Keresés

Részletes keresés

murray Creative Commons License 2014.07.11 0 0 61679

rendben a többi megvan. eddig csak tartottam az ablakot , nem láttam mi történik pontosan  alul :-)

köszi

Előzmény: KömKel (61676)
(M)Ákos Creative Commons License 2014.07.11 0 0 61678

Kerti tárolót szeretnék építeni, fa vázon MFP-ből.

Alapterület: 2,5 x 2 m, magasság 2,35-2,1 cm (ferde tető, bitumenes hullámlemez fedés).

Az egyik hosszú oldalon lesz egy 100-as ajtó fából, kívül deszkaborítással.

Kívül vakolnám, (csak) ezért 5 cm EPS borítást kapna.

Alul 4 sor barabás téglakő "borítás" lenne lábazatként, szintén esztétika miatt, 5 cm vastagságban. Így egyenes lenne a külső fal is.

Beton lemezalapot csinálnék alá.

A házikó eleje egy térköves úthoz csatlakozik, a többi oldala füves területhez.

Az alapot nem emelném ki, egyezzen a szint a járdával.

A beburkolt házikó alól már nem lógna ki az alap, a beton térkő lábazat miatt nem gond a felfröcskölődés sem.

Néztem pl. ezt a videót: http://www.youtube.com/watch?v=JmbmEHdbdoU

Amit másképp csinálnék tehát, hogy beton az alapom, és nem arra fektetném az oldalfalakat, hanem bebetonozott oszloptartókra kerülne a váz alsó, vízszintes része. Jobban bíznék ebben, mint a vízszigetelésre fektetett fában, és a lerögzítés is egyszerűbb a betonra.

Az MFP borítást nem engedném le teljesen az alapig, maradna egy kis rés, hogy ne tudjon vizet felszívni (még ha bírja is).

 

Na, akkor a kérdések :)

1. Tényleg elég-e a vázhoz az 5x10-es anyag, (függőlegesen 40 cm osztással) ahogy a videón? Felül és az ajtó körül duplázva (esetleg alul is, az oszloptartós megoldás miatt)?

2. MFP min. vastagsága?

3. Oszloptartók sűrűsége? Pl. 4 db elég-e a 2,5 m-es oldalra (sarkokkal együtt)

4. Lemezalapnak megfelel-e 15 cm vastagság (hálóval), ez elbírja-e a pontszerű terheléseket (oszloptartók) és még a szélén a téglakő lábazatot is? A hálót hova is teszem? :)

5. A téglakő lábazat ragasztása: ez megállna magában az alapra ragasztva is, de akkor probléma lehet az üreg mögötte. Van-e olyan cucc (kenhető szigetelés), ami jó az MFP-re, és ragad hozzá a csemperagasztó is? Akkor ragasztanám az alapra + az oldalfalakra is. Gond-e a beton és a faanyag eltérő hőtágulása?

(Másik ötlet, hogy a téglakő mögé 2 cm hálózott XPS kerül, és ahhoz is ragasztom. Fölé akkor vastagabb, 7 cm EPS jön.)

6. Az EPS (XPS) felragasztásához megfelelő-e a hab az MFP-re, ill. a biztonség kedvéért legyen-e mechanikai rögzítés is. A faanyagból valószínűleg szárítottat veszek, mert nem szeretném, ha később deformálódna a bungi :)

7. A meglévő járda pont a házikó felé lejt egy kicsit (2m-en 1 cm, vagy ilyesmi), ezért esetleg be tud majd csorogni egy kis víz az ajtó alatt. A bejutott víz elvezetése? Hagyjak ki ott egy sávot a betonból, és töltsem fel kaviccsal? Belül megmarad a beton végleges padlónak.

 

Bármilyen észrevételt szívesen fogadok!

 

Itt egy hevenyészett rajz, ezen a téglakő mögött ott az XPS.

 

KömKel Creative Commons License 2014.07.11 0 0 61677

Ha redőnyös, ha nem redőnyös, akkor is kell a meglévő áthidaló alá befordulni XPS-el. Ha kerámia áthidaló, akkor neccesen elég az 5 cm, de én mindenhová 8-10 cm-t javasolok inkább, ahol vasbeton szerkezet van.

 

Ilyenkor ezzel a beforduló hőszigeteléssel kisebb az ablak mérete, és toktoldó van a tok tetején.

