És ha adsz neki egy negatívot, holnapután ismét vesz az árudból és ismét csak hülyíteni fog. Mi a gond? Ezt nem lehet kiszűrni. Az új szabály ígeri, hogy a nemfizető vevőkkel szemben gyorsabb eljárást indítanak.
Szerintem, ha az eladó a termékét egyszerűen csak eladni akarja és nem a vevőt megregulázni, akkor ez így teljesen rendben van.
A vevő ha megvette és időben kifizette, akkor ugyan miért ne kaphatna pozitívot? Ha pedig nem fizeti ki, akkor most gyorsabb eljárást ígér az ebay az eladó kártérítésére (vagy nevezzük, ahogy akarjuk). Ez esetben nem kell az ilyen vevőnek pozitívot adni!
Vagy az eladók eleve úgy gondolkodnak, hogy soknegatívos vevőnek nem adják el a cuccot? Ez viszont nem lehetséges, hisz bárki lehet vevő.
Nem értem, mitől kell tartani? Mi a félnivaló a vevőtől? Ha a vevő megvette és kifizette, majd megkapta az áruját, akkor ad egy értékelést. Ez persze most többcsillagos, részletező értékelés lesz, aminek persze következményei vannak az eladó számára. De vajon miért adna rossz értékelést, ha minden rendben lezajlott? Brahiból persze adhat negatívot, de azt eddig is megtehette.
A refundot a Paypalon játszottátok végig, ennek semmi köze az Ebayhez. Az eladód szerette volna visszakapni az Ebayes jutalékát, ezért indította az unpaidet (megteheti, hiszen a refund után a tárgy nem fizetetté vált, ráadásul a tranzakció sem jött létre). Természetesen lehet ilyen esetben megegyezéses törlést is indítani, azért nem szoktak, mert ha ilyet indít az eladó, a vevő pedig cseszik reagálni, akkor az eladó bukja a jutalékot.
A levelet az unpaid item processről azért kaptad egy hét múlva, gondolom, mert akkor nyitotta az eladód. Ha reagálsz, akkor azonnal lezárhatja. Ha nem, akkor 8 nap várakozás után zárhatja le.
Unpaid strike-ból sokat összeszedsz, akkor az Ebay felfüggesztheti az accountodat. Meg tudod kifogásolni a strike-ot, s ekkor törölheti ezt az Ebay.
Az új szabályok kapcsán már ott borul minden, hogy a vevő adhat negatívot, semleges, vagy pozitív értkelést az eladónak. Ezzel szemben az eladó mindössze pozitív értékelést adhat a vevőnek! Innentől kezdve a két félnek nincsenek azonos jogai.
Sajnos az eddigi tapasztalatom is azt mutatta, hogy az Ebay és a Paypal nagy ívben tett az eladókra. Főleg Európában. Elegendő megnézni a Seller Protection feltételeit. Gyakorlatilag confirmed címekre, EMS, Fedex vagy más neten trackingelhető futárpostára vállalták.
Megérdemelne az Ebay egy eladói sztrájkot, ami persze nem fog bekövetkezni, de nagyon remélem, hogy az idei évben érezhetően csökken a forgalom és a bevétel.
Köszönöm a választ, mégegy kérdést ismét feltennék, ez a Closed Strike Given status jelent-e rám nézve bármi negatívot az eBay-en ? Illetve még mindíg nem értem, miért keletkezik refund esetén az unpaid ?
Vevőként másként látom a dolgot. Miért kellene engem kordában tartania az eladónak? Biztos első indulatból fogalmaztál kicsit keményebben. A magm részéről visszautasítanám, ha ezt az eladó úgymond kordában tartani akarna! Ez két szuverén fél üzletkötése, bizonyos szabályok között, ahol mindkét félnek pontosan meghatározott jogai és kötelezettségei vannak.
Egyébként ha megvettem az árut, egyetlen dolgom van, fizessem ki mielőbb!
