azért is kérdezem, mert ha egy ojróért rakom ki a cuccot, és netán 1ért kel el, akkor a listázási díj, és az eladás utáni díj majdnem egy egész euró.. MI értelme? erről nem szólt a fáma :(
el nem adott termékek listázási díját ugye visszakapom? 29ből 27et nem adtam el, és most valami 56dolláron áll a számla. mikor írják jóvá az el nem adott termékek listázási díját?
Októberben vásároltam egy olyan ázsiai eladótól, akinek az első vevője voltam. Már többszáz tranzakciója van, s eddig 100%-os. Azóta már közvetlenül vásárolok tőle, ebay-en kívül. Közben kiderült, hogy USA cégek beszállítója és, hogy most építik az új gyárukat. Vagyis megy minden rendben.
Ne vettem volna meg tőle a terméket, amire szükségem volt? Csak azért, mert még előttem senki nem vásárolt tőle?
De az eddigi 400 partnerem között is akad tucatszám olyan, akinek csak pár eladása volt. Nem ezen múlik a jó üzletkötés. De természetesen legyen óvatos az ember!
Én máshogy értelmezem ismét.... Majd kiderül ha valaki 50 feedback alattitól vagy 98% + alattitól vesz majd valamit és nincs elég zárolt pénz a teljes refundra ha refundot ítél meg a paypal....
Nagyon ritkán fog ez előfordulni de megvárjuk..... Addíg pedíg mindenkit óvunk hogy 98% alatti vagy 50feedback alatti eladótól vegyen valamit.....ez az eset is szörnyen ritka lesz mert már szinte ilyen eladót nem is fog találni.....na meg olyat akinél nem lesz elég pénz a zároláskor.
Ritka lesz mint a fehér holló ez az eset de ide a fórumra úgyis csak az ír majd akinek problémája van.... Egy másik fórumon van ilyen hasonló ügy....majd megvárom annak a lezárultát....kb 45nap után okosabbak leszünk.
Ismét az alma-körte esete áll fenn a vitánkban. Két külön dologról beszélünk, tehát természetesen nem érthetjük egymást!
Én végig a Paypal vevővédelméről szóltam (PayPal Buyer Protection). Te viszont általánosítva a vevő panaszrendszerét ismertetted (Buyer Complaint Policy).
A kettő között óriási különbség van. 1.) A vevővédelem lehet alapszintű, vagy bizonyos kritériumok megléte esetén magasabb szintű. Egyes országokban feldolgozási költséget is kell fizetni! Ilyen országokban viszont csak egyszintű a védelem, pl. Hong-Kong esetében is. A vevővédelemnél nincs szerepe annak, hogy egy 10 tranzakciós és ebből 4 negatív feebback-kel rendelkező eladótól vásárol-e a vevő, vagy pedig 15 ezres eladással és végig 100%-os feedback-kel büszkélkedik a partner. Ebben az esetben nem lényeges, hogy van-e a számláján pénz vagy az éppen üres.
Az eladó statisztikája akkor érdekes, ha az alapszintű védelem nem elég a termék esetleges kártérítésére, mert a termék túl drága. Ekkor vagy felvállalom a rizikót, vagy nem veszem meg a terméket. Ha az eladó sok tranzakciós (legalább 50) és 98 (nem 95!!!) %-os feedback-je van, akkor magasabb szintig leszek védve.
Persze erre a védelemre a vevő még mindig csak akkor jogosult, ha az eladó több egyéb kritériumot is teljesít. Most nem részletezem.
2.) Amiben teljesen egyetértünk, az a Buyer Complaint Policy, vagyis a vevők panaszrendszere. Itt ugyanis valóban csak akkor kapja vissza a pénzét a károsult vevő, ha van az eladó számláján pénz és csak a számlán lévő összegig kártérítik. Ha nincs pénz, nincs kértérítés! Ez a rendszer azonban nem az ebay keretein belül regisztrált termékek vásárlására vonatkozik (arra szolgál és csak arra, az 1. pontban ismertetett vevővédelem), hanem a Paypal-lel kifizetett egyéb javak vagy szolgáltatások vásárlásakor működik.