 

Ha mindezt még redőnnyel is kombinálod, akkor:

 

1. Látszó redőnydoboz

A redőnydobozt az ablakra szerelik fel, és az ablak magasságát/bevilágitását csökkenti a redőnytok mérete. Bentről nézve az üvegezés felső 8-10 cm-e állandó takarásban van

 

2. Vakolható redőnytok

A redőnydoboz méretével MÉG csökkenteni kell az ablak magasságát, és ennyivel nagyobb lesz a toktoldó (150 cm magas ablakig 15 cm a redőnytok, felette 18.5 cm általában)

Belülről ilyenkor van 15+10, vagy 18+10 cm magas toktoldó az ablak felett, ami azért már elég massziv (ronda látvány). Ezt el szokás dobozolni gipszkartonnal.

 

A lényeg:

A redőnytok és az áthidaló között MINDIG legyen minimum 8 cm XPS.

Enélkül a beton áthidaló egy rohadt nagy hőhid, és garantált a penészesedés, mivel a felületi belső hőmérséklete lényegesen alacsonyabb lesz a többi falszakaszénál.

Előzmény: BeNiTo (61674)
KömKel Creative Commons License 2014.07.11 0 0 61676

(és az 1 cm purhabot takarja a káva vakolata, ami 1.5 cm)

Előzmény: KömKel (61675)
KömKel Creative Commons License 2014.07.11 0 0 61675

Minden irányból csavarok/tokrögzitő vasak tartják az ablakot a "levegőben", és a réseket fújják ki purhabbal körben.

Előzmény: murray (61673)
BeNiTo Creative Commons License 2014.07.11 0 0 61674

Szia KömKel!

 

Mennyivel nagyobb gáz van, ha redőnyt is szeretnék?

 

Hasonló a problémám, csak meglévő ablakokat szeretnék cserélni, és később (jövőre) kap csak szigetelést a ház kívülről.

Az alábbiakon rágódtam:

- ha redőny nélküli az ablak, akkor körbe XPS (ahogy a 2. rajzon), viszont ez kicsit lentebb tolja az eredeti ablak magasságot (mivel a meglévő áthidaló alá kerülne), ez nem lesz gond?

- ilyen esetben akkor körbe 8 centi XPS legyen?

- ha redőnyös, akkor gondolom a redőnyre kellene ráengedni a szigetelést, hogy ne legyen hőhíd

Köszi!

Előzmény: KömKel (61662)
murray Creative Commons License 2014.07.11 0 0 61673

"valós ablakméret mindig a kihagyott nyilás -2 cm körben, mert kell 1-1 cm a szerelési purhabnak."

 

akkor ez azt jelenti hogy az ablakokat a falbafúrt tokrögzitő vasak tartják?  alul sem érhet hozzá a téglához?

(már bocs a birka kérdésért)

Előzmény: KömKel (61658)
Laja73 Creative Commons License 2014.07.11 0 0 61672

A büdös életben nem találtam volna ki, köszönöm!

KömKel Creative Commons License 2014.07.11 0 0 61671

A vasbeton koszorú 5 cm XPS-el még 0.8 W/m2K-t tud. Még a 8 cm is elég kevés, és ha a legrövidebb utat nézed, ahol a hideg bejuthat, egyik megoldás sem a legjobb, az első meg pláne a legrosszabb ebből a szempontból.

Előzmény: milyen matracot (61666)
topikolos Creative Commons License 2014.07.11 0 0 61670

Hőszigetelés szempontjából egy vicc, vagyis hőhíd. Én a szigetelést felhoztam addig, hogy a páralecsapódást kivezető nyílások még látszanak. Az alu párkánynak meg levágattam a függőleges rogzítő részét, és simán nekinyomtam az ablaknak, szilóval tömítve, ahogy írtad. Nem olyan szép, mint az eredeti állapot, de jobb...

Előzmény: milyen matracot (61666)
topikolos Creative Commons License 2014.07.11 0 0 61669

Ha falhoz kerül, akkor a falnál lenni kellene egy tartósínnek a falra rögzítve, amire ráfekszik a széle. (akril kád)

Előzmény: ozntia (61667)
milyen matracot Creative Commons License 2014.07.11 0 0 61668

Feltetelezem, lemezkadrol van szo. Ezt a sajat laba tartja, nem a korulotte levo falazatra tamaszkodik. Nekem bejott, hogy a kadat alulrol es minden oldalrol korbevettem 5  cm uveggyapottal a befalazas elott. Madzaggal rakotve es az utolso sor felfalazas elott madzag elvag. Ez tompitja a csobogas hangjat es kevesbe hul a viz.

