hat a katalogus adatot siman lehet felezni, az a valos. de azt is azert kimeletesen. pl a goped-nel valami doksiban megadjak hogy a megadott tavolsag, economy modban, 40kg-os embernel, sik uton megallas nelkul ertendo. na ilyen max a meseben vagy egy repteren van. a valos forgalomban allandoan (fekezel es) gyorsitasz es az eszi meg az energiat.
Sokat kipróbáltam, de én amiatt tettem le az elektromosról, mert keveselltem a hatótávot. Ezek átlagosan 10-20km-t tudnak megtenni egy töltéssel, kontra 8 órás töltési idő. Ha ez Neked belefér, akkor még tetszeni fog a hangjuk is, ami gyakorlatilag nincs. :)
Vásárlás előtt még bizonyosodj meg a megfelelő alkatrész-utánpótlásról, mert hallani a kínaiakról hideget-meleget.
Ahhoz, hogy egyenletesen kopjon folyamatosan kell forgatni. Különben elöl gömbölyű profilú lesz, hátul meg gyalult tök sima egyenes. Ha hátul sem forgatod akkor benne lesz a motorfelől a bemarása a dörzsinek. Ha a hátsót forgattad előre, akkor forgatás után nagyon figyelni a kanyarokban, mert a szögletes gumi furcsa dolgokat produkál! Emberek tényleg ésszel.
A hátó gumi is pontosan olyan volt. Tessék gondját viselni a jószágoknak. Tengely kivesz, csapágyakat áttörölni a portól menjen neki olaj, WD40 a ami van, de csak kivülről lehet becsepegtetni mert fix ház nem jön szét, de jól esik neki. Nekem rendszeresítve van egy-két használt fogkefe, azzal nagyon jól lehet tisztítani.
Ma már pöccre indult a szerkezet, végre el tudtam intézni egy csomó dolgot, bank, vásárlás, egyebek, amik messze vannak egymástól. Szóval kidolgozta úgy tűnik a szmötyit.
A hideg inditás volt amit leírtam. Melegen csak ráugrassz és megy.
Viszont amiért nagyon hálás lennék, ha a hidegindítást leírnád, szájbarágósan. De olyannyira, hogy pl. írtad a légbeeresztőt, azon is gondolkodtam egy ideig, mi lehet... :D Még csak pár napja barátkozok vele.
Tehát kinyitom, elzárom, rúgom, kikapcsolom, etc...
A leírtakat kövesd. Állj rá egyik lábaddal a leheő legközelebb a motorhoz és teljes testsúlyoddal nehezedj a deknire. Ekkor lökd magad, a másik lábaddal klasszikus rollerezést követve. Spec én csak szereléskor rángatom, amúgy mindig "rollerezve" induli, és sokkal biztonságosabb is mert a standardje nem életbiztosítás, és elszalad a cucc. Valamint a berántó részleget kíméli, hiszen szinte soha nem használom.
Ha sokat használtad, akkor a kerék távolságot utána kell állítani a kerékkopás miatt:
1. utána kell állítani: tank alatti gyors zárat meglazítod, ráállsz vagy valait ráállítasz és vissza zárod, úgy hogy a racsnis félkör valamelyik pecke beleakadjon a benzintartály hozzá legközelebb eső távtartó csövébe.
a gyors zár minig legyen vizszintes, hogy bele ne akadj valamibe, padka, egyéb. ezt úgy tudog beállítani, hogy a másik oldalon lévő szárnyas anyával beállítod. Azért kell rajta állni, mert akkor a dörzsis főtengely teljesen ráfeszül a kerékre, e nélkül csúszni fog, mint amikor a kuplugot csúsztatod az autón. Húzod neki és csak prörög de nem haladsz, ami nem olyan jó másrészt balesetveszélyes, mert nincs tartalékod. Én mindig hagyok pár miliméterniy tartalékot a gázkarnál, sosem járok fullon, mert mindig adódhat olyan helyzet, ahonnan jó megpattanni és akkor jól jön a plusz erő.
2, illik hetente forgatni a kereket. (legalábbis amennyit én járok van hogy 2-3 naponta), hogy egyenletesen kopjon, meg cserélni az első kerékkel, hogy az is kopjon..
Egyéb iránt, nektek nem darálódik le az előbb említett hátsótengelyen a menet. Én az előző -az első- rollerre 2 dbot csináltattam, most találtam, meg, mind kettő a már ledarált tengely, így megyek csináltatok megint 1-2 dbot.
Bocs ha valakit untattam.
Szóljatok nyugodtan, de kulturáltan, s csendben leszek.
Basszus nem tudom belökni a Gopedem... Negyed óráig sz@arakodok vele, míg beröttyen, de miután bemelegszik, pöccre indul. Mit csinálhatok rosszul? Nincs valakinek dörzshajtásos Gopedje?