Mindezt az érdeklődők elolvashatják a Paypal szerződés 9. pontja alatt, amely szerződést a számla nyitásakor aláírtunk, azonban többször módusult, legutóbb 2008. január 25-én.
Nagyon remélem, hogy ezzel tiszta vizet öntöttünk a pohárba! Így akit érdekel a dolog, áttanulmányozhatja a szerződést!
Továbbra is az a véleményem, hogy a fórumonnak nem lehet célja mindenki ügyes-bajos dolgának az intézése. Valójában akkor segítünk másoknak, ha felhívjuk a figyelmet a buktatókra és lehetőleg a bajok bekövetkezte előtt tájékoztatjuk az érdeklődőket arról, hol és mit érdemes áttanulmányozniuk a zökkenőmentes üzletkötésekhez!
9.9 eBay Items Eligible for PayPal Buyer Protection. Every item on eligible eBay sites (except Live Auctions and vehicles) that meets the above requirements is eligible for PayPal Buyer Protection up to the Basic Tier Amount, but items are only eligible for PayPal Buyer Protection up to the Top Tier Amount (and should be identified as eligible items in the eBay listing) if:
1. The seller's eBay feedback rating is at least 50; at least 98% of the seller's eBay feedback is positive, the seller is a PayPal User from an eligible country, the seller has a Verified Premier or Verified Business Account in good standing; and 2. The listing was on an eligible eBay site (eBay.com and certain other eBay sites self identified as such) and PayPal is listed as an acceptable payment method. 3. PayPal is listed as an acceptable payment method; and 4. The seller is a PayPal User from one of the following countries: - Argentina - Austria - Australia - Belgium - Brazil - Canada - Chile - China - Czech Republic - Denmark - Ecuador - Finland - France - Germany - Greece - Hong Kong - Hungary - India - Ireland - Italy - Jamaica - Japan - Korea - Mexico - Netherlands - New Zealand - Norway - Poland - Portugal - Singapore - Sweden - Spain - Switzerland - Taiwan - Thailand - United Kingdom - United States - Uruguay
Akkor olvasd el a szabályait mégegyszer... 50 feedback alattinál és a 95% alatti pozitív alattinál nem érvényes a bizti...ekkor csak abból adnak amit lefoglalnak az eljárás indításakor a számláján. De ezt már pár hónappal ezelőtt leírtam itt ezen a fórumon idézve a megfelelő paypal oldalt.....lapozz...most nem fogom ismét megkeresni.
Tehát a vevőbiztinek feltételei vannak.....de ha a feltételek nem teljesülnekakkor is tud a paypal adni ha van miből leemelni.
De megnéztem és a kérdezőnek van paypalbizti jogosultsága mert 50nél több feedbackes eladótól vett akinek a + aránya nagyobb 95%-nál.
Ez nem jogalap a vevővédelemre! Csupán ajánlás a Paypal részéről, hogy lehetőség szerint ilyen eladótól vásároljunk, mert a kockázat kisebb, mintha pl. sok negatív értékelésűtől vásárlonánk.
Ez a válasz nem ellentétes az enyémmel :) De megnéztem és a kérdezőnek van paypalbizti jogosultsága mert 50nél több feedbackes eladótól vett akinek a + aránya nagyobb 95%-nál.
Amit írsz hogy gyorsan leveszi stb....az kifejezetten azokra az esetekre jellemző (kb 1%-a alatt a tranzakcióknak) amikor egy rosszhiszemű eladóval üzletelsz akinek 50 körül van épp a feedbackje vagy alatta......
Szerintem igen, elúszott a pénzed az órával együtt.
A megoldás viszonylag egyszerű lett volna, bár az is időigényes.
Amikor megállapítottad, hogy hibás terméket kaptál, indítanod kellett volna egy disputét azzal az indoklással, hogy a termék jelentősen eltér a termékkiírásban olvasható jellemzőktől. Persze, ha nem az volt odaírva, hogy hibás órát adna el!
Ha nem tudtatok volna megegyezni a rendelkezésre álló 20 napon belül, akkor clammé módosíthattad volna a disputét.
