Hát, a jelenlegi Sm-i tanfolyamon az M41, M43/M47, M62 az alaptanterv diesel-vonalon.
Tanulják mindegyikből elméletben a hagyományost és a remotot is, de vezetni és vizsgázni csak az M41 esetében kell mindkettőből, a másik két sorozatnál csak a remot verzióból. Kapaszkodj meg; M62 esetében kicsin múlott csak, hogy nem a hagyományos lett az alap, vizsgázandó típus, és a remotorizált a mellékszál. Az okát ne kérdezd...
Bz-t meg nem tanulnak egyáltalán; azt majd ha levizsgáztak, külön képzés keretében... :-)
Lehet,hogy tájékozatlan vagyok,de könnyitenék a dolgodon,mert az M43 M47 és az M62-es már több mint 15 éve nincs a mozdonyvezető tanfolyamok típusai között. Ennyivel is kevesebb könyv után kell szaladgálnod. De persze ha megtudod szerezni az csak jó mert ha levizsgáztál és megcsináltatják veled a típusismereteket akkor jól jön majd...
Sziasztok! Megvételre keresek mindennemű városi vasúti, villamosos kiadványokat, Szécsey István könyveit, valamint Kubinszky Mihály: Ez a vonat elment című darabját. A válaszokat előre is köszönöm!
Mint mozdonyvezető-gyakornok nagy szükségem lenne a következő könyvekre. Kérem akinek van felesleges és elakarja adni az kérem keressen meg. EMAIL CÍMEM: papgabor93@gmail.com
Mint mozdonyvezető-gyakornok nagy szükségem lennea következő könyvekre. Kérem akinek van felesleges és elakarja adni az kérem keressen meg. Email címem: papgabor93@gmail.com
Északkeleti területi menetrend 1984/85, 1986/87, 1988/98, 1990/91, 1991/92: egyben 1500 ft MÁV építési és pályafenntartási munkavezetők zsebkönyve, 1971: 1500 ft Vasúti vontatójárművek üzemeltetési zsebkönyve, 1984: 2000 ft Nagyvasúti villamos mozdonyok, 1971: 2000 ft Villamosmozdonyvezetők zsebkönyve, 1986: 2000 ft Villamosmozdonyvezetők zsebkönyve, 1983: 2000 ft Pályafenntartási gépek segédüzemi berendezései, 1975: 500 ft Vasúti pályaépítési és fenntartási gépek javítása és karbantartása: 1500 ft Kezelési és karbantartási utasítás és oktatási segédlet+hibaelhárítási segédlet EV/AV-EV/AM típusú metrókocsikhoz: 2000 ft Fékábrák: 1000 ft Fékszerkezetek oktatási rajzgyűjteménye, 1963-1964 1-2: 2500 ft A vasút története, 2000: 1500 ft MFAV motorkocsik járműszerkezeti ismerete 1-2. 1990: 2000 ft Hézagnélküli vasúti felépítmény építése és fenntartása 1961: 500 ft V46 sorozatú villamosmozdony működési leírása és kezelési útmutatója, 1989: 2000 ft Kezelési és karbantartási utasítás VM16 típusú (V46) tolatómozdonyhoz, 1988: 2000 ft Vasúti kocsi jellegrajzalbum 1967, 1975: 6000 ft Vasúti fékberendezések szerkezete, üzeme és a karbantartás irányelvei, 1983 (szkennelés alapján nyomtatva): 1500 ft Vonatok 1001 fotón: 2000 ft Állandóan lassan bejárandó pályarészek jegyzéke 1991-1992, nyugati országrész: 500 ft Szentendrei régi kocsiszín területén létesítendő helyi közforgalmú vasúti és városi tömegközlekedési üzemtörténeti gyűjtemény: 500 ft Menetrendi segédkönyv I, 1990: 1000 ft D20 Műszaki útmutató Aluminotermikus sínhegesztés: 500 ft 2001-2002 hivatalos nagy alakú menetrendkönyv: 1000 ft D18 pályafenntartási és építései műszaki útmutató, 1957: 500 ft Menetrendfüggelék 1981+zárt táblázatok: 1500 ft D54 építési és pályafenntartási műszaki adatok, előírások, 1986: 2000 ft D55 építési és pályafenntartási műszaki adatok kivonata: 800 ft D2 utasítás vasúti szakszolgálatok különféle munkagépeinek és munkavonatainak közlekedtetésére és ezekkel összefüggő műszaki előírásaira, 1986: 500 ft H2 utasítás vasúti vasbeton hidak létesítésére, 1984: 500 ft Személyszállító vonatok összeállítási rendje, 2000: 500 ft E1 utasítás vontatójármű személyzet részére, 2002: 500 ft Műszaki táblázatok 1-2+Gysev műszaki táblázatok: 2000 ft
Eladóak továbbá az alábbi szolgálati menetrendkönyvek, kivétel nélkül az összes szürke tokban, egyben:
Az alábbi könyvet szeretném valamilyen úton-módon megszerezni:
Ábrahám Zoltán et al.: A MÁV Északi Járműjavító Kft. 140 éve 1867-2007. Budapest, Északi Járműjavító Kft., 2007
Ha valakinek van ebből egy felesleges példánya, azt pénzért is szívesen átvenném, de tippeknek is örülnék, hogy hogyan tudnék hozzáférni. Könyvtárban, kereskedelmi forgalomban nem találtam.