Ide írjon mindenki, akinek van valamilyen ötlete, hogy hogyan kell egy brikettálógépet megépíteni! Szerintem pár okos ötlettel közösen mindent meglehet valósítani! Hajrá!
Üdv! Nem írtad mit préselsz, fűrészpornak val. sok a 6 mm , de az is számít milyen hosszon van a fi 54 ., és a 8.5 cm se biztos mindig. Ha az 54 szakasz rövid akkor könnyebben átmegy de elromlik a stabilitás. És a cső beállításakor semiképp se használj nedves anyagot mert becsap. És nemcsak a cső hanem a csiga hőmérséklete is fontos .
bikigép látom te penge vagy,minden gépedet te építetted?én csak szalmára szeretnék építeni gépet de nem tudom hogy fogjak hozzá pedig több mint3 hónapja minden este elolvasom miket írtok!
Az én csigám is 57mm es. A csigaház 60mm. A préscső 60mm ről szükül le 54mm re 8,5cm hosszban és utánna is 54mm a keresztmetszete a csőnek. A következő lenne a kérdésem hogy szerinted keresztül tudom e préselni a szükitésen ha meglesznek a hornyok benne. Előre is köszi!
A csiga fi 57mm , a brikett pedig fi 60-61. A lényeg a lignines ragasztás létrejötte a brikett egész keresztmetszetén, és ne csak 1 perc időtartamra ,se fél órára hanem egy egész műszakon keresztül---ez ami a csigás gépben nehéz.
Szia ! Köszi az elismerést, megpróbálok fölzárkózni a profi világba a gépkészítést illetően, de ez a téma eléggé "soktényezős".
A brikett alakja annyira nem összefüggő a csigával. A csiga kialakítása elsősorban anyagfüggő és teljesítményfüggő, és a csövet is elsősorban az anyaghoz kell igazítani. A méretekben kis eltérésnek is jelentős szerepe van, de mint Blade is írta mindenki másképp csinálja, ki milyen dolgokhoz fér hozzá legolcsóbban. Én pl. a cső geometriájának kikeresésére már 200 eur-t költöttem csak mint géphasználatot és még nincs vége, de én köszörülöm a belsejét. A nád viszonylag jól brikettálható, de amit darálni kell az jobb ha apróbbra van darálva.
Sziasztok!Vásároltam egy ZBJ II brikettáló gépet de a szalma nedvessége miatt ami 10% felett van nem bírom használni.Házilag szeretnék egy dob szárítót készíteni amihez ötleteket szeretnék kérni.Ha esetleg valakinek rajz is van róla azt megköszönöm!Várom az ötleteket Üdv
még annyi hogy én igazából nádat és fásabb szárú nővényt akarok brikettálni mert ez van nálunk dögivel.. tudsz valami praktikai tanácsot adni ami ezeknél érdekes lehet? köszi..
Szia! köszi a képeket és az infót.. neked azért már elég szép eredményeid vannak! még azt szeretném érdeklődni mekkora átmérős a csiga.. illetve hogy a kész brikett mekkora lesz.. gondolom a kettő közötti a kúpolás mértéke lenne..?
Nem azért h. fitogtasam , de ha kérdezed megmutatom : 696 --hidraulikus automata gépem 800--traktorhajtású axiálnyomású peletálóm 1310--hidraulikus gépem brikettje 1541--csigás gépem és brikettek
Már majdnem leírtam mindent, a csigásat szíjjáttétel+fogaskerék áttétellel hajtom 200-300 fordulat között szíjtárcsával variálok, legjobb a 240 A csigám hegesztett és 1 méter hosszú, szénpréseléshez kellett ekkora mert megdobáltam a tartályt 50kiló anyaggal és egy darabig nézelődhettem, bioanyagnak rövidebb is elég. Én már nyomtam 6 , 8 , 12 szögűbe is, de a pontos alakot ezeknél költségesebb megcsinálni mint kör alaknál, és ha előszörre nem sikerül a beállítás utólag már bontás nélkül nem módosíthatod . És számba kell venni h. olyan eltérő tulajdonságú anyagot mint szalma és fűrészpor azonos szerszámokkal valószínű nem tudod megcsinálni,még szorítható szerszámmal se.
Brikigép! Látom/gondolom neked van már csigás brikettálód ami működik,.. ha segítenél pár dologban..pl. mivel hajtatod meg a csigát? hajtómű+ áttétel? mekkora a csiga fordulat? Hegesztett a csiga? szerinted nehezítené a kinyomást ha mondjuk 6 szög profilba nyomná a brikettet? vagy elég a hornyolt, hogy ne forogjon el.. válaszodat előre is köszönöm..
Hát evvel jól félre vezettek, ha egy kicsit is kopik a csigalevél akkor már mi fog a csőbe érni? A hornyolás alapvető , nézd meg a húsdaráló belsejét ott is van ! Ezt számtalan formában meg lehet csinálni de lényeg h. legyen. A vietnami tipúson a levél nem kúpolódik az nem baj , de mint korábban tájékoztattalak a tengely jobb ha kúpol már 2-3 menettől a végéig. Profi csigát és csövet higgyétek el nehéz készíteni, miért kérnek a jó gépért millió forintokat ? Egy hidraulikus automata legalább 5 x komplikáltabb mégis csak a felét teljesíti mint egy jó csigás mégis dupla millió ( 4-6) forintokat kérnek érte.