Azért ha átolvassuk pontosan az új szabályokat, egy csomó "eladóvédelmi" intézkedést is beépítettek. Egységesen kell nézni a dolgot! Természetesen van kellemetlen kötelezettség is, de több pozitív változás is az új rendszerben.
Persze megértem, hogy az eladó sír, ha a korábbi pozícióját a legkisebb mértékben is számára kedvezőtlen irányba viszik, de azért együtt lehet élni majd ezekkel az új előírásokkal is.
bar nem regi elado, de megvettem, kifizettem (paypal), minden reszlet lelevelezve, aztan eltunik az ebayrol, meg a mailekre se valaszol.
paypal dispute, majd claim, a 60 eur vissza is jott maradektalanul
magyar posta:
ertesitot talalok a postaladamban feltuzve a faliujsagra, tehat a marha nem nekem dobta be, hetfoi. kedden bemegyek a postara, negyed orat keresik a levelet (belfoldi, hivatalos irat, tertivevenyes), nem talalja, gepben megnezi, ott kell lennie, ugyeletest hiv, az atturja az egesz dobozt. nagy nehezen megtalaltak. fel ora volt.
rossz naphozvolt beteve. de az egesz dobozt 5 perc alatt vegigturtam volna.
Lsz. segítsetek, első próbálkozásom volt az eBay-en, kicsit ráfaragtam.
- Hongkong-ból vettem egy MP4 lejátszót, Paypallal fizettem, amit a seller visszaigazolt. A cucc megérkezett, de mint kiderült csöppet hamisítvány, visszaküldtem, s refund-ot megkaptam.
- A következő már az volt , hogy bő 1 hét után kaptam egy emailt, hogy valamiért Unpaid item-et jelzett a seller (Reason given for Unpaid Item: The buyer has not paid for the item. ) - miért bő 1 hét után kapok csak erről emailt ?
- Azonnal reagáltam az EBay-en és emailben a sellernek is, de másnap reggel Strike-ot kaptam. Seller reagál emailben, hogy ne foglalkozzak vele, ezt a refund esetén aut.generálja (hi, this is automatic send, please ignore it. we will send the mutual agreement to you to settle . )
- A státus ezután az eBay-en:
Dispute status: Closed: Strike Given
The Unpaid Item dispute has been closed for the following reason: The seller has ended this communication and filed for a Final Value Fee credit.
Mit jelent ez ? Megmaradt az Unpaid Strike-om, reklamáljak az eBay-nel, vagy rendezve van a dolog ? Hogy működik ez ?
Másold ki amit adtál neki és küld el emailben hozzátéve, hogy te már értékelted , nekem ez a módszer már be jött vagy kétszer. (Németnél nem csak Angol és Amcsi eladónál, vágottszeműek meg akár előre megadják )
Sziasztok! Azon túl, hogy 2 hete minden 2. nap írok az eladónak, hogy adja már meg a feedbackjét van valami egyéb módszer a "ráhatásra"? Pénzt és az én pozitívomat megkapta, nekem meg ez lenne az első feedback-em. 255 euro volt a cucc, már csak emiatt is piszkálja a csőrömet a dolog.
szep csendesen az eladokat egy az 1984-hez hasonlo vilag veszi korul ilyen tetszesi index, olyan vasarloi visszajelzes idealis esetben ez nem okozna kulonosebb kellemetlenseget, de mint tudjuk, idealis eset nem letezik sajnos egyre tobb az olyan vevo, aki nincs teljesen tisztaban az ebay szabalyataval, es amugyis irrealis elkepzelesei vannak az uzletmenettel kapcsolatban ezek bizony elegge meg fogjak keseriteni a jovoben a dolgunkat es ugy tunik egyre kevesebb lehetosege lesz az eladoknak kordaban tartani oket
igen, kozben megtalaltam (lejjebb gorgettem a lapot) :o)
a dsr nem mas, mint a csillagozas ha a csillagok fole viszed a kurzort, megjelenik 5 a maximum, a kedvezmenyek meg 4.6 felett jarnak minel magasabb a dsr, annal tobb a kedvezmeny 4.8 felett peldaul 15% jon le a sikerdijbol
Megjött a cuccom rendben az USA- ból. Azonnal fizettem paypallal. Ennek megérkeztét az eladó jelezte emilben, valamint azt is, hogy feladja a cuccot. Tegnap hagytam pozitív feedbacket az eladónak. Ma ránéztem az adataimra, és látom, hogy az eladó nem adott viszont értékelést. Sem pozitív, sem negatív, tehát SEMMIT. Megnéztem az eladó feedbackjeit, ott van köztük az enyém is. Ránéztem az előttem és a mögöttem feedbacket adó nevére is, mindkettőnek visszaadta a pozitívot az árus. Én valahogy kimaradtam a szórásból. Ez hogy lehet? Gondolom automata nyomja? Ha nem, akkor meg mi lehet a baja? Na nem mintha belehalnék a dologba, csak fura.
