Keresés

Részletes keresés

pittipitti Creative Commons License 2008.01.27 0 0 23672
Ez a válasz nem ellentétes az enyémmel :)
De megnéztem és a kérdezőnek van paypalbizti jogosultsága mert 50nél több feedbackes eladótól vett akinek a + aránya nagyobb 95%-nál.

Amit írsz hogy gyorsan leveszi stb....az kifejezetten azokra az esetekre jellemző (kb 1%-a alatt a tranzakcióknak) amikor egy rosszhiszemű eladóval üzletelsz akinek 50 körül van épp a feedbackje vagy alatta......


Előzmény: garfieldka (23670)
garfieldka Creative Commons License 2008.01.27 0 0 23671
Szerintem igen, elúszott a pénzed az órával együtt.

A megoldás viszonylag egyszerű lett volna, bár az is időigényes.

Amikor megállapítottad, hogy hibás terméket kaptál, indítanod kellett volna egy disputét azzal az indoklással, hogy a termék jelentősen eltér a termékkiírásban olvasható jellemzőktől. Persze, ha nem az volt odaírva, hogy hibás órát adna el!

Ha nem tudtatok volna megegyezni a rendelkezésre álló 20 napon belül, akkor clammé módosíthattad volna a disputét.

Ezt követően a vevővédelmi rendszer valószínű kártérítést ítélt volna meg. Akkor legalább az órád vételárát visszakaptad volna (a szállítási költséget nem).


Előzmény: adri09 (23669)
garfieldka Creative Commons License 2008.01.27 0 0 23670
Most légy okos! :)

Kaptál választ az itt feltett kérdésedre és most kapsz egy merőben ellentétest!

Annak semmi értelme, hogy nincs miből! Ilyen kitétel nincs a Paypal vevővédelemmel foglalkozó szabályai között. Ha tudsz angolul, lapozz bele a Paypal Resolution Center oldalaiba és ott mindenre hiteles választ kapsz!

Bizonyára valami félreértés vagy másféle eset magyarázata során került a köztudatba ez a vélekedés, hogy az eladó gyorsan leveszi a számlájáról a kapott pénzt és az esetleges kártérítési igényére a vevő ilyenkor már nem kaphat semmit, hisz nincs miből fizetni.

Nem az eladó fizet kártérítést, ha a Paypal megítéli azt! A Paypal rendszere vállal bizonyos számban egy évben (3 alkalommal) és meghatározott esetekben kártérítési kötelezettséget. Ez az un. vevővédelem. Ha jogos az igényed és megítélik, akkor a Paypal kártérít.

Az már az ő dolga, hogy hogyan jár el az eladóval szemben.
Előzmény: Dro0pY (23665)
adri09 Creative Commons License 2008.01.27 0 0 23669
Sziasztok!

ilyenkor mit lehet tenni?

vettem egy órát Malajziából, megérkezett de nem lehetett állítani a mutatókat és a seiko márkajelzés is le volt válva a számlápról. Az eladó mondta hogy küldjem vissza, erre tegnap kapok egy levelet, hogy megpiszkáltam az órát(hátlapon karcok) és ez miatt csak 30 dollárral kevesebbet küld vissza. Én ezt nem fogadtam el. mert csak a vissza küldés is 35 dolláromba került és elindítottam a folyamatot a PayPal-ón.
Ma kaptam egy levelet a PayPal-tól, hogy ők nem tudnak segíteni és az eladó is vissza utasította a dolgot...
Most akkor elveszett a pénzem és az órám is? (ca.215$)

"Your seller has chosen to escalate this dispute to a PayPal claim. By
ending communication with you and escalating to a claim, the seller is
asking PayPal to investigate the case and decide the outcome. As part of
our investigation, PayPal reviewed any communication you may have had in
the Resolution Center.

