Szia, Gépdoki :-))) Beleszerelmesedtem egy Gardena Hattrick Mulch-Cut (HE 36) típusú, elektrongyos fűnyíróba, amelyik bír gyepszellőztetni, illetve mulcsozni is. Ajánlod, hogy megvegyem? Nagyon nem olcsó..... Viszont nagyon-nagyon tetszik. Megbízható? Pont jó lenne a kb. 6-700 méternyi nyírandó fűfelülethez.
Én azt gondolom azok alapján amit elmondtál,hogy ebben a gépben egy egyfázisú aszinkron motor van.Ami egyrészt azt jelenti,hogy nincsenek benne szénkefék,tehát ez kilőve.
Az is kilőve,hogy az egyfázisú hálózat kevés neki,mert erre tervezték.Ha a kismegszakítód(automata) lenne neki "kevés" akkor indításkor mindig lenyomná,vagy ha bitosíték van akkor az menne ki.
Viszont van neki segédfázis tekercse ami annyit tesz,hogy segít elindulni a motornak valamerre.Méghozzá arra amerre kell!Ezt a tekercset pedig általában egy behúzómágnes vezérli és csak addig van üzemben még a motor fel nem pörög -ugyanis ilyenkor nagy neki az áramfelvétele.Szóval a zúgás pedig azért van mert a főfázistekercs csak egy pulzáló mágneses teret kelt (ellenben a 3 fázisúak forgó terével)aminek hatására a forgórész nem tud megindulni és csak zúg,vagy,ha mégis indul akkor esetleg rossz felé(mint írtad is).Szereintem a behúzómágnessel vagy az ő áramkörében van valami gáz,rossz érintkezés esetleg a kondenzátor rossz.Ami szintén az aszinkron motorokban található.
Esetleg még az lehet hogy szorul benne valmilyen alkatrész és ez akadályozza a forgás megindulását.
A sok indítási kísérlet viszont semmi esetre sem tesz jót a motornak előbb utóbb le is éghet.
Szóval én mindenképpen visszavinném a gépet és ha még 3 napon belül van akkor csere,ha nem akkor is javítsák meg garanciában.
Az van, hogy pénteken vettem egy ágdarálós komposztaprítót, egy AL-KO Silent power 5000 típusút. Szombaton be is üzemeltük, és meglepve tapasztaltuk, hogy mi mennyiséget, és méretet le bír darálni, ha...
És itt van a "ha". Az van, hogy nagyon nehezen indul el, van amikor a kapcsoló elfordítására valami kattan csak benne, van, amikor elkezd hangosan zúgni, és lassan felpörög, van amikor nem befele, hanem kifele indul csak meg. Átlagosan a tizedik, tizenötödik kapcsolóforgatás hatásos, az is csak akkor, ha lassan történik.
Szeretném megtudni, hogy miért van, lehet ez? Lehet-e ez azért, mert nagy a motor meg az áttétel, és kevés neki az egy fázis (Ezt én nem értem micsoda, de egy kollegám meg van róla győződve), lehet, hogy hosszú a hosszabbító (ez ca. 30 méter volt), vagy lehet, hogy még új és kopnak a szénkefék (mint egy fúrógépnél), vagy hibás a kapcsolópanel, és az elkövetkező 2 munkanapban vigyem vissza átcserélni egy jóra?
Sürgős segítségeteket várom, illetve fülest arra vonatkozólag, hogy kinek tudnék elsütni kb 2 köbméter nyárfamulcsot bezsákolva?
Ha 3,5 ha területet kell karbantartanod, és abban erdő is van, akkor bizony neked profi gépre van szükséged, ugyanis az olcsóbb hobby gépek nem fogják bírni azt a terhelést, amit az erdőben kapnak. Mindig mindenki olcsóbban szeretne vásárolni, olcsóbban "megúszni" dolgokat - ez teljesen természetes emberi tulajdonság. Azonban ha gyengébb gépet vásárolsz, mint amire igazán szükséged van, akkor rövidesen úgyis le fogod cserélni az olcsót a megfelelőre. Akkor pedig miért dobnád ki az ablakon az olcsó gép árát? Szvsz munkaeszközön nem szabad spórolni, hisz a Te munkádat könnyíti meg.
Ekkora területre mindenképpen olyan gép kell, amelyiknek fejlett rezgéscsillapítása van. A STIHL FS 350 pedig olyan. Egy hobby gép (megfelelő rezgéscsillapítás nélkül) ekkora területen a "lelkedet is kirázza", nem beszélve az izületek, az érrendszer által elszenvedett károsodásokról.
Az olcsóbb nem véletlenül olcsóbb. Valami hiányzik belőle. Ha az a valami benne lenne, akkor már jó lenne, és nem lenne olcsó!
Szumma szummárum: Ha eddig meg voltál elégedve a STIHL FS 350-el, akkor vegyél olyat. Nem fogod megbánni.
