A KRESZ változása miatt kellett átminősíteni a Velorexeket. A 400kg-os súlyhatárt eltörölték. Ha háromkerekű biztosan motorkerékpár, ha négy biztosan személygépkocsi.
Ettől lehetnek eltéreések hiszen sokan megumbuldálták, hogy ne legyen átminősítés elsősorba jogosítvány problámák miatt. A rokkantakkal pedig megvolt az az együttérzés hogy szemet hunytak ha kellett.
Vagy pedig azok a Velorexek amelyek az átminősítés előtt ki lettek vonva a forgalomból vagy lejárt a forgalmijuk és máig megmaradtak szintén személygépkocsik. Ilyen Tomi gépe is.
Általánosan ha a régi (2 betű, 4 szám rendszám első jegye) I vagy C akkor személygépkocsi, ha N akkor motorkerékpár volt a delikvens.
Lódi Karcsi
Örülök hogy végre Te is írsz a fórumba.
Keresek: feszültségszabályzót 12V 150W 9403.56 a ráütött szám vége. Cserébe más Velo alkatrészért.
Nemsokára összeépítek egy blokkot. 350-es 12V-os Jawa hajtókarok vannak rajta (felül tűgörgős csapágyazású). Így nem fog füstölni. 1:50-es keverékkel is lehet használni. Szükség esetén roncsolás nélkül vissza lehet alakítani az eredeti hajtókarosra.
Most találtam egy statisztikát:
1970-ben 1877 db Velorex volt forgalomban.
1976-ban 1992 db.
Jaja igen volt ilyen ma már nncs tuti friss info mert a KPM -et kérdeztem-....
Másik a piaggo is motor mert autónak cska kétnyomtávu jármüvet lehet vizsgáztatni a többi mind motor...
Piaggo is moci meg a trike is igaz a triket max ma lassu jármünek lehetne vizsgáztatni... sajnos....
Tehát Velo tuti csak motor meg az csak 320 kg...
Változtak a fogalmak? Régebben a háromkerekűekre volt egy 400 kg-os sajáttömeg-határ. Alatta motor, felette kocsi.
Vagy akkor most a háromkerekű Piaggio-k is mind motorok?
A Vizsgáztatás mai álláspontja szerint tök mind1 mire volt régen vizsgáztatva a jármű ma már csak is kizárólag motorkerékpárra lehet levizsgáztatni.. tehát Tomcsy mind1 melyiket huzod alá csak moci lehet belöle...
Kresz szerint az lehet autó amelyiknek minimum 4 kereke van... Velo meg 3 kerekű ...
Karcsi: én is úgy tudom, hogy 4 kerekű Velorexet hivatalosan nem importáltak annak idején Magyarországra. Újlaki Péter mondta, hogy szeretne egyet behozni, nem tudom, hogy neki azóta sikerült-e...
Szerintem neked majd a vizsgáztatásnál lesznek gondjaid vele...
Egy kérdés: ugyanaz a 350-es motor van benne mint a 3 kerekűben ugye?
Ricsosz: most ki sem látszom a munkából, majd hétvégén megpróbálok összeszedni anyagokat a honlapodhoz.
Tommy: elvileg alá kellene lennie húzva valamelyiknek (motor vagy autó), annak vizsgáztatod aminek akarod, csak szerintem előbb alá kell húzni az egyiket :)
Sziasztok üdv mindenkinek .
Mostantol én is itt leszek,bár eddig is követtem az eseményeket.
Ha valakinek tudok valamiben segiteni nagyon szivesen.
Jó lenne ha az idén nem egyedül kellene velóznom.
Az enyém amúgy 6 évig készült,most kezdtem bele egy másikba egy 4 kerekűbe remélem ez hamarabb elkészül.
Üdv! A MagyarBazárban találtam (febr.7. veterán jármű):velorex 16/350-es 7db váz,3db forgalmival, új rendszámmal, 5db motor+ alkatrész, csak egyben eladó. Ár 350000Ft 20/558-1092, Üllő.
Anyag jöhet minden mennyiségben bár én ahogy elnézem föképp szöveges anyag meg táblázatok rajzok kéne.. hisz föképp arra lenne igény... bár lehet tévedek...
Ricsosz: a Mélyfúró utcai telep tulajdonosa Jankó István úr. Ő a Veterán szövetség elnöke ha jól tudom. Ha kell a telefonszáma valahol megvan nekem, majd megkeresem és elküldöm levélben. A Mélyfúró utcai telepen több száz(!) veterán autó van, a gond az, hogy a tulaj csak igen borsos árat kér értük :( A képen látható Velorexet, már megkérdeztük, ezt nem adja el. Amúgy egyszer ha van időd érdemes elmenni és körülnézni, ha szerencséd van még az a fickó vigyáz a kocsikra mint amikor mi voltunk és ő szívesen végig mutat mindent. A szomorú igazság az, hogy a kocsik amik ott vannak ott is fognak elpusztulni, sajnos.
A honlappal kapcsolatban, tessék fejleszteni, ne veszen kárba az eddigi munkád, ha kell küldök anyagokat.
A Velorex tuningolókat irányítsd ide a fórumba. Itt van aki tud nekik segíteni.
Rátaláltunk a honlapodra, mivel régota motoszkál fejünkben a gondolat, hogy
tuningolnánk egy Velorexet a haverommal. Van- e ötleted, leírásod, ill.
tudsz-e olyasvalakiről aki jó tanácsokat tudna adni ez ügyben?
Ez a profilgumi szerintem semmihez sem hasonlít. Legalábbis autókéhoz. Mivel ez egy csőprofilra illeszkedik az autókon meg lemezbe van vágva az ablak ezért az egy más profil. Talán valamilyen traktoré.
Szerintem nem volt 3 sebességes 350-es.
Piszkosszürke és fekete is volt eredetiben.
Beszélj Lódival nki azt hiszem van.. vagy ha nincs egerben vannak a szélvédös gyerekek az Agria Volánnál a mátyás király uton és vidd el a gumit lehet tudnak adni neked Méterben...
Ja kárpitra miért fekete?? Én ugy tudtam hogy az eredeti az ilyen piszkos szürke volt... vagy tévedek???
Nem tud valaki velo szélvédőhöz profilgumit? Vagy legalább hogy melyik autó profil gumija hasnlít hozzá amiből meg lehetne csinálni.
Ricsosz : Halad a velo szépen. Hétvégén indítom ha minden jól megy .A ponyva is kész lesz jövő hét végére a tető kivételével mert még nem találtam hozzá fekete ponyvát, vagy legalább szürke lenne és ruhafestékkel megfesteném.
Most beszéltem egy ürgével lenne egy eladó Veloja..150 rugó... viszont helyböl kibuktam mert azt mondta hogy csak 3 sebességes... lehet az? Vagy csa egyszerüen szar a váltója? Majd jövöhéten talán visszatérek rá ha már nem dolgozom... Tom hogy haladsz a restaurálással??