Keresés

Részletes keresés

cath555 Creative Commons License 2008.01.27 0 0 23694
Te ha feladsz egy hirdetest a hirdetesi ujsagban, nem fizetsz erte? Mi a gond ezzel, nem megy a fejembe, te igenybevettel egy szolgaltatast. Az, hogy az arucikkek nem mentek el, ezen mit sem valtoztat. Attol meg hasznaltad az eBay hirdetesi feluletet. Ez nem rejtett koltseg. Nem kotelezo az eBayen hirdetni. Es azokat az eladokat "utalom" a legjobban, akik meg a listazasi koltseget meg a PayPal-konverzio soran levonando koltseget is a vevokre verik, igy jonnek ki horror szallitasi- es kezelesi koltsegeik. Szerinted az eBay = Voroskereszt?
Előzmény: rigo88 (23688)
rigo88 Creative Commons License 2008.01.27 0 0 23693

és még esetleg ha volna valami "rejtett költség" arról tájékoztathatnátok, ha már a hivatalos helyen nem tájékoztattak semmi ilyesmiről. (a kisbetűs részt az oldal legeldugottabb helyén természetesen nem kerestem fel, úgy érzem, hogy profitorientált nagytőkés taktika <- és itt tudjátok "kikről" beszélek - nem tájékoztatni az ügyfeleket minden költségről regisztrációkor)

r.

rigo88 Creative Commons License 2008.01.27 0 0 23692

még annyi lenne a kérdésem, hogy az "újralistázás" az is újra ugyanannyi málna, vagy az kedvezményes, esetleg (amit kétlek) ingyen?

rig.

garfieldka Creative Commons License 2008.01.27 0 0 23691
Semmi nincs ingyen! :))
Előzmény: rigo88 (23688)
Leki Creative Commons License 2008.01.27 0 0 23690
Itt az egyik magyarázat a magas, néha pofátlan szállítási költségekre, ami után nem kell jutalékot fizetni az ebaynek! Másrészről nem érdemes olyan cuccokat felrakni, amit kutya se vesz meg, mert csak ráfizetés van vele!
Előzmény: rigo88 (23685)
rigo88 Creative Commons License 2008.01.27 0 0 23689
az, hogy mellette NEM adtam el 27 árut. és ha újra listázom, már ki is dobtam az ablakon azt a nem várt nagy nyereséget. és semmi garancia, hogy elviszik azt a maradék árut.
rigo88 Creative Commons License 2008.01.27 0 0 23688
jó a 23685ös hozzászólásomon látom hogy hülyeséget írtam, de tényleg nincs értelme így hirdetni, ha "vagy elkel vagy nem" van, mindenképp fizetek. nincs heti 15ezrem lutrira. vagy elviszik, vagy nem. persze. ezért nem értem, mert van többezer, akár többszázezer termék ami nem kel el, akkor is mindenki fizet mint a kisangyal? fujj.
garfieldka Creative Commons License 2008.01.27 0 0 23687
Eladtál egy 300 forint értékű cuccot az ebay-en 29000 forint áron?

Akkor mi a baj azzal, hogy fizetni kell az ebay felület használatáért?
Bosszantó lenne, ha 500 forintért adtad volna el. De így?
Előzmény: rigo88 (23685)
rigo88 Creative Commons License 2008.01.27 0 0 23686
azért is kérdezem, mert ha egy ojróért rakom ki a cuccot, és netán 1ért kel el, akkor a listázási díj, és az eladás utáni díj majdnem egy egész euró.. MI értelme? erről nem szólt a fáma :(
rigo88 Creative Commons License 2008.01.27 0 0 23685

de akkor ki árul az ebayon? nem éri meg..

ez tuti? csak mert a múltkori málnát úgy láttam, visszautalták. azaz kinullázták a számlám.

 

meg ez mi?

 

Insertion fee of EUR 0.391304 converted to $0.572986 at a rate of 1.46430 (as of Jan-17-08). 

 

valami rate alapján húznak +pénzt? hát eddig örültem ma. hogy egy 300 forintos terméket 29ezerér' adtam el.. de úgy látszik a haszon bukott.

