Az első egy nagyon ügyes húzás volt a kereskedőd részéről. Nem próbáltam de ha a vételtől 45napon belül lennél nem enged új disputét és aztán caimot? Ha nem és a paypal disputén ígért refundot az illető akkor fordulj a paypal ügyfélszolgálatához....tudatlanságod miatt nehogy már bűnhődj.....bár jogilag nagy az esélye hogy lost...de próbálj logikus érveléssel nyelvtudási hiányosságok..hiszékenység tapasztalatlanság,,,,hátha a claimot engedik......
5$-és 20$ közt ég és föld....paypalnál van olyan rublika is a disputenyitáshoz hogy nem reális postaköltség vagy hasonló....ne hagyd magad,,,dispute....kiválasztva a megfelelő problémafajtát és indítsd. És a határidőkre figyelj.
Hi! Igazából nem tudtam melyik topicba (ebay.com/paypal) kellett volna írnom a dolgot. Ebay-en vásároltam karácsonyra ajándékot, azonban csak egy része jött meg. Az eladót próbáltam elérni, nem jelentkezett, aztán nyitottam a paypalon egy dispute-t, ahol elismerte, hogy hibázott, majd írta hogy refundolja az általam kifogásolt összeget. Vártam, hogy megjelenjen a refund azonban nem történt meg, és közben a dispute bezáródott magától még mielőtt claim-re válthattam volna... ilyenkor most mi van? mit tudok csinálni, hogy visszakapjam a pénzt. Az ebay-en természetesen nem értékeltem az illetőt, csak már lassan a 60 napba ott is belecsúszok, és még a negatívról is lemaradok. Az az érzésem az amerikai csak erre játszik...
Egy másik gond egy szintén amerikai eladóval kapcsolatban akinek kifizettem 26dollárt biztosítással együtt postára, erre a borítékon csak 5,4dollár volt természetesen bitosítás nélkül... amikor előtte a korábbi tapasztalataim és a usps.com alapján jeleztem neki előre egy kicsit sok ezért a postaköltségért, akkor egy az összegnek megfelelő valós usps küldési módot ígért... írtam neki egy levelet, hogy lesz szíves a 20dolláromat visszaküldeni, amire kedvesen azt válaszolta be kell fizetnie a gázszámláját :)))))) Tanács, nyissak ennél is egy disputot a paypalon? vagy ebay negatív értékelés, és ott forduljak vmi ügyfélszolgálathoz, vagy mit tegyek? A válaszokat előre is köszönöm!
Megneztem a weboldalukat. Bar tudtuk volna ezt elobb. Kerestunk pedig, a DHL aranytalanul draganak iteltetett. (Nem vagyok jartas otthonrol kulfoldre torteno kuldesben, csak vagy ellenkezo iranyba, vagy innet barmit barhova..) Legkozelebb..
Hi, ebay.de-s regisztrációmból már csak a "Bundesland / Provinz / Region" kitöltése van hátra. Ort-nak beírtam Budapestet, ide mit írjak? Ugyanezt? Vagy 'Pest' mint megye?
Nekem az nem tetszik, hogy a magyar posta felem visszajelezte, hogy a csomag ram var mar regen. Ami egyszeruen nem felel meg a valosagnak. Nincsen ott. Ezt minek hivjam, hogy ne tunjek rosszindulatunak?...
Abban remenykedem en is, hogy csak valahol all egy zsakban, talan a stockholmi raktarban a repteren es megtalaljak. (De akkor minek irtak ezt, hogy mar reg ott van 14.-e ota es en nem jelentkeztem erte?)
...De jo lenne, mindennap elkepzelem, ahogy vegre megkapom. Obi van benne. A szulinapi ajandek obim.
Persze, elolvastam. Elmarasztalod benne a svéd postát is, de azért meg vagy győződve, hogy a magyar posta dolgozója nyúlta le a cuccot.
Nem veszhetett egyszerűen el, az ezernyi küldemény között? Nem lehet, hogy becsúszott az egyik raktár zugába és ott van azóta is, majd megtalálják egy év múlva? Nekem történetesen volt már ilyen esetem és a kereséskor találtak rá.
Nem, egyből lenyúlta a... magyar postás! Nem a svéd, vagy más országbeli, ahol átment a küldemény! A magyar postás ilyen. Én ezt nem tudom elfogandi! Tudunk több ilyen, napvilágra került esetről, a postásaink viselt dolgairól. De ettől még egyáltalán nem biztos, hogy az adott, kérdéses küldemény ugyanilyen sorsra jutott.
Én megvárnám a keresés eredményét és attól függően mondanék véleményt.
Látod? Itt a baj. Én is beadtam egy rossz helyre kézbesített, tértivevényes küldemény miatt a keresés idítására a kérelmet. Hetekkel ezelőtt.
Illik, nem illik, a 15 nap rég lejárt, válasz pedig semmi. Hozzáteszem, szerintem nem biztos, hogy két hét alatt egyáltalán megtudják, mi lett a küldeménnyel. Mi elvárjuk, hogy gyorsan reagáljanak. De a legtöbb ilyen reklamáció bizony lassú folyamat.
A hatóságok általában 30 napra kötelezettek az ügyek intézésére, válaszadásra. A posta viszont nem hatóság. Értem én, hogy az érintett gyors választ vár, de nem hinném, hogy törvény kötelezné a postát bármiféle határidőre. Persze tévedhetek. És van panasz meg vizsgálnivaló épp elég. Én annak is örülök, ha egy-két hónap alatt kedvezően zárul egy ilyen kerestetés.
Semmi gond. Csak arra céloztam, hogy nálunk annyira sikkes egyből elmarasztalni a hazai postát. Pedig másutt is előfordulnak hasonló esetek, mégha nem is ilyen mértékben. Tudvalévő, hogy több külföldi posta feketeslitára tette a mienkét. :(
A fórumon meg konkrét esetleírásokkal szemben többnyire a hallottam ilyen-olyan történéseket sztorikat olvasni. Arról meg alig tudni, hogy mi történt valójában miután kivizsgáltatta a dolgot a kárt szenvedett.
Gondoltam egyből, hogy csakis a magyar posta lehet sáros. Ez nálunk már megszokott. Nem kenyerem védeni őket, de épp a napokban kaptam németországi küldeményt feltéve és újra fóliázva. Láss csodát! A német posta zárta le újra a sérülés miatt! Vagyis előfordulnak ilyen esetek más országokban is, de nekünk sokkal jobban esik azonnal a magyar postát piszkálni. :))
Soha nem jutott be a sved rendszerbe. Mar a repulore sem kerult fel vagy a repulo fennmaradt a levegoben veletlen es azota se landolt Stockholmban. Miert allitom ezt? Mert a svedeknel online kovetheto minden. (S nem utolsosorban, mert meg soha nem tunt el semmim a sved posta berkein belul. Pont az online rendszeruk miatt. Konnyu lenne megtalalni a csokat. Barmi, barhonnet is jojjon, amig van rajta egy vonalkod, es az orszaghatarokon belul van, kovetheto. Akkor is, ha HK-bol jon vagy ha atutazik csak.)