Az eladónak küldtem mailt, de nem hajlandó válaszolni semmire, ezért is kaptam a felszólítást hiába küldözgettem a maileket.
Hogy csináljam, írjak be a "felszólítás" szövegmezőjébe és írjam le az Ebay-nek, hogy kifizettem és meg is kaptam az árut?Csak az eladó vonhatja vissza?
Ekkora összegnél minimális esélyed van, hogy a postán ne vámoljanak. Futárcégekkel még kisebb az esély, ők mindent vámoltatnak. Úgy kell vásárolni, hogy vámmal-áfával együtt is megérje, és akkor csak kellemes meglepetés ér, ha mégsem kell kifizesd ;-) Vám+áfa a postaköltséggel terhelt árra számolódik!
A csereáruról nemrég volt szó, olvass vissza, emlékeim szerint végül nem írta meg a végeredményt a kérdező. A válaszok megoszlottak, régebben biztos volt rá lehetőség, hogy cserére kiküldeni valamit és az újat ne vámolják, de van aki szerint ez már megszűnt. A vámosok tudnak erre pontos választ adni.
Lenne egy újabb kérdésem hozzátok:kaptam egy figyelmeztetést, egy nemfizetés miatt, persze nem telt el még csak egy hét a vásárlás óta. Azóta ki lett fizetve, meg is kaptam a cuccot minden O.K. Adtam az eladónak egy pozitívat, vissza is igazolta hogy megkapta és nekem is adott egy pozitívat, de nálam nem jelenik meg és még mindig él a felszólítás, ilyenkor mi a teendő?
Bár a topik címe alapján nem ide kéne írnom, de úgy véltem ide illik a kérdésem. Szóval szeretnék egy terméket rendelni az államokból, a szállítás módjáról érdeklődtem egy forgalmazónál, a következő választ kaptam:
"...The best method for us to ship to Budapest is via USPS Express Mail International Service. It takes about five days.
The cost of shipping, insurance, and handling (we have to prepare documents for both the US Customs office for export and Hungary Customs office for import) is as follows:
Shipping: $35. Insurance: $5. Handling: $32.
Total: $72.
Your total cost would be $580 + $72 (shipping, insurance, and handling) = total of $652 USD..."
Ugye jól sejtem, hogy erre itthon rá kell számolni a vámot és az áfát is? Tehát így összeségebben majdnem 50.000 Ft-al kell többet fizetnem, mintha ezt egy amerikai az üzletben venné át... Van valami, amit kérni tudnék tőlük, hogy enyhüljön ez a plusz költség? Ha mondjuk FedEx, DHL vagy hasonló céggel intéznénk a szállítást, akkor is fizetnem kéne a vámot meg az áfát? Tudom, akkor a szállítási díj is magasabb lenne, de gondolom nem ennyival.
Tegyük fel, hogy garanciális problémám lesz, én visszaküldöm a terméket, - és legyünk optimisták - ők küldenek helyette egy jót. A szállítást és a biztosítást természetesen ki kell fizetnie valakinek, ráadásul oda-vissza, ez természetes. De mi van ilyenkor a vámmal? Ha ezesetben nincs, akkor jogilag miben különbözik az a doboz, ami legeleszőr jött (a frissen vásárolt áru), és az ami, később (az új cseretermék)?
Szerintem mindegy melyik honlapon hírdetsz terméket....azaz melyik ebayen vagy fent....az ebay csak egy közeg de te és a vevőd álltok majd úgymond adásvételi viszonyban. Azaz hogy az angol vagy ebay.com vagy ebay.de honlapon hírdeted magyarországi telephellyel a termékeidet az édesmindegy lesz adózási szempontból. Ugyanis feltehetőleg Magyarországról fogod küldeni az itteni szabályok szerint fogsz mindenféle adót meg könyvelést végezni.
Hát nálam tudatlanabbúl biztos nem. Sajnos én ehhez nagyon nem értek, csak megkértek az amcsi főnökeim, hogy nézzem, meg milyen feltételei, következményei vannak annak, ha itthonról felmegyünk az UK-i E-bayre. De látom, hogy ez nem nekem intézett kérés volt, hanem valakinek, aki tud is mit kezdeni a válaszokkal. :)
Gondolom úgy kell lekönyvelned mintha a boltodba betévedne egy külföldi állampolgár és számlát kérne a vásárlásról. De itt az ebayen beleteszed a küldeményébe a számlát amit a nevére állítottál ki, de alkalmazod a külföldi vevőkre érvényes áfaszabályokat. Azaz ezeket előre tudva úgy alakítod ki az áraidat... Én nem tudok ezen szabályokról semmit csak logikázok. Akár rájuk is terhelheted a magyarországi áfát ha még azzal együtt is megéri nekik...ez a legegyszerűbb....na meg akár nyugtát is adhatsz a számla helyett, ekkor még a névreszóló számlával sem kell bajlódnod és gyarapítod az államkasszát a külföldiek által neked kifizetett áfával amit továbbítasz az állambácsi felé :) Bocsi ha tudatlanul hozzászóltam... A versenyképességed miatt mindenképp nézz utána a külföldi vevőkre érvényes előírásoknak. Na meg a vámszabályoknak.
