En konkretan a cseh forumban olvastam, amire a horvat forumban hivatkozik az uriember (a vagonweb oldalan a kocsiosszeallitasok topikban) - a figyelmes kollega a cseh tervezetben latta a Slovan fejleceben a fekvohelyes kocsit es kivancsi volt hova megy.
Most nezem, hogy a Slovan nyaron hoz majd fekvokocsit Splitbe. Nem meglepo, furcsallottam is, hogy a Jadran ota nem probalkoztak horvatorszagi kozvetlen kocsival. Cseh ulokocsi nem lesz?
szobi kilépésnél az első EC szóbajöhet, ha komárnotól indulnánk, akkor ott helyben lenne szállás, azaz hajnalban is tudnánk kezdeni, a többi határátmeneten meg kilépő forgalom nincs nagyon - rajka, somoskő, bánréve, hidasnémeti, újhely - ezekből kiindulva.
2.o. érvényes, aznap 0-24h, a pozsony-kassa IC-t kivéve??
Nem tudom hogy honnan indulnál, illetve hogy a jegynek milyen egyéb megkötései vannak, így ezek ismerete nélkül ajánlom:
Utazás a Horehronec gyorsvonattal, ami Pozsonyból Kassára megy, de Besztercebányán, és a Garam völgyén keresztül (a vízválasztónál a szintkülönbséget hurokkal, önmagát viadukton keresztezve küzdi le). Ha Budapestről mész, a Jeseniussal Párkányban Léva felé átszállva tudod elcsípni (ez utóbbi pedig kellemes mellékvonal, a mieink közül a 78-ashoz hasonlít leginkább).
Mindkét kelet-nyugat fővonal érdekes még szerintem. A Kassa-Pozsony "északi" fővonalon sok vonat van, aztán ha Poprádnál leszállsz, elektricskával rövid kitérő csak felugrani a Csorba-tóhoz (aztán fogassal vissza tudsz jönni). Ha a "déli" dízeles vonal érdekel jobban, Rozsnyón, Füleken át Zólyomnak is el lehet menni gyorsvonattal, ott is sokszor változik a táj képe.
A kisebb forgalmú vonalakat nem nagyon ismerem, egyszer jártam a Vrútky (Ruttka)-Besztercebánya vonalon, az például tetszett. Illetve sokat említették itt a fórumon a selmecbányai mellékvonalat mint érdekeset, ott még nem jártam, azt viszont tudom hogy jövőre ott erősen csökkentett forgalom marad csak.
Az ÓBB és a DB keresője dec 9 utánra (konkrétan 12-re) a 204-es vonatot (Agram) csak Bp. Déli–Kapronca útvonalra adja ki, (Richtung Koprivnica) Zágrábba nem, oda csak bécsi átszállással kínál fel eljutási lehetőséget. Mért nem ismeri a Bp-Zágráb kötvetlen vonatot? Miért csak Kaproncáig adja ki? Talán megváltozott a vonat útvonala?
Nemrég néztem a nemzetközi menetrendet (DH Bahn-t). Kíváncsiságként beírtam a keresőbe, hogy Ljubljana-Budapest, csodák csodájáráa kidobott egy közvetlen járatot, ami Budapest-Ljubljana-Pula útirányon közlekedik december 09-től.
Venezia még 2008-ban volt, azóta csak nagy kocsihiány esetén jártak benne. 2009-ben Frankfurtba mentek Zürich helyett, azóta az ötödik kocsi jellemzően Varsó (habár kb. két évig ez nem volt jellemző), illetve idén nyáron Split. Hatra hat az nem megy, 2007-ben próbálkoztak vele, de Drezdába csak igen ritkán jutott.
Nincsen vagy-vagy, ezek úgy járnak, hogy Prága-Budapest-Berlin-Bécs és vissza, ráadásul nem is olyan kiszámítható kiadási renddel, mint ahogy Varsóba egyik nap magyar, a másik nap meg lengyel éjszakai kocsik mennek...