Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.07.12 0 0 61697

Ez a tapadó iszap pont arra jó mint a BINDER cucc.

 

Ha van ilyen rendszer, használd ezt.

A gyár által a célra összeválogatva biztosabb a megoldás.

Előzmény: Budai Szabolcs (61693)
Varek1 Creative Commons License 2014.07.12 0 0 61696

Általában a fogaink szuvasodnak !

 

 A tető és egyéb épületszerkezetek faanyagai ha tartósan vizet kapnak elkorhadnak.

 Illetve megtámadhatják az un. farontó bogarak. Pl. a szú vagy bizonyos cincérek.

 És alattomos ellenség még az un. könnyező házi gomba is. Ez is nedvesség hatására és fertőzés folytán tenyészik, inkább az épületek alsó faszerkezeteiben - pl. padlók, alsó nyílászárók.

 Meddig tartanak  ? Hát kérdés hogy a folyamat hol tart.

 A tető szerkezeteknél azért az értő szem, a szakértelem sok mindenre fényt deríthet.

 Leghamarabb a tetőlécek mennek tönkre, ennek a megállapítása a legegyszerűbb. Ha kézzel körömmel könnyen  leválasztható darab van akkor már biztos vége.

 A masszív szerkezeteknél ( oszlopok, gerendák, szarúfák stb. ) azért más a helyzet, azokat  egy fertőtlenítés után még sokáig lehet használni.

 

Ha már a vétel közelében vagy és más egyéb sok szempont alapján megfelel, akkor érdemes szakembert felkérni a vizsgálatra.

 Könnyező házigomba  - kerülendő ingatlan.

 És egy szempont még : a 'csúnya' faszerkezet nem biztos hogy rossz is.

Előzmény: Csuklósbusz (61692)
KömKel Creative Commons License 2014.07.12 0 0 61695

Igazából elég lett volna a szerelőbeton is, ha megfelelő magasságba és lejtéssel van készitve.

A szerelőbeton el van választva hőszigeteléssel a lakóépülettől, vagy nem?

Előzmény: szupertitkos (61680)
KömKel Creative Commons License 2014.07.12 0 0 61694

Kérd le takarnetből a térképmásolatot, és az alapján próbáld beazonositani a hrszt-t.

Megeshet, hogy osztatlan közös telken van a 3 ingatlan, és maximum albetétesitve vannak, ezért nem találod.

 

-

A szuvas fás tető nagyon sok dologtól függ. Ha még élnek benne a bogarak&lárváik, akkor hamar vége lehet a dalnak, de ha már nem, akkor beázás nélkül birhatja még jópár évig.

De ezt csak faanyagvédelmis tudja neked megmondani, még én sem tudnék ettől pontosabbat a helyszinen látva sem. (faanyagvédelmis kb 600 Ft/m2 áron dolgozik).

Előzmény: Csuklósbusz (61692)
Budai Szabolcs Creative Commons License 2014.07.12 0 0 61693

Üdv valaki megmondaná hogy ha az itt ajánlott binder alapozót használom beton lábazat alapozására a többi javító cucc felvitele előtt akkor még szükség van külön tapadóiszapra is? ( amit rendszerben árulnak)

 

erre a márkára gondoltam:


WEBER REP 751 TAPADÓISZAP

weber.rep 752 H

 

weber.rep 753 H

 

 

Illetve ez minőségileg jó, vagy érdemes valami más rendszert választani?

 

Üdv

Csuklósbusz Creative Commons License 2014.07.12 0 0 61692

Ha szuvas a tető akkor az általában hány év mire leszakad? Tehát ha már azt látom hogy az összes gerenda szuvas (farontó bogaras) akkor kb mire számíthatok? Évtizedek vagy csak évek lehetnek már hátra?

 

Mert furcsa mód már a 2. olyan házba bukok amit eladásra kínálnak de a fa födém illetve a szuvas fa tetőszerkezet igen szembeötlő.

 

 

Más kérdés: adott 3 ingatlan, mindegyiknek 20-as a házszáma de van ugye 20/A, 20/B és 20/C.

