Keresés

Részletes keresés

koca.caola Creative Commons License 2014.06.19 0 0 61473

Honnan lehet megtudni, hogy az e gerenda M-es vagy nem? 

Előzmény: KömKel (61471)
koca.caola Creative Commons License 2014.06.19 0 0 61472

Megvan már a terv. E gerendára tervezve, de az utolsó pillanatban a statikus kitalálta, hogy porotherm legyen, mert a statikailag jobban tart. Ki érti ezt?!?!, ha elvileg ugyanaz a tartása mindegyiknek. 

Köszi szépen! 

Előzmény: KömKel (61471)
KömKel Creative Commons License 2014.06.19 0 0 61471

Az E gerenda annyira be fogja neked korlátozni az alaprajzi kialakitást, hogy elátkozol mindenkit, aki rábeszélt...

 

Előbb legyen egy kialakult-kiforrott alaprajzod, aminél tudod, hogy vb gerendás+béléstestes födém kerül rá. Aztán utána meg kell nézni, hogy melyik mehet rá gazdaságoson.

Előzmény: koca.caola (61469)
koca.caola Creative Commons License 2014.06.19 0 0 61470

Köszi megint! 

És honnan lehet megtudni, hogy M-es vagy nem? 

Előzmény: KömKel (61468)
koca.caola Creative Commons License 2014.06.19 0 0 61469

Szerintem a porotherm drágább a végén, de nem feltétlenül az ár miatt. 

Akkor az e gerenda elvileg jobb, ha az már magában is tart és ugyanannyi beton meg vas megy bele? 

Előzmény: Törölt nick (61463)
KömKel Creative Commons License 2014.06.19 0 0 61468

Statikailag mindhárom azonos értékű, viszont a régi (tehát nem M-es erősitett) E gerendák nem felelnek meg a jelenlegi statikai szabványoknak tetőtérbeépitésre.

 

Azért "erölteti" a porothermet, mert viszonylag könnyű vele dolgozni, és a falazóanyagokkal egy rendszerben van, valamint kvázi mindenhol kapható.

Valamint ha valaki berendezkedik egyféle termékre, akkor értelemszerűen azt fogja tolni, mert azt már rutinból csinálja.

Előzmény: koca.caola (61467)
koca.caola Creative Commons License 2014.06.19 0 0 61467

Köszönöm mindenkinek! 

LMF-re nem is gondoltam, de jó ötlet! 

És az LMF akkor statikailag ugyanúgy tart? 

 

Az olvastam a e gerenda műszakibleírásában, hogy lehet vágni, de csak max 30 centit mindkét végéről. Akkor ez nem igaz? 

http://down.archicentrum.hu/40/tadatlapok/e_eb_jelu.pdf

 

És még akkor az lenne a fő kérdés, hogy az e gerendás födém statikailag ugyanolyan, mint a porotherm, vagy rosszabb? 

A statikus miért a porotherm födémet eröltett? 

Köszönöm szépen előre is. 

Üdv. 

Előzmény: KömKel (61465)
Ricsipii Creative Commons License 2014.06.19 0 0 61466

Szia Kömkel!

Küldtem e-mailt!

 

KömKel Creative Commons License 2014.06.19 0 0 61465

JAh, és ha már gerendás, akkor ajánlom az LMF-et, ami nagyon hasonlit a Porothermhez, csak erősitőborda nélkül is egész szép fesztávot lehet belőle csinálni.

A többi tulajdonsága ugyanaz.

Előzmény: KömKel (61464)
KömKel Creative Commons License 2014.06.19 0 0 61464

E-gerendás:

+ népszerű, viszonylag olcsó(bb) gerendás födém

+ nem kell alátámasztás

- 60 cm-es osztásonként ugrik a fesztáv, vágni TILOS, tehát szabott az alaprajz

- az erősitett verziót kell venni belőle, ha tetőtérbeépités is lesz, asszem EM a jele

- daruzni kell bizonyos fesztáv felett a súlya miatt

 

Porotherm:

+ bármilyen fesztávra rakható, mert lehet vágni a gerendát

+ könnyűek a gerendák, kézzel pakolható bármilyen fesztávra

+ rakható kerámia béléstesttel, amit könnyebb vakolni

- alá kell támasztani (túlemelni) bizonyos távonként

- kell bele erősitő borda, ez is fesztávfüggő, hogy mennyi

- oda kell figyelni, hogy belekerüljenek a bekötővasak és egyebek, valamint a háló a felbetonba

Előzmény: koca.caola (61461)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.19 0 0 61463

Tetőtér beépítés lesz?