Ezt követően a vevővédelmi rendszer valószínű kártérítést ítélt volna meg. Akkor legalább az órád vételárát visszakaptad volna (a szállítási költséget nem).
Kaptál választ az itt feltett kérdésedre és most kapsz egy merőben ellentétest!
Annak semmi értelme, hogy nincs miből! Ilyen kitétel nincs a Paypal vevővédelemmel foglalkozó szabályai között. Ha tudsz angolul, lapozz bele a Paypal Resolution Center oldalaiba és ott mindenre hiteles választ kapsz!
Bizonyára valami félreértés vagy másféle eset magyarázata során került a köztudatba ez a vélekedés, hogy az eladó gyorsan leveszi a számlájáról a kapott pénzt és az esetleges kártérítési igényére a vevő ilyenkor már nem kaphat semmit, hisz nincs miből fizetni.
Nem az eladó fizet kártérítést, ha a Paypal megítéli azt! A Paypal rendszere vállal bizonyos számban egy évben (3 alkalommal) és meghatározott esetekben kártérítési kötelezettséget. Ez az un. vevővédelem. Ha jogos az igényed és megítélik, akkor a Paypal kártérít.
Az már az ő dolga, hogy hogyan jár el az eladóval szemben.
vettem egy órát Malajziából, megérkezett de nem lehetett állítani a mutatókat és a seiko márkajelzés is le volt válva a számlápról. Az eladó mondta hogy küldjem vissza, erre tegnap kapok egy levelet, hogy megpiszkáltam az órát(hátlapon karcok) és ez miatt csak 30 dollárral kevesebbet küld vissza. Én ezt nem fogadtam el. mert csak a vissza küldés is 35 dolláromba került és elindítottam a folyamatot a PayPal-ón. Ma kaptam egy levelet a PayPal-tól, hogy ők nem tudnak segíteni és az eladó is vissza utasította a dolgot... Most akkor elveszett a pénzem és az órám is? (ca.215$)
"Your seller has chosen to escalate this dispute to a PayPal claim. By ending communication with you and escalating to a claim, the seller is asking PayPal to investigate the case and decide the outcome. As part of our investigation, PayPal reviewed any communication you may have had in the Resolution Center.
Our investigation into your claim is complete. As stated in our User Agreement, the claims process only applies to the shipment of goods. It does not apply to complaints about the attributes or quality of goods received. Therefore, we are unable to reverse this transaction or issue a refund."
Mielőtt először rendelnék ebayről gondoltam körbekérdezek, hátha tudtok segíteni tapasztalatokkal. Először is telefont szeretnék venni magamnak Angliából. Két készüléket néztem ki két különböző eladótól (nyilván csak az egyiket fogom megvenni). A kérdésem először is az lenne, hogy mi lehet az oka annak, hogy jelentős különbség van a telefon kinti ára és a magyarboltokbeli ára között? Előfordulhat, hogy gagyi vagy valami replika? Vagy ha ilyen nincs feltüntetve, akkor nem lehet ilyen gond? A kinti telefonok simán használhatók itthon is, ugye? Ha az eladó nekem kintről küld cuccot mondjuk DHL -el, akkor az háztól házig DHL -el jön vagy csak a határig és onnan postáról? Köszi a helpet előre is!
Biztosítva csak pl ha 50nél több feedbackja van az eladódnak és 95% nál több ebből pozitív....és a paypalszámlája is megfelel a követelményeknek (most ezt nem részletezem) De ez nem azt jelenti hogy egy 10feedbackkal rendelkezőtől nem kaphatjuk vissza ha a javunkra döntenek és találnak a számláján pénzt....( ha nincs rajta pénz ennél nincs bizti) Vagy ha túlléptük a biztosítási értékhatárt....akár 1000gbp is lehet a visszarefundolt összeg ha van miből...azaz ha van elég fedezet rá a kereskedő számláján)
Sokszor leírtam hogy a határidőket nézni.... Egy claimra a kereskedőnek 10 napon belül kell reagálni ..ha nem reagál akkor a vevő javára eldőlt a claim..ha reagál akkor 45 napon belül dönt a paypal.