Our investigation into your claim is complete. As stated in our User
Agreement, the claims process only applies to the shipment of goods. It
does not apply to complaints about the attributes or quality of goods
received. Therefore, we are unable to reverse this transaction or issue a
refund."
TheGunn Creative Commons License 2008.01.26 0 0 23668
Sziasztok,

Mielőtt először rendelnék ebayről gondoltam körbekérdezek, hátha tudtok segíteni tapasztalatokkal. Először is telefont szeretnék venni magamnak Angliából. Két készüléket néztem ki két különböző eladótól (nyilván csak az egyiket fogom megvenni). A kérdésem először is az lenne, hogy mi lehet az oka annak, hogy jelentős különbség van a telefon kinti ára és a magyarboltokbeli ára között? Előfordulhat, hogy gagyi vagy valami replika? Vagy ha ilyen nincs feltüntetve, akkor nem lehet ilyen gond? A kinti telefonok simán használhatók itthon is, ugye? Ha az eladó nekem kintről küld cuccot mondjuk DHL -el, akkor az háztól házig DHL -el jön vagy csak a határig és onnan postáról? Köszi a helpet előre is!
pittipitti Creative Commons License 2008.01.26 0 0 23667
Igen..segíteni csak msn-en lehet....
Előzmény: garfieldka (23664)
pittipitti Creative Commons License 2008.01.26 0 0 23666
Biztosítva csak pl ha 50nél több feedbackja van az eladódnak és 95% nál több ebből pozitív....és a paypalszámlája is megfelel a követelményeknek (most ezt nem részletezem)
De ez nem azt jelenti hogy egy 10feedbackkal rendelkezőtől nem kaphatjuk vissza ha a javunkra döntenek és találnak a számláján pénzt....( ha nincs rajta pénz ennél nincs bizti)
Vagy ha túlléptük a biztosítási értékhatárt....akár 1000gbp is lehet a visszarefundolt összeg ha van miből...azaz ha van elég fedezet rá a kereskedő számláján)

Sokszor leírtam hogy a határidőket nézni....
Egy claimra a kereskedőnek 10 napon belül kell reagálni ..ha nem reagál akkor a vevő javára eldőlt a claim..ha reagál akkor 45 napon belül dönt a paypal.

Előzmény: Dro0pY (23665)
Dro0pY Creative Commons License 2008.01.26 0 0 23665
"Ha nem kaptál semmit és a claimorat a paypal úgy bírálja el akkor nagy valószínűséggel a teljess pénzt kapod vissza ha van miből vagy ha megfelel az eset a nevezzük úgy paypal biztinek...."

Azóta sincs semmi válasz. Az mi, hogy van miből? Az oldalon volt egy felirat, hogy "Up to £500 buyer protection available on this item with PayPal. See terms & conditions". Ez nem azt jelenti, hogy biztositva van, és megkapom a pénzt, ha gond van?
Előzmény: pittipitti (23655)
garfieldka Creative Commons License 2008.01.26 0 0 23664
Ez jó példa arra, miért nem alkalmas e fórum arra, hogy az egyes esetek teljes ismerete nélkül úgymond segítséget adjunk bárkinek is, oldjuk meg a problémáját. Hiszen minden eset más és más. A lépéseiért pedig végülis ő a felelős.

Az általánosságban adott javaslatok sem érnek mindig célt. Nyiss ekkor meg akkor disputét, claimet, adj nagatívot, követeld vissza a pénzt stb.! Pedig gyakran olvasni ilyen tanácsokat.

Amiben valójában lehet segíteni, az a felvilágosítás arról, hogyan lehet ésszerűen, a lehető legkevesebb kockázattal ebayezni. És abban, hogy mi a teendő az ebay és a paypal szabályzata alapján, ha mégis gondja támad valakinek.
Előzmény: pittipitti (23663)
pittipitti Creative Commons License 2008.01.26 0 0 23663
Már elvesztem a fonalat az ügyedben...de ha nem az jött amit vettél volna és megegyezel vele részleges refundban..vagy a paypal claim a javadra dől el éés megkapod a refundot akkor visszavonhatod a negatívot kölcsönösen....hiszen elérte a célját..tanult a kereskedőd belőle....
De nem látom át az esetedet..azaz a döntéseid tőlem függetlenül mindíg a sajátjaid...és egyediek kell hogy legyenek és partnerfüggőek.
Előzmény: Ibolya58 (23661)
Degeczi Creative Commons License 2008.01.26 0 0 23662
sőt: szándékosan nincs a borítékon jelölve a biztosítás!
hiszen az csak felhívná a tolvaj figyelmét, h abban vmi lopásra érdemes cucc lehet...
Előzmény: digicat (23659)
Ibolya58 Creative Commons License 2008.01.26 0 0 23661

Ezzel én egyet is értek. Csak akkor nem az van, hogy elismerem a tévedésem? Vagyis elismerem, hogy jót küldött és "csak" véletlenül írtam azt, hogy rossz cuccot kaptam. Te mit csinálnál?

