Keresés

Részletes keresés

libazzoli Creative Commons License 2007.11.07 0 0 2439
Yessah'!
Előzmény: Goosnargh (2438)
Goosnargh Creative Commons License 2007.11.07 0 0 2438
Ittatok már Kapolcson tűzoltóautóból sört ?

Egyet kérek : ha ilyenre használjuk a kodiakot , kijár nekem a "sörhajókapitány" titulus amíg az esemény tart.
Előzmény: oldstruggler (2427)
libazzoli Creative Commons License 2007.11.07 0 0 2437
Sőt! Sörcsapot kell szerelni a hátsó rekeszfedél helyére. Az az igazi.
Előzmény: oldstruggler (2427)
libazzoli Creative Commons License 2007.11.07 0 0 2436
:D
Kiváló ötlet. Cak mellélejtünk és tartjuk a poharat.
Előzmény: oldstruggler (2427)
szőrmók Creative Commons License 2007.11.07 0 0 2435
Hali kotoc ! szállitom ilyenkor csak a lapátot veszem le 6-os rm csavar,a bowden meg minden marad. szörfszállitó van akocsi tetején és beülővel felfele rakom fel igy még egy csomó belefér. Nekem is volna kérdésem: ki milyen lapátot használ? én valamelyik Brácsa koppintmányu wing tollat viszont Brácsa nyéllel. Mivel a portyakajaknál eggyértelmüen jobbnak bizonyult a hagyományosnál ennél maradtam.( Az egy gyönyörü faragott fa lapát volt) Mivel nincs tengeri meg vadvizi tapasztalatom ezért kérdezem.Mivel a tavasszal készülök a Tisza-tóra addigra megoldom a kormányfelhuzását ,bárakkor még nincs akkora hinár . üdv szőrmók
Előzmény: kotoc (2423)
kotoc Creative Commons License 2007.11.07 0 0 2434
Vigyázz a jégakkuval. Ha túlhűtöd, komoly torokfájást tud okozni. A hajó teste mellett áramló víz tökéletesen hűt. ;-)
Előzmény: Goosnargh (2432)
kotoc Creative Commons License 2007.11.07 0 0 2433
Kütyü rovatba tudom ajánlani az Andres PDA-kat. Végre egy teljes értékű PDA, ami vízhatlan, ütésálló és tartalmazza a GPS-t.
Goosnargh Creative Commons License 2007.11.07 0 0 2432
Leggazdaságosabban a rendelkezésre álló csapott hengeres teret majd dobozos sörökkel tudjuk kihasználni. Úgy gondolom hátul 40 elöl 20 doboz sört jégakukkal megspékelve gond nélkül ki tudok majd szállítani ha vízparty megmozdulásunk lesz. Majdnem két és fél rekesz.

kis matematika: 120kg Goosnargh + 60 x 0,5 kg sör = 150 kg = kodiak teherbírás.

A jégakuk és a sörkorcsolya lesz a prijon mérnökök által
megajánlott " and even more "

Valaki csak felajánl majd egy helyet a sátrában mert az már nem férne be.

Előzmény: kotoc (2429)
oldstruggler Creative Commons License 2007.11.07 0 0 2431
Spongyát rá.
Előzmény: kotoc (2428)
oldstruggler Creative Commons License 2007.11.07 0 0 2430

Csak szempontokat tudunk adni, mert dönteni neked kell. Az sokszor elhangzott már, csak kipróbálás után hozd meg végleges döntésed. A döntések sorozatában azt kell tisztáznod, mire akarod használni hajódat, mi lesz a domináns, esetleg kizárólagos használat. (de szép is lenne, ha tóra, folyóvízre, tengerre az oda való hajót tudnánk mindig a flottából "leakasztani"). A második szempont a biztonság: melyik az a hajó, amelyikben biztonságban érzed magad. A harmadik szempont a kényelem. Van, hogy hosszú órákon keresztül ülünk az anyagban, nem mindegy, nyom-e, szúr-e, zsibbad-e, stb. valamid a 3-4. órában. Nagyobb méretű hajósok esetében - ahogy mondtad te ebbe a kategóriába tartozol - fontos tétel e tárgyban, hogy tudja magát a delikvens becsomagolni a hajóba ill. onnan kicsomagolódni. Minden más szerintem ezt követően jön szóba. Pakolhatóság, esztétika, stb. De ezek a szempontok már szinte mellékesek, a százas pontozási táblában összesen nem adnak annyit, mint a biztonság és a kényelem külön-külön. Az árról azért nem beszéltem eddig, mert az szerintem nem szempont. Amikor valaki hajót vesz, az egy hosszú távú beruházás. Ráadásul a biztonság, kényelem szinte meg nem fizethető értékek. Ez nem azt jelenti, hogy a határ a csillagos ég, hanem azt, hogy a legfontosabb értékeket meg kell fizetni. Hogy ne kelljen ráfizetni. Ez sokunknak, sokszor igazolódott tétel. Kellemes próbálgatást!