Elvittem egy motorokat javító mühelybe, kicserélték a benzincsövet, mert a 2 éves állásban, kikristályosodott a falára a szmötyi.
Sajnos a műhely kapujáig sem jutottam el vele, így visszavittem. Némi próbálkozás tisztítás? után jobb lett, de le-le állogat. Ez a műhelyes dolog így annyiba is maradt.
Most erőt vettem magamon szétborítottam. A tartályban lévő benzinszűrő tele volt sárgás kristálydarabokkal, így kicseréltem, bíztam benne, hogy jó lesz. Sajnos nem lett jó. Ha rajta állok megy de sehol a lóerő, ha leszállok járó motor mellett azon nyomban leáll.
Valakinek valami tipp?
A motorműhelyes ember esküszik, hogy kitakarította a porlasztót. ( most az következik)
Mikor megvettem (január), ment mint a vesztés. Telefonon egyeztettem a tulajjal, hogy ha meleg vagy langyos lesz a motor mikor találkozunk, meg sem nézem. Jég hideg volt, mikor kivette a csomagtartóból, tehát nem buherálva volt.
A gép mint írtam zsír új, csak nem használták (falu), viszont benne volt a benzin sajnos.
Benzinnel együtt állt 3 évet, majd tavaly nyáron mentek vele néhány kört. Ezután ismét csak letették, nem lett leeesztve belőle a benya.
Kedves Morbid25!
Ha jót akarsz akkor Goped.
Nekem ez a 3.
1, sport használtan vettem nem kicsit volt széthajtva, tömítéseknél folyt a fekete égett olaj, nem csináltam vele semmit, ment 2 évet télen-nyáron és úgy is adtam el, azóta is használják
Mikor bevittem egy szerelőhöz, hogy adjon bele dalékot és kérdeztem, hogy hogyan viseljem gondját, azt mondta, hogy "ó ez egy japán motor, sose fog tönkre menni! csak olaj legyen bekeverve a benzinbe."
2, GRT 46i újonnan vettem, én bontottam ki a dobozt. szép is jó is, de nagy, 1 éven keresztül nem hoztam le az emeletről, mert macerás a 35 kg jával
3, sport ez használt, de kb 1 km van benne, gyári lakkozás a deknin, és mindenütt. 8,5 kg mindenhová jön velem megint, ha végre beindul... :)
Csak a kiskerekűt lehet "mindenhova" magaddal vinni, nem kell erőfeszítés, kb. annyi mint egy 17" laptopot cipelnél laptoptáskástól.
Aki keres, és ilyen cipőben jár mind átnézi a kínálatot.
Kínait ne vegyél, csak a bajod lesz vele, de ha nem hiszed, akkor próbáld ki a magad kárán.
(az email címemből senki ne következtessen holmi részrehajlásra, haszonra, de minden account amit próbáltam foglalt volt)
Ha állatkodni kell, akkor mindegy mit veszel.
Ha kvázi munkaeszköz, akkor a kicsit preferáld.
Az hogy minden tescos fűkaszán ilyen motor lenne nem egészen helytálló....
A kínaiakról annyit, hogy 1 USD ért kínálják az ebay.com-on, mert megveszik, hurrá olcsóbb mint a saját hazánk terméke, aztán 1 kör után irány az ebay. Vadonat újakat lehet taláni a potom-potomáért....
300.000ft + áfa :D az anyagi helyzetem nem korlátlan sajnos.. sött még 3-4 hónap kell mire az árát ki tudom sporólni... :D és ezért szeretném körbe járni ezt a dolgot és itt elnézést kérek ha idegesítettelek vele nem állt szándékomban!!! vettem PS3-at 2 év után tönkre ment 14.000ft-ért meg is csunálták és mondta a szerelő,h örüljek neki,h még csak enyi baja van mert ezeket 2-3 évre gyártották... köszi.. :D:D nem tudom igaz e ugyhogy ezt senki ne vegye készpénznek nekem tönkre ment kész... ez nem is ide tartozott csak példa volt... köszönöm a válaszaidat!!!
ha meg kölcségkimélősen akar az ember gondolkozni akkor érdemes a roller használtpiacát is felderiteni. főleg a régebbi tipusokat lehet itt ott megkapni jó áron. én mindet 40 ezer alatt vettem... itt a fórumon alább találsz róluk infot stb...
szóval: ezeket nyugaton már a szemétbe dobják , általába valami potom hibája nan , berántó gyujtás , stb ... aztán a szokásos lomizók összeszedik , és a szokásos használt , ócskapiacokon kinálják , esetleg motoros börzéken , stb...