 

A takarnet nem találja, csak sima 20-ast talál, a többit nem. A 3 ház közül az egyiket árverezik, a 20/C-t. Ez azért lényeges mert a végrehajtó feltüntette a helyrajzi számot is de a takarnet ha arra keresek rá akkor is csak a sima 20-ast dobja ki rá. 

 

Hogy lehet ez? Az ügyfélszolgálat is azt mondta hogy akkor valami nem kóser ha újépítésű (nincs 10 éves) a ház illetve elhagyatott tehát nem tudom még a tulajt se megkérdezni.

 

Tehát ha felépítenek egy "szocpolos" házat, közműveket bekötik, laknak benne pár évig majd most már pár éve lakatlan akkor mi lehet az oka hogy nincs benne a takarnetben?

Zeki_ Creative Commons License 2014.07.12 0 0 61691

Köszönöm!

Előzmény: KömKel (61689)
szupertitkos Creative Commons License 2014.07.12 0 0 61690

Kömkel, esetleg a 61680-ra, terasz rétegrendet írnál nekem? Köszi!

KömKel Creative Commons License 2014.07.12 0 0 61689

Nem a földhivatal, hanem a helyi épitési hatóság tervtára

(a földhivatalban csak térképmásolat van, és a telek méretével kapcsolatos adatok)

 

Az a baj, hogy a tervrajzot kevés helyen fogadják el, pláne ha a használatbavételi mást mond. Utóbbi "erősebb", és az a hivatalos irat.

 

-

Megoldás lehet még egy hatósági igazolás/bizonyitvány kérése, ami egyenértékű a használatbavételivel. Beadsz egy alaprajzot, és a tényleges alapterület/helyiségkiosztás igazolására kéred a hatóságot.

Viszont ez nem épitési hatóságos, hanem kormányhivatalos történet (legalábbis tavasszal amit csináltam még az volt)

 

Ilyenkor kijönnek, leellenőrzik, hogy tényleg valós-e a beadott alaprajz, és kiadják az igazolást.

Előzmény: Zeki_ (61687)
Kickdown_Rocky Creative Commons License 2014.07.12 0 0 61688

Sziasztok!

Gres lap lerákásánál mire kell figyelni?Tudom jóféle flexibilis ragasztó kell de ezen kívül mire kell odafigyelni?

:)

Zeki_ Creative Commons License 2014.07.12 0 0 61687

Az a fél szoba 8nm körül van.

És sajnos évekkel ezelőtt volt az építkezés.

 

 Csak most a lakáshitel cafeteriába nem férek bele, ha 4 szobás a ház.  Mert hogy 2 felnőtt meg egy gyerek az együtt költöző, és az max 3 és fél szoba. Kivéve persze hogy ha a megelőlegező szocpolos lakáshitelnél az előre aláírt plusz 1 gyerek is (azóta megszületett) beleszámít az együtt költözőkbe. Akkor nem gond a 4 szobásnak írt ház. Csak erre még sehol sem sikerült bizonyítható választ találnom.

 

A Földhivatalban ott lehet-e a ház tervrajza? Mert akkor abból egyből kiderül mekkorák a  szobák.

A kivitelező cég azóta rég felszámolódott, szóval tőlük semmit sem kérhetek.

Előzmény: KömKel (61686)
KömKel Creative Commons License 2014.07.12 0 0 61686

A nappali is egy szobának számit (35 m2 felett kettőnek)

9-12 m2 között félszoba

12 m2 felett egész szoba

 

A szivás az, hogy a használatbavételit akkor módositják, ha

- rohadt rendesek, és a közelmúltben történt a használatbavétel (~3 hónap). Ilyenkor be kell adni egy megvalósulási alaprajzot, amin az egyik szobát átirni gardróbnak pl

 

vagy

 

- kell egy új épitési engedély, de ehhez kell valami épeng köteles tevékenység is, és azon módositani a helyiségeket, majd megkérni a használatbavételit

Előzmény: Zeki_ (61685)
Zeki_ Creative Commons License 2014.07.12 0 0 61685

Üdv!