Előzmény: Uldin (2405)
kotoc Creative Commons License 2007.11.07 0 0 2429
Hát pedig ha üvegben, dobozban vagy hordóban kerül szállításra, nem tudja tökéletesen kihasználni a rendelkezésre álló teret. Ha tetrapack dobozban lenne a sör és a doboz méretének egész többszörösére méretezett téglatest lenne a raktér, akkor nem lenne ilyen gond. Szép feladat a kajak tervezőknek. ;-)
Előzmény: oldstruggler (2427)
kotoc Creative Commons License 2007.11.07 0 0 2428

Már megint félreértesz. Semmire nem akartam felhívni a figyelmed. A Taoizmussal kapcsolatos megjegyzésedre pedig akkor egy Tao idézetet válaszoltam, amiből egy harmónia/opportunizmus elmélkedés lett.

A fórum szabályainál maga az index, aki leírta az alapszabályokat és nem is rosszak. Kicsit finomított, néha engedékenyebb a szokásjog. Politizálásnak pl. csak a PoliDiliben van helye mindkét "szabályzat" szerint. Ez a gond a hajós fórumon rendszeresen előjön, itt most beszéltünk róla először, még mielőtt komolyabban megjelent volna, idejekorán tisztázva a helyzetet.

Tematikus topikban nem illik NAGYON offolni. Ez alól kivétel, ha közösség szerveződik a témára és a topik indítójának egyetértésével ott szervezik az életüket.

Szerintem itt minden normális keretek között van. Jelenleg. Az Ecetkóstolók pl. nekem nagyon is tetszett. Különösen a Konfúciuszra vonatkozó része.

 

És akkor most leszögezném. Nemtetszésem csak azzal tudod kiváltani, ha visszafogod magad. Ha pedig valami más nem fog tetszeni, nem célozgatok, utalgatok rá, hanem megmondom arcba. Igyekszem majd nem bántóan előadni, de ez legyen az akkori pillanat problémája. Most ez a probléma részemről nem létezik.

 

Uff /Ezt vajon hogy mondják az eszkimók??? ;-) /

Előzmény: oldstruggler (2426)
oldstruggler Creative Commons License 2007.11.07 0 0 2427
Csak ne úgy hozd, hogy beöntöd a raktérbe a rekesznyi mennyiséget és a pumpával méred a korsókba. Hm, csapolt sör a la Kajakos Goosnargh.
Előzmény: kotoc (2420)
oldstruggler Creative Commons License 2007.11.07 0 0 2426

Megnyugtatsz. Én Micimackót egyszer hoztam fel, reagálva egy megjegyzésre (a lábjegyzetbeli utalás nem tartozik a felhozatalba). Nekem az az életszemlétet, amit az Ecetkostolók üzen, megtetszett. Gondoltam, mást is megragadhat. Nem vagyok egyik hit térítője sem, nem kell senkinek sem félnie attól, ezzel fogom zaklatni. Ha ennél jóval kevesebbszer kerül elő a politika, akkor a formális logika szabályai szerint ebből az következik, hogy ez 0 (nulla). Ez a mérték számomra is elfogadható. Ha ettől a mértéktől mégis eltérnénk, mindig meg fogom találni Kocsis Irmát vagy rokonsága egy hölgy tagját. Végül is ez egy szabad fórum, bárki csatlakozhat, témát is hozhat, és nincs senkinek semmiféle kötelezettsége. Csak a kialkult és megegyezés alapján kialakuló szabályokat illik - figyelemfelhívásod alapján természetesen nekem is - betartani.

Ennyi.

Előzmény: kotoc (2411)
kotoc Creative Commons License 2007.11.07 0 0 2425

A Puffin szintén nagyon kellemes darab. A beülője még a Kodiakénál is nagyobb és én egyelőre ezt a kettőt mondanám fényképező hajónak.

