Valahol olvastam, hogy alacsony lángmagasság miatt rosszabb a hatásfok és nem lesz a fogyasztás gazdaságos. Nem lehet kapni 10 - 24 es cirkót? Bár szerintem a helyzet ott is hasonló.
(Sajnos ilyen okok miatt nem szoktak ajánlani kis lakásokba cirkót.)
Valószínű ok lehet, hogy levegős a rendszer, bár ilyenkor egy után a megnövekedő nyomás és hőmérséklet ellen rövid időn belül védekeznie e kellene a vezérlésnek. A nyomásmérőnek 1 - 2 bar között kell jeleznie. Vigyázz ki ne olvadjon a kazán, mert akkor a javítás drága lesz.
Nézz át a HE fórum Kombikazán hiba fórumra, ott jól képzett gázkészülékes szakik "javítanak".
Egy hasonlóan alacsony hőigényű házhoz Ariston és Baxi kazánok között találtunk olyan típusokat (nem kombi), amik ugyan névlegesen 18-24 kW-osak, de a nagy modulációs tartománynak köszönhetően 2-3 kW körüli teljesítményre is le tudnak szabályozni. Így elvileg kevesebben kapcsolgat ki-be a kazán, jobb a várható élettartama (a gépész tervezőm szerint). Ezek közül a Baxi jóval drágább, így valószínűleg a másik lesz a nyerő.
Üdvözlök mindenkit!Azzal a problémával fordulok hozzátok,hogy a westen energy 240 fi gázkazánt elinditottam reggel,és kb egy orát fűtöttem vele...aztán délután is bekapcsoltam,és arra lettem figyelmes,hogy elkezdett kattogni mikor begyujtotta a lángot.Ez a jelenség akkor is fennáll,ha csak melegvizet engedek...üzem közben,mikor ment a fűtés elkezdtem nyitióogetni a melegvizet a mosdonál,akkor elhagyta a kattogást,és szépen üzemelt...utána valo nap mikor bekapcsoltam a fütést,ismét kattogott,de vár éles huhogo hangot is adott...a szivattyu halkan üzemel....segitségeteket előre is megköszönöm..
Már csak az érdekel, hogy egy hibátlanul működő kombi kazánnál mekkora nyomásemelkedés tekinthető normálisnak a kazán bekapcsolásától az üzemi hőmérséklet eléréséig? (meg tudnám nézni én is, ha jó lenne a kazánom, de nem jó...)
FÉG C24-es kazánon látott már valaki ilyen gyújtólángot? Eleve szokatlan, hogy nem egy hanem két láng van.
Nekem egyből beugrott róla a Wu Tang Clan logó is. Egyébként a kazán már 25 éves 1991 óta működik, évente egyszer fűtési szezon előtt szokta átnézni egy gázszerelő, nemrég volt olyan nyűgje, hogy rendszeresen kialudt a gyújtóláng, de kicserélte az égésbiztosítót a szerelő és azóta működik.
Nemcsak ezért érdemes kilőni, hanem azért is mert a kombi túlbonyolított kényes, karbantartás és javítás igényesebb berendezés, mint egy mezei fűtőkészülék.
Ha elromlik esélyes, hogy se meleg, se fűtés. Hiába vettünk Vaillant -ot anno, ki kell tanulnom a javítását, ha nem akarok minden kisebb hibához szerelőt hívni.
Én anno romantikot vettem 93 ban és herz termoszelepeket, azóta is hibátlanul üzemelnek. Nemrég vettem párat máshova, akkor még a metalloglóbusz is árulta, de azóta bezárták, úgyhogy a legolcsóbb szerintem a balassagyarmati gyárban. Ennél már csak az a szuperebb amelyiknek az alun belül rézcső van, de az már jó drága.
Valóban nem fogalmaztam teljesen pontosan... elnézést!
A rendszer nem lett teljesen leengedve, hanem egy a kazánnál levő csapon (állítólag) csak a kazánból lett leengedve kb. 3 liter víz ahhoz, hogy a kazán nyomásmérője nullát mutasson. -megjegyzem, hogy én is arra számítottam, hogy az egész rendszerből le lesz engedve a víz, de nem így történt. Ezt követően lett a tágulási tartály felpumpálva a szerelő által 1,2 atm nyomásra, de a rendszerbe több víz nem került betöltésre, így a két, egymás utáni utántöltő csap 3 év után még mindig nem lett megnyitva.
Az a hőmérséklet, amin az 1,2 atm lett mérve megegyezik azzal a hőmérséklettel, amelyiken most a 2,2 atm-et mutat a kazán nyomásmérője, vagy ez mindegy?
Ha a membránon keresztül átszivárog a levegő, akkor rosszul sejtem, hogy ezt a levegőt a radiátorok légtelenítésével ki tudnám engedni? (A radiátorok nem levegősek)