A Husaqvarna lánc is Oregon, ugyanis az Oregon szállítja a láncot a Husqvarna-nak. A letörött fogakat érdemes kicserélni, ha egyébként a lánc még nincs nagyon elreszelve. Stihl lánccal nem pótolható, mert mások a méretei. A szervizekben kell, hogy legyen új lánc és patentszem is, feltétlenül új patentszemmel szegecseltessed össze. Ezen nem szabad spórolni.
Minden szervízben kitudják cserélni a törött szemeket.Lehetőleg azonos gyártmányra kelll cserélni,hogy egyformán kopjon.A külöböző gyártmányok különböző keménységüek.A dobról szegecselt lánc azonos az adott gyártmánnyal.A STIHL dobozt is ad hozzá,ugyhogy ha nem látod mikor szegecselik azt is hihetnéd hogy origit kapsz.Az ő láncuk minden szemén ott van a gyári logó.
Hogy is voltunk evvel a fogtöréssel? Az van, hogy minap kigáncsoltunk egy több, mint egy méteres Populus Nigra torzót, és a vadi új láncon első körben valami szögön 3 vágó szem eltört. Első nap. Szép, mi?
Nos, szeretném megkérdezni, hogy ki az a hozzáértő szerelő, aki jól ki tudja cserélni a fiókjában marékszámra található pótszemekből a törötteket? Vagy nem érdemes? A gép 372xp, Husqvarna, a lánc asszem 3/8-os, és szokásomtól eltérően nem a gyári, hanem Oregon (nem én vettem).
Tényleg? Van különbség a láncok minősége között? Szabad-e dobról összetűzött láncot venni?
A mélységhatároló állítja be a vágófog fogásmélységét. (általában 0,65 mm) Ha nem lenne, akkor a lánc úgy beleharapna a fába, hogy az egyből le is fulladna. Ahogy a lánc kopik (utána reszeled) a mélységhatárolót is ellenőrízni és utánállítani kell!
Úgy igaz, ahogy mondod. Szó sincs arról, hogy a motorfék hatására türne el a főtengely. Ha így lenne, akkor évente több száz, vagy több ezer főtengelyt kellene cserélni. No dehát mindenki tudja, hogy ez nem így van. Még gyenge minőségű, gagyi fűrészeknél sem, nem hogy márkásabb gépeken, amit a profi favágók használnak!
Jól néznénk ki!
Az szerintem is egy kicsit túllzás,hogy motorfék hatására eltörjön egy főtengely.Mert mi lenne,ha meghibásodna a gyújtás és azért álna le a motor,vagy megszorulna a lánc?Minden alkalommal főtengely csere is?:)
A motorfűrészek azért ennyire nincsenek tudatosan kihegyezve, hogy motorfék hatására a főtengely eltörjön. Valóban fordultak (és még ma is) fodulnak elő főtengely törések, főleg néhány nehéz profifűrésznél, de az nem direkt volt, hanem konstrukciós hiba miatt, amit a gyártó szó nélkül ki is cserél.
Ahogy az előző hozzászólásomban is írtam én magam sem értek egyet a gázfröccsel.
Köszönöm, hogy megemlítetted a magas fordulaton való leállítás gyújtóberendezésre gyakorolt hatását. Így igaz! Rendkívül káros a moror magas fordulatán a gyújtást elvenni, főleg az veszélyes, amikor a gyújtófeszültséget szakítjuk meg. A tirisztoros gyujtás szekunder körét ha magas fordulatszámon szakítjuk meg, az a gyújtóberendezés tönkre menetelét is okozhatja. Ennek tipikus esete, amikor a gyartyapipát kapják le, és így állítják le a motort.
A "stopkapcsoló" nem a "termelt áramot" zárja rövidre - hisz az is a szekunder körben képződik - hanem a primer kört testeli le, és ezáltal a szekunder körben nem termelődik áram, és nem mérhető feszültség sem. Ez azért lényegesen biztonságosabb és egyszerűbb, mert amíg a szekunderkörben 25-35 000 Volt feszülség van, addig a primerkörben csak néhány, vagy néhány tíz volt mérhető csak. Így szikrázás nélkül is kapcsolható, és lényegesen egyszerűbb szigetelni is.
A benzin karburátorból való kihajtását kifejezetten csak hosszabb idejű leállás előtt kell elvégezni, pl. téliesítés. A hosszabb idő kb. 1/2 évet, vagy annál többet jelent. Nem csak a gumi alkatrészek miatt jó ez, hanem azért is, mert a hosszabb leállás esetén a benzin "megöregszik", veszít az oktánszámából és egy kevés parafinszerű anyag is kicsapódik, ami a karburátor szűk furatait akár el is tömítheti - így a gép újraindítása nehézségekbe ütközik. Főleg fűnyírók, kapálógépek és permetező gépek tavaszi indításánál jellemző ez a hiba. A kora tavasszal a szervízbe hozott gépek mintegy 20-25%-a emiatt nem indul el. Karburátorrtisztítás, üzemanyagrendszertisztítás, üzemanyagcsere... és már megy is a masina!
Ha a fenti szabályt betartod, akkor ezektől a kellemetlenségektől megmenekülhetsz! Ez egyébként nem csak a kétütemű motorokra igaz!
