Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

atesz71 Creative Commons License 2000.11.14 0 0 258
Sziasztok!

Nem teljesen olajtéma, de valamelyest kapcsolódik hozzá és mivel jó ez a topik, ezért ide írom le:

Ezt olvastam:

" Anti-Bakterien-Diesel-Additiv

Antibakteriális diesel-adalék:Hosszú időre leállított diesel üzemű járművekhez. Tisztítja és keni a befecskendező fúvókákat. Véd a korróziótol. Alkalmas üzemanyagtartályokhoz is. Tankolás előtt öntsük a tankba.
Baktériumok ellen:Megelőzi a baktériumok elszaporodását. Fertőtleníti a már fertőzött üzemanyagrendszert.Széleskörű és nagyfokú hatékonyság. "

Érdekes, nem!?

A kockázatok és mellékhatások tekintetében kérjük keresse fel autószerelőjét???

Mi a véleményetek?

Üdv. : Attila

gates Creative Commons License 2000.11.03 0 0 257
Azért ez nem mond ellen a fizika törvényeinek, csak szokatlan. De sok hasonló dolog van még: Höre keményedö müanyagok, vízjég, stb.
A 0W-40 és a 15W-40 a határokat jelölik
Előzmény: SERGIO (251)
antforce Creative Commons License 2000.11.03 0 0 256
castrol rs..
de nemsokara mobilt is huteni fogom probakepp..

SERGIO Creative Commons License 2000.11.03 0 0 255
Gondoltam, hogy nem étolajat!
A típusát.
Előzmény: antforce (254)
antforce Creative Commons License 2000.11.03 0 0 254
motorolajat
SERGIO Creative Commons License 2000.11.03 0 0 253
Milyen olajat?
Előzmény: antforce (252)
antforce Creative Commons License 2000.11.03 0 0 252
na ezt nem ertem, en kiprobaltam hogy hutottem az olajat, de nekem egyre surubb lett.. akkor most mi az igazsag ?
SERGIO Creative Commons License 2000.11.03 0 0 251
Ez már szóba került korábban is, hogy régebben volt külön téli és külön nyári olaj. Ezek voltak az egyfokozatú olajok.Ma már vannak korszerű többfokozatú olajok, hogy ne kelljen évente többször csereberélni.
A Mobil 1 5W-50-es v. 0W-40-es a profi motoroknál a motor igényeit maximálisan kielégíti.
Egy vegyészmérnök vevő tesztelte ezeket, és azt tapasztalta,hogy minél jobban hűti az olajat, az annál hígfolyósabb, ami ellentmond a fizika törvényeinek. ( ez csak az egyik kísérlete volt )
Előzmény: gates (250)
gates Creative Commons License 2000.11.02 0 0 250
Sziasztok!
Én nem találom ezt olyan furának, mert minél kisebb a W elötti szám annál alacsonyabb hömérsékleten is megtartja az ideális viszkozitását az olaj, tehát:
Hidegben is könnyen mozgatja az olajszivattyú!
Képzeld el, ha a szivattyút kocsonyába vagy mézbe teszed! Na hát ilyen a túlhütött olaj is. Ezért érdemes jó motorba télen relatíve hígabb olajat tenni
Előzmény: Adm (249)
Adm Creative Commons License 2000.10.31 0 0 249

Ez egy furi dolog.... Én a saját motoromnál generál után 15W40-et raktam bele, és ugyanezt csinálta. Következő olajcserénél 10W40 SJ ment bele, és emúlt a jelenség, pedig ezt elvileg nehezebb lenne felkapnia a szivattyúnak és könnyebbben is visszafolyna belőle... Most 5W40-et raktam bele télire, ezzel is azonnal elalszik a lámpa...
Előzmény: NAGU (245)
Clarvoyant Creative Commons License 2000.10.31 0 0 248
Tud valaki kulfoldi elsosorban szlovak benzinarakat?Jobb-e ott a benzin, mint itt...
Sokan mondjak ot sokkal jobb minosegu a benzin, mint nalunk.Tapasztalat?

Koszi

turbo2 Creative Commons License 2000.10.31 0 0 247
Az ok az, hogy visszafolyik az olajpumpából az olaj a karterba és ennyi idő kell míg felkapja az olajat. Ez egyébként normálisnak mondható. Talán eredetileg sűrűbb olajat használt, bár a 15w50 nem híg. Aztán még lehet kopott olajszivattyú is és csak véletlen az olajcserével egybeesés.
Előzmény: NAGU (245)
turbo2 Creative Commons License 2000.10.31 0 0 246
Ez meg csak szimplán hülyeség!

