Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

stemplis Creative Commons License 2010.07.13 0 0 11086

Ez is egy jó megközelítés, mert ha  vásárlás után megcsináljuk rajta az illendő dolgokat (motorolja csere, levegő- és olajszűrőcsere, váltóolaj-, fagyálló csere, ékszíj csere, alapos alsó, felső,  és motormosás) szóval, ha ezeket házilag megcsinálja valaki, az is benne lesz egy 20-asban.

Ha szevizbe viszed, akkor majdnem kétszer ennyi... és még hol vannak az apró-cseprő javítások, szelephézagellenőrzés...

 

Előzmény: smenasl (11085)
smenasl Creative Commons License 2010.07.13 0 0 11085
én inkább annak a híve vagyok, hogy a keret 70-80 százalékáért vegyünk autót és a többiből hozzuk fel. örök igazság, hogy a 110%-ba kerülő autón is lesz javítani való és a guta is nagyobbat fog ütni.
Előzmény: smenasl (11083)
johannes. Creative Commons License 2010.07.13 0 0 11084
Nem értek egyet...nekem volt egy két autóm ami 15 évesen is úgy nézett ki mint az új,mármint a karosszériára értem,sehol egy rozsda.
Megfelelő védelem vagy egy kis galvanizálás és semmi gond egy autóval,hacsak nem törték meg....de ez a felícia ez se védelmet nem kapott se galvánt :-)

Egyébként én is pont azért szeretem mert az alkatrész olcsó és nem tudott még olyan baja lenni amire nem jöttem volna rá és ez nagy előny a többi "szuperautókhoz" képest.
Előzmény: mazsolmaany (11081)
smenasl Creative Commons License 2010.07.13 0 0 11083
ahh, elszállt amit begépeltem az előbb... röviden: egy ilyen korú kocsinál nem érdemes csodákat várni, az alja legyen rendben mert ott horror kiadás a lakatosmunka, meg persze azért a motor ne húzza a belét nagyon. minden egyéb fillérekből, akár otthon is orvosolható.
stemplis Creative Commons License 2010.07.13 0 0 11082

Az enyém 97' -es 1,3MPi kombi,  de a fateromnak meg van egy színre  és teljesítményre ugya olyan  96'-os "normál" méretű...

A kombi azért jó, mert minden belefér amit csak vinni akarsz és még marad benne hely is, továbbá van benne egy kis "limuzinos" érzés, mert kivülről és belülről is jó nagynak látszik,  a rövidebbhez képest;)  Igaz, hogy hosszabb mint a másik, de parkolásnál nem venni észre különbséget, mert ha jól tudom a két tengely távolsága megegyezik a rövidebbével.

Ha mégegyszer választanom kellene, akkor ismét a kombit venném meg.

 

A rövidebb is jó, bár az egy kicsit mintha pattogósabb lenne... viszont kisebb és "fürgébb" is vele a közlekedés. De lehet, hogy csak én érzem így...

 

Rozsdák előfordulnak ott, ahol írtad. Ez attól is függ, hogy hol mennyi kilométer van benne, volt e garázsa... stb. De ki lehet fogni rozsdamenteseket is, érdemes ilyeneket venni, mégha drágább is.

 

Lehetőleg gyári festésest vegyél, még ha egy kicsit karcolásos is.  Továbbá 50kW, MPi. A GLX-es egyértelműen jobb lehet mint az LXi, (elektromos ablak, gyári ködlámba, stb.)

 

Előzmény: Aiueo (11079)
mazsolmaany Creative Commons License 2010.07.13 0 0 11081
Üdv!Nem a korrozióvédelem rossz!Ezek a kocsik 10évesek vagy még öregebbek,csodák pedig nincsenek!Árakat nem tudok,én eggyelőre csak nézem hogy hogy rohad...99-es,olyan mint a többi.:-) Akármilyet veszel,minden szinte gombokba kerül.Rendkivül gazdaságos!Egyszerű szerkezet(szinte faék). ;-D
Előzmény: Aiueo (11079)
stemplis Creative Commons License 2010.07.13 0 0 11080

Üdv! A könyv tényleg 4,5l ír, de cserekor szűrőcserével is csak 4 l kell bele. Nem is fér több... Valószínűleg fél liter marad az olajcsatornákban, meg itt-ott a blokkban.

Én mindig csak 4 l töltök és úgy maximumon van.

