Ami, a jelen esetben szereplő, C16NZ motoron nincs...:-/
"Nem szeretnék megbántani senkit de nekem is van listám villogtatásra de nem mindig az a hiba amit villogtat hibaszámra.rendes számítógépes hibaolvasó elsőre megmondja mi a hiba,"
Hány éves vagy királyfi???? :-DD (hogy még hiszel a mesékben....) 1992-es autóról van szó!!!
A 2004-es Z14XEP megjelenésekor volt pl visszahívás rájuk, mert ott a gyárilag megadott értékkel húzták meg a csapágycsészéket, de később beigazolódott hogy kevés volt a nyomaték, mert kicsavarodott és kitépte a csavar a menetet az ellendarabból. Utána meg össszetörtek nyakban a vezérműtengelyek. Valaki megúszta és a márkaszervízben utána kellett csak húzni neki, de volt olyan ismerősöm aki trélerrel vitte vissza a két hónapos autóját hogy tegnap szétesett a szekér és gariban kéne valamit csinálni. A behívóját csak egy hét múlva kapta meg, hogy vigye be az autót...
Tudom a tied más motor, de a jelenség lehet ettől, vagy félrefordult szelephimbától, ha a hidrotőke nem feszítette eléggé. Én is ezt javítottam a sajátomon egy hónapja.
még a főtengely jeladód lehet szar,de ha jó szerelőhöz viszed akkor nem csak számra adja ki a hibakódot,hanem a mellé tartozó hibát. Nem szeretnék megbántani senkit de nekem is van listám villogtatásra de nem mindig az a hiba amit villogtat hibaszámra.rendes számítógépes hibaolvasó elsőre megmondja mi a hiba,kóklerekkel ne foglalkozz!!!
Nézz küröl alkatrészekért, ezért nem éri meg egy új motort venni, ehhez kapsz mindent. Igazából, nem lehet hogy fellazult a csapágycsésze? Akkor el tudom képzelni ezt a berágódást.
Ki kell mérni az osztófej és az ECU közötti kábeleket/csatlakozásokat. Ha ezek jók, akkor nagy valószínűséggel az osztófejben lévő gyújtásmodul döglődik. Ha már 42-es kódot villog.
Ugy került hozzám, hogy a motor meg volt bontva , szelepdekni le volt szerelve , vezérműtengely kiszerelve , a veztengely csapágy része ill a hengrfej ehhez illeszkedő része rommá kopva de olyan 4-5 mm mély berágodás , totál olaj nélkül futott . olaj volt a motorban , főtengely jónak tűnik szemmel nem látszik kopás rajta a csapágycsészékben viszont kis apró kagylós bemarások láthatók , illetve az olajpumpa "fogas"kerekein .
Lenne gy kissebb problémám: a kocsi amiről szó lenne,az egy 92-es asra 1.6 benzin c16nz motorkód. A probléma úgy kezdődött,hogy 1000-1500-as fordulatszám között elkezdett rángatni,betorpant,de nem mindig,először arra gondoltam,hogy koszos benzint tankoltam.
Aztán elkezdett olyat csinálni,hogy 110-es tempónál ami már nem az 1000-1500-as között volt,betorpant,lassult és durrogott,és,mikor nem nyomtam a gázt le is állt a motor,nagynehezen hazajutottam,utána egyszer beindult,azután semmi...
Tegnap hidegen indítás motorchak lámpa kigyulladt,hazáig hasonló tünet,csak durrogás nélkül,meg gyorsitáskor-gázadáskor motorchak lápa elaludt,de torpant a motor,gáz elengdésekor-egy helyzetben való tartásakor motorchak világít és ment "normálisan"
ma reggel indítás motorchak lámpa nem világít és tökéletesen müködik. Kód kiolvasásakor a 42-es hibakódot adott ki. Eddig cserélve lett: ac pumpa,egr-szelep,befecskendező,map-szenzor,üzemanyagszűrő,gyertyák,gyertyakábel,gyújtáselosztó-rotor,új generátor,nemrég volt olaj-olaj-levegő-pollenszürő,haljeladó-kopletten. Innentől kezdve tanácstalan vagyok,hogy még mi baja lehet és már nagyon irrítálló a hiba.
Ha valaki tudna segíteni,hogy mi lehet a probléma,annak nagyon tudnék örülni. :)
Keresnék 2003-as Astra G Coupe 2.2 benya -hoz hengerfelyet , olajpumpát , esetleg tippet motor belő alkatrész beszerzési forráshoz . (hajtókar , nyugvó csapágy , vez lánz vezető , stb ) És vagy komplett motor ?
Ha jól emlékszem azért vett "komplett" másik motort mert például a motorvezérlő computer, generátor,szervó,klima kompresszor, sőt még az önindító is más a c20let-nél mint a c20xe-nél.A fogyasztása ha óvatosan ment vele(bár ezt nehéz volt megálni)akkor olyan 7-8 liter körűl volt.Amikor volt benne egy kis versenyszellem akkor biza fölment akár 15 literre is :).
Köszönöm. Arra is gondoltam,h keresek rá komplettem. Ez a komlett tág fogalom, abban tdsz segíteni,h miket is kellene cserélni?Mennyivel nőne meg a fogyasztás?
Belelehet tenni,persze.Szerintem viszont olcsóbb lehet ha egy gyári turbós motort teszel bele.Nem tudom mibe fájhat az átalakítás de a haver egyszer ugyan ezt tervezte,d emiután utánajárt a dolgoknak jobbnak látta ha egy komplett turbós blokkot vesz a kocsiba.
Bontottat mezei hirdetőktől pl racingbazáron. Nekem onnan lett benyatank 5-ért és vezérműtengely 10-ért. Boltban 70 és 160 lett volna és tökéletesen megfelel a bontott is.
Haverom 1.4-es F Astrájához megérkezett az új óracsoport. Ezúttal benzines, mert ezelőtt ennél a kocsinál fürödtünk be a diesellel.
Szóval szép fehér számlap, gondoltam jól is fog kinézni. Aztán megláttam, hogy ez a híres-neves 'plazma számlap'.
Három csatlakozó jön belőle, az óracsoport három tagjának külön háttérfényeiért felelnek.
Fő kérdésem, hogy ezekhez honnan tudnék szedni világításfüggő pozitív szálat?
Egyébként a dolog nincs is annyira túlbonyolítva, mint gondoltam: Az eredeti számlap is alatta van. Azon van egy világító lap, azon pedig ez a fehér. Ezen az elmozdítós képen látszik. Lerögzítve sincs, az előlap szorítja a helyére.