Ford Focus és Ford Focus C-Max CFT23 tipusú 7 sebességes CVT váltójához ZF által gyártott NYOMATÉKMÓDOSÍTÓ (turbina) új szinte csak be és kiszerelve volt (téves vásárlás miatt) nagyon kevesett futott. Új ára 160e de a legjobb ajánlatra odaadom :)
Számomra értelmes cserét beszámnitok, félszemű macskát és kancacsikót pl NEM :)
Svájcba azért tuti jobb állapotú gépek vannak mint itt.
ott nem divat az LPG? itt egyre többet hasznaljuk, kezdenek rájönni hogy nem is rossz,
nekem nagyon bejött ez az alternativa. sose többet dízel, kerreg, büdös, kis tartományba húz, öli az autómataváltót a hirtelen nagy nyomatékával, csak sorolni tudnám miért nem jó:D de csak megharagudnátok rám.
és dízel lehet 7,6ot eszik, de én 8 liter árábol tankolom a temetőt (4000ccm). és van hozzá alkatrész is dögivel, olcsó a szervizelés.
nem azt mondom hogy ilyen nagy motorral kell járni, de egy 2,5ös benzines, gázzal olcsóbban eljár mind 1 dízel, és nincs benne drága porlasztó meg nagynyomású szivattyú, se részecseszűrű, és az egyenletesebb nyomatékleadás is kedvező a váltó élettartama szempontjából is.
Van itt eleg RS4 meg subaru meg jobbnal jobb benzines vasak.Nekem kell a diesel mert meg automataval is 130le 7,6 liter,telen kicsivel tobb.
Egy benzinesnel ha nyomom neki akkor leszivja az agyamat is.:)Mondjuk itt a diesel kicsit dragabb. 1,71chf
Az a helyzet,hogy a szep auto itt is draga,raadasul 210 a chf.Esetleg karambolosat.Abbol meg en nem kerek foleg ha felszereltebb mivel van olyan amihez nincs utangyartott alaktresz.
Pl az en 9 eves automhoz sincs lampa meg elso szelvedo sem.
nem diesel kell. nagy szívó benzines, annak van nyomatéka alacsony fordulaton.
pl egy 4.0 v8as bmw motornak 1000res fordulatnál már 300Nm nyomatéka van.
igaz nem svájcba de a bükk tetejére felmegyek 5.ben vele simán, nem kell visszaváltani.
akkor svájcba egy 4-essel elboldogulna sztem:D
és autógázzal megspékelve a fogyasztás is kedvező, és a károsanyag kibocsájtása is nagyon jó lesz.
ez alatt zf 5hp30as váltó van ami 560Nm-ig jó a motor maxba 400at tud, szóval elég tartós konstrukció tud lenni.
az én váltóm nem nagy terhelésnél vált erősebben, ha lepadlozom és felmegyek mondjuk 160ig nagyon simán megy végig, de ha épp 3.ban van magas fordulaton és visszaveszem a gázt és 3ból lepakolja 5be azt megérezni viszont.
Az a baj,hogy itt keves a diesel. Jart mar valaki automataval a hegyekben?
Nem tudom de most eppen 1900-ra jottem fel kemeny emelkedokon es hiaba rakom be mondjuk 3-ik akkor is erzem,hogy erosebben valt a vas mint egyenes uton.
Ez normalis? Mondjuk 2-3 ba nagyobbat rant. Persze erzem,hogy valamikor felporog 2800-ig es utana valt fel 3-ba.
Valószínű, hogy ha behal a váltóm, akkor belepróbálom a bontottat, max elbukom a munkadíjat(20-25k, ha a motort nem kell kivenni.Sztem nem kell). Abban kérem a segítségetek, hogy mire kell odafigyelni egy ilyen váltócserés projektnél. Autószerelő fogja csinálni. A konverter is kérdéses, hogy hagyjam-e a mostanit, vagy tetessem bele a bontottat? Megint egy rizikófaktor, mert a mostani biztosan jó, de biztosan több km is van benne.... Meg lehet vizsgálni a konvertert kiszedett állapotban?
Valós 73 ezer km van benne. 10 éves, de ebből az első 4 évben a wallis raktárában állt. A maradékot meg nagyrészt egy ismerősöm garázsában, aki csak azért vette, hogy néha nap kiálljon vele és menjenek egy kicsit kirándulni a családdal vagy operába vagy tudomis én...:))
A lényeg, hogy elég megkimélt darab, viszont sokat állt egy helyben.
Tanuld meg kezelni az automatát erős emelkedőkön...akkor nem fogja erősen bevágni a sebességet, ha fixen sebességbe teszed, pl.2-be, 3-ba....ezért van....