ITibi jelenleg kezd átcsábulni róla a Svalbardra. Amióta sikerült kimódolnia, hogyan tudja behajtogatni magát. ;-)

Előzmény: Emdzsí (2418)
cavich75 Creative Commons License 2007.11.07 0 0 2424
Vidráék Adriai képeit nézegetve találtam erre:
http://www.polo-bolt.hu/index.php?modul=galeria&gal=105&pic=#k
Gyönyörű szép nagy képek, nyomít,laminál, felhasznál ...
Ha tudtok róla, akkor csak emlékeztető .. ;))
kotoc Creative Commons License 2007.11.07 0 0 2423

A gyáriakhoz is kell fúrni/faragni. A felhúzást pedig nagyon egyszerű szerkezetekkel oldják meg, ami jó is. Hiszen ami bonyolult, az könnyebben elromlik. Nekem gyáriakból a Necky megoldásai tetszenek a kormány körül. Mind a pedál, mind a felhúzás, mind a rögzítés.

 

Szállításnál leszereled az egészet és kifűzöd a bowdent is? Vagy csak a kormányról akasztod le? Szállítod egyáltalán?

Előzmény: szőrmók (2408)
Emdzsí Creative Commons License 2007.11.07 0 0 2422
A világ legveszedelmesebb állata a snowfrog. Éjszaka a sarkvidék hóbuckái között les kedvenc zsákmányára, a jegesmedvére. Hatalmas tépőfogaival ejti el. Étvágya kimeríthetetlen. Néha a víz alatt kardszárnyú delfinekre is vadászik. Hófehér színe miatt észrevehetetlen, jelenlétét csak hatalmas lábnyomai árulják  el.
Előzmény: libazzoli (2413)
Emdzsí Creative Commons License 2007.11.07 0 0 2421
Nem egészen, komoly az elhatározás részemről, és nem keresztbe hanem srévizavé kb 40km. Ráadásul nem is az én elhatározásom, hanem esztergomi Ysakos sporttársamé, ezért komoly.-))))
Előzmény: Goosnargh (2412)
kotoc Creative Commons License 2007.11.07 0 0 2420

Az oldalszél minden kajakra hat. A lapos orrú inuitokra kevésbé. De ha van raktér, magasabb a deck, tehát van oldalfelület. A felhúzott orrú kajak viszont bizonyos hullám méretig jobban felfut a hullámra és eszkimófordulónál többet segít. Megint egy kompromisszum, amikor mindenki maga dönti el, melyik kezébe harap. ;-)

 

Akkor nálad hogy is értjük az egy rekesz sört? Hátul semmi mást nem hozol, csak annyi nedűt, amennyi befér? ;-)

Előzmény: Goosnargh (2407)
Emdzsí Creative Commons License 2007.11.07 0 0 2419
Néztem az adatokat, a 4.4m-es Dag Tiwok is 60cm széles, és nagyon gyors jó irányítású hajónak bizonyult. Pakolhatósága kb mint az eggyel nagyobb kategóriájú hajóké. Ebből következtetve a Dag Miwok se lehet rosszabb, hiszen változatlan szélesség mellett 60cm-rel hosszabb a hajó. Gyorsabb még jobb iránytartású lehet. Az előzetes hírek szerint Ysak árban lesz kapható. Változatlanul azt mondom ki kell próbálni, és csak úgy szabad dönteni.
Előzmény: Uldin (2405)
Emdzsí Creative Commons License 2007.11.07 0 0 2418
A Dag csak 60cm széles, tehát nem egy behemót hajó. Nálunk még nem próbálta senki, mert csak most jött be. Majd a kajak-tesztnapon. A kisebb 4.4 m-es változata nagyon jó. Igényes hajó, talán az anyaga a legjobb. A támla szerintem a Kodiakban jobb. Összehasonlítás kérdése az egész, anélkül nem szabad hajót venni. Zavasszal lesz rá alkalom. Árban jónak tartom még a Rainbow Lasert(Tul képpen Ysak forma) , és a Robson Puffint is.
Előzmény: Uldin (2405)
kotoc Creative Commons License 2007.11.07 0 0 2417

Magam részéről még Daggal nem mentem.

 

Az eddigi tapasztalatok szerint a Prijon ülése verhetetlen azoknak, akik megtámasztják a talpukat és hátrafeszítik a hátsójukat. Nem háttámlája van, hanem deréktámasza olyan komoly párnázással, ami egy irodai széknek is becsületére válna.