Mert akkor a monolit a királyság ... még, ha kicsit drágább is.

 

---

 

Ránézésre nem érdemes dönteni.... MÁS rendszer a kettő!!!

A kész födém teherbírását kell nézni.

 

Az E7 egy eleve önhordó gerenda, amit a kibetonozás+felbeton csak tovább erősít/merevít.

A PTH pedig, csak egy gerenda SABLON (zsalu), ami a kibetonozás UTÁN lesz csak önhordó+merev (ezért kell az alátámasztás).

 

Előzmény: koca.caola (61461)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.19 0 0 61462

kellene építenem egy szegélyt a kertben, bontott szalagcserepem az van, kérdés ez hogy viselkedne a földben? szétfagyna?

 

 

koca.caola Creative Commons License 2014.06.19 0 0 61461

Helló! 

Azt tudja valaki, hogy miért jobb a porotherm gerendás födém, mint az e gerendás? 

A sima monolit-ot kilöttük, ez a kettő maradt. 

A statikus azt állítja, hogy a porotherm statikailag jobban tart, mint az e gerenda, de én ránézésre azt látom, hogy az e gerenda masszívabb. 

A porotherm-et ráadásul 150 centinként alá is kell dúcolni. 

Valaki segítsen, hogy mi az igazság. 

Köszi! 

topikolos Creative Commons License 2014.06.19 0 0 61460

Biztos, hogy jó. És mostmár jobban megnézve nem is "olyan" drága, mondjuk duplája a gv45-ös megoldásnak,  és nem kell a tetőn izzadnom a gázlángnál.

Viszont...

Körbekarikáztam most a várost, egy helyen tudtak volna rendelni, az árát meg sem kérdeztem. Az a baj, hogy bárhol rendelek, csak egész tekercset adnak, ami 75m2, nekem viszont 30-ra kellene...

 

Tudsz esetleg olyan helyet, ahol adnak méterre?

 

Esetleg van/lesz valakinek maradék? :)

Előzmény: KömKel (61456)
c-stahl Creative Commons License 2014.06.19 0 0 61459

defektjavító slime?

vagy: http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=78524&cmd=pic&id=1024330 de ez belőső javításra nem biztos, hogy jó.

 

Előzmény: ilias (61447)
C20NE Creative Commons License 2014.06.19 0 0 61458

Ja! A varrást mindenképpen ki kell bontanod és ragasztás után visszavarrni...

Előzmény: C20NE (61457)
C20NE Creative Commons License 2014.06.19 0 0 61457

Kívülről ragaszd meg a belsőt és amikor megkötött fújd fel. A foltot a bőrhöz fogja nyomni és nem lesz semmi baja.

Előzmény: ilias (61455)
KömKel Creative Commons License 2014.06.19 0 0 61456

GV45 jó oda, csak legalább 15 cm-es átlapolás kell.

A tutibiztos megoldás a Dörken, hiába drága.

 

Nem véletlen van az, hogy cserépfedést 22 fok alá nem javasolnak...

Előzmény: topikolos (61454)
ilias Creative Commons License 2014.06.19 0 0 61455
Ez okés, csak a belsőhöz nem férek hozzá műtét nélkül, így a foltot csak a bőrre tudnám tenni, ami viszont szerintem nem ér sokat. :-( Vagy tévedek? 0:)
Előzmény: C20NE (61452)
topikolos Creative Commons License 2014.06.19 0 0 61454

10. Ha biztosan nem akarod, hogy beázzon, akkor ezt kell felrakni. Vagy kiválthatod bitumenes lemezzel is, de a szögelés alá a tömitőszalag akkor is kell.

 

Számolok, és nagyon nem jó összeg jön ki, az a dörken fólia majnem annyi, mint amibe a cserép került annak idején...

 

Bitumenes lemezt milyet ajánlassz ilyen célra? Gondolom, ennek annyi hátránya lesz, hogy a pára kifelé nem tud menni, ha bejut valahol.

Előzmény: KömKel (61443)
KömKel Creative Commons License 2014.06.19 0 0 61453

Mailen elérsz.

Előzmény: Ricsipii (61451)
C20NE Creative Commons License 2014.06.19 0 0 61452

Vegyél bicikli belsőhöz ragasztót és foltot, azzal tökéletesen lehet javítani.

Előzmény: ilias (61447)
Ricsipii Creative Commons License 2014.06.19 0 0 61451

Tisztelt Kömkel!

