Látod? Itt a baj. Én is beadtam egy rossz helyre kézbesített, tértivevényes küldemény miatt a keresés idítására a kérelmet. Hetekkel ezelőtt.
Illik, nem illik, a 15 nap rég lejárt, válasz pedig semmi. Hozzáteszem, szerintem nem biztos, hogy két hét alatt egyáltalán megtudják, mi lett a küldeménnyel. Mi elvárjuk, hogy gyorsan reagáljanak. De a legtöbb ilyen reklamáció bizony lassú folyamat.
A hatóságok általában 30 napra kötelezettek az ügyek intézésére, válaszadásra. A posta viszont nem hatóság. Értem én, hogy az érintett gyors választ vár, de nem hinném, hogy törvény kötelezné a postát bármiféle határidőre. Persze tévedhetek. És van panasz meg vizsgálnivaló épp elég. Én annak is örülök, ha egy-két hónap alatt kedvezően zárul egy ilyen kerestetés.
Semmi gond. Csak arra céloztam, hogy nálunk annyira sikkes egyből elmarasztalni a hazai postát. Pedig másutt is előfordulnak hasonló esetek, mégha nem is ilyen mértékben. Tudvalévő, hogy több külföldi posta feketeslitára tette a mienkét. :(
A fórumon meg konkrét esetleírásokkal szemben többnyire a hallottam ilyen-olyan történéseket sztorikat olvasni. Arról meg alig tudni, hogy mi történt valójában miután kivizsgáltatta a dolgot a kárt szenvedett.
Gondoltam egyből, hogy csakis a magyar posta lehet sáros. Ez nálunk már megszokott. Nem kenyerem védeni őket, de épp a napokban kaptam németországi küldeményt feltéve és újra fóliázva. Láss csodát! A német posta zárta le újra a sérülés miatt! Vagyis előfordulnak ilyen esetek más országokban is, de nekünk sokkal jobban esik azonnal a magyar postát piszkálni. :))
Soha nem jutott be a sved rendszerbe. Mar a repulore sem kerult fel vagy a repulo fennmaradt a levegoben veletlen es azota se landolt Stockholmban. Miert allitom ezt? Mert a svedeknel online kovetheto minden. (S nem utolsosorban, mert meg soha nem tunt el semmim a sved posta berkein belul. Pont az online rendszeruk miatt. Konnyu lenne megtalalni a csokat. Barmi, barhonnet is jojjon, amig van rajta egy vonalkod, es az orszaghatarokon belul van, kovetheto. Akkor is, ha HK-bol jon vagy ha atutazik csak.)
Ugyan! Nekem Magyarorszagrol ide (Svedorszagba) kuldott, tehat nemhogy kulfoldrol kapott, de otthonrol indult levelet tuntettek el, 40.000 Ft-ra ertekbiztositva, ajanlott elsobbsegi bugyborekos boritekot. (...)
a napokban buktam be egy Németországból rendelt cipőm, amit nagyon úgy néz ki, hogy a posta benyelt: ez volt az utolsó alkalom, hogy biztosítás nélkül vásároltam bármit is,-
de ettől a kis malheure-től eltekintve mindenkinek csak javasolni tudom :)
Október első napján vettem Angliából valakinek egy terméket. Banki utalással fizettem, Paypalt nem fogadott az eladó.
Ára 72 GBP + szállítás biztosítva 15 GBP = 87 GBP = 31693 Ft + 6571 Ft bankköltség = 38264 forint volt összesen.
A csomag nem jött meg, így az ebay megfelelő oldalán néhány hét múlva bejelentést tettem, kérve a kártérítés megítélését.
A folyamatot, ami többszöri adategyeztetésből és levelezésből állt, nem írom le. A lényeg, hogy a termék vételárának (szállítás és egyéb költségek nélkül) max. 75%-át kaphatom vissza, ha megítélik a kártérítést.
Tegnap értesítettek, hogy a Paypal számlámra 72 EUR összeget (napi árfolyamon 17974 Ft.) utaltak kártérítés címén.
Ki lehet számolni, mennyit veszített a megbízóm az ügyleten. 38264 - 17974 = 20290 Ft. bukta. De legalább kártérítették!
Ebből látható, hogy az ilyen folyamatok lassan történnek. Az is, hogy van kártérítés. És az is, hogy ez bizony édeskevés és legfeljebb a vételár X százalékára vonatkozik.
Sziasztok!!! Még teljesen zöldfülűként az ebay- világában, kérdezném: Ha regisztrálok pl. az ebay.com- on, mert az angol jobban csúszik, de én a ebay.de-n láttam vmit, amire licitálnék, müxik?? A gondom alapvatően a nyelvvel van.