 

Köszi

Előzmény: pittipitti (23656)
digicat Creative Commons License 2008.01.26 0 0 23660
"Tudtommal a kereskedők az áru értékébe szokták beépíteni a hasznot, nem pedig az egyéb járulékos költségekbe."
Nem ismered eléggé az eBay-t.

"Ha mondjuk a csomagolási díjjat felszámolja, vagy kiírja Xdollár szerviz pénzt felszámít, és ezt előre közli egy szót sem szólok érte, de az hogy megvág 20dollárra, majd egy szemtelen választ odalök hogy neki ki kell fizetnie a gázszámláját, jah és a rendelt áru értékének a 30%-a ez a 20dollár"
Ez nem így van. Az számít, ami a leírásban volt. Ha ott 20 dollár volt, akkor annyit kell fizess, és az eladó nem kell megindokolja, miért annyi, amennyi (annyit kér, amennyit akar, az ő ideje-áruja, és a vevő vagy elfogadja, vagy nem - persze bizonyos határokon belül, lásd alább). A 20 dollár a postaköltségen kívül tartalmazza pl. a csomagolást, ami szintén pár dollár, plusz sorba kell állni, stb., ezeket nem kell külön részletezni és indokolni sem.
A százalék szintén érdektelen, én úgy is vásároltam, hogy a szállítás az áru értékének 200%-a volt, pedig ténylegesen csak a bélyeg árát fizettem.

Egyetlen esetben reklamáhatnál: ha többet fizettél, mint ami a leírásban volt.
De ebben az esetben is ott a kérdés, hogy miért fizetted ki, ha sokallod? Ha pedig úgy gondoltad megéri és kifizetted, akkor mit ugrálsz így utólag? Kényszerített valaki, hogy többet fizess?

Ha pedig nem volt kiírva a postaköltség, és egyeztetés nélkül leütötted, akkor te vagy a hibás, máskor vásárlás _előtt_ egyeztesd a költségeket.

Érdemes elolvasni, hogy az eBay hogyan értelmezi a szállítási költségeket, és mi számít túlszámlázásnak:
Excessive Shipping Charges Policy
Előzmény: Landstorm (23645)
digicat Creative Commons License 2008.01.26 0 0 23659
Honnan tudod, hogy nem volt biztosítva? Rá kellene legyen írva a borítékra?
Előzmény: BoGar (23642)
BoGar Creative Commons License 2008.01.26 0 0 23658
Persze, csak ha már kifizette, akkor az eladótól már nehezebb visszaszerezni a pénzt, ha nem jött meg.
Előzmény: cistron (23643)
pittipitti Creative Commons License 2008.01.25 0 0 23657
Ha nem kaptál semmit és tegyük fel az eladód biztivel adta fel akkor neked jár a refund és az eladódnak kell eljárnia a biztosított csomag elvesztése miatt a postájánál....
Ha nem biztivel adta fel akkor is jár neked a refund...csak ugye a kereskedőd károsul így...
Előzmény: Landstorm (23654)
pittipitti Creative Commons License 2008.01.25 0 0 23656
Szerintem az ügyed jól halad mert mintha olyan lenne írva hogy kölcsönösen töröljétek a negatív feedbackot....azaz mintha erre kérne a kereskedőd..de nem volt mégy ilyen dolgom....a negatív feedback kölcsönös visszavonásának tűnik nekem az írás...
Gondolom egyetértenél ezzel :)
Előzmény: Ibolya58 (23653)
pittipitti Creative Commons License 2008.01.25 0 0 23655
Ha nem kaptál semmit és a claimorat a paypal úgy bírálja el akkor nagy valószínűséggel a teljess pénzt kapod vissza ha van miből vagy ha megfelel az eset a nevezzük úgy paypal biztinek....
Előzmény: Dro0pY (23651)
Landstorm Creative Commons License 2008.01.25 0 0 23654