Néhány hetes, leállásnál ezt nem kell megtteni.
A kétütemű morok leállítás előtti felpörgetése teljesen indokolatlan. Ha nem adsz gázfröccsöt, akkor sem fog rozsdásodni a motor belűlröl legfeljebb akkor, ha vizes volt a benzin. Akkor fröccs ide, fröccs oda, a víz dolgozik, de csak hosszabb leállás esetén. Ha a motort használod, rozsdásodás nem következik be.
Régebbi motoroknál szokták (megszokásból) a leállítás előtti gázfröccsöt adni azért, hogy legközelebb könnyebben induljon. A mai korszerű motorok legtöbbje már olyan hidegindító (szivató) rendszerrel van ellátva, ami szükségtelenné teszi a gázfröccsöt. esetenként káros is lehet, hisz a motor az erős gázferöccs hatására túlszívhatja magát, és ezért indulhat nehezebben.
Én azt hallottam,hogy -igez ez nem konkrétan motorfűrészre vonatkozik-kétütemű motorokat,ha hosszabb időre leállítod(mondjuk azért nem fél évre,hanem mondjuk 2 hétre) akkor úgy célszerű megtenni,hogy adsz egy gázfröccsöt aztán elveszed a gyújtást és az így kifutó motor a beszívott keverékben lévő olaj hatására nem fog rozsdásodni.Jó igaz ez nem a karbi gumialkatrészeiről szól.De,ha a tankot kiürítve kipörgetem a maradék benzint akkor az föleg az először benzinben szegényedő keverék hatására még magasabb fordulatra fut fel és végül benzin(ezáltal olaj)nélkül fog kifutni.Ez nem árt?
Az ólommentes benzinek sajnos nagyon agresszíven viselkednek a gumialkatrészekkel szemben, ezért ha huzamosabb ideig nem használjuk kerti gépünket (téliesítés), a tankból öntsük ki a benzint, és a motort elindítva járassuk ki azt még a karburátorból is.
A másik megoldás, ha olyan üzemanyagadalékot keverünk a benzinhez, ami frissen tartja azt. Vannak adalékok, amelyek a gumi alkatrészeket frissen tartják, gátolják azok öregedését.
_________________
Üdv. gépdoki
A húr nem pattant el, bár meg kell vallanom, hogy veled vitázni - sok türelemre van szükség.
Más véleményt mondani, és más törekedni arra, hogy mások véleményét megváltoztassad. Ehhez már felelősségtudat is kell.
No, de hagyjuk, hisz ennek a topicnak közel sem ez a témaköre. Én a jövőben igyekszem szigorúan tartani magam a Kerti gépekkkel kapcsolatos kérdésekhez, kérlek Te is tegyed ezt, ha ebben a topicban szólsz hozzá.
Békepipa meggyújtva, én már szívtam bebőle egy slukkot... most Te jössz.
Véleményem szerint egy képzet fakitermelő kiválóan érthet a fa kitermeléséhez, ahogy az erdész az erdőhöz, a szerelő a gépek szereléséhez, stb.
Minden szakmának meg vannak a kiválóságai és a szakbarbárjai is. Valóban, biztosan vannak nagyon rossz boltosok, akik csak lenyúlni akarnak, mint ahogy vannak kutyaütő favágók, és erdészek is, akik komoly károkat képesek az erdőn okozni. De ezek a szakbarbárok előbb-utóbb eltűnnek, hisz nem lesz rájuk szükség. A piac minden ilyen gondot megold.
Ha a hozzászólásodban az én szakmai képzettségemre céloztál, akkor nagyon mellé fogtál Kicsim! Ugyanis a mezőgazdasági gépész és autógépész diplomám mellett 16 éve foglalkozom kerti és erdészeti kisgépek szerelésével, kollégáimmal együtt évente kb 4000 kisgépet javítunk, köztük mitegy 800 db motorfűrészt. Ezek után - ha megkérhetlek - ne nevezzél "varrógépszerelőből lett boltosnak", mert valószínűleg a motorfűrészhez jobban értek, és nem csak kívülről.
Ha kérhetlek tartózkodjál attól, hogy egész szakmákat minősítsél, és sértsél meg csupán azért, mert Te úgy gondolod, hogy mindenhez hozzá tudsz szólni. Ne feledd: az még nem jogosít fel a minősítésre, mert valamit értessz hozzá. Valamit érteni hozzá, és érteni hozzá az két különböző dolog. Attól, hogy valaki autót vezet még nem biztos, hogy autót szerelni is tud, de eszébe sem jut az autószerelőket pancsernek titulálni. És ez szinte minden szakmára elmondható.
De szívesen hallgatnék eszmefuttatást Tőled a magyarországi erdőgazdálkodás helyzetéről - ehhez bizonyára nagyon jól értessz, és valószínűleg nagy lelkesedéssel és hozzáértéssel tudnál beszélni róla. Egy szó, mint száz: mindenki maradjon meg a kaptafájánál, és minősítő véleményt csak akkor mondjon, ha a témához nagyon ért.