Szárítószűrőt miért kell cserélni? Mi szerepe van? Egy klubtárs szétvágott egyet, és rohadtul primitívnek néz ki, meg úgy mint ami soha nem tud elromlani... Szárítószűrő Előre is köszi a válaszokat!
Mágneskuplungos kompresszor van rajt,amiben mechanikus szabályzószelep szabályozza a teljesítményt,de nem a bent elért hőfok függvényében. A klíma működése szempontjából,majdnem mindegy,hogy hány fokra állítod bent,mert meleg levegő hozzákeverésével éri el a kívánt hőfokot. Ez a klimatronic sajátossága.Ahogy előttem leírták,az econ gomb megnyomásával megtudod szüntetni a kompresszor működését.
Az én autómnál a kompresszor folyamatosan megy teljes terhelésen, vagy ha elérte a beállított hőmérsékletet, akkor csökken a terhelés, majd kikapcsol? A kérdés lényege: tudok valahogy takarékoskodni, vagy ez egy fix dolog, ha megy, akkor fixen elvisz 1kW-ot, mindegy, hogy hány fokra állítom.
Amikor kint hidegebb van, mint az utastérben, akkor sem kapcsol le a kompresszor, pedig feleslegesen jár. Ez is normális? (Pl. 10 fokban, amikor egyébként fűtök az autóban, akkor mért megy a kompresszor?)
Ha a kompresszor szorulna,akkor az már megragadt volna. Ha tényleg a klíma miatt van,akkor arra magyarázat lehet,hogy a nagy melegben nagyobb nyomáson dolgozik a kompresszor és a hűtőventilátor is nagyobb fokozaton forog,ami jobban terheli a motort.
Segítséget szeretnék kérni. Előfordulhat, hogy a Sharanomban (1.9PD), ami duplaklímás, valami szorul, vagy baja van, és azért fogyaszt kb. 1-1,5l-lel többet klímával? Alapvetően spórolósan vezetek, klíma nélkül 6l-rel eljárok, ha sietek, 6,5.
Találkoztál már ilyen problémával, vagy ez „normális”? (Az 1.9 TDI Alhambrán „nem is vettem észre”, hogy megy-e a klíma)
Van a kocsimban egy utólag beépítette Sanden SD7H15 kompresszoros klíma. A gondom az, hogy nem igazán akar hűteni. Amikor mozgásban van a kocsi, és van menetszél és magasabb fordulatszám, akkor még hűt is, de akkor sem annyira, amennyire szerintem kellene. Amikor városban, lámpánál állok vele, akkor aztán szinte semmi. Kicsivel hűvösebbet fúj, mintha nem lenne, de messze van a szerintem elvárhatótól (amennyire olvastam a témában, kinti hőmérséklettől függetlenül <10 fok kellene hogy legyen a befújt levegő hőmérséklete, de ez még menet közben sincs meg).
Azt megnézettem, hogy a rendszerben lévő gáz mennyiségével nincs gond, vagyis nem az ment el. Valamikor el akarom vinni egy klímaszervízbe, csak egyszerűen nem jutok el odáig. Az lenne a kérdésem, nincs e valakinek valami tippe, hogy mi lehet a probléma forrása? Ha olyan a tipp, hogy valahogy le is tudom ellenőrizni, hogy az e az ok, akkor még hálásabb lennék, persze minden egyéb gondolat is érdekel.
Azok nevében akik olvassák a fórumot és megbízható klímást keresnek.Engem nem érint,mert nem szorulok klímás segítségére. ;-) No,de a kérdésre nem válaszoltál!Tehát,akkor azok csinálták a klímádat,akiket később beírtál?
PROBLÉMÁM A KÖVETKEZÖ!PASSAT 92-ES KLIMA!MEGVÁSÁROLTAM A KOCSIT,S MIVEL VOLT BENNE KLIMA,NYOMÁSPRÓBA,AZTÁN TÖLTÉS!KB 1,5 HÓNAP MULVA MINDIG KEVESEBBET HÜTÖTT!A KLIMA SZERELÖ AZT MONDTA MIVEL FESTETT A GÁZ,HÜTÖ CSERE,KOMPRESSZOR JAVITÁS!ATRÁN UJRA KELL MOSATNI MINDENT,HOGY UJ GÁZZAL TÖLTHETÖ LEGYEN!100000 FT!DOBTAM EGY HÁTAST!MA KIVETTEM A HÜTÖT,NYOMÁSPRÓBA,S ÁLLITÓLAG 25 bár-ON JO!KOMPRESSZOR LE MOST JAVITÁS ALATT VAN!
AMIT ÉSZREVETTEM:A HÜTÖ ALSÓ CELLA CSÖVE MEGVAN ÜTVE,TEHÁT KERESZTMETSZET CSÖKKENÉS!EZ GOND??
KÉRDÉSEM!HA VALAHOL SZIVÁROG AKKOR BIRJA 1,5 HÓNAPIG??IGAZ MINDIG GYENGÉBB!
A szelep a dugattyú mögé engedett nyomással szabályozza a kompresszor lökethosszát. Nem érdemes vele kínlódni,tisztogatni.Én mindig cserélem ha ez a gond,mert nem ér annyit az egész,hogy állandóan visszahordják,mert nem hűt.
A helyzet az hogy cseréltettem a kompresszor tömítéseit,ezután nem működött ,kiderült dugulás,csapágy beállt csere továbbra se jó közbe oda vissza ingázás az elektromos és a klímaszerelő között.Behúzni úgy húz be hogy kalapáccsal kell koppintani a tárcsára ekkor beugrik majd egy pár perc múlva megszűnik a hűtés a nyomáskapcsoló cserélve semmi változás.A legújabb az hogy már be se húz hiába koppintok oda.Ha van ötlet szívesen fogadom eddig 30000-be van.Astra-f 1996-os
Köszi a tippet. Úgy néz ki,hogy tényleg a szabályozó szelep a ludas.Szájjal át tudom fújni.Olyan mintha mindig nyitva lenne.De,hogy mitől romlott el azt nem tudom.Úgy láttam,hogy valami termosztát végzi benne a vezérlést. Pár mondatban el tudnád mondani a működése lényegét? Előre is köszönöm.
Már leírtam,hogy hiába mérsz 12V-ot,ha terheléskor (ha rajt a mágnestekercs) leesik a feszültség,ekkor várhatod,hogy behúzzon a kuplung. A másik,hogy a tekercs ellenállását sem nagy teljesítmény megmérni. A tekercs csere nem minden esetben csinálható meg,úgy,hogy a kompresszor a helyén van.Sőt,inkább a legritkábban. Zeg-Körmend 25 km. De hiába jöttél volna,mert szerdáig csak töltést tudok vállalni,szereléssel be vagyok táblázva. Sokadjára írod a nyomásérzékelő szenzort.Nem értem miért erőlteted.Sima méréssel egyértelműen kiszűrhető.Egyébként is szerintem nem az lesz a hiba. Ha szenzor,akkor ellenállás.Ha kapcsoló,akkor zár-nyit.