A szelep a dugattyú mögé engedett nyomással szabályozza a kompresszor lökethosszát. Nem érdemes vele kínlódni,tisztogatni.Én mindig cserélem ha ez a gond,mert nem ér annyit az egész,hogy állandóan visszahordják,mert nem hűt.
A helyzet az hogy cseréltettem a kompresszor tömítéseit,ezután nem működött ,kiderült dugulás,csapágy beállt csere továbbra se jó közbe oda vissza ingázás az elektromos és a klímaszerelő között.Behúzni úgy húz be hogy kalapáccsal kell koppintani a tárcsára ekkor beugrik majd egy pár perc múlva megszűnik a hűtés a nyomáskapcsoló cserélve semmi változás.A legújabb az hogy már be se húz hiába koppintok oda.Ha van ötlet szívesen fogadom eddig 30000-be van.Astra-f 1996-os
Köszi a tippet. Úgy néz ki,hogy tényleg a szabályozó szelep a ludas.Szájjal át tudom fújni.Olyan mintha mindig nyitva lenne.De,hogy mitől romlott el azt nem tudom.Úgy láttam,hogy valami termosztát végzi benne a vezérlést. Pár mondatban el tudnád mondani a működése lényegét? Előre is köszönöm.
Már leírtam,hogy hiába mérsz 12V-ot,ha terheléskor (ha rajt a mágnestekercs) leesik a feszültség,ekkor várhatod,hogy behúzzon a kuplung. A másik,hogy a tekercs ellenállását sem nagy teljesítmény megmérni. A tekercs csere nem minden esetben csinálható meg,úgy,hogy a kompresszor a helyén van.Sőt,inkább a legritkábban. Zeg-Körmend 25 km. De hiába jöttél volna,mert szerdáig csak töltést tudok vállalni,szereléssel be vagyok táblázva. Sokadjára írod a nyomásérzékelő szenzort.Nem értem miért erőlteted.Sima méréssel egyértelműen kiszűrhető.Egyébként is szerintem nem az lesz a hiba. Ha szenzor,akkor ellenállás.Ha kapcsoló,akkor zár-nyit.
Köszi az építő jellegű válaszodat, nem vagyok idióta aki interneten akarja javíttatni az autóját csak gondoltam mivel sokszor olvastam ezt a jelenséget valaki már esetleg túl van rajta és megmondja a frankót.
"klímás srác" muhaha Ha egy ilyen egyszerű rendszerben nem képes megtalálni a hibát,akkor legjobb lesz,ha keresel valaki mást. Nyomáskapcsoló van és nyomásszenzor.A nevükből következik,hogy mit csinálnak.
Szia Pitty! A képek alapján ugyanilyen kompresszorom van,mint a Tiéd .Ennyire szedtem szét, ahogy Te.Először O gyűrűket cseréltem.Összeraktam,ahogy kellett,de a kompi nem szállít szinte semmit.Ha befogom a nyomó oldali részt, hallom,hogy "visszaszürcsög" a nyomás.Szívó oldalon sem keketkezik vákum az ujjamnál. Természetesen feltöltött rendszernél derült ki,a nyomás viszonyokból,hogy szinte semmit nem szállít a kompi. A nitrogénes nyomáspróba jó volt.A fent említett dolgokat már kiszerelt állapotban vizsgáltam. Szétszedés előtt jól működött a kompi,csak alul a szabályozó szelepnél engedte a gázt.
Mit csinálhattam rosszul szerinted,illetve mások szerint?
Gondolom valami profi fordítás eredménye,talán azt jelenti,hogy automata klíma,tehát a hideg-meleg zsalut motor állítja. Csak az a kompresszor kapcsol ki be,amelyik mágneskuplungos.A többi állandó hajtású,mint a tiéd.A benne lévő szelep állítja a lökethosszt.
Az én matekom szerint 5 fajta van.Az,hogy némelyik méretnek van 24V-os verziója és ezért más cikkszáma az egy dolog. Ha van bent dióda,akkor fontos a polaritás.
Béla! A klímaberendezés elektromos hőfokszabályozással,pontosan mit jelent?A kompresszor üzem közben ki és be kapcsol?Mintha úgy emlékeznék mikor nagyon frankó volt még a klímám, ki be kapcsolt volna a kompresszor(vagy szabályozott) és ilyenkor szinte pattogott,ropogott a műanyag műszerfal a hidegre váltáskor.(hőtágulás) Szóval érződött mikor szabályoz,ill dolgozik.Néhány napja mértem a kiáramló levegő hőmérsékletet 9fok volt.Külső 31 fok.Igaz "primitív" módon higanyos hőmérővel..
Sziasztok! Tudna valamelyikőtök segíteni egy 80-as évjáratú kocsi klímájának tömítettségi ellenőrzésében + feltöltésében. Ráadásul a kocsi egyelőre még nem is járóképes. A Lurdy ház környékén van szervízben, ott kellene feljavítani. Kedd, szerda, max csütörtökön. Itt megtekinthető a kocsi. Mélem publikus.
De az alábbi rendkívül buta állításodra azért javasolnám, hogy keress rá a guglin arra hogy "harrison v5" és majd meglátod, hogy mennyi változata van, attól függően, hogy milyen autóba szerelték. (Más felfogatási pont, más teljesítmény, más szíjtárcsa és kuplung/innentől más a tekercs is!/ - a ház és a dugók ugyanaz tehát mind V5.)