Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

offtopicc Creative Commons License 2013.03.01 0 0 64042

A motorkód: X14XE.........

4 évesen vettem az Astrát és ha jól emlékszem mindig 10w40 ment bele. Most Castrol TXT long therm protection 5w30 került bele. :-(

Előzmény: Törölt nick (64035)
ZsoZol B. Good Creative Commons License 2013.03.01 0 0 64041

Nekem közben sikerült egy szép mellélövést végrehajtanom.

 

Szereztem egy pár Astra F hátsó sárfogó gumit, ami sedanra nem akaródzik jó lenni. Mint kiderült, a rövid kasznis Astrákra jó.

 

Kérdésem a következő: Nincs valakinek elfekvőben Sedan Astrához ilyenje?
Cserélném erre, vagy megvenném.

 

Vagy esetleg a golyóseggű Astrások közül érdekel ez valakit? (Igény esetén normális képet is csinálok róla.)

 

 

Krammer András Creative Commons License 2013.03.01 0 0 64040

A csapágyas kérdést nem igazán értem, a tengelycsonk tartja össze az agyat és most, hogy nincs benne a tengelycsonk, le tudom venni a kerékagyat?

Gondolom, akkor annyira kell meghúzni, hogy lötyögés nélkül forogjon, és ne akadozzon a csapágy.

Milyen csapágymegoldás van ebben, két kúp, egy kúp-egy golyós, vagy két golyós?

Hány Nm-el kell meghúzni?

Mármint a technikához, mihez nem értek?

Bízom magamban, gépész vagyok, csak autót ha nem muszáj, nem javítok, mert nem vagyok jól felszerszámozva hozzá, meg még nem cseréltem féltengelyt.

Ez egy 22 éves a corsa, a kapuban döglött meg, hogyan vigyem el a szervizbe? Hívok egy trélert!?

Van egy állítólag mások által jónak tartott szerelő a közelben, tavaly elkezdett halódni az autó, elment az erő, néha leállt a motor gázadásra.

Nem tudtam megoldani, ezért elvittem hozzá, egy hétig ott volt, majd közölte, hogy kicserélte az injektor tömítését, de nem lett jó, nem tud mit csinálni vele.

Ráment vagy két hetem, mire megtaláltam, hogy az ac kis csöve van elrepedve, és összetapad ha nincs nyomás benne, ezért nem látszik kiszerelve.

Na most minek vigyem szerelőhöz, arról nem beszélve, hogy ezen kell gyakorolni inkább, most már ilyet is láttam, szétfaragtam a csuklót, a következőt már tudom majd, hogy-hogyan kell.

Előzmény: Törölt nick (64039)
Krammer András Creative Commons License 2013.02.28 0 0 64038

A krova készletemet kinyírtam, kellene vennem valami normálisat.

Van valami amit érdemes?

Möller jó?

 

Előzmény: 409 (64037)
409 Creative Commons License 2013.02.28 0 0 64037

Igen

Igen

Nem

Le kell feszíteni a lengőkart (mindkét oldal legyen felemelve)

Nem

 

Természetesen megfelelő szerszámok szükségesek hozzá!!!

 

Előzmény: Krammer András (64036)
Krammer András Creative Commons License 2013.02.28 0 0 64036

Ezt a nagy csavart normálisan is le lehet szedni a csukló végéről, mert nekem nem sikerült, csak darabokban!?

 

Ahoz, hogy az új csuklót vissza tudjam tenni, az alsó gömbfejet kell csak kihúznom, ami a lengőkaron van, mert ez nem ment!

Valami mást is ki kell még kötni?

Mozogni mozog a csap a furatban, de nem tudom teljesen kihúzni belőle.

Hogyan kell, rá kell terhelni a rugóra, hogy összenyomott állapotba legyen, vagy felemelve is ki kellene jönnie?

A gólyalábat fent kell bontani esetleg?

Előzmény: 409 (64030)
x25xe Creative Commons License 2013.02.28 0 0 64034

Tisztelt Mantec!

