Tavaly októberben, idén meg februárban és augusztusban mentem vele, mindannyiszor Pozsony-Ústí viszonylatban, előzetes foglalás nélkül. Az első két alkalommal lett saját fülkém (mármint T3 áron), és úgy 10-12 utas körül lehetett maximum, nyáron meg már csak T3-ban kaptam felső ágyat, talán az utolsó helyet. Ústí után már nemigen lehetett találni rajta utast, nagyon sokan mentek vele csak Prágáig is, de a többség nem Pozsonyban szállt fel egyik esetben sem.
Tény, hogy sok helyre tervezik bevetni a WLABmee, úgy lesz majd mint eddig, hogy váltogatják a kocsikat, egyik nap ide, másik nap oda.
Neked kicseszés, másoknak meg előny. Amint olvastam labancék is siránkoznak miatta, nem tudnak majd üres kocsiba felszállni, ha Prágába/Besztercebánya felé mennek.
Bár azért kíváncsi vagyok, hogy egy évben ki hányszor használta bármilyen utazásra ezt...
A magánvéleményem az, hogy egyik útvonalon sem volt telitömve az a kocsi, csodálom, hogy még mindig ragaszkodnak hozzá.
Lengyelországon belül hova akar menni? Nem akarom propagálni,de a narancssárga busz is egész elfogadható áron kanyarodik Krakkóba, kb 5000 egy irányba, vagy ultrafapados 3000-4000 forintért. Ha tényleg az ár a fontos, ha a vonatozás a lényeg, akkor hajrá :)
Ha interneten vesz jegyet a szlovák belföldi szakaszra, még valamennyivel olcsóbb lesz az út. Kishatár jegy bármilyen vonatra jó, mehet az expresszel is.
Köszönöm neked is! Nem vasutas érdeklődésű, de hozzám hasonlóan igénytelen utazóról van szó, ő is az árat nézi először. :)
Lengyelország a valódi célja, Cesky Tesinnél átsétál majd a határon. A besztercebányai útiránnyal most fellelkesítettem, mert hogy arra úgyis régen járt utoljára...
Köszi! Gyanítottam hogy te, mint rendszeres csehországi utazó fogsz válaszolni. :)
Közben egy ilyet találtunk még ki: Budapest-Párkány, majd belföldivel Léva-Besztercebánya-Zsolna (szép útirány), és onnan tovább kishatárjeggyel. Összesen így Budapesttől 20,4 €-ra jön ki. Egyetlen dolog amit még meg kéne tudni ehhez, hogy a Csáca felé átmenő Zsolna-Prága expresszen lehet-e menni kishatárjeggyel.
Annyi WLABmee viszont nincs, és olyan vonatokba is írja, ahová biztos nem fog kerülni, mint pl. az Excelsior...
aprópopó... ritka nagy kicseszésnek tartom, hogy a Besztercebánya-Cheb viszonylat elkerül a Metropolról. nagyon kényelmes volt az a 3/4 9-es érkezés Ústí-ba, ki tudta magát aludni az ember Drezda és Liberec felé is.
Én most augusztusban tettem egy Érsekújvár-CT kört.
DVB kolléga áraival kapcsolatban annyit kell megjegyezni, hogy a jízdenka árai Leopoldov- Zilina(Zsolna) - Cadcán keresztül értendőek, viszont az utazás Breclavon keresztül praktikus és gyorsabb, viszont egy kicsit drágább. pl.:a jízdenka Zsolnán keresztül Érsekújvártól oda-vissza EUR27.6-t ad, Breclavon keresztül a tényleges jegy meg EUR35.70-ba került most augusztusban.
Én azt javasolnám, hogy az ismerősöd menjen át a neki legkényelmesebb átkelőn, amely közelében fel tud szállni a Moraviára és ott vegyen egy jegyet CT-ig. Így Ostrava-Svínovban kell csak átszállnia.
A Jesenius necces, mert szokott késni és a Sobieski nem mindig várja meg Breclavban, erről vannak tapasztalataim...
Aztán még jöhetnek tippek a szakértőktől, én így csinálnám.
Parkanyban valtanak jv-t, igy vehet odaig egy sima Bp-Parkany jegyet (6.5 EUR) , onnan meg "belfoldi"-t. Nem talalkoznak a kalauzok. (Kishatarforgalmi jeggyel lehetnenek gondok). Mo-n ilyen cseh-szlovak kedvezmenyes jegyet nem tudnak kiadni. Sturovo-C.Tesin 20.5 EUR egy utra, a Pozsony-C.Tesin 17.4 EUr a jizdenka szerint. De altalaban olcsobb szokott ennel lenni.
Egy mavnal valtott retur 76 EUR Ostravaba es onnan meg egy kicsi :) Szoval olcsobb megoldani igy. Esetleg Jeseniussal kimenni, megvenni a jegyet Parkanyban es a Moraviaval folytatni.
Csehországi irányú utazással kapcsolatban lenne kérdésem. Ismerősöm Cesky Tesinbe menne (csak egy irányban vonatozna), az a kérdése hogy legolcsóbban hogyan lehetne ezt kihozni?
A szlovák-cseh relációban jól értem hogy 60/50% a kedvezmény mértéke, de csak menettértire (hasonlóan mint a magyar-szlovák)? Vagy esetleg van valamilyen kedvezményes egyúti jegytípus, vagy valamilyen vonathoz kötött ajánlat pl. Pozsonyból?
Ő úgy tervezte, hogy busszal kimegy Pozsonyba, átmegy a vasútállomásra, és onnan irány C.T., Zsolnán keresztül. Érdemes-e esetleg e helyett Párkányból vagy Komáromból indulni? Nem tudom idehaza lehet-e kapni a szlovák-cseh jegyet, és a magyar-szlovák jeggyel meg tudtommal nem lehet hosszabb utat fedezni, tehát Párkányban mindenképpen le kellene szállnia...
Nézek még egy olyat, hogy Zsolnáról van kishatárforgalmi jegy Cesky Tesinbe, lehet hogy addig érdemesebb belföldi tarifával menni?
Legalább 10 percet kerestem ezt az SZDC honlapján, de valahogy nem jutottam túl a vonali menetrendeken. :) Meg úgy tünik frissíteni kell a jelöléseket a fejemben. Az a Wlabmee kocsi teljesen vállalható egy ilyen hosszabb útra, ha mükődik minden rendesen.
Nyáron Avala Barba visz mindennap cseh fekvőt és hálót? (nem látok naponkénti közlekedést korlátozó jeleket)
Metropol bolgár kocsicsoportjában is Wlabmee-k lesznek vagy maradnak az öreg Wlab-ok?
Leo Expressék meg igen fantáziadúsak voltak a névadásban :)
En konkretan a cseh forumban olvastam, amire a horvat forumban hivatkozik az uriember (a vagonweb oldalan a kocsiosszeallitasok topikban) - a figyelmes kollega a cseh tervezetben latta a Slovan fejleceben a fekvohelyes kocsit es kivancsi volt hova megy.
Most nezem, hogy a Slovan nyaron hoz majd fekvokocsit Splitbe. Nem meglepo, furcsallottam is, hogy a Jadran ota nem probalkoztak horvatorszagi kozvetlen kocsival. Cseh ulokocsi nem lesz?