Csak arra óhajtottam rávilágítani , hogy semmi sem olyan egyszerű mint amilyennek látszik, és speciel az eldobhatós műanyagnak sokkal kevesebb köze van a barkasokhoz mint a divathóbortból autójukat 3 évente lecserélőkhöz.
Félre ne érts nem vagyok bigott környezetvédő, de a csúsztatásokat és az egy kiragadott példa alapján alkotott itéletekkel tele van a padlás.

Csak gondolkozz el azon , hogy hány millió autót gyártanak a világon évente. Most csak teoretikusan tegyük fel, hogy mindenki egy évvel tovább használja az autóját, ezt valószínűleg mindenki megteheti. Ebben az esetben Az az energia , környezetszennyezés ami egy évi termeléshez kellett nem is lenne. Persze mondjuk ebben az esetben néhány embernek nem is lenne munkája.Szóval minden probléma összefügg.
Szóval csak csinján azzal az itélkezéssel.

Előzmény: Asszem (240)
NAGU Creative Commons License 2000.10.31 0 0 245
Sziasztok,
Nemreg vettem egy 91-es Skoda Favoritot. Rendesen meg is volt az olajcsere a vasarlas utan ket hettel Shell 15W-50-re. Az olajcsere ota ugy mukodik, hogy az olajnyomasmero lampa hideginditas utan csak kb. 3-seccel alszik ki. Azelott rogton kialudt. Az olajnyomas jelzo ezutan nem gyulad ki akarmilyen kis fordulatszamon sem. Az olajszint rendben van. Mi lehet az oka? Arthat ez a motornak?
Macimedve Creative Commons License 2000.10.31 0 0 244
A Botond tényleg más. Annak a hidegoldali viszkozitása is nagyon magas, nemcsak a meleg. Ez tényleg csak nagygenerál előtti utolsó olajcseréhez való, ha télen egyáltalán megforgatja a motort az önindító. :-)
A versenyolajok árban más kategóriát képeznek. Én nem ezekről írtam. Vannak olcsóbb 15W50 (pl. Castrol xlr) olajok, amik nagyon jól beváltak idősebb de még viszonylag jó állapotú kocsikhoz. Amik a 40-es olajból esetleg egy kicsit már fogyasztanak. Ezeknél a rések már nagyobbak, meghálálják a sűrűbb olajat. Ezeknek az olajoknak a teljesítményszintje is más, mint egy RS olajé. A Castrol RS-t pedig arra találták ki, hogy egy, akár órákig fullgázon hajtott extrém módon terhelt motorban is elegendő kenést nyútsanak. Egy kevésbé terhelt, hidegebb motorban esetleg nem nyújtanak megfelelő kenést a magas viszkozitásuk miatt. Nem hétkönapi használatra valók.
Előzmény: biggyboy (243)
biggyboy Creative Commons License 2000.10.31 0 0 243
Hali !

Télen tényleg érdemes 0w-s olajat beletenni , de az 5w nem sokkal jobb mint a 10w-s .
A 10w60 például "verseny olaj" legalább is amiről antforce beszél Castrol RS , bár én nem használnám ... Amiről meg macimedve az pl mint a MOL Botond 20w50 :o) ez egy kicsit más kategória . Egyébként a viszkozítás nem sok mindent mond az olaj minőségéről . Régen csak 15w40-es olajok voltak és télen akkor sem halt meg egy kocsi sem . Viszont az ilyen új motorok illesztései a modernebb olajhoz vannak kitalálva .
Ha viszont Antforce-nak nem tudom az integrájában van-e olajhőmérséklet és nyomásmérő műszer , mert télen is lehet szarrá égetni 1 olajat , főleg 0w40-est .
Mindenki használja ami jól esik . Úgyis egyébként mindenki mást fog állítani .

Előzmény: antforce (242)
antforce Creative Commons License 2000.10.31 0 0 242
Nos, akkor lehet hogy elmegyek mobil 1-et venni meg a csere elott 0w40-et... felhivom a szerelot.. kulonben ejjel lefagyasztottam az olajat, -20 fokon sokmindent csinal csak nem folyik.. :))

Ant

Macimedve Creative Commons License 2000.10.31 0 0 241
SZVSZ egy W60 vagy W50 olaj egy ilyen precíz motorú autóba nagyon sűrű. Ezeket az olajakat inkább öregebb, kopottabb motorokba szokták javasolni. Én télre 0W40-et vagy 5W40-et raknék bele. Ezekkel aztán nyáron is járhatsz, esetleg nyárra mehet bele 10W40, az olcsóbb.
De a döntő az, hogy milyen viszkozitású és teljesitményszintű olajat ír elő a Honda. Egy nagyon precíz motornál a W30 sem elképzelhetetlen, bár ritka.
Az olajgyártó gyakorlatilag közömbös, ha az adatok megfelelnek. Azért olajat nem szoktam a Corában venni.:-))) Javasolt valami elismert márka.
Előzmény: antforce (239)
Asszem Creative Commons License 2000.10.31 0 0 240
Turbo2 ez jó demagóg volt.