Azt nem tudod véletlenül hogy opel calibra v6-hoz mi volt a gyártáskori előírás?(1995 évjárat x25xe)

Köszi..

 

Előzmény: mantec (64033)
mantec Creative Commons License 2013.02.28 0 0 64033

T offtopic4

"... 10W-40 kellett volna ..."
Nem.
Ha X-es a motorkódnál még nem volt tiltva a 10W-40.
A Z-től a gyártáskori előírás GM-LL-A-025 volt.

Előzmény: offtopicc (64032)
offtopicc Creative Commons License 2013.02.28 0 0 64032

Sziasztok!

 

A problémám a következő: olajcsere volt ( G Astra, 11 éves) és 5w30 olaj került bele. Csörög, csattog, zakatol a motor hidegen és melegen sem jár szépen. 10w40 kellet volna bele ( mióta tudom mindig 10w40 ment bele) de az ismerős szerelő ezt tette bele ...... :-( 

Mit csináljak? Olajcsere ismét ( csesszem le az ismerőst és csinálja meg újra) vagy van valami adalék ami segíthet? 

Köszi előre is. 

 

 

Krammer András Creative Commons License 2013.02.28 0 0 64031

Köszönöm a segítséget, akkor a gömbfej szárát szedem ki, más mondta, hogy a két csavart inkább!

Meglátjuk, melyik jön ki!?

Pezsgős poharat gondoltam csinálni belőle, esztergálok egy talpat rá!:))

Előzmény: 409 (64030)
409 Creative Commons License 2013.02.28 0 0 64030

A csapágyat nem kell leszedni (nem is lehet), ha leveszed az anyát, akkor kijön a kerékagybók a csukló tengelye. Az alsó gömbfejet kell kikötni, de én nem a csavarokat venném ki, hanem a gömbfej szárát. A csillagot kell még levenni a tengelyről, ez vagy leütős, vagy szétnyitós zégeres, nem tudom ezen melyik van.

Az ár 10-20eFt között, ezeket megtalálod a neten, gyártmány és bolt kérdése.

A régi még használható, ha apróra vágod, csúzlitölteléknek pont jó. :-P

Előzmény: Krammer András (64029)
Krammer András Creative Commons License 2013.02.28 0 0 64029

A szétszedéshez ki kell szednem a nagy 30-as anyát, a csapágyakat le kell szednem, és kiütni a tengelycsonkot, és ennek a csonknak a végén van a harang része a csuklónak?

Valamint egy gömbfej van még előtte, amit ki kell kötni a két csavar kiszedésével?

Mennyibe kerül egy ilyen csuklő, és a régivel lehet valamit kezdeni, vagy az mehet a méhbe?

Előzmény: 409 (64027)
vasy78 Creative Commons License 2013.02.28 0 0 64028

ja ertem:)

 

hat en igy magamnak csak szamoztam,hogy 1es 2es 3as 4es astra...

tehat a 3as azaz H-s astrat neztem ki magamnak 150 lovasba ha talalok remelem...

hat meglatom,hogy kap e tuningot vagy sem...koszi a segitseget!

Előzmény: t.lantos (64024)
409 Creative Commons License 2013.02.27 0 0 64027

Külső féltengelycsukló, + gumimandzsetta és szerelvényei.

Előzmény: Krammer András (64026)
Krammer András Creative Commons License 2013.02.27 0 0 64026

Sziasztok!

Kanyarodásnál elkezdett kattogni a jobb eleje a corsamnak.

Ma hangos recsegések kíséretében nem jött, hiába próbáltuk hívni!:)

A keréknél széttört valami golyóskosárnak kinéző alkatrész, és a féltengely végén a kerb fogazaton van egy csillag alakú valami, amibe a golyóknak kellene lennie. A kérdés az, hogy holnap mit kell megrendelnem ennek a javításához?

A féltengely, az egész hacuka a két csuklóval együtt?

Mi akkor a kerékoldalon lévő rész neve, és mennyibe kerülhet?

x25xe Creative Commons License 2013.02.27 0 0 64025

Üdv mindenkinek!