Az adóhatóságot nem érdekli, hogy hol árulod az árudat. Ha magyarországi cég vagy, akkor a magyarországi jogszabályoknak kell megfelelj (számlaadás, adózás, áfa). Az áfafizetést kérdezd meg a könyvelődtől, mivel többmindentől függ (pl. eu partner eu adószámmal vagy nem, forgalom).
Én nemrég kaptam vissza így pénzt, az eladótól ugyanazt kérték, mint eBay tranzakciók esetében: igazolja az elküldést. Mivel nem tudta igazolni, visszakaptam a pénzem. Az alapja az, hogy te pénzt küldtél, és a másik fél elfogadta. Ha fizetéskor service vagy other van bejelölve akkor nem tudom hogy jár el a PayPal.
Érdekelne, hogy van-e köztetek olyan aki már nyitott accountot az e-bay-en. Ha Magyarországról, magyarországi telephellyel nyitok egy accountot, akkor annak milyen adókövetkezményei vannak? Nem kikerülni szeretném őket, hanem tudni, ugyanis nem tudom, hogy megéri-e így eladni, nem-e túl bonyolítja meg ez a szitu a helyzetet, lekönyvelnünk mindenképpen le kell, ugyanis céges e-bay-es eladásokról lenne szó. Sajnos nem igazán értek az aukciós oldalak, meg az országok közötti adók ezen részéhez. Remélem érhetően magyaráztam el, hogy mit nem tudok, meg mitől fosok. :) Lehet, hogy tök egyszerű, de azért nem merek belevágni tanácsok, meg infók nélkül. Működne ez egyáltalán, (mondjuk nagy tételes eladásokról lenne szó)? Mennyire zavarja a vevőket, hogy az árú Mo-n van, de Mo-n nincs e-bay?
Én ezt tényleg nem értem. Mi a franc tarthat egy refundnál egy hétig? A dispute-t a paypal január 14-én zárta le "A refund was issued" üzenettel. A részletes információknál a státusz: "Refund pending" már egy hete. Felette egy üzenet: We are temporarily unable to determine the status of your case. Na ez most akkor micsoda?
Az open cases-nél a típus Complaint (lett a dispute-ből), a státusz pedig "Being Reviewed by paypal". Actiont nem tudok kezdeni.
Tudnak neked küldeni....de ha a limited túlléped akkor nem tudod továbbküldeni vagy kikérni míg fel nem emeled a limited....kérni fogják majd azt ami kell hozzá....
Ha Personal accounttal rendelkezem a PayPalon akkor tudnak nekem pénzt küldeni eBayen kivül? Azt tudom, hogy eBayes eladó vissza tudja küldeni a pénzt, de azt nem, hogy eBayen kivül műküdik a dolog vagy sem...
Van alapja ha goods ként fizeted és pontosan leírod hogy mit veszel meg.... Legjobb ha az eladódnak van egy saját honlapja ahol pl fotó van a veendő termékről akkor azt belinkeled a közleménybe.....vagy majd kiokoskodod.....vagy pontos leírást adsz a termékről....
Refundra ne alapozz...csak ha nem érkezik meg vagy pl széttörve..vagy nem az jön meg...akkor lesz alapja az eljárás indításának.....de ettől még messze a refund....
Még nem történt semmi! Én előre gondolkozom. :) Az elméletem az ( E=m*c2 :-) ), hogy ilyen esetben, mikor végül is két magánember között folyik a tranzakció, ez csak egy sima átutalásnak felel meg nem? Ergo refund-ra kicsi a sansz, merthogy nincs alapja.
Ilyenkor is bele kellett volna a közleménybe írni hogy mit veszel tőle (terméknév mennyiség)..esetleg még egy linket is ahol látszik a termék. De pontosan mi történt az esetedben? Megjött a termék?
"Azóta már a cuccot át is vettem tőle, ki is fizettem, ezzel nincs is gond." akkor miert is kattintasz a pay now gombra? minek javitsa at a paypal invoice-ot, ha azota mar mas uton megkapta a penzet?