Pályán nem szoktam menni, de városban rengeteget. Itt nem kellene féket nyomni, ha vissza szeretnék váltani,és motorfékkel lassítani. A OII-nél ez kuplunggal azonnal megoldható volt .Kuplung, visszaváltás, és már motorfék ment is. Most előtte pöcc a fékre, vagy a tempo gombjára, és akkor vissza váltás. Felesleges mozdulatsor!
Nem fékezel, nem kell annyira megnyomni. Egy centi talán elég.
Nem szeretem, ha a bal kezemmel kell keressek egy szar kicsi gombot a kormány hátamögött, amikor 15o-ről kéne lassítani (ha pont egy fél órája a könyöklőn tartom a bal karom. pl.) A jobb lábam mindenképpen ott van a pedálok körűl.
Ha a pöcköt a kormányra tették volna az más lenne.
Szerintem kevesen nyomkodják a féket CSAK a tempomat kikapcsolásához, amikor elég egy ujjal egy kis gombot megpöccinteni hozzá. Én nem fékeznék csak ezért autópályán nagy sebességnél, hogy bexarjon a mögöttem jövő. Ha úgyis fékezni kell, az más tészta, de a tempomat miatt biztos nem.
Nekem is furcsa volt, hiszen az O2-sen a kulpung is kikapcsolta, de....
Képzeljük el a következő helyzetet: halad két kocsi egymás után a pályán, nagy sebességgel, tempomáttal, megfelelő követési távolsággal. Nappal van, a világítás DRL. (Németországba mindenki ezt használja a pályán)
Az első kocsi kikapcsolja kuplungból a tempomátot és lassulni kezd, a követője ezt későn veszi észre, nem történik baleset, de követőnek fékeznie kell, amit nagy sebesség esetén pl. én nem szeretek.
Az OIII-as fékpedáljának van annyi holtjátéka, hogy ha épp csak megpöccetjük még nincs fékhatás, de a tempomátot kikapcsolja ÉS felvillan a féklámpa is- hasznos infot közvetítve a követő autónak: az előttem haladó akadályt észlelet és lassít, nekem is azt kell tennem.
Sőt az OIII-as kombin ott van a harmadik féklámpa is, ami elég széles és erőss, hogy azt mindenki észrevegye.
Szóval, szerintem az OIII tempomátja úgy jó, ahogy van.
az oké hogy a daewoo már önmagában is főbenjáró bűn, na de 3 rendőrautó meg fegyver akkor is kissé túlzás :) bár ha még számlatömb is volt nála + még udvarias is volt az utassal akkor már érthető hogy a nem megszokottan (tehát gyanúsan) jogkövető magatartással valami terrorcselekmény leplezését feltételezték a kollegák :D
Nem vennék rá mérget, hogy nincs ott az OIII. kuplungja felett a kapcsoló, tempomattól függetlenül. Ha jól rémlik, kézi váltóval a kuplung kinyomásig nem indul ő sem, a jelet pedig innen kapja.
Valószínűleg átgondolták csak a tempomat üzemelését, és biztosan jó ötlet, de nekem elsőre sem tetszett. Mindhárom autónkon kiold a kuplungra, asszem zavarna ha az egyikben nem tenné.
Ez a kapcsoló is automatikus beállítású, mint a fékpedálé. Beszereléskor az ideális helyzetet veszi fel, nem szokott vele beállítási gond lenni VAG csoporton belül. Vagy jól működik, vagy nem működik sehogyan sem.
Szerintem ez nem menü kérdés, hanem kell hozzá egy plusz kapcsoló, ami figyeli a kuplung kismértékű benyomását.
És szerintem el érkeztünk a funkció hiányának az okához: nemcsak a plusz költség a gond, amit egy plusz kapcsoló beépítése okozna, hanem a plusz kapcsoló beállítása is további nehézségeket okoz (hiszen úgy kell beállítani, hogy alaphelyzetben ne kapcsoljon, de icipici megnyomásra már kapcsoljon; előző offos autómmal kétszer voltam a szervízben, mire jól beállították, mert előtte elég gyakran magától kikapcsolt a tempomat, aminek az oka a kapcsoló rossz beállítás volt).