 

Hol vagy hogy tudom módosítani a házam szobáinak méretét? És mennyibe kerülhet?

Anno biztos volt valami kavar, mert a házunk 3 és fél szobás, közben a használatbavételi engedélyen 4 szobásként szerepel. Ez meg éppen nem jó.

A házunk adásvételijében nem szerepel a szobaszám. A kivitelező egy másik házra hivatkozik benne, hogy ez annak megfelelő.

DCSNZS Creative Commons License 2014.07.11 0 0 61684

na megkérdeztem a kőművest.....

a még jelenleg mért méret ablaknál még nem valós ,mivel a szemöldök fix lesz (ugye koszorú alsó vonala)..... így lefelé mér és kivési méretre. ennyi.

már megint rástresszeltem:)

 

sziasztok

milyen matracot Creative Commons License 2014.07.11 0 0 61683

Koszi. Nem akartam befordulni, csak arra voltam kivancsi, hogy ez igy rendben van-e muszakilag.

Előzmény: gabrielke (61682)
gabrielke Creative Commons License 2014.07.11 0 0 61682

Ha külső síkra teszed az ablakot akkor nem feltétlenül kell "alá" tenni szigetelést, elég "elé".

Nálam 10cm EPS van a 34cm beton előtt, így ugyanazt tudja mint a 44-es tégla.

Egyébként ha "alá" akarsz fordulni, akkor legfeljebb annyival kisebb ablakot rendelsz (már ha neked megfelel), felára nincs az egyedi méretnek, merthogy normális ablakos leméri mindet milliméterre.

Én nem szigeteltem körbe a nyílást sehol. Amíg a téglán kívül nem volt szigetelés addig tényleg hidegebb volt érzésre az ablak mellett a fal, de a szigetelés óta ez teljesen megszűnt, nem bánom hogy így van.

 

Előzmény: DCSNZS (61659)
milyen matracot Creative Commons License 2014.07.11 0 0 61681

Irtad lejjebb, hogy ha az ablak kulso sikja a fal kulso sikjahoz kerul, akkor a falon levo szigetelest kell 1-2 centire ralogatni az ablaktokra vagy toktoldora. Viszont jol gondolom, hogy az XPS befordulas ilyenkor sehol nem kell?

Előzmény: KömKel (61677)
szupertitkos Creative Commons License 2014.07.11 0 0 61680

Sziasztok!

 

Idén a teraszunk is elkészül, járólap lesz rajta, jó lenne, ha nem fagyna fel. Eddig a szerelőbeton van kész (semmi lejtés), alatta kavicsfeltöltés. 15 cm-i helyünk van a teraszajtó aljáig. Kerestem itt pontos rétegrendeket, de csak lakótér felettit találtam, gondolom ide nem kell annyira bonyolult. Az oké, hogy a szerelőbetonra jön a bitumenes vízszigetelés, de felfelé mi a pontos rétegrend? Milyen minőségű beton kell ide? Fedett és fedetlen része is van a terasznak, ugyanúgy készüljön mindkettő? Vasháló kell bele?

Előre is köszi a válaszokat!

murray Creative Commons License 2014.07.11 0 0 61679

rendben a többi megvan. eddig csak tartottam az ablakot , nem láttam mi történik pontosan  alul :-)

köszi

Előzmény: KömKel (61676)
(M)Ákos Creative Commons License 2014.07.11 0 0 61678

Kerti tárolót szeretnék építeni, fa vázon MFP-ből.

Alapterület: 2,5 x 2 m, magasság 2,35-2,1 cm (ferde tető, bitumenes hullámlemez fedés).

Az egyik hosszú oldalon lesz egy 100-as ajtó fából, kívül deszkaborítással.

Kívül vakolnám, (csak) ezért 5 cm EPS borítást kapna.

Alul 4 sor barabás téglakő "borítás" lenne lábazatként, szintén esztétika miatt, 5 cm vastagságban. Így egyenes lenne a külső fal is.

Beton lemezalapot csinálnék alá.