 

 

cath555 Creative Commons License 2008.01.27 0 0 23684
Miert kapnad vissza, hiszen hasznaltad az eBay szolgaltatasait, ti. a hirdetesi feluletuket.
Előzmény: rigo88 (23682)
Leki Creative Commons License 2008.01.27 0 0 23683
Rossz hír! Azt buktad, ez egy lényeges különbség a vatera meg az ebay között pl.!
Előzmény: rigo88 (23682)
rigo88 Creative Commons License 2008.01.27 0 0 23682

üdv!

el nem adott termékek listázási díját ugye visszakapom? 29ből 27et nem adtam el, és most valami 56dolláron áll a számla. mikor írják jóvá az el nem adott termékek listázási díját?

garfieldka Creative Commons License 2008.01.27 0 0 23681
Októberben vásároltam egy olyan ázsiai eladótól, akinek az első vevője voltam. Már többszáz tranzakciója van, s eddig 100%-os. Azóta már közvetlenül vásárolok tőle, ebay-en kívül. Közben kiderült, hogy USA cégek beszállítója és, hogy most építik az új gyárukat. Vagyis megy minden rendben.

Ne vettem volna meg tőle a terméket, amire szükségem volt? Csak azért, mert még előttem senki nem vásárolt tőle?

De az eddigi 400 partnerem között is akad tucatszám olyan, akinek csak pár eladása volt. Nem ezen múlik a jó üzletkötés. De természetesen legyen óvatos az ember!

Előzmény: pittipitti (23680)
pittipitti Creative Commons License 2008.01.27 0 0 23680
Én máshogy értelmezem ismét....
Majd kiderül ha valaki 50 feedback alattitól vagy 98% + alattitól vesz majd valamit és nincs elég zárolt pénz a teljes refundra ha refundot ítél meg a paypal....

Nagyon ritkán fog ez előfordulni de megvárjuk.....
Addíg pedíg mindenkit óvunk hogy 98% alatti vagy 50feedback alatti eladótól vegyen valamit.....ez az eset is szörnyen ritka lesz mert már szinte ilyen eladót nem is fog találni.....na meg olyat akinél nem lesz elég pénz a zároláskor.

Ritka lesz mint a fehér holló ez az eset de ide a fórumra úgyis csak az ír majd akinek problémája van....
Egy másik fórumon van ilyen hasonló ügy....majd megvárom annak a lezárultát....kb 45nap után okosabbak leszünk.
Előzmény: garfieldka (23679)
garfieldka Creative Commons License 2008.01.27 0 0 23679
Ez így önnmagában édeskevés!

Ismét az alma-körte esete áll fenn a vitánkban. Két külön dologról beszélünk, tehát természetesen nem érthetjük egymást!

Én végig a Paypal vevővédelméről szóltam (PayPal Buyer Protection). Te viszont általánosítva a vevő panaszrendszerét ismertetted (Buyer Complaint Policy).

A kettő között óriási különbség van.
1.) A vevővédelem lehet alapszintű, vagy bizonyos kritériumok megléte esetén magasabb szintű. Egyes országokban feldolgozási költséget is kell fizetni! Ilyen országokban viszont csak egyszintű a védelem, pl. Hong-Kong esetében is. A vevővédelemnél nincs szerepe annak, hogy egy 10 tranzakciós és ebből 4 negatív feebback-kel rendelkező eladótól vásárol-e a vevő, vagy pedig 15 ezres eladással és végig 100%-os feedback-kel büszkélkedik a partner. Ebben az esetben nem lényeges, hogy van-e a számláján pénz vagy az éppen üres.

Az eladó statisztikája akkor érdekes, ha az alapszintű védelem nem elég a termék esetleges kártérítésére, mert a termék túl drága. Ekkor vagy felvállalom a rizikót, vagy nem veszem meg a terméket. Ha az eladó sok tranzakciós (legalább 50) és 98 (nem 95!!!) %-os feedback-je van, akkor magasabb szintig leszek védve.