"Ha nem kaptál semmit és a claimorat a paypal úgy bírálja el akkor nagy valószínűséggel a teljess pénzt kapod vissza ha van miből vagy ha megfelel az eset a nevezzük úgy paypal biztinek...."
Azóta sincs semmi válasz. Az mi, hogy van miből? Az oldalon volt egy felirat, hogy "Up to £500 buyer protection available on this item with PayPal. See terms & conditions". Ez nem azt jelenti, hogy biztositva van, és megkapom a pénzt, ha gond van?
Ez jó példa arra, miért nem alkalmas e fórum arra, hogy az egyes esetek teljes ismerete nélkül úgymond segítséget adjunk bárkinek is, oldjuk meg a problémáját. Hiszen minden eset más és más. A lépéseiért pedig végülis ő a felelős.
Az általánosságban adott javaslatok sem érnek mindig célt. Nyiss ekkor meg akkor disputét, claimet, adj nagatívot, követeld vissza a pénzt stb.! Pedig gyakran olvasni ilyen tanácsokat.
Amiben valójában lehet segíteni, az a felvilágosítás arról, hogyan lehet ésszerűen, a lehető legkevesebb kockázattal ebayezni. És abban, hogy mi a teendő az ebay és a paypal szabályzata alapján, ha mégis gondja támad valakinek.
Már elvesztem a fonalat az ügyedben...de ha nem az jött amit vettél volna és megegyezel vele részleges refundban..vagy a paypal claim a javadra dől el éés megkapod a refundot akkor visszavonhatod a negatívot kölcsönösen....hiszen elérte a célját..tanult a kereskedőd belőle.... De nem látom át az esetedet..azaz a döntéseid tőlem függetlenül mindíg a sajátjaid...és egyediek kell hogy legyenek és partnerfüggőek.
Ezzel én egyet is értek. Csak akkor nem az van, hogy elismerem a tévedésem? Vagyis elismerem, hogy jót küldött és "csak" véletlenül írtam azt, hogy rossz cuccot kaptam. Te mit csinálnál?
"Tudtommal a kereskedők az áru értékébe szokták beépíteni a hasznot, nem pedig az egyéb járulékos költségekbe." Nem ismered eléggé az eBay-t.
"Ha mondjuk a csomagolási díjjat felszámolja, vagy kiírja Xdollár szerviz pénzt felszámít, és ezt előre közli egy szót sem szólok érte, de az hogy megvág 20dollárra, majd egy szemtelen választ odalök hogy neki ki kell fizetnie a gázszámláját, jah és a rendelt áru értékének a 30%-a ez a 20dollár" Ez nem így van. Az számít, ami a leírásban volt. Ha ott 20 dollár volt, akkor annyit kell fizess, és az eladó nem kell megindokolja, miért annyi, amennyi (annyit kér, amennyit akar, az ő ideje-áruja, és a vevő vagy elfogadja, vagy nem - persze bizonyos határokon belül, lásd alább). A 20 dollár a postaköltségen kívül tartalmazza pl. a csomagolást, ami szintén pár dollár, plusz sorba kell állni, stb., ezeket nem kell külön részletezni és indokolni sem. A százalék szintén érdektelen, én úgy is vásároltam, hogy a szállítás az áru értékének 200%-a volt, pedig ténylegesen csak a bélyeg árát fizettem.
Egyetlen esetben reklamáhatnál: ha többet fizettél, mint ami a leírásban volt. De ebben az esetben is ott a kérdés, hogy miért fizetted ki, ha sokallod? Ha pedig úgy gondoltad megéri és kifizetted, akkor mit ugrálsz így utólag? Kényszerített valaki, hogy többet fizess?
Ha pedig nem volt kiírva a postaköltség, és egyeztetés nélkül leütötted, akkor te vagy a hibás, máskor vásárlás _előtt_ egyeztesd a költségeket.
Érdemes elolvasni, hogy az eBay hogyan értelmezi a szállítási költségeket, és mi számít túlszámlázásnak: Excessive Shipping Charges Policy