 

A könyv tényleg 15 ezret ír, de ajánlatosabb hamarabb... Akkor szoktam cserélni amikor a a nívón eléri a minimumot, ez nálam 12 ezer km körül szokott lenni. Olyankor nem töltök rá, hanem lecserélem. Úgy gazdaságosabb is, na meg az olaj is elég használt  már.

Az olajok általában 10ezerig még nem sokat veszítenik a kenési képességükből, utána már "fáradtabbak",de ha muszály elmennek 15 ezret is... Én Mobil Super M 15W-40 est használok, (380 ezer km van benne)

Előzmény: ldd (11074)
Aiueo Creative Commons License 2010.07.13 0 0 11079

Az autóvásárlós - szerelős kérdésemre sajnos nem érkezett értékelhető válasz :(

 

Azt le tudná írni valaki vázlatosan, hogy mi a különbség a sima Felicia és a kombi között vezetési érzetben, parkolásnál..stb, és hogy megéri-e GLX vagy GLXi-t venni LX vagy LXi helyett?

 

Amit eddig az autókerekedésekben látott autóknál észrevettem, hogy a hátsó kerékívnél és a csomagtartó ajtót a műnyag felett kikezdte a rozsda. Gyenge a Feliciáknak az korrózióvédelme, vagy csak véletlenül futottam bele ilyen autókba?

Ha egy ilyen példát vennék kb. mennyibe kerülne ezeknek a rozsdafoltoknak az eltüntetése?

 

Előre is köszönöm!

 

Előzmény: altaattis (11043)
hbd Creative Commons License 2010.07.13 0 0 11078
Hali!

Nekem halványan vílágított, stb. a töltésjelző menetközben, a pörgetés nekem is használt néha. Aztán sötétben, szakadó esőben lemerült az aksi. Élmény volt míg félreálltam, hogy el ne tapossanak, a vészvillogó aztán a maradék energiát is elvitte!

A lényeg (mivel én csak vezetem a feliciát) haver öt perc alatt kicserélte a szénkeféket a generátoron és a saját lábán haza is ment a gép.
Előzmény: ldd (11074)
FeliciaFun Creative Commons License 2010.07.13 0 0 11077
Ebben sajnos nem tudok segíteni.
Előzmény: ldd (11076)
ldd Creative Commons License 2010.07.13 0 0 11076
Köszönöm a gyors választ!
Én is így tudtam, hogy 4,5, de akkor az enyémbe miért csak 4 litert tudok betölteni szűrő cserével és így is már max-on van a nívópálca szerint?
A szervizben is túltöltötték és amikor magam cseréltem, akkor is csak 4 ment bele...
Nem értem... vagy valami baj van, vagy az enyém különleges, csak 4 literes?:)
FeliciaFun Creative Commons License 2010.07.13 0 0 11075
Szia.A kezelési útmutató szerint:motorolaj szűrőcserével:kb 4,5 liter,szűrőcsere nélkül:kb 4l.
Előzmény: ldd (11074)
ldd Creative Commons License 2010.07.13 0 0 11074
Sziasztok!

Már régóta olvasom ezt a fórumot, de csak most regisztráltam. Egy éve van Skoda Feliciám (1.3 MPI, 2001) és nagyon megvagyok elégedve vele (komoly baja még nem volt, cserben még sosem hagyott).
Eddig a következő gondok vannak/voltak vele:

Termosztát: Mikor megvettük a kocsit nyár volt és fel se tűnt, hogy a vízhőfok mérő általában csak 70 fokot mutat, ha nem dugóban állok (akkor 100-110 ig is felment/megy). A kocsi kézikönyve is azt írta, hogy 70 és 110 között kell lennie, tehát megnyugodtam. De ahogy kezdett hűvösebb lenni (jött a tél) már 70ig sem ment fel a mutató és ekkor jöttem rá, hogy baj van. Vettem termosztátot, kicseréltem és azóta a motor bemelegedése után stabil 90 fokot mutat! Tehát akinek hasonló baja van cseréljen termosztátot (3500ft körül van és viszonylag egyszerű kicserélni)!
Motorolaj: Milyen időközönként kell cserélni??? Nekem a szervizben 10e km-t mondtak, de a kézikönyv 15e-t ír. Jelenleg tartom a 10-et. Mennyi olaj kell bele? Mert eddig mindig túl sok került bele... Szervizben is annyit tettek bele, hogy a nívópálca max jelzése felett volt az olaj szint és az itthoni cserénél is csak kb 4 liter ment bele és már max-on volt (szűrővel együtt)! A beöntő nyíláson gyakran ki is folyik egy kicsi... Már arra is gondoltam, hogy esetleg valamiért nem folyik ki az összes használt olaj?
Generátor: Mostanában jelentkezett egy újabb hiba. Dugóban nagyon felmelegszik a motor, 110-et vagy többet is mutat a vízhőfok mutató, ventilátor megy és ilyenkor elkezd villogni vagy világítani a töltésjelző lámpa. Ha a féken van a lábam ilyenkor egy kicsit mintha a fék is beesne (de lehet h csak rosszul érzem?). Amúgy nem szokott baj lenni a generátorral, csak dugóban és ilyen meleg motornál...
A gond idővel fokozódik, ha megy a lámpa és a hűtőventilátor, mert merül az akku, elkezd halványodni a lámpa és lekapcsol a rádió. Ilyenkor kicsit pörgetem a motort, elalszik a töltésjelző, a lámpa fénye erősödik, de a motor melegszik és ez egy ördögi kőr!!!
Egyenlőre ennyit szerettem volna megosztani veletek Felíciás élményeimből.
Akinek van valami ötlete/megoldása kérem ossza meg velem!
johannes. Creative Commons License 2010.07.12 0 0 11073
Sziasztok!