Tud valaki ajánlani Pesten megfizethető áron dolgozó kipufogóst?

 

t.lantos Creative Commons License 2013.02.26 0 0 64024

az elso volt az F (amit itthon is csinaltak, rendorauto is volt beloluk sok)

a masodik a G

a harmadik a H (ilyet vettek most a rendoroknek)

a negyedik meg a J

Előzmény: vasy78 (64023)
vasy78 Creative Commons License 2013.02.26 0 0 64023

G vagy H? fogalmam sincs sajnos mi a kulombseg a ketto kozott :D

csak annyit hogy 3as astra amit 2004 es 2008 kozott gyartottak!

es a 150 lovas dizelt neztem ki magamnak ami arban megfelelo lenne...

pedig tobb helyrol is hallottam hogy vannak olyan tuningok dizelekre,ami noveli a teljesitmenyt,es csokkenti a fogyasztast!

 

a chip tuning,vagy hogy irjak:) arrol is hallottam hogy noveli a teljesitmenyt es csokkenti a fogyasztast! ahogy olvastam mashol 1 ev garanciat adnak,es 150bol 180 lovasra toljak fel a teljesitmenyt,de nem igazan ertek ezekhez!

csak azt szeretnem,hogy ha kirakom az indexlampat elozeshez,ne keljen izzadnom hogy beleferek e vagy sem :)sokat utazom,es valahogy ha sietek mindig akkor fogok ki jarmuoszlopot,akik nem mernek elozni,vagy epp nagyon raernek,es kepesek 70el docogni az elottuk levo rendszamat bamulva...

 

lehet megfogadom a tanacsod,es nem tuningolom,elsobseg azert a megbizhatosag!bar mar volt egy 130 lovas kocsim,de annal is meg kellett neznem nagyon mi a helyzet elozes elott...

Előzmény: ha4nz (64022)
ha4nz Creative Commons License 2013.02.25 0 0 64022

Szerintem meg inkább tuning helyet olyat vegyél ami alapból jó vagy nagyobb teljesítményű motorral szerelt. Én még nem láttam hosszú távn jól működő tuningot, főleg nem olyat ami növeli a teljesítményt és csökkenti a fogyasztást is egyben. Amúgy mi lenne az áldozat? G vagy H?

Előzmény: vasy78 (64019)
kolcsar Creative Commons License 2013.02.24 0 0 64021

Vezérmütengely jeladó az létezik benne mágnesest irnak,és sebeség jeladót külön ir ami gyujtáson kap pozitiv tápot,és az ECU A10-es pontjára megy a jel.Fötengely jeladót azt nem ir semmi. Egyszer régen jártunk úgy magas volt a táp mivel a generátor túl töltött,és az megbolonditota a rendszert!

Nem emlékszem már pontosan ebbe a sebeség jeladó az a váltón van,vagy a müszerfalba,mert akkor is csinál hülyeséget,ha a müszerfalba van,és akilóméter spirál nem hajtja meg!

Előzmény: 505dg (64013)
409 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 64020

"Amint látod volt szerelőnél os ott adta ki a 42-es kódot,mai 42 Sebesség érzékelõ - feszültség túl magas"

 

?????? Ennél az autónál a sebességérzékelőhöz a 24-es kód tartozik! A 42-es mint korábban írtam, egészen más.

 

 Multec rendszernél a 42-es a gyújtásmodul <---> ECU kapcsolatára utaló kód.

 

 Motronic rendszernél a 42-es a sebességjel hiányát jelenti.

 

A C16NZ az Multec

(ami kiderülhetett vona a hibakód leírásából is, miután a sebességjeladó esetében értelmezhetetlen a "feszültség túl magas" magyarázat)

Előzmény: Gabi8111 (64009)
vasy78 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 64019

udv az ide iroknak!

