helló.Tegnap voltam szerelőnél kb 2 hónapja fura hang jött előlről meg nyikorgás hátulról.Ment vele egy kört és tudta is mi a baja az autónak. Reggel 8 ra vittem oda és délután 2 re kész is volt vele.
30ezer volt összesen :
-Jobb első kerék összekötő - gömbcsukló -Bal első kerék csapágy
Köszönöm! Akkor gond lehet belőle hogy pont nem ezek a tipusok vannak benne?
A másik gondom, vettem üzemanyagszűrőt JAPANPARTS Üzemanyag szűrő (JFC897) de nem találom az autóban hol van elrejtve, egyálltalán van benne ez a tipusú szűrő? 2001.GLX G13BB.
Sziasztok! 1.3, 2001 G13BB motorhoz milyen gyertyát érdemes venni? Most Denso Q20PR-U Spark plug van benne, ez is jó? Mert nem találom a leírásban hogy jó lenne hozzá.
Az antennánál nem ázik ott nem jelentkezik vizesedés, de azért meg fogom nézni, aliexpressen hogyan keressem? Nem találok még hasonlót sem :( esetleg linket tudol adni? Köszönöm a segítséget!
Csak ne sziloplasztot pl Szélvédőragasztót (sikaflex) de az antenna talpnál csak tömítést kell cserélni (azonos típusok opel astra G vagy B corsa) vagy aliexpress, ebay kb 1200ft komplett antenna és abból raktam át a tömítést,arra figyelj 2 db van rajta belül is egy kisebb ,tényleg nagy galibát tud okozni egész végig vezeti a vizet ha ott beázik.
Nos a gumiméret :D 165/65R14 400kg és az eredmény.A sárvédő ív belső pereme már nagyon necces tehát igaz amíg egyedül mész és nem kell cipelni vele, jó a nagy méret de amúgy....
szia nekem is volt szélvédö csere,majd újra beáztam :( antenna talp ill a belső keringetést nem vettem le. Na de a lényeg ha nem találod sehol keress egy ismeröst vagy valakit akinek van kompresszor és szappanos vízzel kend be majd belül fújd ki ahol gondolod a beázást egyszerű de nagyszerű trükk működik. :D ne félj fog habzani ahol beázik én így jöttem rá
Hát nincs szerencsém, ma is szakad az eső :( sosem fogom tudni meg csinálni :(
A másik gondom a fűtő ventilátor dobban sok a szemét,, hogyan tudom ki takarítani? Nem használtak sosem heppa szűrőt és tele van magokkal, ki kell bontani a közép konzolt hozzá?
Érdemes lehet megnézned az antenna talpánál is az esetleges beázás nyomokat.Az én szélvédőm is újra lett ragasztva,valamint az antennatalp is ki lett cserélve(már így vettem).Mindkét helyen látszik az azonos mesterember kissé gány ragasztási "kéznyoma".Azért lehet a szélvédő tömítetlenségére gondolni egyből,mivel a vízszintesen álló Wagon teteje és ezzel együtt a tetőkárpitja az eleje felé lejt és a hátul bejövő vizet előrevezeti.Nálam is elől voltak átázási nyomok a tetőkárpiton.
Nem biztos hogy kell újat venni. A volt szomszéd Nissanját sosem nyitottuk kulcsal, mindig a központi zárral nyitottuk-zártuk. Egyszer úgy alakult, valami miatt lemerült az akkumulátor, de annyira, hogy a központi zárat sem tudta nyitni. Semmi gond, akkor majd kulccsal. Ahha, hát hogyne. Meg sem mozdult benne a kulcs. Jobb oldali ajtón nincs kulcsnyílás. Autószerelőnek szóltam, valahogy nyissa már ki a motorháztetőt, hogy tudjam tölteni az akkut, vagy cserélni. A lényeg, nem kellett új zár, a lamellákat rakták rendbe. Hogy görbült volt, vagy be volt rohadva, nem tudom, de szakszervizben javították mikor műszakira vittem az autót.
Most volt nem rég szélvédő csere, és úgynéz ki nem ott ázik már az régi beázás a kárpiton. Viszont az eső vezetőbe a gyári heggesztés rendesen lukacsos és beázik szépen a hátsó hangszóró környékén :( Kétkomponesű ragasztót ajánlottak azzal tömítsem ki a lukakakt, szerintetek mi a jó megoldás? Idáig garázsban volt tartva szerintem azért sem tűnt fel a régi tulajoknak.
A vezess.hu-n van egy tanulságos, közérthető videö, hogy mivel jár a nem gyár/váltóméreti méretű abroncsok, felnik használata. Magyarán és röviden, a futóművet szépen hazavágja. Érdemes elgondolkodni rajta, hogy melyiket válassza az ember: Jobb kinézet, (relatív) vagy rosszabb tapadás, gyorsabb elhasználódás, rosszabb menetstabilitás, nagyobb fogyasztás, stb. Igen, a szélesebb gumi ellenére kisebb a tapadás.Ugyanőúgy mint a télinél a keskenyebb esetén nagyob a tapadás.
A 155/65R14 méret a Wagon R+ gyári mérete, az 1.0 literes motorral szerelt autókat ezzel a mérettel szerelték, csak a nagyobb, 1.3-as motorral járt a 165/60R14 gumi.
A két gumi átmérője pár milliméter eltéréssel ugyanakkora, a 155-ös méret egy centivel keskenyebb.
A keskenyebb gumi menettulajdonságai elmaradnak a szélesebb gumitól, mind a fékezési-, mind a kanyartulajdonságok valamivel gyengébbek lesznek – nagyjából annyival, amennyi a szélességek közötti különbség, azaz kb 6%.
A keskenyebb guminak ugyanakkor vannak előnyei is, például a jobb menetteljesítmények (az alacsonyabb rugózatlan tömeg miatti jobb gyorsulás, alacsonyabb fogyasztás), a jobb komfortérzet. Mély pocsolyában vagy friss hóban is a keskenyebb gumi az előnyös: magasabb sebességnél fut fel a víz felszínére (aquaplaning), illetve hóban jobban bele tud harapni a hóba, nagyobb vonóerőt tud kifejteni. (Az autó tömege kisebb felületen oszlik el az úton, tehát az egységnyi területre eső nyomás nagyobb, emiatt harap jobban a hóba.)
Én akkor sem fogok eltérni a megadott gyári mérettől. Aztán meg vágjak le innen onnan egy kicsit , hogy fel férjen a gumi köszi ,de nem.Itt is írták, hogy volt akinek nagyobb volt a gyári méretnék és nem volt jó neki ha ültek benne és inkább a gyári gumira tértek vissza. Gondolom Te egyedül vezetsz nem szoktál utasokat vinni biztos jó neked így mindenhol ahol jársz tökéletesek az utak. Gumiszervizben is oda mértük a nagyobbakat nem jó hozzá ennyi, te úgy használod oké használd. :)
Az ablakot be kell ragasztani szélvédő ragasztóval. Ezt egy karosszériás , ha rendesen megcsinálja, akkor nem ázhat be.
Nincs tapasztalatom az esetleges szilózással, de hogy vehetné fel a versenyt?
Ha jót akarsz és meg van a beázás helye, akkor is ki kell venni az üveget, mert nem fog rá garit adni egy üvegező sem. Felület előkészítés nélkül a ragasztó sem tapad megfelelően.