Persze erre a védelemre a vevő még mindig csak akkor jogosult, ha az eladó több egyéb kritériumot is teljesít. Most nem részletezem.

2.) Amiben teljesen egyetértünk, az a Buyer Complaint Policy, vagyis a vevők panaszrendszere. Itt ugyanis valóban csak akkor kapja vissza a pénzét a károsult vevő, ha van az eladó számláján pénz és csak a számlán lévő összegig kártérítik. Ha nincs pénz, nincs kértérítés!
Ez a rendszer azonban nem az ebay keretein belül regisztrált termékek vásárlására vonatkozik (arra szolgál és csak arra, az 1. pontban ismertetett vevővédelem), hanem a Paypal-lel kifizetett egyéb javak vagy szolgáltatások vásárlásakor működik.

Mindezt az érdeklődők elolvashatják a Paypal szerződés 9. pontja alatt, amely szerződést a számla nyitásakor aláírtunk, azonban többször módusult, legutóbb 2008. január 25-én.

https://www.paypal.com/hu/cgi-bin/webscr?cmd=xpt/UserAgreement/ua/EUUA#pbp-policy

******************************************************************

Nagyon remélem, hogy ezzel tiszta vizet öntöttünk a pohárba! Így akit érdekel a dolog, áttanulmányozhatja a szerződést!

Továbbra is az a véleményem, hogy a fórumonnak nem lehet célja mindenki ügyes-bajos dolgának az intézése. Valójában akkor segítünk másoknak, ha felhívjuk a figyelmet a buktatókra és lehetőleg a bajok bekövetkezte előtt tájékoztatjuk az érdeklődőket arról, hol és mit érdemes áttanulmányozniuk a zökkenőmentes üzletkötésekhez!








Előzmény: pittipitti (23678)
pittipitti Creative Commons License 2008.01.27 0 0 23678
9.9 eBay Items Eligible for PayPal Buyer Protection. Every item on eligible eBay sites (except Live Auctions and vehicles) that meets the above requirements is eligible for PayPal Buyer Protection up to the Basic Tier Amount, but items are only eligible for PayPal Buyer Protection up to the Top Tier Amount (and should be identified as eligible items in the eBay listing) if:

1. The seller's eBay feedback rating is at least 50; at least 98% of the seller's eBay feedback is positive, the seller is a PayPal User from an eligible country, the seller has a Verified Premier or Verified Business Account in good standing; and
2. The listing was on an eligible eBay site (eBay.com and certain other eBay sites self identified as such) and PayPal is listed as an acceptable payment method.
3. PayPal is listed as an acceptable payment method; and
4. The seller is a PayPal User from one of the following countries:
- Argentina
- Austria
- Australia
- Belgium
- Brazil
- Canada
- Chile
- China
- Czech Republic
- Denmark
- Ecuador
- Finland
- France
- Germany
- Greece
- Hong Kong
- Hungary
- India
- Ireland
- Italy
- Jamaica
- Japan
- Korea
- Mexico
- Netherlands
- New Zealand
- Norway
- Poland
- Portugal
- Singapore
- Sweden
- Spain
- Switzerland
- Taiwan
- Thailand
- United Kingdom
- United States
- Uruguay
Előzmény: pittipitti (23676)
adri09 Creative Commons License 2008.01.27 0 0 23677
145 dolcsit vissza kapok... :-) :-(

mondtam neki TE tudod vazze, sok órát rendeltem volna még, de mivel ilyen faxa gyerek voltál nem fogok és csinálok egy antireklámot is neked.....

ITT NE VÁSÁROLJATOK!!!!! :http://www.watches88.com
Előzmény: garfieldka (23671)
pittipitti Creative Commons License 2008.01.27 0 0 23676
Akkor olvasd el a szabályait mégegyszer...
50 feedback alattinál és a 95% alatti pozitív alattinál nem érvényes a bizti...ekkor csak abból adnak amit lefoglalnak az eljárás indításakor a számláján.
De ezt már pár hónappal ezelőtt leírtam itt ezen a fórumon idézve a megfelelő paypal oldalt.....lapozz...most nem fogom ismét megkeresni.

