Manapság már egyre kevesebbet láthatunk eme gyöngyszemeköl az utakon, és sajnos egyre nehezebben szerezhetünk hozzájuk alkatrészeket is. Ez a forum azt a célt szogálja, hogy itt összegyűjtve megtalálhatóak legyenek az összes típushoz fellelhető alkatrészek, elérhetőségekkel képekkel. 311-től az 1,3 ig.
Tehát akinek van eladó wartburgja vagy bármilyen alktrésze, az ne kíméljen, és ne sajnálja a képeket. ITT EZÉRT SEMKI SEM FOG SZÓLNI!!! :)
Fórum célja a Wartburgokat gyűjtő, szerető, restauráló emberenek, könnyeb dolguk legyen az alkatrész beszerzés terén.
Használt Wartburg 1.3 alkatrészek eladók! Bontóba vitel előtt a még jó és használható fődarabok kiszerelésre kerülnek! Kedvező áron, akár pár ezer forintért juthattok minőségi alkatrészekhez!
Ami még megvan:
- komplett motor
- váltó
- elektronika (gyújtás, világítás, kapcsolók, stb.)
Ja, még egy spéci gond: sok régi Wartburgban már 353-as motor és váltó van, ha tényleg eredeti, restaurált autót akarsz, ezt cserélni kell az évjáratnak megfelelőre, ez is költség, min. 40.000 Ft, ha jó a motor és a váltó.
Ja, és elfogadható ár nincs a restaurálásnál, zsebbe nyúlós a dolog.
Kb. 10-15 éve még voltak jó kis készletek a kereskedőknél NDK-s alaktrészekből, amiket fillérekért árultak, mostanra ezek elfogytak, vagy jól felment az áruk. 15-20 évvel ezelőtt pl. állólámpás Mercihez drága volt az alkatrész, mert "Nyugatról" kellett hozni, és nem is volt olyan nagyon, mint Wartburghoz. Most szinte dögivel van hozzá új és utángyártott holmi, összehasonlításkéépen:
Mercedes csomagtér padlólemez: 33.000 Ft. a sarki boltban, Wartburg: 170 euró + száll. költség (kb. 30 euró) Németo-ból rendelésre
Mercedes padlólemez: 11.000 Ft oldalankét, össz: 22.000 Ft, Wartburg: 500 euró + száll. költség, de még a lakatosnak meg kell rajta csinálni pár dolgot
Mercedes első sárvédő: 25.000 Ft, Wartburghoz nincs új
És még lehetne folytatni.
Lehet elfogadható autókat venni 250-300.000 Ft-ért, amikre ha menni is akarsz vel néha, azonnal rá kell tenni 100.000 Ft-ot, de másfél méternél közelebbről csak hunyorogva szabad nézni.
Bár már láttad az enyémet, amin vannak hibák, azért számoljunk egy kicsit:
Legalább 42,5 éves autókról van szó, tehát egy komplett fényezés biztos kell, jó esetben: 150.000 Ft. (vidéken esetleg 100.000, de az olyan is)
A gumitömítések elporladtak, szétmentek, elszakadtak (ekkor biztos beázik több helyen a gép): komplett tömítésgarnitúra nagy szerencsével: 50.000 Ft. (amúgy kb. 120.000-ért megy).
Gumikat biztos kell venni, legalsóbb áron: 40.000 Ft.
Dísztárcsák összehorpadtak, veteránpiacon régi, kishibás garnitúra: 2.000 - 4.000 Ft, új gyártás 10.000 Ft. körül.
Fékre biztos rá kell nézni, már csak a hosszú állás miatt is: 30.000 Ft-ból elvileg felújítható, szinte minden kicserélhető, ha Te csinálod.
Esetleg a lengéscsillapítók is elhagyták magukat, bontó, de használható garnitúra (353-asé ugyanaz): 8.000 Ft.
Krómozás elfáradt, szebb idomok beszerzése (szinte lehetetlen feladat): 40.000 Ft-tól, a gyári új 1000-1200 euró!, a régiek krómozása min. 60.000 Ft, és két év garész után rozsdás
Hátsó lámpatalp és búra: 5.000 Ft, néha még lehet venni gyári újat
Fényszóróbetét és krómkarika még vásárolható újban: 5.000 Ft.
Gyújtás rendbeszedése és gyertyák: 5.000 Ft.
Ha kiskerekű, akkor a vízpumpa rendbeszedése: 4.000 Ft + Te csinálod
Futóműben szilentek és gömbfejek: kb. 8.000-10.000 Ft.
Ez eddig egy normális, idősebb autó rendbeszedése vizsgára, minek a fényen kyívül nem volt nagy baja, gyak. csak a normál kopás: 350.000 Ft.
Még nem vetted meg az autót, nem kellett lakatolni mivel hibátlan (ilyen csak a mesében, meg az eisenachi múzeumben van) hibátlan gyári újak a kárpitok, ülések, minden elektromos és egyéb berendezés működik, és hiánytalan a gép, jó a motor-váltó, tengelykapcsoló, futómű, megvasnnak a kulcsok és jók a zárak, nem törött-karcos az üveg. Szóval így kalkulálj. Könnyen belemész a 800.000 - 1.000.000 Ft-ba, és még mindig nem lesz tökéletes a gép.
Évek óta nézegetem a szép öreg "púposokat". Most elhatároztam szeretnék egyet bírtokolni. Ebben szeretném kérni a segítségeteket!
Keresek olyan W 311 v 312.-est amelyet az eredeti állapotára visszalehet állítani, mindezt természetesen elfogadható áron! Restaurálni szeretném és megörizni az utókor számára.
1.3-on nem tud segíteni valaki fűtés ügyben, mert minden elvben, rendben és valahogy nem igen van fűtésem, avagy a Lada után ezt el sem kellene várnom?
Mindegy, akkor maradnak ez Irmscher felnik(most próbálok kajtatni még a nyáriak mellé 4db-ot a leendő téligumiknak, hogy csak kereket kelljen cserélni, és télen is ALU:))
A kerékőr az milyen?Megakadályozza hogy lelopják a kerekeket?Valaki mutathatna képet róla, hogy is néz ki.
sziasztok! egy utolsó próbálkozás mielőtt darabonként kiárulom, a maradék meg megy újrahasznosulni :-( http://www.hasznaltauto.hu/2382418_wartburg_311_1965 bg_
Igen. Egyszer megégettem már magam, "szerencsére" csak Irmscher-eket loptak el, amiből viszonylag olcsón volt pótlás, azóta mindig van rajta, még a téli lemezfelnin is.
Hááát... barátom ... EZ a felni, meg mögötte a másik 3, sajnos nem eladó. Most lesz legumizva, és újraszinterezve, mert valamiért ledobta az előző szintert. Itthon nemigen fogsz kapni, mert nagyon ritka, így nézegesd az Ebay-t, hátha találsz. Tényleg 600-1000 EUR között szoktak menni árban, úgyhogy nem olcsó, ellenben drága ...