Szerkezetkész házam gépészetével,energetikai számításával stb. kapcsolatosan értekezhetnének privátban? Olvasom már egy ideje a fórumot.Vannak elképzeléseim, de szìvesen meghallgatnám a véleményedet. Egyébként a ház Tőled kb 30 km-re van, papiros ép naplóval.

Dunit Creative Commons License 2014.06.19 0 0 61450

 Az általános gumijavítókkal. Pl. amivel a bicikli belsőt. Nyersgumi aromás oldószerrel.

 Ha még egyáltalán árulnak ilyeneket !

Előzmény: ilias (61447)
ilias Creative Commons License 2014.06.19 0 0 61449
Tágulóval vagy ragasztóval? :-P
Előzmény: KömKel (61448)
KömKel Creative Commons License 2014.06.19 0 0 61448

Fújd tele purhabbal ;)

Előzmény: ilias (61447)
ilias Creative Commons License 2014.06.19 0 0 61447
Sziasztok!

OFF

Tudtok esetleg olyan ragasztót vagy habot, amivel bőr focilabda belsőt lehet javítani? Tüske méretű a lyuk.

ON

Köszi
gaby2 Creative Commons License 2014.06.18 0 0 61446

Sziasztok!

Erről a Topcem prontoról jut eszembe, hogy én még mindíg egyfajta aljzatkiegyenlítésen gondolkodom (pontosabban meg kell csinálni), aminek a vastagsága 25mm, felülete kb. 15m2. Ez a Mapei termék valóban brutál drága volna. Sima esztriket nem javasoltátok, de én találtam egy Baumit esztriket, az Alpha 3000 elnevezésűt, ami kötőesztrikként 20mm-ben húzható. Viszont az adatlapján azt írják, csak gépi felhasználásra javasolt. Kérdés: Megkeverhetem-e házilag, kézzel (keverőszárral)? Ez méág egy viszonylag olcsóbb megoldás lenne. Egyébként, ha ez számít valamit, konyha-előszoba helységekról van szó. Köszönöm.

 

topikolos Creative Commons License 2014.06.18 0 0 61445

1. Ok, megnézem még mennyire durva a törés, oda legfeljebb öntök valamit, 1 méterre a faltól talán nem fagy, ha meg fagy, alátámasztásnak még mindig ott marad az anyag.

 

Még eszembe jutott egy dolog: az oszlopokat sajnos nem emeltem ki, a betontól csak a pár centis vas választja el. Megemeljem kicsit az oszlopokat, és oda is tegyek bitumenes lemezt, vagy elég, ha befolyatok alá valami folyékony szigetelőt, úgy is a fal besejében lesz?

 

4. Ok. :)

Mentségemre, még nem csináltam ilyet, így amikor ez volt a téma, csak átfutottam.

 

10. Ok, akkor marad ez. Nem szívesen használnám a gázlángot azon a vékony lambérián...

 

Köszi! 

Előzmény: KömKel (61443)
KömKel Creative Commons License 2014.06.18 0 0 61443

1. Van a Mapienek egy Topcem Pronto nevű anyaga, amivel lehet 1-2 cm vastagon is "betonozni". Iszonyat drága.

Viszont minden más egyszerűen fel fog pattogni a vizszigetelés alatt, mivel hőszigetelésen kivülre kerül.

Én leraknám igy a vizszigetelést, úgyis csak talajpára elleni védelem kell, és a kiegyenlitést meghagynám a hőszigetelésnek+aljzatbetonnak.

 

4.

"Párazáró fólia valami spéci ilyen célra való, vagy valami vastagabb mezőgazdasági is megteszi? "

Ezért a mezőgazdasági fóliás benyögésért megöllek. Bakker, évek óta olvasod/irogatsz a fórumba, és képes lennél mezőgazdasági fóliát berakni?

Solflex Tél pl tökéletes, és nem is vészes az ára.

 

A lécváz azért 40 cm-ként, mert igy adja ki a gipszkarton táblaméretet.

 

Én OSB-t raknék.

A könyökfákat hagyd bent, jó helyen van az ott.

 

6. A padlóburkolat nem ütközik a falnak, mert kell ott hézagot hagyni, hogy a hangokat ne vigye fel a falra.

 

7. 4.2-es sima vasháló bőven jó, nagyjából középre.

 

10. Ha biztosan nem akarod, hogy beázzon, akkor ezt kell felrakni. Vagy kiválthatod bitumenes lemezzel is, de a szögelés alá a tömitőszalag akkor is kell.

Előzmény: topikolos (61442)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!