És ha már itt tartunk, miért nincs magyar oldal???? ebay.hu az minden csak nem az!!! regisztrálni nem lehet mágyárul?? :)
A biztosításnak utánna járok. A 100euro talán elég, ha egy buherátorral csináltatom meg. A szakszerviz egyben cseréli az alkatrészt, ők nem javítják, arra nem elég a 100euro.
Egy hasonló folyamatban lévő ügyről tudok....de a kimenetelét nem jósolhatom meg. Szerezd be az információkat (visszaküldési költség) és a bizonyítékokat éssajnos neked kell döntened. Akinek az ügye folyamatban van az disputét majd claimot indított a paypalon. Ehhez jó angoltudás és logikus érvelés és bizonyítélok garmadája kell. A dispute alatt megegyezhetsz akár az eladóddal. 20 napon belül kell claimra módosítanod ha addíg nem egyeztek meg.
Én is tudom, hogy hibás lépés volt. Azt is tudom hogy a saját költségemen kell visszaküldenem. A termék árán felül az ideküldés díját nem igényelhetem vissza? Azt neki fizettem, és ő fizetett a postának. Hogyan igényelhetek?
Utánna kéne járni hogy a szállítási mód ahogy feladta az tartalmazott-e biztosítást és ha igen azt ki tudja érvényesíteni. Na meg dispute és claim indítása a paypalon....(bár nem tudom az 100€ amit felajánlot talán már neked az elég lenne-e és mire elég).
Visszaküldéskor csak a postai költségen kívüli részt igényelheted azaz a saját költségedre kell visszaküldened. Maga az átvétel hibás lépés volt sztem....
Az Apósom vette át. A posta papírjai megvannak. Van egy csomó fénykép. Még nincs megjavíttatva. A szerelési szakvélemény is csak szóban volt, mert azon felül már minden pénzbe kerül. Én a termék árára és a küldési díj visszaigénylésére gondoltam, és visszaküldeném az eladónak. Lehetséges ez?
A különbséget ami a szerelési díj és a termék ára közt volt azt igen...meg a sérült szállításra is..de miért vetted át? Ilyenkor átvétel nélkül vissza a feladónak..sérülten érkezett írással. Szkenneld a posta papírját..jó lett volna egy átvételkori állapotról fotó....meg szkenneld a szerelési szakvéleményt majd a számlát.
És dispute majd claim....de ilyenkor a helyes az ha át se vetted volna és egyből refundot kérsz.
Segítséget szeretnék kérni. Vásároltam az Ebay-en egy vw navit Litvániából. Makulátlan állapotban kínálták. PayPal-al fizettem. Pénteken meg is érkezett, a doboz szétszakadva, a Magyar Posta belerakta egy zacskóba és mellékeltek egy levelet hogy ők már így vették át külföldről. Kicsomagoltam és kipróbáltam. Persze nem működött. Na akkor elvittem egy szervízbe, szét volt esve a belseje. Összerakták, de azután sem tökéletes egy panel tönkre ment benne. Na írtam az eladónak hogy mi a helyzet. Elismerte hogy nem csomagolta be rendesen ( három felmosórongyba tekerte be és belerakta egy akkora papírdobozba, hogy még egy navi belefért volna mellé.) Másnap kínált 100eurot a javítására. Mondtam neki várjunk, mert nem tudom mennyibe kerül, a szervíz még nem tudta a javítás költségét . Tegnap írtam neki hogy 180euro (45000Ft) a javítás, ki kell cserélni a panelt. Utánna megint írt hogy ő nem hibás, mert amikor feladta a csomagot akkor minden rendben volt. Azt hozzá kell tenni, hogy 40 Angol fontot kért a küldésre, ami nem kevés. Az lenne a kérdésem hogy vissza tudom-e valahogy igényelni a pénzem Pay Pal-on keresztül, mert a javítást én nem akarom benyelni.
Akkor pontosítok, ne legyen véletlenül se félreérthető! :))
Nem paypalos ügyek lebonyolítását kínálom, hanem árubeszzerzést. Minden olyat, amit nem tilos. EU-ból és vámköteles országokból is.
Műszaki cikkek, ruhafélék, játékok, gyűjtemények, sportszerek, régiségek, ékszerek, órák, könyvek, térképek és még számtalan egyéb termék lehet a palettán.
Magán eladónál elképzelhető, de szerintem nem jellemző. Céges, akinek sokszáz, sokezer terméke vann fenn, nem foglalkozik ilyesmivel. ********************************************
Az előző választól függetlenül pedig - ha valakinek nincs kedve, ideje, nyelvismerete, banki háttere, paypal számlája, regisztrációja stb., de szeretne külföldről vásárolni - keressen meg!