Köszönöm Neked is! Szerintem nekem más jellegű a problémám. És azt hiszem Nekem nincs is szenzor a gázpedálnál hiszen bowdenes. Viszont, ha már ennyit írtál, akkor megörvendeztetlek egy olyan problémával, amivel még senki nem találkozott, legalábbis akikkel eddig beszélgettem erről. Nos a jelenség a következő:
Októbertől februárig, néha márciusig (gondolom az időjárástól fűggően) a reggeli beindítástól számított első 5 percben egyszercsak minden előjel nélkül leáll a motor. Gyujtás van, lámpák égnek, semmi rángatás semmi köhögés. Bármilyen fordullattal is pörögjön a motor vagy bármelyik fokozatban is legyen a sebbesség váltó, nem számít, egyszerűen leáll. Semmi gond. Akkora rutinra tettem szert, hogy már félre sem állok, kinyomom a kuplungot, leveszem a gyújtást és újra baindítom az autót, majd vígan haladok tovább célom felé. Többet nem áll le, nem rángat, nem köhög. Ha nem veszem le a gyújtást, csak kuplung ki, majd ráenged (amolyan toljuk be módszerrel) nem indul a motor. Nem nehéz kiatlálni, valami elektronika hiba, de MI? Még senkinek nem sikerült rájönnie. Ja, és ha elértem célom , majd várakozok pár órát és újra beülök, majd indulok (mikozben az autó teljesen visszahűlt) nem jelentkezik a hiba. De ha kb. 8 órát, vagy annál többet "pihen" képes újra produkálni. Nem csinálja minden nap, vagy akad olyan, hogy csak reggel csinálja, délután nem, de azért lehet és kell is rá számítani. :) Megszoktam, ezzel élek. Mindennek ellenére nagyon szeretem az autóm. Néha arra gyanakszom, hogy reumás és nem bírja a nedves (ősztől tavasz elejéig) időt. :)
Nekem olyan volt, hogy mentem a kocsival pár száz, olykor pár kilométert, majd mondjuk a pirosnál elkezdett rángatni, utána ereje sem volt... amikor felpörgött kettesig, akkor valamit elkapott és húzott normálisan. Sem előtte, sem utána nem volt gond. Egy bizonyos hőfokkal függ össze a dolog, azt ma is tisztán látom, ugyanis olykor még mindig rángat pirosnál (max ezres fordulatig fel, majd vissza 7-800-ra), viszont szépen helyreáll az alapjárat, és nincs gond, megy. Hogy mi kellett ahhoz, hogy ezt elérjem, nos a következők: volt hőgomba és generátorcsere (utóbbi nem feltétlenül ezzel függ össze) gázpedál szenzorcsere (kimérték, valami rossz volt, csere...) és ami főleg megoldotta a dolgot: lambda szonda csere. Szaki is nehezen hitte el, hogy valami gond van, aztán a szenzorcserénél kivitték Pestről és tapasztalták a rángatást, onnan már nekik is érdekes volt... Volt olyan ismerős szaki, aki a hőgombára gyanakodott, szerintem még valami a fojtószeleppel nem stimmel vagy valami szenzorral akadt gond, minden esetre ez sokkal nyugisabb... a tél lesz az igazi vízválasztó, ha akkor sem jön elő komolyabb mértékben, akkor megoldottnak tekintem a problémát. Remélem segítettem valamit ;).
Szia! Nekem olyan szokott lenni, hogy hidegen ha nagyobb gázt nyomok lüktetve gyorsít, azonban az okát nem tudom csak néha csinálja. A lámpa villogás is szokott lenni de csak alapjárat és emelt között ezt gondolom a feszültségszabályzó hibája, bár kicseréltem és a probléma változatlanul fenn áll. 2000 LXI kombi 1,3, 68
Segítséget szeretnék kérni. Kelle e nyomaték kulcs a féltengelyek cseréjéhez? Valamint a kerékcsapács cseréjéhez. Ha igen mekkora nyomatékkal kell visszahúzni a csavart?
