott, pedig csak bowdenes)
A szerelő gyakorlatilag csak a bowdenen állított, utána viszont nagyon puha lett.
Nem is emlékeztem, hogy ilyen is lehet.

"az ülésbetapasztó érzést" nem is fogod érezni!
Egyrészt 1750-4000-ig folyamatosan 200Nm a nyomaték, másrészt padlógázt adva is a computer nem hírtelen adja a kakaót, hanem 1-2 sec késleltetéssel és fokozatosan.
Egyébként mindez a kettőstömegű kuplung miatt van.
(Ez az egy dolog ami nekem is nagyon nem tetszett, de megoldottam)

Egy vezérműszíjcsere mindennel 50ezer körül van. Ezen nem szabad spórolni.
Előzmény: babarucu (6919)
babarucu Creative Commons License 2008.05.31 0 0 6919

Sziasztok!

Leendő multiplás lennék?Nemrég kipróbáltam egy jtd-t nagyon teccik de:kegyetlen nehéz a kuplung elvileg 106000km van benne kívül belül tip top .hip hop  fennvolt 130-on de nem éreztem a 116le +turbót.egy haver mareájában ültem hát az ment sőt még a másik haver 1,3multijet puntóban is éreztem azt az ülésbetapasztó érzést ment a multipla csak az érzet nem volt meg. a mareás haver  anno azt monta amíg a légköbmétermérő nem volt  jó addig nem úgy ment a marea.A multipla hollandiából lett behozva a szervízkönyvnek nevezett valamibe 3 pecsét vana lap alján mert máshol nincs helye.most egy wagonr+-unk van és a szerv könyvbe induló-1000 és utána 15000km-ént van pecsét és km dátumnak helye.előtte regatánk volt 1,9sima diesel a motor szuper volt de ami körülötte az mind szar de mindíg hazahozott ha 20-al is.A gatyánk ráment mert az előző tulajok hanyagságát nekem kellett bepótolnom,nem akarok mégegyszer úgy járni.Nem tudom a vezérműszíjjat mikor kell cserélni az eladó persze "biztos ki van cserélve" hova lehet felírva-matricázva szóval sok kérdés segítsetek mit kell néznem köszi!

laca5 Creative Commons License 2008.05.30 0 0 6918
Köszönöm a tanácsokat mindenkinek!
Akkor megmérem mennyi lóg ki a tehermentesítőből.
Ha kevésnek látszik, inkább kiveszem a távtartót. Anélkül is elfért mindenütt, 5 mm nyomtáv változást talán nem fog észrevenni a futómű.
Előzmény: Multipla (6913)
ibitke Creative Commons License 2008.05.30 0 0 6917
köszi
Előzmény: bojo (6912)
ibitke Creative Commons License 2008.05.30 0 0 6916
Én nem tudom ,hogy milyen lehetett a csomagtartó részben utazni de a mult héten elvittem a bárátom feleségét meg a sógórnőjét 225 kg ketten az első ülésen úgy elfértek hogy nem lógtak egymásra. persze a kátyúkra vigyáztam mert nem tudom mennyit bír az első felfüggesztés. hát a helyről csak ennyit.
Előzmény: laca5 (6909)
Multipla Creative Commons License 2008.05.30 0 0 6915

Helyesen:

 

 

A sötétszürke az autón lévő tehermentesítő, a  világos a távtartó.

Felső esetben csak egy lemez, alsónál pedig szélesebb esztergált távtartó.

Multipla Creative Commons License 2008.05.30 0 0 6914

 

Csináltam egy kis rajzot.

A sötétszürke a felni futómű, világos a távtartó.

Felső esetben csak egy lemez, alsónál pedig szélesebb esztergált távtartó.

Multipla Creative Commons License 2008.05.30 0 0 6913

laca5!

 

Tehermentesítő nélkül TILOS menni, belemész egy gödörbe és azonnal leszakadnak a csavoarok és a felni!!!

A csavarok csak rászorítják a tehermentesítősre a felnit, a terhet a tehermentesítő tartja.

 

Ezért sima távtartó -lemezből max 3-4 mm vastagot szabad feltenni, ami alól még kilóg a tehermentesítő.

Másik megoldás, hogy szélesebb távtartót raksz fel, ami rámegy a tehermentesítőre és ennek is van tehermentesítője.