az egyikem egy kinai (öninditós!) a kissebik hátsó fogaskerékkel a hegyet is megmászta , a nagyobbal meg megy mint a golyó...és ha megpusztul a motorja , veszek egy vadiúj tescós permetezőt és rádobom a motorját , ugyanis ugyanaz;-)
a gopedbe van dörzskerekes , meg az első generációs láncos . ezekbe ugyanaz a motot van komacsu zenoha vagy mifene...ezek azok a motorok amik a kézifűkaszákon is van . (lásd tescó:-) 3-4 tipus közül általába egynél ráismer az ember hogy némán ugyanolyan .20-30 ezer forint egy ilyen fűkasza motorostul :-DDD
mikor ezeket csinálta a goped , még valszeg nem a profit érdekelte őket anyira , mert a maiakba már minden egyedi , még az egyik évbe gyártott akármi sem passzol a következő évbe gyártottra..:-) lehet nem igy van csak igy hallottam . nemtudom.e
egyébként a régi dörzskerekes roller kuplungja olajkuplungos ! vagyis nincs benne kopó alkatrész . olyan mint a régi amerikai automata váltós kocsik "kuplungja".persze örök élet , ezért már nem igy csinálják , hanem röpsujosra hogy legyen mit cserélni ;-)
a dörzskerekes rolleertől persze én is tartottam , a láncos a tutibb , de mégis a dörzskerekessel járok . az egy külön világ , érzés. ha ráhangolsz marhajó... kicsi könnyű stb...
szerintem a vásárlásnál azon érdemes elindulni hogy mire is akarod használni !
- száguldozni a kocsisorok küzött ,mellett , bicikliutakon , mondjuk pest viszonylatban ? előbbutóbb felkenődsz valahová , és ezen nincs köütelező biztositás , igy inkább egy zsiguliajtóba érdemes fennakadni mint egy merci seggébe belemenni :-DDD
- vagy gyalogosok között lavirozni , hogy ne hozd rájuk a szivbajt , és egy rendőr se lőjjön le egyből ha meglát egy sétálóutcán áthaladni vele.:-)
- vagy rosszabb utakon is guringázna az ember, erdei hegyi ösvényeken ?
- vagy csak szimplán felvágni a csajok előtt ! :-))) lehet rá vanni csilivili krómos mindenféléket...(gopedre)
még anyi hogy a fékeken nem érdemes jógázni hogy tárcsa legyen meg ilyen a jobb meg olyan... olymindegy .
még azt érdemes tudni hogy ha a gopedből elhagysz akár egy csavart is azt csak "amerikás " csavarral tudod pótolni . más a menetemelkedése meg minden ,. a csapágyakról nem is beszélve :-)))
persze már mindent meg lehet kapni venni rendelni ,...
egyébként valszeg minden rolleren a berántó pusztul meg leghamarabb...
hát mostmár tényleg nem tudom ki merjek e adni enyi pénzt érte.. én nem az az ember vagyok aki 3-4hónapig használ valamit és utánna eladja.. én szeretek mindent sokáig akár több évig is használni, hórdani... manapság mindent 1-2 évre csinálnak aztán mehet a kuka.. :S:S:S:S az meg,h vigyázni kell rá.. hát pont azért tetszett meg mert azt hittem lehet vele állatkodni bírja.... na mind1 köszönöm a válaszokat!!!!!
Gopedrol tudok nyilatkozni. A vaz sztem sokat bir azzal nincs gond. Foleg a nagyobb rugozos verzio. Tarcsafek is rendes gyak olyan mint egy mechanikus bicikli tarcsafek. A motor persze ebben is kinai. Keverek meglegyen asszem eleg surut irnak talan 1:25. Nyilvan egy ilyen 2 utemu fukasza motor kepessegei limitaltak. Ropsulyos kuplung se bir akarmekkora terheles, es mint minde 2t tonkre lehet tenni hamar, de ha kimeled be van allitva akkor sokat bir. Persze a sok is relativ mert itt inkabb uzemoraban merik nem km-ben, de nyilvan nem annyi mint egy autonal.
és azt véletlen nem tudod,h ezeknek a motoroknak menyi a kihordási ideje?? meddig mennek?? mit bírnak mert ha 1ik se bír pár évnél többet akkor nem tudom megéri e?!
en nem akarlak radumalni egyikre sem, mert semmi erdekem vagy kozom nincs hozzajuk (azon tul hogy nekem is gopedem van).
egyszer vettem egy mukitol roller alkatreszt, es mikor erte mentem kiderult hogy o ilyen kinaiak behozatalaval foglalatoskodik masodallasban. ugyan ilyen is volt neki mint ez a nitro csak mas neven. azt mondta hogy hat nem egy csucs, szoval aki ilyet vesz az szamitson ra hogy sok mindenen reszelni kell. csapagyak kapasbol kuka, tomitesek szintugy, volt aminek hamar elrepedt a vaza, kereke, valtoja stb. szoval olyan szerelgetos fajta. a gopeden szinten kinai motor van, de vaz az rendes. a motor meg mukodik, de mint minden 2utemu igenyli hogy szorakozz vele, keverekolajozas, porlaszto allitgatas, idonkent takaritas stb.