A házikó eleje egy térköves úthoz csatlakozik, a többi oldala füves területhez.

Az alapot nem emelném ki, egyezzen a szint a járdával.

A beburkolt házikó alól már nem lógna ki az alap, a beton térkő lábazat miatt nem gond a felfröcskölődés sem.

Néztem pl. ezt a videót: http://www.youtube.com/watch?v=JmbmEHdbdoU

Amit másképp csinálnék tehát, hogy beton az alapom, és nem arra fektetném az oldalfalakat, hanem bebetonozott oszloptartókra kerülne a váz alsó, vízszintes része. Jobban bíznék ebben, mint a vízszigetelésre fektetett fában, és a lerögzítés is egyszerűbb a betonra.

Az MFP borítást nem engedném le teljesen az alapig, maradna egy kis rés, hogy ne tudjon vizet felszívni (még ha bírja is).

 

Na, akkor a kérdések :)

1. Tényleg elég-e a vázhoz az 5x10-es anyag, (függőlegesen 40 cm osztással) ahogy a videón? Felül és az ajtó körül duplázva (esetleg alul is, az oszloptartós megoldás miatt)?

2. MFP min. vastagsága?

3. Oszloptartók sűrűsége? Pl. 4 db elég-e a 2,5 m-es oldalra (sarkokkal együtt)

4. Lemezalapnak megfelel-e 15 cm vastagság (hálóval), ez elbírja-e a pontszerű terheléseket (oszloptartók) és még a szélén a téglakő lábazatot is? A hálót hova is teszem? :)

5. A téglakő lábazat ragasztása: ez megállna magában az alapra ragasztva is, de akkor probléma lehet az üreg mögötte. Van-e olyan cucc (kenhető szigetelés), ami jó az MFP-re, és ragad hozzá a csemperagasztó is? Akkor ragasztanám az alapra + az oldalfalakra is. Gond-e a beton és a faanyag eltérő hőtágulása?

(Másik ötlet, hogy a téglakő mögé 2 cm hálózott XPS kerül, és ahhoz is ragasztom. Fölé akkor vastagabb, 7 cm EPS jön.)

6. Az EPS (XPS) felragasztásához megfelelő-e a hab az MFP-re, ill. a biztonség kedvéért legyen-e mechanikai rögzítés is. A faanyagból valószínűleg szárítottat veszek, mert nem szeretném, ha később deformálódna a bungi :)

7. A meglévő járda pont a házikó felé lejt egy kicsit (2m-en 1 cm, vagy ilyesmi), ezért esetleg be tud majd csorogni egy kis víz az ajtó alatt. A bejutott víz elvezetése? Hagyjak ki ott egy sávot a betonból, és töltsem fel kaviccsal? Belül megmarad a beton végleges padlónak.

 

Bármilyen észrevételt szívesen fogadok!

 

Itt egy hevenyészett rajz, ezen a téglakő mögött ott az XPS.

 

KömKel Creative Commons License 2014.07.11 0 0 61677

Ha redőnyös, ha nem redőnyös, akkor is kell a meglévő áthidaló alá befordulni XPS-el. Ha kerámia áthidaló, akkor neccesen elég az 5 cm, de én mindenhová 8-10 cm-t javasolok inkább, ahol vasbeton szerkezet van.

 

Ilyenkor ezzel a beforduló hőszigeteléssel kisebb az ablak mérete, és toktoldó van a tok tetején.

 

Ha mindezt még redőnnyel is kombinálod, akkor:

 

1. Látszó redőnydoboz

A redőnydobozt az ablakra szerelik fel, és az ablak magasságát/bevilágitását csökkenti a redőnytok mérete. Bentről nézve az üvegezés felső 8-10 cm-e állandó takarásban van

 

2. Vakolható redőnytok

A redőnydoboz méretével MÉG csökkenteni kell az ablak magasságát, és ennyivel nagyobb lesz a toktoldó (150 cm magas ablakig 15 cm a redőnytok, felette 18.5 cm általában)

Belülről ilyenkor van 15+10, vagy 18+10 cm magas toktoldó az ablak felett, ami azért már elég massziv (ronda látvány). Ezt el szokás dobozolni gipszkartonnal.