Mivel nálad gyári felni van, így a távtartó minimum szélessége kb 15mm. Bele kell férnie a gyári agynak.

 

 

 

Előzmény: laca5 (6888)
bojo Creative Commons License 2008.05.30 0 0 6912
Hajdúnánás.
Előzmény: ibitke (6897)
r.andras Creative Commons License 2008.05.30 0 0 6911
Nekm pont ilyen van.
Előzmény: laca5 (6902)
laca5 Creative Commons License 2008.05.29 0 0 6910
Ma este voltam a Norautónál, végigjártam az egészet mert az akciós klímatisztítót kerestem, persze elfogyott csak a drága Locktite volt.
Megakadt a szemem pár dolgon, pl. 5mm-es "pogácsa", perem nélkül szintén, 5000Ft/pár.
Kerékcsavarok, 12*1.25 (és 1.50 is) kúpos, Fiatra való 24 és 36-os hosszban 3100/20db Hozzátartozik hogy Made in China.
Mozgókúpos csavar szintén Fiatra/Opelre 3100/20db.

Előzmény: zéenZN (6907)
laca5 Creative Commons License 2008.05.29 0 0 6909
Na, ma láttam egy érdekeset. Rájöttem hogy semmi értelme a Multiplának, minek ez a 6 üléses bohóckodás :-)
Audi kombi, messziről is nehéznek tűnt. Öt ember, egy család vagy mittudomén, mert sűrűn voltak. A kombi csomagtartójában elhúzták a rolót és ot tmeg félig hasalva félig négykézláb egy 10-12 éves léánygyermek utazott .-)
Így már el is fértek hatan, láthatóan jókedvüen utaztak :-)
ibitke Creative Commons License 2008.05.29 0 0 6908
Ja szerintem is szupi lehet.
Előzmény: Csubakkka (6905)
zéenZN Creative Commons License 2008.05.29 0 0 6907
Én úgy tudom,hogy a POLSKI FIAT 125p-n voltak gyárilag!
Előzmény: laca5 (6906)
laca5 Creative Commons License 2008.05.29 0 0 6906
Nekem azt mondták, hogy MINDEGYIK Ladán ilyenek voltak (vannak), bár apáméknak Ladájuk van én sem emlékszem hogy lenne rajta ilyen, soxor ugyan nem cseréltem kereket :-)
Előzmény: Csubakkka (6903)
Csubakkka Creative Commons License 2008.05.29 0 0 6905

Én még mindig bánom, mert beleültem egybe egyszer és még elég jól elfértem alatta :) Mondjuk az ülést a legalsó állásban szeretem és csak 186 vagyok.

 

Épp az UBB képeit nézegetve jutott megint eszembe, hogy mekkora élmény lehet a kölköknek felállni a középső ülésre és kinézni... :)  nekem is megvolt kisfiúként ez egy CV2-ben és a mai napig izgalmas emlék :)

Persze csak ellenőrzött és min. laboratóriumi körülmények között...

Előzmény: Degeczi (6901)
Csubakkka Creative Commons License 2008.05.29 0 0 6904

Rokonszenvesek és az áruk is jó, legalábbis az én 2 évvel ezelőtti 30-amhoz képest :)

 

Az azért jól látszik, hogy itt sem mentek 16mm alá, vagyis ezek peremesek mind. Nekem anno min. 15mm-t mondott a bácsi, annyi is lett.

Előzmény: laca5 (6902)
Csubakkka Creative Commons License 2008.05.29 0 0 6903

Szerintem ott sem működtek, max rajta maradtak egy darabig :) Ahogy én egyébként elképzelem ez valahogy talán úgy lehet, hogy a csavarok meghúzási erejével létrehozott felfekvő felületi tapadás az, ami a legstabilabb tartóerő. Ha viszont akármiért kilazulnak a csavarok és/vagy nagyobb ütést kapnak, akkor aktív szerepe lehet a peremnek is, a központosításon túl is. Nekünk egyébként volt már olyan, hogy a szervízből laza csavarokkal adták ki az autót (nem a Multiplát). Szvsz nagyobb szarban lettem volna, ha akkor csak azokon ment volna.

 

Másfelől sajnos az, hogy valamit akár sorozatban is gyárt a kisipar, még nem jelenti feltétlenül, hogy minden szabványnak meg is felel. De kitekinthetünk akár Kína felé is...