Gondolom téged nem érdekel, hogy a nagyvárosok levegő szennyezésének döntő része az autókból jön, és sajnos levegőt mindenkinek kell venni, míg egy bontóban rozsdásodó autóroncstól senki sem betegedett meg (persze ha nem borult rá), addig a Pesti gyerekek nagyrésze allergiás, asztmás, alulfejlődött, stb.

Miért szerinted a metro építés mekkora környezetszennyezéssel jár? Vagy az csak úgy terem?
Járjál Te gyalog! :)
Remélem sosem ittál még eldobható flakonos üdítőt.

Amúgy igazad van. Barkaszosok, Ifások, kékfüstű zsigások, irány az ovi elé, bömböljön a motor, okádja csak a füstöt, úgy sem árt annak a gyereknek, hadd szokja, edződjön csak.

Előzmény: turbo2 (238)
antforce Creative Commons License 2000.10.31 0 0 239
van egy hondam, 1.8 vtec, abba a szerelo castrol slx-et pakolt 0w30-as megjelolessel.
Nos szvsz ez az olaj eleg karcsu volt hozza, foelg nyarra, de en a nyar vegefele tudtam meg hogy mi is kerult bele mindenesetre nem nyomtam nagyon a kocsinak 6000 rpm felett tartosan csak egyszer egy fel orat ment (de akkor ugy 8000 rpm felett). Nos, remenykedem nem lett komolyabb baja a motornak, bar nem tunik fel hogy lenne valami baj.
Most castrol rs 10w60 van a garazsban, igazabol varosozok vele, sok rovid tav, de eleg nehez labbal, fene tudja hogy a castrolt tegyem -e felre nyarra es mobil 1 0w40 legyen -e helyette ?
nehez dontes, raadasul par ora mulva megyek a szerelohoz es akkor lesz olajcsere, ha reggel meg valaki olvassa es valaszolna megkoszonnem.. :)

Koszi
Ant

turbo2 Creative Commons License 2000.10.30 0 0 238
Asszem !

De ugye azt nem gondolja senki, hogy a környezetszennyezés csak a kipufogógáz okozza??!!!

Szerintetek a fogyastói társadalomra ráeröltetett termelés, a rengeteg bontott autó, az újakba a műanyag előállítása, festés, és egyáltalán az autógyártás környezetkímélő? Szóval ezen az alapon aki új autót vesz és nem maga eszi meg a régi autóját azt főbe kell lőni, mert miatta egy csomó környezetszennyező dolgot műveltek. Ez megint tipikus példája az álszentkedésnek és annak, hogy kiválasztunk egy réteget , okot , akármit, és aannak a nyakába varrunk minden problémát, mi meg vagyunk a fasza csávók. BAROMSÁG.
Legalább ne áltassátok magatokat, és ha valaki annyira szívén viseli a környezetszennyezést akkor járjon gyalog és mutasson példát. Nem ám vizet prédikál aztán meg bort iszik.

Előzmény: Asszem (230)
turbo2 Creative Commons License 2000.10.30 0 0 237
Boti , Macimedve !

Részben egyetértek veletek, de!

Azért mert valaki nem milliomos azért még szüksége lehet autóra, és nem biztos, hogy a legújabb modelt tudja megvenni. Szóval öregecske lesz a gép. Ugyanakkor van aki olyan hwelyen használja, hogy vétek lenne egy hibátlan kasznijú autót használni, mert 1 hónap alatt tönkremenne ,és gazdaságosan sem lehetne üzemeltetni.
A környezetszennyezéssel és az életveszélyes autókkal én sem vagyok kibékülve, de
nálunk már lassan a műszaki vizsga átmegy szépségversenybe, és csak az számít, hogy egy autó sérülésmentes legyen és sehol ne rohadjon, egyszínű legyen a fényezése stb. Hogy alatta mi van az k... senkit nem érdekel. Az enyém azért nem ment át a műszakin mert az ajtók alján már pörsent és a jobb első ajtó horpadt volt. Az, hogy az alváz és az alja hibátlan , nincs logó gömbfej, vagy futómű alkatrész, a fékek 2%-on belül fognak szart se számít. Ugyanakkor nap mint nap szerelem látom, hogy papír féktárcsákkal , széthulló futóművel autóznak , meg olyan opelokkal amin átlátni. és ugye ott nincs alváz.
Ugyanakkor meg lehet nézni egy spanyol vagy francia autót , ott is van műszaki, és mégis horpadt minden gép. Ez hozzátartozik a mentalitáshoz.
Mi magyarok , meg álszenteskedünk és festünk mindent, mert a látszat mindenekfelett.
Aztán ott tartunk ahol.