Vagy ha esetleg valaki nemrégiben cserélt, megköszönném ha leírná, hogy mekkora költségre számítsak.
Pincepakolás közben megtaláltam elhalálozott Feliciám egyik indexbúráját, most fejből azt sem tudom, melyik oldani, de nincs szívem kidobni, szívesen odaadnám valakinek, ha eljön érte. 2000-es évjáratú autóról van, tehát áttetsző.
Hali testelési gond van nézd meg a csatlakozókat valahol laza! A másik gond a gyújtáskapcsoló betét nálam amikor ráadtam a világítás mellet a ködlámpát az egész autó megtorpant mintha elfogyott volna a villany aztán ment tovább. Betét csere azóta semmi gond!
Hali! azt a rádiót tényleg dobd EL!!!!!! egy normális rádió pár hónap alatt sem meríti le az aksit nem hogy pár nap alatt!!? nekem is volt ilyen kijelzős rádióm de soha nem volt gond az aksival! Az új típusú rádiónál szinte mindegyiknél kap folyamatosan áramot mert a memóriájuk csak addig marad meg amíg villany van de nem merítheti le az aksit! Az lehet hogy valami ősrégi teherautókba tervezett rádió lehet nem kizárt hogy "márkás" de ettől még lehet sz...r!
Egy kérdésem lenne és tanácsot kérnék, hátha valaki tud segíteni. A probléma a következő: Szépen haladok az autóval akár 4. akár 5. fokozatban és azt tapasztalom, hogy 2000 és 3500-as fordulat között nem vészesen, de rángat az autó. Ilyenkor a műszerfal világítás és a fényszórók is a rángatás ütemére halványulnak illetve erősödnek. Ha visszaváltok vagy csökken esetleg nő a fordulat, a hiba megszűnik. Ha visszaáll az említett fordulatszám tartományba néha produkálja a hibát néha nem. Teljesen kiszámíthatatlan. Van valakinek hasonló tapasztalata esetleg ötlete? Nem olvastam végig az egész fórumot, ezért elnézést kérek, ha már valaki foglalkozott ezzel a kérdéssel.
Autóm adatai: 2001-es Felícia 1,3 MPI 40kW-os 160.000km
Igen, folyhat ott is. Nekem is szivárgott, húztam egy picit a csavarokon és úgy megállt. De lehet, hogy neked tömítést kell cseréni... szerintem akármelyik autósboltban lehet kapni.
Viszont, ha nagyon fogy az olajod, akkor lehet, hogy más lesz a gond. Hidegindításnál nem füstöl nagyon? (kékes-fehéres füstre gondolok) Esetleg nem volt "megfőzve"?
Szerintem ha jelentős a folyás cseréld ki a tömítést, nem nagy összeg. Ha a helyi boltokban nincs, netről két jó oldal van amit bátran ajánlok és van is náluk: Skoda Patika és Skoda Radius, de ezek akkor érik meg ha több is dolgot rendelsz.
Olaj folyás-cserélve volt a szelepszár szimering,de az olaj továbbra is eltünik.Amit észrevettem,az,hogy a motor oldala-eleje mindig olajas(kép mellékelve).Folyhat ott egyáltalán az olaj?
Sziasztok !!! sürgősen kellene nekem egy Felícia műszaki leírása a műszerfalról Favoritom van , és egy Felícia műszerfalat szeretnék berakni, csak mások a csatlakozók a műszerekhez ! ezért kellene egy elektromos rajz a csatlakozásokról
Pár óra alatt? Jó hogy még nem égett le az autód...
Egy rádióbekötés nem túl bonyolult, miért nem méred ki, hogy melyik vezetéken megy el az áram? Lehet, hogy rosszul van valamelyik bekötve... ha meg minden jó és így leszívja, akkor kukába azzal a rádióval.
A segítségeteket kérném mert szükségem lenne egy sebváltó közgyűrűre ami a benzines 1.6 VW motort illeszti a váltóhoz.Ha valakinek lenne eladó kérem jelezze a farkaszoli@citromail.hu emailra.