Megaztán a Ladákra annak idején még a kifordított felniket is felrakták, pedig az tényleg hibátlan baromság :) De említhetjük a 8-10 centis pogácsákat rajolós BMW-ken, 3-5e km-es kerékcsapágy periódussal. Azokat is legyártja valaki pedig.

 

Mindez egyébként - ahogy írtam - csak a magánvéleméményem, semmi több. Öregszem és lehet hogy túlparázom, így aztán ha mérlegre teszem a varangyom sportos megjelenését és a gyerekeim biztonságát, akkor általában a kölkök jönnek ki nyertesnek. (oké, ez most egy kicsit tényleg demagóg volt :)

Előzmény: laca5 (6891)
laca5 Creative Commons License 2008.05.29 0 0 6902
http://www.freeweb.hu/efsz/nyomtavf-k.htm

szóval ebbe :-)
Degeczi Creative Commons License 2008.05.29 0 0 6901
én is bántam sokáig, h nincs - de amióta kiderült, h az 4-5 centit elvenne a belmagasságból, már nem hiányzik annyira (most max 3 centi lehet a fejem fölött, vagyis a sibedásat már nyomnám)
Előzmény: ibitke (6892)
laca5 Creative Commons License 2008.05.29 0 0 6900
Ja, valamelyiknap ebbe futottam bele:


Az árak csavarokkal páronként értendők.
Előzmény: Csubakkka (6899)
Csubakkka Creative Commons License 2008.05.29 0 0 6899
Nekem olyanra csinálta a fickó eleve, hogy bele lehessen nyomni a pogácsába is a kupakot. Vagyis a hátsók annyiban eltértek az elsőktől, hogy volt a bennük egy extra vállazás a megfelelő méretben. Profi munka volt, de már egy másik Multin szaladnak azóta.
Előzmény: r.andras (6894)
laca5 Creative Commons License 2008.05.29 0 0 6898
Tessék figyelni a Fórumra :-)))

www.ikr.hu, lehet hogy hozzád közelebb is találsz.
Előzmény: ibitke (6897)
ibitke Creative Commons License 2008.05.29 0 0 6897
igen de eddig csak kecskeméten tudtam, hogy van, Hajdú-Biharban meg pláne nem találtam. Püspökladányban az autósboltban azt sem tudták mi az a selenia.
Előzmény: laca5 (6895)
laca5 Creative Commons License 2008.05.29 0 0 6896
Azokra a müanyag karikákra gondolsz, amit az univerzális felnikhez (Pl Borbet) adnak?
Néha alu, néha müanyag. Szerintem eredetileg müanyag és aluból is le lehet gyártatni.
De ha terhet visel, akkor nem lehetne müanyagból, nem? A felszereléshez biztosan nagyon fontos, mert annélkül nehezen találod el a csavarokat, de utána mit tart?

Beszéltem a referenciámmal, ő is azt mondta hogy kell a szilárd tartáshoz az 58 mm-es gyűrű. De azt is mondta hogy pár mm maradjon, az elég lesz.
Előzmény: r.andras (6894)
laca5 Creative Commons License 2008.05.29 0 0 6895
Nyilván az IKR-nél :-)
Előzmény: ibitke (6893)
r.andras Creative Commons License 2008.05.29 0 0 6894
Én is most nem rég szedettem le a 20mm-es pogácsából 5mm-ert. És a szaki szerint ez volt a max amit le lehetett belőle szedni, pontosan a tehermentesítő miatt.
Egyébként meg lehet kapni külön tehermentesítő karikákat arra az esetre, ha a felni nem passzentosan ülne a tehermentesítőn.
Csubakka: a hátsó agyon lévő védő kupak neked elfért a pogácsától, mert nekem nem, de szerencsére azt pont rá lehetett pattintani a pogácsákra
Előzmény: Csubakkka (6890)
ibitke Creative Commons License 2008.05.29 0 0 6893
Ha valakit érdekel találtam Szolnokon olajat Selenia 20-k , cirka 1850-ft/ l
telefonszám/ cimet küldöm ha kell valakinek.
ibitke Creative Commons License 2008.05.29 0 0 6892
Tényleg szupik a képek nekem a tetőablakosok jönnek be a legjobban, bár az enyémen nincs.
Előzmény: Degeczi (6875)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!