Előzmény: BOTI www.autogaz.hu (235)
2.0_T_ie Creative Commons License 2000.10.30 0 0 236
BOTI, Macimedve, elmesélek egy történetet!

Még 92 -ben vettem egy Ritmo TD -t. Zöldkártyáztatni nehéz volt, mert a dízelt csak kevés helyen tudták megcsinálni. Először még kerestem neki egy hivatalos helyet, kis utánjárással találtam is egyet, itt megmérték, a megengedett negyedét füstölte. Egy évvel később már előre tartottam at utánajárástól. Ekkor egy autószerelő ismerősöm adott egy telefonszámot, amit ha felhívok és rá hivatkozom, akkor a zöldkártyát házhoz hozzák! És valóban, bediktáltam az autóm adatatit, és még aznap ezer forinttal többért megjött a zöldkártya, még el sem kellett menni érte. Így ment ez 5 évig! Lelkiismeretfurdalásom nem volt, mert én nagyon rendben tarton az autóimat, és biztos vagyok benne, hogy az autó az éles mérésen is megfelelt volna, csak így sokkal kényelmesebb és egyszerűbb volt a dolog. Ezt a példát csak a zöldkártya komolyságának a szemléltetésére hoztam fel. Nagyon szomorú, hogy ez a dolog még ma is működne, ha közben nem váltottam volna autót!

Előzmény: BOTI www.autogaz.hu (235)
BOTI www.autogaz.hu Creative Commons License 2000.10.28 0 0 235
Macimedve
Nagy igazságokat szóltál. Én zöldkártyázok, főleg gázos autókat, de sok ember le van döbbenve, hogy mérem az autót. "Mé, nem csak a papírt kell kitölteni? A qrva életbe, minek szereltettem át gázosra, míg benzines volt, addig csak ilyen nem volt" Jó hogy nem vert még meg, ilyen munkásjáratos Lada tulajdonosa. Én vagyok a szar senki, ha nem írom meg a kártyát a roncsaikra. Így rá lett az ország szoktatva a linkségre.
Én is azt tartom: az autózás nem olcsó mulatság, aki nem bírja, az járjon busszal, ne potenciális veszélyforrásokkal.
Előzmény: Macimedve (234)
Macimedve Creative Commons License 2000.10.25 0 0 234
Érdekes dolog ez a betiltósdi. De van néhány sajátos vetülete.

Vannak valóban kispénzű nyugdíjasok stb. akik hetente 1x leautóznak a telekre a Trabival és kész. Ezek a Trabik többnyire viszonylag jó állapotban vabbak, nem hullanak szét, nem tankolnak beléjük 10-es keveréket. Ilyen öregeket nem szoktam látni szakadt, kipufogó nélküli roncsokkal.
A másik a kőművesek, festők és hasonló iparosok kategóriája. Vesznek egy varnyút ötvenezerért, beülnek öten, fel a tetőre néhány bak és palló, mosóbenzinből 20-as keverék, aztán irány a belváros, természetesen a belső sávban. Ha a varnyú széthullik, párezerért jön a nagygenerál, vagy egy újabb varnyú. Velük már több bajom van...
A harmadik kategória pedig a roncsokkal száguldozó diszkópatkányok kategóriája. A mindenki által ismert öt-hat személlyel megrakott piros Zsigulik, az UV fényes 20 éves vasak stb. Velük van a legtöbb baj.

Na az utóbbi két kategóriának nem lenne szabad közlekedni. Mert nekik eszükbe nem jut az autót karban tartani, vizsgáztatni, beállíttatni stb.

SZVSZ az, hogy valaki anyagilag nincs nagyon eleresztve, még nem jogosít fel senkit arra, hogy másoknak kárt okozzon. Akár légszennyezés, akár nem működő fék vagy tükörradiál gumik miatti baleset okozásával. Olyan ez mint a mostanában állandóan emlegetett „megélhetési bűnözés”. Ellop egy tízmilliós autót, mert nincs munkahelye. És erre hivatkozva megússza egy ejnyebejnyével.