Előzmény: ozntia (61667)
ozntia Creative Commons License 2014.07.11 0 0 61667

Sziasztok,

 

A fürdőkád elejét csempézés elött felfalazzák, eddig rendben.

De mi van a másik 3 oldallal? Ott a kád berakása előtt  aláfalaznak és ráhelyezik a kádat, vagy ott semmi nincs, a kád lábai tartják csak a kádat?

 

 

milyen matracot Creative Commons License 2014.07.10 0 0 61666

Ez jo, igy akkor nem kell toktoldo emiatt, mert a tokra siman raloghatja a szigeteles azt az 1-2 centit.

 

A parkanyfogado mennyire hasznos dolog hoszigetelesi szempontbol? Vagy eleg csak a tok, amire kicsit ralog a hoszigeteles es a hoszigetelesre raulhet az aluparkany (hozzaszilozva a tokhoz, hogy ne folyhasson moge/ala az esoviz)? Van ennek a megoldasnak valami hatranya?

Előzmény: KömKel (61665)
KömKel Creative Commons License 2014.07.10 0 0 61665

1-2 cm szokott lenni a rálógás.

Előzmény: milyen matracot (61664)
milyen matracot Creative Commons License 2014.07.10 0 0 61664

Latva a skicceket a falsikra kerulo ablaknal (1. kep) a hoszigetelesnek nem kene nehany centit ralognia az ablak tokra, vagy toktoldora? Ha igen akkor hany centi ralogas kene minimum ill. optimalisan?

Előzmény: KömKel (61662)
bohrer Creative Commons License 2014.07.10 0 0 61663

Sziasztok !

 

Holnap vakolnám-gúzolnám egy műhely lábazatát. Tervem : Leverem a régi beton vakolatot ami táblákban válik le, ledörzsölöm a porló részeket beütő dübelekkel rögzítek rá csirkehálót. Majd 1:2 vagy  1:1 arányú cement és 0-4 es sóderrel felgúzolom. Várjak -e a vakolással min 1 napot vagy mire végzek a 8 méteren és megkeverem a friss vakoló betont már húz annyit a gúz hogy vakolhatom is fel ?

KömKel Creative Commons License 2014.07.10 0 0 61662

 

Ez mindegyik redőny nélküli verziós.

Ha redőnyös, akkor jóval nagyobb gáz van.

 

Ha külső falsikra kerülnek az ablakok, akkor nincs sok teendőd, 2 cm-el kisebb magasságú ablak kell.

Ha nem külső falsikra kerülnek, akkor a középső vagy jobb oldali változat kell, és annak megfelelően kell módositani a méretet.

 

(a rajzon jelölt ablakmagasságok a TÉNYLEGES méretek, alapból mindig NÉVLEGES méretet rendelünk, ami +2 cm, tehát a valós kialakitott nyilásméret, és az ablakgyártó tudja, hogy neki el kell hagynia a szerelési hézagot)

Előzmény: KömKel (61660)
memorix Creative Commons License 2014.07.10 0 0 61661

horonymaró

 

 

Előzmény: Laja73 (61646)
KömKel Creative Commons License 2014.07.10 0 0 61660

5 perc, és leskiccelem mi a probléma, és berakom ide

Előzmény: DCSNZS (61659)
DCSNZS Creative Commons License 2014.07.10 0 0 61659

figyelj kömkel zárjuk rövidre.....kurvára felhúztam magam és szeretnék még aludni....

az hogy nemtett nikecellt a koszorú alá(nem akarom gyengíteni szöveggel)az mennyire szar ha szar egyáltalán.

ha aláfordul szigetelésnél megoldott, állítólag xcsínálják így is nem?????

KömKel Creative Commons License 2014.07.10 0 0 61658

A valós ablakméret mindig a kihagyott nyilás -2 cm körben, mert kell 1-1 cm a szerelési purhabnak.

Manapság már nem feláras az egyedi méret, szóval veheted kisebbre is az ablak magasságát.

 

Az ablak parapet csökkentését sok minden befolyásolhatja, de az is lehet egy megoldás.