 

A lényeg:

A redőnytok és az áthidaló között MINDIG legyen minimum 8 cm XPS.

Enélkül a beton áthidaló egy rohadt nagy hőhid, és garantált a penészesedés, mivel a felületi belső hőmérséklete lényegesen alacsonyabb lesz a többi falszakaszénál.

Előzmény: BeNiTo (61674)
KömKel Creative Commons License 2014.07.11 0 0 61676

(és az 1 cm purhabot takarja a káva vakolata, ami 1.5 cm)

Előzmény: KömKel (61675)
KömKel Creative Commons License 2014.07.11 0 0 61675

Minden irányból csavarok/tokrögzitő vasak tartják az ablakot a "levegőben", és a réseket fújják ki purhabbal körben.

Előzmény: murray (61673)
BeNiTo Creative Commons License 2014.07.11 0 0 61674

Szia KömKel!

 

Mennyivel nagyobb gáz van, ha redőnyt is szeretnék?

 

Hasonló a problémám, csak meglévő ablakokat szeretnék cserélni, és később (jövőre) kap csak szigetelést a ház kívülről.

Az alábbiakon rágódtam:

- ha redőny nélküli az ablak, akkor körbe XPS (ahogy a 2. rajzon), viszont ez kicsit lentebb tolja az eredeti ablak magasságot (mivel a meglévő áthidaló alá kerülne), ez nem lesz gond?

- ilyen esetben akkor körbe 8 centi XPS legyen?

- ha redőnyös, akkor gondolom a redőnyre kellene ráengedni a szigetelést, hogy ne legyen hőhíd

Köszi!

Előzmény: KömKel (61662)
murray Creative Commons License 2014.07.11 0 0 61673

"valós ablakméret mindig a kihagyott nyilás -2 cm körben, mert kell 1-1 cm a szerelési purhabnak."

 

akkor ez azt jelenti hogy az ablakokat a falbafúrt tokrögzitő vasak tartják?  alul sem érhet hozzá a téglához?

(már bocs a birka kérdésért)

Előzmény: KömKel (61658)
Laja73 Creative Commons License 2014.07.11 0 0 61672

A büdös életben nem találtam volna ki, köszönöm!

KömKel Creative Commons License 2014.07.11 0 0 61671

A vasbeton koszorú 5 cm XPS-el még 0.8 W/m2K-t tud. Még a 8 cm is elég kevés, és ha a legrövidebb utat nézed, ahol a hideg bejuthat, egyik megoldás sem a legjobb, az első meg pláne a legrosszabb ebből a szempontból.

Előzmény: milyen matracot (61666)
topikolos Creative Commons License 2014.07.11 0 0 61670

Hőszigetelés szempontjából egy vicc, vagyis hőhíd. Én a szigetelést felhoztam addig, hogy a páralecsapódást kivezető nyílások még látszanak. Az alu párkánynak meg levágattam a függőleges rogzítő részét, és simán nekinyomtam az ablaknak, szilóval tömítve, ahogy írtad. Nem olyan szép, mint az eredeti állapot, de jobb...

Előzmény: milyen matracot (61666)
topikolos Creative Commons License 2014.07.11 0 0 61669

Ha falhoz kerül, akkor a falnál lenni kellene egy tartósínnek a falra rögzítve, amire ráfekszik a széle. (akril kád)

Előzmény: ozntia (61667)
milyen matracot Creative Commons License 2014.07.11 0 0 61668

Feltetelezem, lemezkadrol van szo. Ezt a sajat laba tartja, nem a korulotte levo falazatra tamaszkodik. Nekem bejott, hogy a kadat alulrol es minden oldalrol korbevettem 5  cm uveggyapottal a befalazas elott. Madzaggal rakotve es az utolso sor felfalazas elott madzag elvag. Ez tompitja a csobogas hangjat es kevesbe hul a viz.

Előzmény: ozntia (61667)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!