De hogy nem tudja bizonyítani, még a sima nemzetközi levélnek is van ragszáma (LC XXX XXX XXX US) amerikában, csak a magyar posta nem jegyzi, így azt sem tudni beért-e az országba vagy sem. Azt viszont tudja bizonyítani, hogy ő feladta, onnan kezdve mosom kezeimet alapon azt mondja biztos letagadom a termék megérkezését. aztán kalimpálhatok pár ezer km távolságból, a magyar psota meg a nemzetközi és a hazai posta törvényre hivatkozva elismeri a kárt, de nem fizet kártérítést, amivel meg kitörö.... az ember.

Előzmény: cistron (23647)
Ibolya58 Creative Commons License 2008.01.25 0 0 23653

Sziasztok!

 

Halad a dolog. Ma ezt kaptam az Ebay-től, mert mindketten negatív freedback-et adtunk a másiknak. Kell nekem ezzel foglalkozni, vagy hagyhatom a bánatba és várjak a Paypal döntésére?  

 

XY seller has filed a request to mutually withdraw feedback for the transaction shown below. eBay allows members to withdraw feedback for a transaction if they both agree it is no longer appropriate.

If you agree to this request, the feedback you received AND any feedback you left for this transaction will be withdrawn at the same time. Withdrawn feedback remains in both members' profiles but is no longer counted in the feedback score. If you have not left feedback for this transaction, you may still agree to this request, but you will not be able to leave feedback at a later date.

 

Köszi

 

 


Landstorm Creative Commons License 2008.01.25 0 0 23652

Hiányos angoltudásomnak köszönhetően, azt vettem ki a paypal leveléből, ha a dispute automatikusan lezárul, akkor a paypal ügyfélszolgálata megvizsgálja magától a dolgokat, és a disputeban szereplő dolgok alapján, meg esetleg kérnek emailben ezt azt majd döntenek. Meglehet hibás végkövetkeztetést vontam le. Még mindig ott van ez EU-s felhasználóknak való rész, ha ne jutok eredményre, majd ott megpróbálok még vmit nyavajogni, ha már úgy is arról papolnak folyton, hogy az eu-ban milyen nagyszerű jogaik és lehetőségeik vannak a vevőknek.

 

Az óra amit vettem nem 0,99dollárba került, hanem 70-be. Amikor reklamáltam az eladónak, hogy a termék adatlapján meghirdetett postaköltség valójában a usps.com oldalán 12dollár+biztosítás, akkor közölte a drágább 26dolláros módon küldi, rosszul szerepel a terméklapon. Nem szeretem ha hülyének néznek, és egy szónélkül fizetek azért ami jogos. Érdekes módon hongkongból ha rendelek vagy szingapúrból onnan nem kellett még ilyennel szembesülnöm, vziszont amerikaiaktól nem ez volt az első eset, csak már meguntam azt, hogy folyton lehúzak.

Előzmény: garfieldka (23646)
Dro0pY Creative Commons License 2008.01.25 0 0 23651
És ilyenkor tényleg csak az alapár jár vissza, a postaköltség nem? Az is 25 font, a semmire nem fizetném ki.
Előzmény: pittipitti (23650)
pittipitti Creative Commons License 2008.01.25 0 0 23650
Ha gyanús az illető nem kell várnod...én a 20. nap után rákérdezek és ha semmi akkor dispute és másnap claim...
Előfordulhat....visszaadod és magyarázószöveget mellékelsz meg az ő negatívját is kimagyarázhatod hozzáfűzéssel...már nem emlékszem hogy de lehet....
Előzmény: Dro0pY (23649)
Dro0pY Creative Commons License 2008.01.25 0 0 23649
Sziasztok,

Angliából rendeltem egy telefont múlt hét közepén, paypallal kifizettem, az eladó azt mondta, hogy ha megkapja a pénzt, Parceline-al azonnal küldi a cuccot, nekem meg a tracking numbert. Azóta eltűnt a figura, semmi válasz az üzeneteimre. 99% pozitiv, 113 tranzakcióval. Szokásos ez igy??? A 45 napot muszáj megvárnom a dispute-al, ha semmi válasz nem érkezik??? Jövő hétnél tovább nem akarnék várni. Mi van ha ilyenkor negativat ad nekem az eladó, bosszúbol??