Házi jellegű csigás géptől túl sokat ne várj , csinál is jó brikettet meg nem is, bioanyag sűrítést biztosan csinál,még 20% nedveségtartalom fölött is ezt pedig egy automata adagolású kályhában kitűnően lehet használni mint központi fűtésű kályha, de ez már más topik és szintén nem olcsó mulatság.
A préscsőbe csak az utolsó levél negyede ér bele mert ha többet lógattam már a csigán tömörödött és dugót csinált. A préscsőbe a hornyolás nincsen még bent anélkül próbáltam. Lehet hogy akkor az a baja? Ha az utolsó 3-4 csigalevélig kúpos lenne a tengely szerintem csak akkor tudnám belógatni annyira,de nekem csak a végén van kúpolás az utolsó levéltől. Javíts ki légyszíves ha tévedek! Előre is köszi!
Hány menet lóg a csőbe és hogy csináltad azon a részen a cső belsejét ahol belóg a csiga? Mert ezt rontjátok el sorozatban,a csiga belóghat 5 menetet is ha jó a kialakítása, de csak akkor nyom előre rendesen ha tud kapaszkodni a cső falában---hornyolás!! !
Én is osztom a véleményemet "halálosztóval" Próbálj meg kicsit levenni a kúpolásból mondjuk 1mm-t aztán próba, valamint a préscső után legalább egy méter de inkább kettő méter hosszan szorítót ezzel pedig teljesen pontosan be tudnád állítani a kívánt keménységet! Valamint én még megpróbálnám szalmával is a helyedben, úgy tudom az jobban csúszik hátha nem állna be, vagy esetleg gyaluforgács, az nagyobb szemcsés és nem áramolna vissza! üdv: traktoros_feri
Megnéztem de ez a csiga nem olyan mert ennek nem csak a vége kúpos mint az enyémnek hanem maga a csiga is.(olyan mint a bangladeschi az enyém meg mint a vietnámi)
igaz amit írsz részben, de valamennyit kell kúpolni mert ha nem nem tömörödik semmit az anyag és így csak átmegy a csövön kb mint a hús a húsdarálón..tény hogy azután lehet 2.3 m-en összehúzatni... inkább ilyen ipari gépeknél van az hogy csak préscső.. de hát az nyom rajta agy 80-90 tonnát..
www.hargitawood.hu/index.php?id=galeria nézzed meg ezt a csigát! szerintem elég egyértelmű. mennyit lóg a préscsőbe. és ahol fekete ott tömörödik az anyag.neked meg már a bevezető csőben...
Nem próbáltam samuval átütni az egyenes részbe. Szerinted akkor nem az 1,5mm a sok a csigalevél és a cső fala között? A szorítós megoldásra gondolnál inkább? Köszi a hozzászólásodat!
a belekemenyedettet probald samuval atutni az egyenes reszbe. ha nem megy, akkor sejtheted a csiganak miert nem sikerul.
en egy kibic vagyok, de valaki elmagyarazhatna, hogy miert muszaly a kupolas. mindenki azzal sziv. kozben a kijovo brikett szep preciz fekezesevel tag tartomanyok kozott allati finoman lehetne szabalyozni a visszatarto erot es igy a prescsoben a nyomast. a kupot kicsit nehez allitani.
A préscsőnél ameddig a hegesztés van addig az 8,5cm az összefogatástól és 6mm kúpol az egyenes csőig. Az utolsó csigalevél az összefogatásig ér csak ki, a csiga kúpos része ér csak bele a préscsőbe. A csigalevelek és a behordó cső fala között oldalanként kb 1,5mm a hézag. A préscső kúpos részébe frankon belenyomja keményre csak az egyenes részbe nem megy át inkább elkezd visszadolgozni a behordó csőbe. Lehet hogy sok az a 1,5mm? A csiga nem kúpos! Csak a végén az utolsó csigalevéltől kúpol! Előre is köszi a segítségeteket!
web.alt.uni-miskolc.hu/htm/csigapr.html olvasd el ezt az oldalt. kerámia présekről van benne szó. de szerintem nagyon sokat segít a brikett csigánál is.
A kúpos préshengerben a csigák szakaszosak, így az agyag jobban átdolgozódik benne, lépcsős kialakítás esetében viszont az agyag visszaáramlása csökken.
A préshenger és a csigalevelek közötti rés mérete általában 1,5-3 mm. A résméret növelésével az agyag visszaáramlása növekszik, így csökken a présteljesítmény. A rés csökkentésével pedig a súrlódás nő meg, ami nagyobb hajtóteljesítményt igényel.
Ha növeljük a préshenger átmérőjét, akkor a csigaátmérő és a présteljesítmény is nőni fog, de a belépő és a kilépő keresztmetszetek is megnőnek, ami egyenlőtlenebb áramlási sebességeket okoz. Az egyenlőtlen áramlási jellemzők szerkezeti repedéseket okozhatnak a termékben, ezért sokszor alkalmaznak cserélhető betétekből álló préshengert a hengeres préstestben (4.ábra).