Úgy látszik ez a meleg nem tesz jót a villamosságnak.
Nekem is az indexrelém rendetlenkedik,ha felfele fordítom nem működik,ha lefele akkor igen,furfangos.
A másik,...leálltam tankolni,az autót már nem bírtam utána elindítani,meg se nyekkent a kulcsfordításra.
Betoltuk és egyből beindult de észrevettem,hogy az index stb. halványodnak,a magnó is kikapcsol.
A töltésjelző lámpám nem világított,tehát elméletileg jó volt a töltés de megálltam és megmozgattam a generátor hátulján a kis kábelt,és a magnó egyből bekapcsolt s lőn világosság,volt egy kis kontakthiba.
A kérdés,hogy miért nem jelez a töltésjelzőm,mert ha a gyújtást ráadom akkor világít,tehát jó....?
skoda1.6 Creative Commons License 2010.07.11 0 0 11072
köszi sikerült,kihuztam meg vissza dugtam megmozgattam most van indexem elakadsásjelzöm meg csak az eggyik oldalon.
DEM992 Creative Commons License 2010.07.11 0 0 11071
A jobb felső relé a biztitáblán, vagy a 14. biztosíték (balról, 15A)
Előzmény: skoda1.6 (11069)
arthur877 Creative Commons License 2010.07.11 0 0 11070
A biztisítékoknál. Láttad párszor, ha a biztiket nézted... :D
Előzmény: skoda1.6 (11069)
skoda1.6 Creative Commons License 2010.07.11 0 0 11069
Sziasztok egy kis segitséget szeretnék kérni hol találom a felicián az index villogó autó matát meg hogy néz ki mert semmi indexem sincs a biztiket már néztem
bagira79 Creative Commons License 2010.07.11 0 0 11068
Üdv!
Köszönöm a rajzot és a tippeket!

A biztostéktábla nem vizes, végignéztem mindegyik biztosíték jónak tünik...

A biztosítékok fölötti alkatrészek valamelyikje kellett kimenjen.
Találtam ezt, csak ez 2000-es...
http://autopartmaster.com/en/?action=catalog_show&cat=skoda&t_id=1789&added_=SKODA%20Felicia%202000%20%DD%EB%E5%EA%F2%F0%E8%EA%E0

B.
stemplis Creative Commons License 2010.07.11 0 0 11067

Szerintem beázik.... amikor ilyet csinál, akkor nézd meg , hogy nem vizes -e a biztosítéktábla.

Előzmény: bagira79 (11064)
DEM992 Creative Commons License 2010.07.10 0 0 11066
Előzmény: DEM992 (11065)
DEM992 Creative Commons License 2010.07.10 0 0 11065
Biztosítékokat vedd ki szépen sorban, és nézd meg. Ha el van szakadva benne a szál, azok cserések.
A fényszórós problémát valszeg a relé okozza. Valamelyik régebbi hozzászólásomban megvannak a biztitábla leírásai.

Eső után nem állt a víz a jobb egyben?

Az akksi mögött a gumitömítés (amin keresztül a vezetékköteg megy az utastér felé) a helyén van?
Előzmény: bagira79 (11064)
bagira79 Creative Commons License 2010.07.10 0 0 11064

Sziasztok!

 

1996-os Skoda Feliciám van már 5 éve. Jóban rosszban kitartott, de most a villamossága beadta a taccsot...

 

Légyszi segítsen valaki!!