Tehát a vevőbiztinek feltételei vannak.....de ha a feltételek nem teljesülnekakkor is tud a paypal adni ha van miből leemelni.
Előzmény: garfieldka (23674)
garfieldka Creative Commons License 2008.01.27 0 0 23675
De megnéztem és a kérdezőnek van paypalbizti jogosultsága mert 50nél több feedbackes eladótól vett akinek a + aránya nagyobb 95%-nál.


Ez nem jogalap a vevővédelemre! Csupán ajánlás a Paypal részéről, hogy lehetőség szerint ilyen eladótól vásároljunk, mert a kockázat kisebb, mintha pl. sok negatív értékelésűtől vásárlonánk.
Előzmény: pittipitti (23672)
garfieldka Creative Commons License 2008.01.27 0 0 23674
Csupán a vevővédelmet értelmezzük kétféleképp!

A világon semmi köze ahhoz, hogy leveszi-e a pénzt gyorsan az eladó a számlájáról, meg, hogy mennyi a feedbackje?

Ha jogos a panasz, akkor a Paypal megítéli a visszatérítést és vissza is fizeti.
Előzmény: pittipitti (23672)
pittipitti Creative Commons License 2008.01.27 0 0 23673
Minden részletet nem tudsz leírni a fórumon keresztül...
Ha igényled megnézem az esetedet msn-en keresztül....
Előzmény: adri09 (23669)
pittipitti Creative Commons License 2008.01.27 0 0 23672
Ez a válasz nem ellentétes az enyémmel :)
De megnéztem és a kérdezőnek van paypalbizti jogosultsága mert 50nél több feedbackes eladótól vett akinek a + aránya nagyobb 95%-nál.

Amit írsz hogy gyorsan leveszi stb....az kifejezetten azokra az esetekre jellemző (kb 1%-a alatt a tranzakcióknak) amikor egy rosszhiszemű eladóval üzletelsz akinek 50 körül van épp a feedbackje vagy alatta......


Előzmény: garfieldka (23670)
garfieldka Creative Commons License 2008.01.27 0 0 23671
Szerintem igen, elúszott a pénzed az órával együtt.

A megoldás viszonylag egyszerű lett volna, bár az is időigényes.

Amikor megállapítottad, hogy hibás terméket kaptál, indítanod kellett volna egy disputét azzal az indoklással, hogy a termék jelentősen eltér a termékkiírásban olvasható jellemzőktől. Persze, ha nem az volt odaírva, hogy hibás órát adna el!

Ha nem tudtatok volna megegyezni a rendelkezésre álló 20 napon belül, akkor clammé módosíthattad volna a disputét.

Ezt követően a vevővédelmi rendszer valószínű kártérítést ítélt volna meg. Akkor legalább az órád vételárát visszakaptad volna (a szállítási költséget nem).


Előzmény: adri09 (23669)
garfieldka Creative Commons License 2008.01.27 0 0 23670
Most légy okos! :)

Kaptál választ az itt feltett kérdésedre és most kapsz egy merőben ellentétest!

Annak semmi értelme, hogy nincs miből! Ilyen kitétel nincs a Paypal vevővédelemmel foglalkozó szabályai között. Ha tudsz angolul, lapozz bele a Paypal Resolution Center oldalaiba és ott mindenre hiteles választ kapsz!

Bizonyára valami félreértés vagy másféle eset magyarázata során került a köztudatba ez a vélekedés, hogy az eladó gyorsan leveszi a számlájáról a kapott pénzt és az esetleges kártérítési igényére a vevő ilyenkor már nem kaphat semmit, hisz nincs miből fizetni.

Nem az eladó fizet kártérítést, ha a Paypal megítéli azt! A Paypal rendszere vállal bizonyos számban egy évben (3 alkalommal) és meghatározott esetekben kártérítési kötelezettséget. Ez az un. vevővédelem. Ha jogos az igényed és megítélik, akkor a Paypal kártérít.