A csillagozás azért is lehet bosszantó, mert most kitaláltak egy új kedvezményfajtát a PowerSellereknek, de a csillagozáshoz kötődik. Valami misztikus DSR (detailed seller ratings).
Én is kaptam eladóként. Meg is döbbentem rajta rendesen. Veretes hazugság az árcsökkentés, mert a %-ok meg emelkedtek.
De amin igazán fennakadtam és az amerikai fórumban is verik miatta rendesen a palávert: eladóként nem adhatok a jövőben negatívot - csak pozitívot.
Nem értem az Ebay tulajdonosainak miért jó ez, miért kell a saját boltjukat ilyen szépen tönkre verniük!? Sokaknál már a tavalyi feedback piszkálgatás a csillagokkal is kiverte a biztosítékot. Most pedig még többen mondják, hogy május után viszlát ebay.
ma ezt kaptam: (nem tudom, hogy mindenki kapott, vagy csak az eladok)
Seller Update: Fees, Rewards & Standards eBay buyers want value and selection from sellers they can trust--and good sellers deserve rewards for delivering great customer service. That's why we're making a number of important changes that may affect you:
1. Reduced Listing Fees You asked, we listened. We're reducing Insertion Fees and adjusting Final Value Fees to lower your up-front cost to sell on eBay. You wanted free Gallery, now you've got it--plus more feature discounts. * Lower insertion fees * Free Gallery picture with every listing * Lower fees for Gallery Plus, Picture Pack, and Feature Plus 2. Rewards for great sellers There will be discounts and incentives for those who satisfy customers best. Who decides who gets rewarded? Customers do, by giving sellers high Detailed Seller Ratings (DSRs). * More search exposure through Best Match * Fee discounts for PowerSellers * Increased protection for PowerSellers 3. Feedback Changes Significant changes coming soon will increase buyer confidence and showcase good sellers. * Buyers will only be able to receive positive Feedback. * Positive repeat customer Feedback will count and Feedback more than 12 months old won't. * Negative and neutral Feedback left by the buyer will be removed for transactions in which a buyer doesn't respond to the Unpaid Item (UPI) or if the member is suspended.
ja egyébként olyan értékelést adsz amilyet akarsz an nem befolyásol, max annyit, hogy az a vevő, aki nem reagál egy unpaid item disputéra, az nem adhat értékelést, vagyis azt hiszem hogy a szöveg látszik, de pontyértéke nincsen.
viszont ez csak az eladási jutalék, amit visszakaptál, az inditási dijat buktad. van egy olyan, ha változatlanul visszateszed delta t időn belül, és eladod, akkor a második listázás diját visszakapod, de azt hiszem akkor sem a teljeset, hanem csak az alapdijat, extrák nélkül...vagy valami ilyesmi, én se emlékszem mindenre :)
Nyitottam egy unpaid item dispute-ot azzal, hogy kölcsönösen elálltunk az adásvételtől, mert a vevő tévedésből vásárolta a terméket. Ezt ő vissza is igazolta, le lett zárva a dolog, de (gondolom) annyira örült a nagylelkűségemnek, hogy írt egy pozitívot, hogy milyen fasza gyerek vagyok! :)