Nem biztos hogy kell újat venni. A volt szomszéd Nissanját sosem nyitottuk kulcsal, mindig a központi zárral nyitottuk-zártuk. Egyszer úgy alakult, valami miatt lemerült az akkumulátor, de annyira, hogy a központi zárat sem tudta nyitni. Semmi gond, akkor majd kulccsal. Ahha, hát hogyne. Meg sem mozdult benne a kulcs. Jobb oldali ajtón nincs kulcsnyílás. Autószerelőnek szóltam, valahogy nyissa már ki a motorháztetőt, hogy tudjam tölteni az akkut, vagy cserélni. A lényeg, nem kellett új zár, a lamellákat rakták rendbe. Hogy görbült volt, vagy be volt rohadva, nem tudom, de szakszervizben javították mikor műszakira vittem az autót.
Most volt nem rég szélvédő csere, és úgynéz ki nem ott ázik már az régi beázás a kárpiton. Viszont az eső vezetőbe a gyári heggesztés rendesen lukacsos és beázik szépen a hátsó hangszóró környékén :( Kétkomponesű ragasztót ajánlottak azzal tömítsem ki a lukakakt, szerintetek mi a jó megoldás? Idáig garázsban volt tartva szerintem azért sem tűnt fel a régi tulajoknak.
A vezess.hu-n van egy tanulságos, közérthető videö, hogy mivel jár a nem gyár/váltóméreti méretű abroncsok, felnik használata. Magyarán és röviden, a futóművet szépen hazavágja. Érdemes elgondolkodni rajta, hogy melyiket válassza az ember: Jobb kinézet, (relatív) vagy rosszabb tapadás, gyorsabb elhasználódás, rosszabb menetstabilitás, nagyobb fogyasztás, stb. Igen, a szélesebb gumi ellenére kisebb a tapadás.Ugyanőúgy mint a télinél a keskenyebb esetén nagyob a tapadás.
A 155/65R14 méret a Wagon R+ gyári mérete, az 1.0 literes motorral szerelt autókat ezzel a mérettel szerelték, csak a nagyobb, 1.3-as motorral járt a 165/60R14 gumi.
A két gumi átmérője pár milliméter eltéréssel ugyanakkora, a 155-ös méret egy centivel keskenyebb.
A keskenyebb gumi menettulajdonságai elmaradnak a szélesebb gumitól, mind a fékezési-, mind a kanyartulajdonságok valamivel gyengébbek lesznek – nagyjából annyival, amennyi a szélességek közötti különbség, azaz kb 6%.
A keskenyebb guminak ugyanakkor vannak előnyei is, például a jobb menetteljesítmények (az alacsonyabb rugózatlan tömeg miatti jobb gyorsulás, alacsonyabb fogyasztás), a jobb komfortérzet. Mély pocsolyában vagy friss hóban is a keskenyebb gumi az előnyös: magasabb sebességnél fut fel a víz felszínére (aquaplaning), illetve hóban jobban bele tud harapni a hóba, nagyobb vonóerőt tud kifejteni. (Az autó tömege kisebb felületen oszlik el az úton, tehát az egységnyi területre eső nyomás nagyobb, emiatt harap jobban a hóba.)
Én akkor sem fogok eltérni a megadott gyári mérettől. Aztán meg vágjak le innen onnan egy kicsit , hogy fel férjen a gumi köszi ,de nem.Itt is írták, hogy volt akinek nagyobb volt a gyári méretnék és nem volt jó neki ha ültek benne és inkább a gyári gumira tértek vissza. Gondolom Te egyedül vezetsz nem szoktál utasokat vinni biztos jó neked így mindenhol ahol jársz tökéletesek az utak. Gumiszervizben is oda mértük a nagyobbakat nem jó hozzá ennyi, te úgy használod oké használd. :)
Az ablakot be kell ragasztani szélvédő ragasztóval. Ezt egy karosszériás , ha rendesen megcsinálja, akkor nem ázhat be.
Nincs tapasztalatom az esetleges szilózással, de hogy vehetné fel a versenyt?
Ha jót akarsz és meg van a beázás helye, akkor is ki kell venni az üveget, mert nem fog rá garit adni egy üvegező sem. Felület előkészítés nélkül a ragasztó sem tapad megfelelően.
Az ajtók zárak problémára nincs senkinek barkács ötlete? :) Esetleg akinek beázott a szélvédő körül és hátúl a hangszórókörnyékén, milyen szilóval érdemes kinyomnom?
az enyémen 155/65 ös méret van (ezzel vettem a kocsit), a legolcsóbb TESCO-ban kapható kínai márka, nagyon rossz. Nedves úton hamar elpörög, nem érzem biztonságosnak. Mellette még ugyanúgy ráz, mint a 165/60.
nem igazán. nekünk is ez a méret volt. egy kicsit talán ráz vele a doboz, mert alacsonyabb.
az enyémmel is jól jártál volna, mert nagyon jó állapotú gumik. viszont Budapesten vannak, szóval annyira mégsem jártál volna jól velük :) tavaly én is elgondolkoztam a használton, aztán hosszútávra terveztem és maradt az új... a hosszútávból 10 hónap lett végül.
Igen szerintem is. Gondolkodtam használt gumikban is meg olcsó kínaiban, de elvetettem mindet. Tényleg jobban jártam. Az a 20.000 Ft megérte , hogy jobb gumi legyen a wagonon és a biztonságosan lehet vele menni és az utasok is biztonságban vannak. Amúgy a 165/60 R14 helyett ugye a 155/65 R14 lett van valamilyen hátránya esetleg? Vagy nincsen? Köszi szépen
na. hát az már gumi. hidd el, jobban jártál így, mintha megfogod azt a 20 ezer forintot - így majd a gumi fogja meg az autódat, ha vízátfolyásra futsz, például.
Oké akkor ennyit erről. :D Én meg 155/65 ös pirellit fogok venni. 165/60 r14 es méretben nincsen normális gumiabroncs.Van de az drága nekem most. Nem akarok a gyáritól semmiképpen sem eltérni.
Tudnék, de nem fogok. Ha elhiszed, hogy nem hazudok jó, ha nem úgyis! :) Mégegyszer mondom olyan gumit veszel, amilyet akarsz, én most döntöttem el, hogy télire 165/70-est veszek.
Sziasztok! A napokban vásároltam egy 2001-es 1.3-ast és lenne pár gondom vele, a job bal oldali ajtók zárjai nem jók kúlcsal nem tudom nyitni, hogyan tudom ezet a legolcsóbban javítani? köszönöm!