Már rég nem írtam ide, de most lenne egy fontos kérdésem! A múlt hónapot végig Ausztriában töltöttem és onnan hazatérve, pár nap elteltével, megállapítottam, hogy a szentendrei vonal belső szakaszán (Battyhány tér-Békásmegyer között) vadonatúj fény sorompókat keztek el telepíteni, a régiek helyett pl.: Kaszásdülő mh-n. is és olyan helyekre is elkezdtek fénysorompókat telepíteni, ahol eddig még nem volt pl.: Filatorigát mh. Továbbá jelzőket is szinténláttam, amik új telepítésűek, vagy vadonatúj helyen, ahol eddig még nem volt, vagy csere céljából.
A kérdés a következő lenne: ez egy fajta további biztonsági óvintézkedés a vonalon, mint a további kerítés építés Árpád híd mh. és Filatorigát mh. között, illetve az előzőévekben Margit híd mh.-re rendszeresített tűzőri szolgálat az utasok védelmének érdekében (ez utóbbit nem tudom, hogy él -e még, mert nem utazom már olyan korán reggel arrafelé) vagy pusztán kezdenek elavulni a régi fénysorompók és egyes jelzők és aktuális már a cseréjük és ezzel együtt újakat is telepítenek a megfelelő helyekre, illetve mikorra várható az új berendezések működtetésbe léptetése?
Remélem érethető voltam és előre is köszönöm a válaszotokat!
Ui.: Mint írtam elég rég nem írtam ide, úgyhogy ha már ezt a kérdést kitárgyaltátok már korábban, akkor arra kérnélek titeket, hogy megadnátok a hozzászolasokhoz tartozó számokat, hogy könnyebben utánna tudjak olvasni?
Az idő majd igazolja, hogy jó ötlet volt-e vagy sem. Én személyszerint jobban örülök a zebrának mint a lépcsőnek. Pl a Keletinél és a Blahán is bejött az új zebra.
Tényleg felesleges? Igaz, menjen a z a rohadt sok ember az úton és, legyenek még idegesebbek az autósok...És vesszek meg, ha nem biztonságosabb az aluljáró megoldás, ha az ember éppen fut a HÉV-re hogy elérje, és ne az autósok jószándékára, vagy ügyességére hagyatkozzon. Picit szűk volt, de lehetett volna tágítani.
Elég veszélyes volt átkelni, mert a soroksáriról csepel fele kanyarodó autósoknak nem tudhattuk, mikor milyen színű a lámpa...mindenki fejvesztetten rohangászott, aki nem akar aluljárózni.
Tán ez a legjobb: Aki lámpázni akar, az menjen fenn, aki siet, annak ott az aluljáró...A Stadionoknál kétszer három sáv van, tiltják a balra kanyarodást... az én problémám az, hogy a Soroksári-Kvassay kereszteződésben meg kell oldani azt, hogy egyenesen, balra, jobbra, felfele, lefele csepel felé kell a forgalmat irányítani lámpákkal, plusz a gyalogátkelőhely. Tehát a lámpaváltás nem az, hogy egyszer a forgalomnak, aztán a gyalogosoknak szabad, mint a hungárián...bár még nem tiszta, hogy lesz kivitelezve, piszok kíváncsi leszek. Lehet, hogy soroksárira megtiltják a balra kanyarodást, és az új tesco fele kell egy hurkot leírni. Mindenesetre aggasztó...
Az az aluljáró teljesen felesleges volt. Egy extra kicseszés azokkal, akik arra kényszerülnek, hogy a világ végén végállomásozó HÉV-re szálljanak át. sosem értettem, hogy miért kell lépcsőzésre kényszeríteni a tömeget, amikor úgyis ott volt felette a lámpa.
Nem tudom jártál e a Stadionoknál, 1-es villamos megállója. Figyeld ki, hogy hogyan mennek át az emberek a felszínen a Hungária körúton, szerintem elég jól működik. És forgalma talán összemérhető a vágóhídival. Az az aluljáró tényleg nagyon szűk volt. Én mindig fent mentem. Ezért is pártolom mondjuk az olyan dolgokat, ami a Keletinél van, hogy fent is lehet menni. Vagy ott a Móricz Zs. körtér. Van aluljáró, de a csöviken kívül senki nem használja.
Azért, ha belegondolunk ilyen gubanc nincs tíz egy évben ezen a vonalon. Mérlegeljünk, mi mibe kerül:
- kitérők fenntartása (pl. Erdért, Papírgyár), járhatón tartása lehetőleg nem 5 km/órával, mint a villamosnál
- szolgálat mellé, mert ugye ha baj van, akkor nem Harasztin kéne keresni a kulcsot, meg hogy kinek van motorja, biciklije hogy kimenjen
- mindez csúcsban 12, egyébként meg 20-30 perces vonatkövetésnél.
Nagyobb forgalom mellett már lehet értelme, de addig csak hobbisták játszóteréről van szó a mai kitérő és felsővezeték árak mellett. (Ha a régi marad benn, akkor meg ismét sebességkorlátozás.)
Ha csak azt néznénk össze, hogy 1 év alatt mennyi az összes utas idővesztesége a kitérőkörzet lassújele miatt azzal, hogy a néhány gubancban a kitérő hiánya miatt mennyi a késlekedés, nem vagyok meggyőződve, hogy az utóbbi lenne a több.
A vágóhidi aluljáró ebben a formájában már megnyitásakor alulméretezett volt (biztos ugyanaz tervezte, aki az Örsön a metrónál ill. a Deákon az összekötő átjárót). Erkölcsileg pedig a kilencvenes évekre avult el, hiszen tőlünk nyugatabbra és északabbra már mindenhol az akadálymentes átkelést preferálják erős közúti forgalomcsillapítással. Ebből úgy látszik annyi jött le a közlekedés tervezőknek, hogy nem kell aluljáró és szűkítsük a csomópontot. Áthelyezni, szélesíteni, akadálymentesíteni sokkal drágább, maradt a betömés és szivatják a gyalogosokat is, mert ugye az ideiglenes állapot tervezője azt se tudja kiszámolni, hogy a 15 méter széles úttesten hány másodpercig kell zöldet adni a gyalogosnak. És mivel esélye van életmű díjat kapni, nem is valószínű, hogy a hátralévő hetekben megtanulja...
Egy kicsit én is érintett vagyok, merthogy - én is Szigethalmon lakom :). Meglepve vettem észre én is, amikor elbontották azt az aluljárót.
Viszont az utóbbi időkben egyre többen kerülték ám el azt az aluljárót, és ez többször okozott balesetveszélyes helyzetet a keresztezendő úton, egyszer láttam ott gázolást is ( pontosabban a mentőket, rendőröket utánna ). Főleg a HÉV indulása előtt volt ez probléma, mert a birkák ( köztük bevallom, néha én is ) ilyenkor elkezdenek rohanni, és a többség ezt nem az aluljárón át tette, hanem az úton... Én tehát örülök annak a zebrának, és lámpának.... Előnye, hogy nem kell lépcsőzni, hátránya, hogy várni kell a zöldre....
Sziasztok! egy kis körkérdés a jármüfenntartási dolgozókhoz: MX/a-kon a bal oldalon, a középső ajtó alatt van két felnyitható ajtócska. Az egyikben van a 3 biztósiték, ez ok. De a másikban (mögötte) van egy nagy ellenállás és a bazi nagy dióda. Ez mi??? miben van/ volt szerepe? rajzon nem találtam! Él ez még???? köszi!