Az már az ő dolga, hogy hogyan jár el az eladóval szemben.
Előzmény: Dro0pY (23665)
adri09 Creative Commons License 2008.01.27 0 0 23669
Sziasztok!

ilyenkor mit lehet tenni?

vettem egy órát Malajziából, megérkezett de nem lehetett állítani a mutatókat és a seiko márkajelzés is le volt válva a számlápról. Az eladó mondta hogy küldjem vissza, erre tegnap kapok egy levelet, hogy megpiszkáltam az órát(hátlapon karcok) és ez miatt csak 30 dollárral kevesebbet küld vissza. Én ezt nem fogadtam el. mert csak a vissza küldés is 35 dolláromba került és elindítottam a folyamatot a PayPal-ón.
Ma kaptam egy levelet a PayPal-tól, hogy ők nem tudnak segíteni és az eladó is vissza utasította a dolgot...
Most akkor elveszett a pénzem és az órám is? (ca.215$)

"Your seller has chosen to escalate this dispute to a PayPal claim. By
ending communication with you and escalating to a claim, the seller is
asking PayPal to investigate the case and decide the outcome. As part of
our investigation, PayPal reviewed any communication you may have had in
the Resolution Center.

Our investigation into your claim is complete. As stated in our User
Agreement, the claims process only applies to the shipment of goods. It
does not apply to complaints about the attributes or quality of goods
received. Therefore, we are unable to reverse this transaction or issue a
refund."
TheGunn Creative Commons License 2008.01.26 0 0 23668
Sziasztok,

Mielőtt először rendelnék ebayről gondoltam körbekérdezek, hátha tudtok segíteni tapasztalatokkal. Először is telefont szeretnék venni magamnak Angliából. Két készüléket néztem ki két különböző eladótól (nyilván csak az egyiket fogom megvenni). A kérdésem először is az lenne, hogy mi lehet az oka annak, hogy jelentős különbség van a telefon kinti ára és a magyarboltokbeli ára között? Előfordulhat, hogy gagyi vagy valami replika? Vagy ha ilyen nincs feltüntetve, akkor nem lehet ilyen gond? A kinti telefonok simán használhatók itthon is, ugye? Ha az eladó nekem kintről küld cuccot mondjuk DHL -el, akkor az háztól házig DHL -el jön vagy csak a határig és onnan postáról? Köszi a helpet előre is!
pittipitti Creative Commons License 2008.01.26 0 0 23667
Igen..segíteni csak msn-en lehet....
Előzmény: garfieldka (23664)
pittipitti Creative Commons License 2008.01.26 0 0 23666
Biztosítva csak pl ha 50nél több feedbackja van az eladódnak és 95% nál több ebből pozitív....és a paypalszámlája is megfelel a követelményeknek (most ezt nem részletezem)
De ez nem azt jelenti hogy egy 10feedbackkal rendelkezőtől nem kaphatjuk vissza ha a javunkra döntenek és találnak a számláján pénzt....( ha nincs rajta pénz ennél nincs bizti)
Vagy ha túlléptük a biztosítási értékhatárt....akár 1000gbp is lehet a visszarefundolt összeg ha van miből...azaz ha van elég fedezet rá a kereskedő számláján)

Sokszor leírtam hogy a határidőket nézni....
Egy claimra a kereskedőnek 10 napon belül kell reagálni ..ha nem reagál akkor a vevő javára eldőlt a claim..ha reagál akkor 45 napon belül dönt a paypal.

Előzmény: Dro0pY (23665)
Dro0pY Creative Commons License 2008.01.26 0 0 23665
"Ha nem kaptál semmit és a claimorat a paypal úgy bírálja el akkor nagy valószínűséggel a teljess pénzt kapod vissza ha van miből vagy ha megfelel az eset a nevezzük úgy paypal biztinek...."

Azóta sincs semmi válasz. Az mi, hogy van miből? Az oldalon volt egy felirat, hogy "Up to £500 buyer protection available on this item with PayPal. See terms & conditions". Ez nem azt jelenti, hogy biztositva van, és megkapom a pénzt, ha gond van?
Előzmény: pittipitti (23655)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!