Előzmény: DCSNZS (61657)
DCSNZS Creative Commons License 2014.07.10 0 0 61657

terven az ablak alsó vonala(parapet 60cM(90x180 ablaknál)

kivűlre tesz 5 cm xps-t, miután benne lesz a nyílászáró aláfordul ablakig.

 

most ha nem std ablakok férnek be hanem kisebb kell pár mm-rel az + költség ?

 

vágjuk ki inkább az alsóból egy -két cm? most ilyemkor mi van?

KömKel Creative Commons License 2014.07.10 0 0 61656

Ez azért elég zavaros lett, és vannak benne elirások bőven...

A parapet a padlószinttől az ablak aljáig levő méretet jelöli, nem pedig az ablak magasságát.

 

Vagy lejjebb rakod az ablak parapetjét (és akkor a konyhabútornál pl nem lesz meg a szükséges 90 cm magasság), vagy kisebb ablakot rendelsz.

 

Csak hogy kötözködjek:

1. Lesz redőnytokod? Ha igen, akkor hová fog elférni?

2. A vasbeton koszorúra kell alsó hangon 5 cm XPS (tökmindegy, hogy lesz-e még a falon dryvit). Ezzel viszont ha ablak áthidalót is adja a koszorú, akkor alul is be kellett volna fordulni, különben egy penészes hőhidat sikerült ott kialakitani.

3. Az ablaknyilások úgy lettek kialakitva, hogy van beforduló hőszigetelés két oldalon és alul?

 

/mindezek a kérdések nem merülnének fel, ha lenne kiviteli terv, ahol ezek ki vannak dolgozva... (önreklámunkat olvasták)/

Előzmény: DCSNZS (61655)
DCSNZS Creative Commons License 2014.07.10 0 0 61655

sziasztok!

köv a helyzet:

felfalaztak= 10 sor téglát pakolt a kőműves, és azt kérdezte mennyi legyen a belmagasság.

vagy 10 sor+1 sor b30 és egy 25cm koszorú= 169cm tiszta

vagy 10 sor és egy 30 as koszorú(az ablakoknál 25cm)=159 cm

na az utóbbi lett,

 

most zsaluzták fel a cuccost ,és most tette be az alsó szintet az ablak-ajtónál...

 

a 90x180 ablaknál úgy h. a parapet jó csak 90x 178!!!

 

várom a hozzászólásokat

milyen matracot Creative Commons License 2014.07.10 0 0 61654

Es a poralarc melle ipari porszivot is szoktak hasznalni, ami a horonymarohoz csatlakoztathato. Anelkul nagyon durva. (A hazi porszivo nem alkalmas a feladatra.) A marast erdemes elore felcsavarozott vezeto lec menten csinalni, egyebkent a gep sulya es rezgese miatt valszeg girbegurba lesz a horony ami a csovezest nehezkesse teheti. A horonymaro es az ipari porszivo is kolcsonozheto.

Előzmény: mzsombi (61650)
bogabi21 Creative Commons License 2014.07.10 0 0 61653

Sziasztok!

 

A következőben kérnék segítséget:

 

Felújítás alatt lévő lakásunkba olyan zuhanykabint alakítunk ki, aminek az oldalfalai maga a csempézett falak, az alja szintén maga a burkolt padló, de - hasonlóan egy mély zuhanytálcához - ez is mélyített lenne, hogy ha szükséges, akkor lehessen vizet is engedni bele. Ehhez keresek olyan padlólefolyót, ami zárható - de nem amiatt, hogy ne jöjjön vissza a lefolyóból a víz, hanem amiatt, hogy ne menjen le, tehát mint a beépített mélyített zuhanytálcákban lévő lefolyó, csak itt ugye a csempézett padlóba kellene beépíteni. Van ilyen? Ha igen, hol találok?

 

Előre is köszönöm! 

murray Creative Commons License 2014.07.10 0 0 61652

alá is mehet az ytong? akkor jó. kicsit félek hogy a téglán billegni fog de majd figyelek . köszi

Előzmény: Törölt nick (61651)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.10 0 0 61651

Mi a fenének oda beton zsalu ?!

Kínlódásnak és hőhídnak... mert másra nem jó, magyarul fölösleges butaság.

 

Falazd ki alul is a YTONG-al, kívül mehet rá a hőszigetelés és kívül/belül a könyöklők.

Előzmény: murray (61648)
mzsombi Creative Commons License 2014.07.10 0 0 61650

Falhoronymaró amit te keresel.

Előzmény: Laja73 (61646)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!