Az autózás pedig nem alapjog. Aki képes az előírásokat, normákat betartva művelni, az tegye. De aki erre nem képes, az ne autózzon. És a hatóságoknak ezt keményen be kéne tartatni. Ez nem szociális intézmény.
Mert ha ma lehet roncsokkal, kötelező biztosítás stb. nélkül autózni, levegőt szennyezni, ezzel emberek millióinak életét megkeseríteni, akkor holnap már embert ölni is szabad lesz.

A típusokra vonatkozó tilalom szerintem is gáz. Van olyan Trabi ami nem füstöl ennyira, mint némelyik egészen új kisteherautó.
Igenis meg kéne szigorítani a vizsgákat és kikényszeríteni, hogy a tulajdonosok állítsák le a nem megfelelő járműveiket. Anyagi helyzettől függetlenül.
A német módszer nálunk nem járható, ahol az egyesülés másnapján kivonták a forgalomból a 4 hengeres IFA-kat, mert 50 LE egyszerűen kevés egy 6 tonnás teherautóba. Meg valami első futóműtörések is voltak. Nálunk ettől még szép számmal van belőlük.

De néhány év alatt igenis megtisztítható lenne az autópark a legalsó néhány százaléktól, és ez már minden szempontból nagy előrelépés lenne.

Előzmény: Levike (232)
roperope Creative Commons License 2000.10.25 0 0 233
Te eltévedtél.Én nem tiltanék be semmilyen típust, sőt egyetértek azzal, hogy az öreg autókra nem olyan szigorúak a szabályok.Na de azt be kellene tartani.Igen a szintentartás viszont fontos volna.
Nekem is volt öreg autóm, de a karbantartás kölségei igenis megtérültek benzinben, olajban stb.Arról nem is beszélve, hogy milyen jó volt úgy beülni, hogy nem hagy ott valahol.Igaz, pl. egy új karburátor árát egyben kell kinyögni, meg a motorfelújítást.Én megtanultam autót szerelni is költségkímélés céljából.
Egyebként nem az új autó a drága, hanem a fizetések szemtelenül alacsonyak.De ez már a politikás topicok része.
Levike Creative Commons License 2000.10.25 0 0 232
Jol van, roperope, akkor te es az osszes tobbi kornyezetvedo nyilvan megszanjatok szegenyebb honfitarsaitokat egy kis zsevel, hogy legyen nekik is ujabb, korszerubb.
Egyebkent, en mindenfele tipus betiltasat ellenzem. Ezeknek a teszteknek max. annyi celja kell legyen, hogy az adott auto muszaki allapotat szintentartani kenyszeruljon a tulaj.

udv
Levi

Előzmény: roperope (231)
roperope Creative Commons License 2000.10.25 0 0 231
Nagyon, nagyon szigorú zöldkártya ellenőrzés kellene.És nem ám utalvány meg miegymás.Bizonyos százalék figyelmeztetés, a felett viszont rendszám le, egyszeri útvonalengedály hazáig.Rendszám pedig csak akkor vissza, ha a Közlekedési Felügyeletnél megcsináltatja a zöldkártyát.
Nem vagyok a kispénzű emberek ellensége, de a környezetszennyezés közös ügy.A nagyvárosokban felel olyan büdös sem lenne, ha minden zöldkártya igaz volna.
Asszem Creative Commons License 2000.10.24 0 0 230
Ma rájöttem valamire:

A környezetrombolás egyik oka a nagyon olcsó motorolaj. Ma egy kombi Zsiga (benne öt kőműves) kolbászolt előttem a Hungárián. A kocsiból vastagon dőlt a kék, orrfacsaróan bűzös, tömény füst. Egy kicsit elgondolkodtam, ahogy átnéztem a Zsigába. Amíg a Tescoban lehet venni egy liter olajat 200 forintért, addig bizony ez a zsiga nam megy generálra. Hol érdekli ezeket, hogy a rozsdaboglya ezer kilométerenként becsipeget vagy 300 forint olajat? Egyszerűen nem éri meg a felújítás, a zöldkártya is megvan plusz egy-két ezerből... Aki mögöttem van, meg hadd szívja...

Törölt nick Creative Commons License 2000.10.24 0 0 229
Nem inteligens a motorom?
Akkor egy hülye bunkó?
Előzmény: roperope (228)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!