Nem hiszem, hogy kell a Kodiaknál stabilabb. Mikor libazzoli még kifejezetten nem szerette, akkor is besorolta a "fényképező hajó" kategóriába. Ahhoz pedig, hogy hullámzásban a keresőre tapaszd a szemed, kell stabilitás. És ez megvan neki. Aztán miután Zoli megszokta, hogy nem pörgős hajóban ül, maga is észrevette, hogy egyáltalán nem lassú. Csak nem két evezőcsapás után rohan, hanem szépen komótosan meggyorsítva evezhető vele tisztességes tempó. A nap végére ha nem is lett a kedvence, de ha jól emlékszem, megkedvelte. Szerintem a Prijon legjobb kajakja, bár a Milleniumot és a PriLite-ot nem volt még módom kipróbálni.

 

5m-es hajóre egyébként alapvetően a tenger miatt van szükség. Minél nagyobb hullámokat bírjon. No és a tárolók mérete és a jellemzően nagyobb sebesség se mellékes.

Előzmény: Uldin (2405)
usergt Creative Commons License 2007.11.07 0 0 2416

 A Grizzly, bevenevén Grizzlyng, nagyon klassz, én is ültem benne. Tényleg hihetetlenül kényelmes, és annak ellenére, hogy alig láttam ki belőle, nekem kifejezetten könnyen irányitható, jól forduló hajó volt.

 

Előzmény: Goosnargh (2407)
libazzoli Creative Commons License 2007.11.07 0 0 2415
Nagyobb, hosszabb embereknél a beülő mérete is számít, ezt is vedd figyelembe az össszehasonlításnál. Amúgy ki kell próbálni, erre lehet, hogy lesz lehetőséged tavasszal a Velencei tavon.
Előzmény: Uldin (2405)
kotoc Creative Commons License 2007.11.07 0 0 2414

Na, akkor a kényesebb részt túltárgyaltuk. De tudod nem látom, miben lehetnénk egymás segítségére az egyesületetekkel. Mi kajakos huligánok vagyunk. ;-) De nem értünk különösebben hozzá, csak szeretjük és tanuljuk. Ezt többször le is írtuk. Bemutatókat nem hiszem, hogy fogunk tartani. Legfeljebb a rokonságnak és pár új érdeklődőnek. Versenyen változó, ki milyen ambíciókkal indul. Jómagam valójában egyetlen emberrel küzdöttem a Balaton átevezésen. Magammal, a vélt és valós korlátaimmal. Viszont ez a társaság láthatóan nem versenyzésre alakult, hanem túrázásra.

Mi pedig szervezetten nem tudom, miben lehetnénk a ti hasznotokra. Szóval valószínűleg a szervezeti társulást is levehetjük a napirendről. Ha megismerkedünk és összehaverkodunk, ettől függetlenül természetesen számíthatsz majd ránk/rám helyi ügyintézésben /is/. Ez attól függ, milyen kapcsolat alakul ki közöttünk.

A levlistára magam részéről azért nem jelentkeztem, mert átgondoltan úgy döntöttünk, hogy nem indítunk újabb fórumot. Ha elnézel a http://tengerikajak.uw.hu -ra, ez egy teljesen publikus cikkben "rég" le is van írva a fontosabb indokokkal együtt.

Az élménybeszámoló jó ötlet, eddig is bátorítottuk. Vagy inkább követeltük. ;-) Bár én a több éveseket /nem aktuálisokat/ a téli napokra tartalékolnám, mikor leül kicsit a fórum. De ez egyáltalán nem rendreutasítás akar lenni, sőt még nem is terelgetés a nekem tetsző dolgok felé. Csak egy vélemény. ;-)

Előzmény: Uldin (2404)
libazzoli Creative Commons License 2007.11.07 0 0 2413
Én csak a sarkigyíkról hallottam. Nagyon érdekes fehér rejtőszíne van.
Előzmény: Uldin (2404)
Goosnargh Creative Commons License 2007.11.07 0 0 2412
csak a pálinka beszélt belőlünk
Előzmény: kotoc (2410)
kotoc Creative Commons License 2007.11.07 0 0 2411

Azokkal az értelmes emberekkel, akik nem akarják eltiporni anarchizmusom, én szívesen beszélgetek politikáról is. Amíg nem egymás mellett elbeszélésről és gyalázkodásról van szó. Persze súlyozásában jóval kevesebbet, mint mondjuk a Taoizmus alkalmazása mindennapi életünkben Mici mackó példáján át bemutatva.

Ha pedig valakinek erre van ingerenciája és téged nem érdekel, legfeljebb megvárjuk, míg nyugovóra térsz. ;-)

Előzmény: oldstruggler (2403)
kotoc Creative Commons License 2007.11.07 0 0 2410

8)

Igen, a Balcsinál keresztbe átevezést beszéltetek a jégtáblák között. ;-)

Előzmény: Emdzsí (2401)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!