Köszi a válaszokat.
Ruszi80 Creative Commons License 2008.01.25 0 0 23648
Hello!

Hihetetlen!
Az első E-bay vásárlásom totális siker!
MInden elsőre OK-s volt. Tegnap még itt kérdezőskötem, hogy mikor jön. Erre otthon vár a cédula, hogy mehetek a postára. "VÁMMENTES" pecsét a cuccon, be volt X-elve, hogy "gift"...
A cucc egyben van, sértetlen és január 14-én adták fel Tennesse államban. 25-én idért!
Köszi mindenkinek a segítséget, és mindenkinek legalább ennyire sikeres és gyors vásárlást kívánok!
cistron Creative Commons License 2008.01.25 0 0 23647

Nem. Így nem tudja bizonyítani, hogy feladta, tehát kaptál volna kártérítést...

illetve az éremnek 2 oldala van...

 

Előzmény: Landstorm (23645)
garfieldka Creative Commons License 2008.01.25 0 0 23646
Bementél abba a hibába, mint sokan mások. Megvártad a történéseket, lejártak a határidők és most kérdezel. :(

A dispute 20 napján belül kellett volna lépned, amikor nem jött meg az ígért refund. Miért nem kérdeztél rá újra az eladótól, hogy mi újság? S ha nem küldte a 18-19, napig, akkor kellett volna claimet nyitnod! Hányszor írjuk le? De ott van a Paypal szabályzatában is.

A másik esetről meg az a véleményem, közismerten hogy nagyon sok eladó alkalmazza az alacsony ár magas posta elvét. Ezzel kevesebb jutalékot fizet az ebay felület használatáért. A vevőnek el kell döntenie, megéri-e az esetleges kockázat! Nagyon sok, igen értékes cuccot lehet 0,99 USD áron venni, ugyanakkor 100-200 USD a szállítása. Ha kell nekem ez a termék, megveszem. De vállalom a kockázatát, hogy amennyiben elveszne, max. 0,99 USD kártérítést kapok.

Szerintem a tanulópénzt fizetted meg mindkét esetben és valójában egyiknél sem számíthatsz semmiféle visszatérítésre. Próbálkozni persze lehet.
Előzmény: Landstorm (23639)
Landstorm Creative Commons License 2008.01.24 0 0 23645
Hümm érdekes hozzáállás. Tudtommal a kereskedők az áru értékébe szokták beépíteni a hasznot, nem pedig az egyéb járulékos költségekbe. Ha mondjuk a csomagolási díjjat felszámolja,  vagy kiírja Xdollár szerviz pénzt felszámít, és ezt előre közli egy szót sem szólok érte, de az hogy megvág 20dollárra, majd egy szemtelen választ odalök hogy neki ki kell fizetnie a gázszámláját, jah és a rendelt áru értékének a 30%-a ez a 20dollár... nem vagyok milliomos, azért rendelek külföldről. Jah és teszem azt elveszik az óra, akkor mosok kezeim széttárja már pedig ő feladta, egy sima levélként feladott cuccról az életben nem bizonyítom be, hogy nem kaptam meg a magyar királyi postát meg azt hiszem nem kell bemutatni.
Előzmény: cistron (23640)
Landstorm Creative Commons License 2008.01.24 0 0 23644
Köszönöm szépen a választ! A leírtaknak megfelelően fogok akkor tenni.
Előzmény: pittipitti (23641)
cistron Creative Commons License 2008.01.24 0 0 23643

az eladó vállalta a rizikót, hogy elveszik...

és nem veszett el...

 

Előzmény: BoGar (23642)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!