 

Az utóbbi 2 hétben arra lettem figyelmes, hogy esős időben a kocsi lámpája szakadozott, közben a biztosíték táblából zörgő kattogást hallottam és ennek ritmusára pillogott a lámpa.

Amikor megszáradt a kocsi, ment jól.

Az utólsó nagy esőzéskor ugyanígy kattogás és a lámpa villogása, de szépen hazaértem.

Másnap reggel a kocsi nem indult és azótta sem megy!

 

A villamosság egy része nem megy:

- a duda,

- a motor nem indul (önindító),

- a lámpa (rövid fény, amely pillogott volt),

- az ablaktörlő,

- a légkondi.

 

A többi megy.

Gondolom biztosíték, vagy valamilyen elektromos alkatrész.

 

Szerintetek mi ment ki?

Üdv!

B.

stemplis Creative Commons License 2010.07.09 0 0 11063

Ezt nem tudom, mert az enyém tekerős.

Előzmény: DEM992 (11051)
kerapi Creative Commons License 2010.07.09 0 0 11062
Koszi majd megirom az eredmenyt!!
Előzmény: FeliciaFun (11061)
FeliciaFun Creative Commons License 2010.07.09 0 0 11061
Nekem is volt ilyen gondom,és a fojtó szelep tisztítás valóban helyrehozta.
Előzmény: kerapi (11060)
kerapi Creative Commons License 2010.07.09 0 0 11060
Koszonom szepen! Megprobaljuk. Udv.
Előzmény: hubo44 (11053)
DEM992 Creative Commons License 2010.07.09 0 0 11059
Köszi, de úgy már többe lenne a leves, mint a hús. :-)
Marad az újrakábelezés.
Előzmény: daVeFR (11054)
FeliciaFun Creative Commons License 2010.07.09 0 0 11058
Köszi,ez gyors volt!:)
Előzmény: arthur877 (11057)
arthur877 Creative Commons License 2010.07.09 0 0 11057
Ezt egy márkatárs írta vagy 2 éve...
Skoda Felicia Műszerfal kiszerelés

Igen, a csavarokat ott kell kivenni, ahogy az a 651-es hozzászólásban van. De az órákat nem kell külön kivenni. Én már szereltem ilyet, többször. Ha csak a háttérvilágítás égett ki, tehát nemlátod a számot vagy számokat vagy csak az egyik fele nem világít, azt csináld hogy:

1. 651-es szerint csavarokat eltávolítani

2. óvatosan pattinsd ki a középső (dupla) melegítörácsot (ebből jön a meleglevegő ha fűtesz) és húzd ki, ez kb. 6-8 centire lóg be a műszerfalon, tedd félre, így könnyebben tudsz majd manipulálni vele.

3. kicsit húzd ki jobban és eggyenként vedd le a kapcsolók csatlakozóját hátulról, húzd le róla mindet (duplaindex, hátsó ködlámpa, hátsó ablakfűtés, +ha még van más is, és a bal felin a 2 drb. lámpa kacsolóját is).

4. az egészet bátran húzd meg még jobban, nem fog semmi szakadni, kb. 5 centit fog engedni, ha ezzel megvagy, fordísd az egészet enyhén a jobb válad felé, nyúlj a műszerfal mögé, ott 3 darab patent 3 kül. színű csatlakozás van, mérete eggynek kb. 1 centi x 4 centi. mindjárt az elsöt látni is fogod az a jobb szélén van, a két szélét benyomva ki tudod húzni, aztán a közepén és a bal szélén is, ezután kapcsold le a tachométerről a sprirált úgy hogy megfogod és lessz rajta egy kis pöcök, azt nyomd a sprirál fele, hogy kikapcsolódjon, és erősebben nyomd előrefelé.

5. ha megvan, ezután kiemeled a műszerfalat úgy hogy kicsit fordítasz rajta, és jobbfelé emeled ki, szűkősen de ki fog férni.

6. a hátulján van sok kék és más színű 6 szögletű mütyür, ezek a kis égők hátuljai, patetnok, egy hegyes szájú fogóval ki lehet venni úgy hogy csavarsz rajtuk eggyet amerre engedi, de téged csak a világoszöld fog érdekelni, a tachó mögött 2, az óra vagy fodulatszámmérő mögött szintén 2 darab van, ezek világítják meg este. Sikeres javítást kívánok.

7. visszaszerelés ugyanúgy mint a szétszerelés, de ha sikerül, akkor már úgyis látni fogod.

Kép
Előzmény: FeliciaFun (11056)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!