 

nem igazan vagyok szakerto az itteni dolgokhoz,csak tanacsra lenne szuksegem!

hamarosan veszek egy 2004-2008 kozotti astra kombit,150 lovasat keresek es majd remelem talalok is ami megfelelo nekem:)

na most a kerdes csupan annyi lenne,hogy szeretnek ra majd valami olcso,de inkabb megbizhato motor tuningot!

 

mi az ami bevalt dolog es jol mukodik,mi az amit keruljek ?chip tuning az jol mukodo dolog?nem lesz problema ha 100 ezer km-t megyek vele akkor se,mivel a kocsit hosszu tavra vennem,nem szeretem cserelgetni oket,ami jo,azt meg kell tartani :)

 

meg mennyire leteznek olyan tuningok amiket hallottam,hogy erosebb lett es kevesebb lett a fogyasztas?

 

elore is koszonom a valaszotokat !

409 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 64018

"..még a főtengely jeladód lehet szar.."

 

 Ami, a jelen esetben szereplő, C16NZ motoron nincs...:-/

 

 

 "Nem szeretnék megbántani senkit de nekem is van listám villogtatásra de nem mindig az a hiba amit villogtat hibaszámra.rendes számítógépes hibaolvasó elsőre megmondja mi a hiba,"

 

 Hány éves vagy királyfi????  :-DD  (hogy még hiszel a mesékben....)  1992-es autóról van szó!!!

Előzmény: 505dg (64013)
ha4nz Creative Commons License 2013.02.24 0 0 64017

A 2004-es Z14XEP megjelenésekor volt pl visszahívás rájuk, mert ott a gyárilag megadott értékkel húzták meg a csapágycsészéket, de később beigazolódott hogy kevés volt a nyomaték, mert kicsavarodott és kitépte a csavar a menetet az ellendarabból. Utána meg össszetörtek nyakban a vezérműtengelyek. Valaki megúszta és a márkaszervízben utána kellett csak húzni neki, de volt olyan ismerősöm aki trélerrel vitte vissza a két hónapos autóját hogy tegnap szétesett a szekér és gariban kéne valamit csinálni. A behívóját csak egy hét múlva kapta meg, hogy vigye be az autót...

 

Tudom a tied más motor, de a jelenség lehet ettől, vagy félrefordult szelephimbától, ha a hidrotőke nem feszítette eléggé. Én is ezt javítottam a sajátomon egy hónapja.

Előzmény: Templomegere W123/220D (64011)
kolcsar Creative Commons License 2013.02.24 0 0 64016

Lehet eltéveszteted a cimzést:))

Nekem hivatalos regisztrált Op-Com,VCDS,MultiDiagActia van amiket használok:))

Azok élöadatot is tudnak böven nézni,söt lelehet menteni velük,és alkalomadtán visszanézni elemezni:))

Előzmény: 505dg (64013)
Gabi8111 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 64015

ő csak opelokkal foglalkozik, a főtengely jeladó is ki lett már cserélve :(

Előzmény: 505dg (64013)
Gabi8111 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 64014

Számítógéppel nézte meg..

de mikor nétzük,sajnos nem csínálta a tűnetet :( és minden érték a határokon belűl volt .

Előzmény: kolcsar (64012)
505dg Creative Commons License 2013.02.24 0 0 64013

még a főtengely jeladód lehet szar,de ha jó szerelőhöz viszed akkor nem csak számra adja ki a hibakódot,hanem a mellé tartozó hibát. Nem szeretnék megbántani senkit de nekem is van listám villogtatásra de nem mindig az a hiba amit villogtat hibaszámra.rendes számítógépes hibaolvasó elsőre megmondja mi a hiba,kóklerekkel ne foglalkozz!!!

Előzmény: kolcsar (64012)
kolcsar Creative Commons License 2013.02.24 0 0 64012

Sima kódolvasóval,nézte,vagy élöadatot is nézett rajta?

Milyen tesztert dugott rá?

Előzmény: Gabi8111 (64009)
Templomegere W123/220D Creative Commons License 2013.02.24 0 0 64011

az összes kipufogó oldali ?  de a szivó oldal is kapott rendesen ...  

Előzmény: ha4nz (64008)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!