A rajzodon jól látszik a zöld/sárga vezetéken a kék "szigszalag", ahogy a villanyszaklapos is írja.
Amivel összefutottam azt is írja a villszaklap... a hibaszekcióban. A 10-es zöld/sárga jön be, de a kék plusz megjelölés nélkül, ráadásul a nullasínre kötve, onnan át a védővezetőkre. Szóról szóra ahogy leírták. A védővezetők és a nullvezetékek már nincsenek pókhálóban. Létezhet, hogy 30-40 évvel ezelőtt ez volt az "így szoktuk"?
A csengőt valaki utólag babrálta bele, sajnált még 10 centi vezetéket egy üres csavarfejhez.
> A WAGO sem csodaszer, rácsattintja valaki az ezer éves, oxidos ősrégi vezetékekre, aztán tele szájjal szidja a gyártót, mert melegszik és megég a WAGO.
Hulyeseg ellen ugye nincs orvossag, mondja az osi indian bolcsesseg.
Írták páran, hogy találkoztak összeégett WAGOval...
A WAGO sem csodaszer, rácsattintja valaki az ezer éves, oxidos ősrégi vezetékekre, aztán tele szájjal szidja a gyártót, mert melegszik és megég a WAGO.
Mégis mit kéne tennie?
Olyan ez, mint amikor rángatott az 1200-es Lada, mert a tulaja sosem cserélt gyújtókábelt és az elöregedett. Vett bele elektronikus gyújtást hatalmas szikrával és csodálkozott, hogy még rosszabb lett a helyzet, mint volt. Nyilván még jobban testre húzott az ív :)
Ebből leszűrte a tanulságot, hogy az elektronikus gyújtás egy nagy szar!
Nincs kategorikusan leírva, angol nyelvű szabvány van, a should segédigével, amit azelőtt, mikor volt magyar nyelvű előd, az ajánlatos szóval fordítottak. Ebben az előd magyar nyelvű szabványban a figyelembe veendőknél a a "figyelembe kell venni" kifejezés szerepelt, de a mostani angol nyelvűben ez is should.
Szóval, bármikor megvédheted a forrasztást, ha tudod, abból a kezdő állásból, hogy csak éppen a fejlett európai szakmai világ egyöntetű véleménye az, hogy ajánlatos elkerülni azt.
(ha állsz az országút közepén, oszt hátad mögött feltűnik egy őrült kamionos által vezetett nagy gép, végül is akkor sem kötelező a should-al kifejezett "félre kéne állnod" tanács megfogadása :D )
Most lett idezve a szabvany, nem tilos csak nem ajanlott. Ergo ha gebasz van akkor nem mondhatod hogy szabvanyos volt a bekotes, mert kimondottan ellenjavallt a dolog. Nem tilos csak pl lakastuz utan a biztosito nem fizet.
Én úgy emlékszem, hogy a T. Társaság akkor is abban maradt, hogy feltételekkel alkalmazható, kitétel, hogy csökkenti a vezető terhelhetőségét.
Egészen pontosan valami ilyesmi, de javítsatok ha már ez sem hatályos:
543.3.1. A védővezetőket megfelelő módon védeni kell a mechanikai sérüléssel, vegyi vagy elektrokémiai károsodással, valamint az elektrodinamikus és termodinamikus erőkkel szemben. A védővezetők közötti vagy a védővezető és más szerkezetek közötti összes csatlakozás (pi. csavaros csatlakozás, bilincses csatlakozás) biztosítson tartós villamos folytonosságot és megfelelő mechanikai szilárdságot, valamint védelmet. A kötéseket nem szabad forrasztással készíteni.”
Aztán volt egy ilyen is:
"A nem hegesztett vezetékkötéseket továbbra is csak szerelvénnyel szabad megoldani, a csupán vezetékek összecsavarásával készített kötések alkalmazása nem megengedettek. A lágyforrasztások mechanikai igénybevételnek (nem csak húzásnak és hajlításnak, de nyomásnak sem!) nem ellenállóak, ezért alkalmazásuk kizárólag mechanikai tehermentesítésük mellett megengedett. A lágyforrasztás ezen túlmenõen (mechanikai tehermentesítés esetén is) csökkenti a vezetékek terhelhetõségét és fõként a zárlati áramokkal áramokkal szembeni ellenálló képességét is!"
És most van egy ilyen is:
MSZ 2364-520:1997 526. Villamos kötések 526.2. "Megjegyzés: Az erõsáramú kábel- és vezetékrendszerekben ajánlatos elkerülni a forrasztott kötéseket. Használatuk esetén a kötések megvalósításánál figyelembe kell venni a tartós folyáshatárt, a mechanikai igénybevételt (lásd a 522.6., az 522.7. és az 522.8. szakaszokat) és a hõmérséklet növekedését zárlat esetén."
Nekem továbbra sem tűnik egészen szabványosnak ez a forrasztás dolog...
Csak kérdez. De ha megint omegázik nem fogok válaszolni, meghagyom Elek barátunknak. Pár hsz-emből lejjebb világosan látszik, én sem vagyok villanyszerelő.
Egyről beszélünk. A lakáselosztó az a doboz, ami a lakásban van. A belsejében van egy szerelősín amire fel vannak dobálva a kismegszakítók. Van még két különálló sok csavaros hosszú dolog benne, egyik zöld, másik kék színű szokott lenni. Ez az alapfelállás, de ettől bonyibb a dolog, mert a kedvenc FI relénk is bekavar.
Ne babrálj bele semmibe, le se bontsd, ne tapogasd. Nagyot lehet repülni a létráról.