Tudomásom szerint nincs benne a szoftverben a magyar nyelven elmondott szöveg felismerésének a lehetősége (nekem tavaly súgott az értékesítő, hogy ne ikszeljem be ezt a funkciót, mert úgysem fog működni).
Hogy egyszer kiegészítik-e ezt a funkciót a magyar nyelv felismerésével, azt nem tudom, de erős kétségeim vannak.
nem a kikapcsolással van a probléma, csak annyi hogy Hannsg-nek pont az nem tetszik az O3 tempomatjában (kuplungra nem kapcsol ki) ami meg nekem tetszene, de az O2 meg olyan hogy kikapcsol kuplungra (is). ennyi a történet. adott dolog mindenkinek sose lesz jó. arra meg nem fecsérelnek energiát hogy mondjuk a csudaokos menüben be lehetne állítani hogy kinek hogy kényelmes. pedig lehet hogy a tempomatot a többség többet használja mint mondjuk a tükrök állítgatását, aztán arra mégis beraktak egy opciót hogy külön akarod őket állítani vagy egyszerre. az aztán a roppant fontos és hasznos opció...
Van valakinek működő, aktivált beszédfelismerése 2016 O3 Style felszereltséggel, új verziójú Bolero fejegységgel ?
Cimbora megvette tartozék listáról a szolgáltatást, de a szervizben az aktiváló kód megadása után sem működik a funkció.
Pontosabban féloldalasan funkcionál - a fejegységet angol nyelvre átállítva működik a beszédfelismerés - ám a cimbora nem ezt szeretné, hanem azt, hogy míg a beszédfelismerés marad angol (mivel vélhetően ezen a kis piacra nem írnak magyar interfészt), addig a fejegység beállítása, nyelve (menü, stb) magyar.
A vevőszolgálat (Bp.-i) azzal kecsegtette, hogy ez ebben a formában teljesen korrekt módon beállítható, s használható.
Ehhez képest, 2 szerviz között pattog a gépsárkány, s képtelenek beállítani a kért funkciót - szervizek a vevőszolgálatra, a vevőszolgálat pedig a szervizre mutogat, ő meg szegény közöttük áll mint f.sz a szélben.
Állítólag a szerviznek van egy beállítási listája, azon végigmentek, de azzal csak a fenti állapotot érték el.
Ezért kérdezem, hogy van egyáltalán valaki, akinek a magyar felülettel, de angol beszédfelismeréssel működik a fedélzeti rendszere ?
Vagy Skoda-ék tévúton vannak és behülyítették a cimborát, vagy csak bénák a szerviz(ek)ben ?
amúgy én meg pont annak örülnék ha egy visszaváltás, előzés, felkapcsolás kombo után nem kellene mindig újra bekapcsolgatni a tempomatot. sima gázra nem kapcsol ki, de ha visszaváltok és úgy adok gázt akkor igen. mi ebben a logika? mert ha visszaváltok és leveszem a lábam a gázról akkor oké, azt vegye fékezésnek és akár kapcsoljon ki. de az ésszerű működést biztos baromi bonyolult lenne leprogramozni. mármint hogy egy hentesnek biztos az lenne...
Engem már nem zavar a tempomat ilyen működése (eleinte zavart, mert a korábbi autómnál a kuplung kisebb lenyomása is kikapcsolta a tempomatot), sőt néha ki is használom, hogy lehet sebességet váltani úgy, hogy a tempó nem változik.
Nem, az OIII ilyen. Eleinte engem is bosszantott, de csak azért, mert az OII-nél máshogy volt.
Korábban a tempomat ciklust a kuplung, a fék és a "pöckölés" egyaránt megszakította. Most már csak az utóbbi kettő. Mindennek ellenére én leginkább egy harmadik módszert használok leginkább: ha nem sebességből sebességbe teszed, hanem közbeiktatsz egy üreset, az ugyanúgy megszakítja a ciklust, mint a másik kettő.