Igen, ez mindig is probléma volt. Többen tudják, hogy jópár dolog miatt nem kifejezett kedvencem a BUD. Inkább VIE. De ami jó, azt el kell ismerni. Ugyanakkor, az érem másik oldala, hogy a reptér üzemeltetője is pénzt szeretne keresni. Nyilván nem azért üzemelteti a repteret, hogy ő fizessen érte. A MA csődjének én kifejezetten örülök. Számomra nagyrészt értéktelen desztinációk, a gépen a kiszolgálást most nem minősítem, mert tuti kimoderálnának érte.:))), és mindezt állat módon drágán. A MA csődjével viszont bukott a reptér, és szerencséje lesz, ha talpon tud maradni. Ennek az ára, elbocsájtás, racionalizálás. Hogy milyen mértékű, és honnan pontosan, ehhez nem tudok hozzászólni. De számoljunk: Eltűnt 22 gép - a MA flotta- plusz a Moldavian, Hainan, AA, Delta. Jött a Berlin, egy desztinációval, a Ryan 32 vel, és a wizz is bővített vagy tízzel. Érkezik az Aegean, és a Smartwings. Páran sűrítettek, nagyobb gépet küldenek. Nagyjából ennyi. Akárhogy osztom-szorzom, ez kevés. Még nem láttam nyári charter menetrendet, de kíváncsi lennék rá. SZóval, én sok rosszat feltételezek a BUD vezetéséről, hovatovább, megkockáztatom, hogy van egy két ön és közveszélyes őrült köztük, ugyanakkor,azt azért nem hinném, hogy szándékosan csinálják. Senki nem ellensége a saját pénzének. A hozzá nem értést, mint indokot, inkább elfogadom.
Kár, hogy nem a csúcsban jöttél kaphattál volna egy kis nosztalgiát a régi 2A-ból. Bár az időm túlnyomó részét az érkezésen töltöm, de tegnap volt szerencsém felkukkantani. Amit láttam: már most kb. 30-40 perc sorban állás, egy biztonsági kapu, a sorban idegeskedő, a tranzitban gondolom a géphez rohanó (ne csodálkozzon a Heinemann, ha nem fognak vásárolni). Amit egy éve véghezvitt, rendbe szedte az utasok áteresztési mennyiségét gondolom a több kapuval és megfelelő mennyiségű személyzettel, azt az eddigi elbocsájtott kb 90 fővel és a további leépítéssel rendesen gallyra vágta/vágni fogja. Hiába a sok kapu, ha már most nincs rá embere. A február a leggyengébb hónap, mi lesz itt áprilistól-októberig? A leépítések után x napig fel se vehet biztiseket, talán nem is túlóráztathat. Amit ezen a területen (is) megspórol, azt az üzletekben el is bukja, a gép késésekről (kártérítés) nem is beszélve. Lehet megspórol havi 30 milliót, de ennek többszörösétől fog hetente elesni.
Tegnap reggel/délelőtt már a csarnok közepén volt a sor vége, a délutánt és az estét nem láttam. Vissza jönnek a "régi szép idők", nemsokára lehet előkeresni a 45 és 60 perces táblákat.
Nem akarok vészmadárkodni, de már most látszik, ezt a nyarat az utasok nagyon meg fogják érezni a bőrükön. Nem tudom elképzelni, hogy ezt nem szándékosan csinálják.
Jut is eszembe....Csütörtökön, szétnéztem a Skycourtban. Kaptatok tőlem egy piros pontot a Mastercard Lounge, a Heinemann, és a FreyWilleből kifolyólag:))
Ne nekem mondd, nem én találtam ki :)) Bár amióta létezik a KöKi Terminál, azóta valamennyire hivatalosnak is tekinthető ez a rövidítés... Én körútnak és Kőbányának ejtem, de lehet Pesten már nem így van, ide hozzánk lassan jut el az információ :))
Miért lenne égő? HA benne van az álmoskönyvben, hogy nincs, akkor nincs. NYugaton, sztem egy-két tájékozatlan kivételével, ismerik a magyar hozzáállást:)))) Semmi meglepő nincs benne. Nézd pozítiv szemmel a dolgokat. Van két futópálya, és mindkettő le is van aszfaltozva. Mit akarsz még?:)))))
Hurrá, megint jól megszivattunk egy hülye külföldit! Tegnap hallottam a rádión. Jótt valahonnan nyugatról, ment volna Romániába. Szerencsétlen azt tervezte, hogy leszáll Ferihegyen tankolni. Nem tudta, hogy ott száz éve nem árulnak repülőbenzint, mert hát minek az az első számú nemzetközi repülőterünkön.
Szóval, mondták neki, hogy menjen Tökölre, ja, bocs, ott épp kiszáradt a kút, de rendesek voltak, megszervezték neki, hogy szálljon le (a notam szerint bezárt, de neki, meg pár havernak azért kinyitott) Budaőrs repülőtéren, ott tankolhat. Persze Ferihegyre utána azért el kellett menne, mert hát ott lehet vámolni, szóval a sarcot nem ússza meg.
Mit mondjak, nem dagadt a keblem a büszkeségtől. Jó, értem én, hogy benne van az AIP-ben, hogy Ferihegyen nincs benzin, de nem égő ez egy kicsit?
nincs szeparálva, 2B-n becsekkolsz, bemész a SkyCourtba, az aranykártyáddal bebocsátást nyersz a lounge-ba, a gép indulása előtt odamész a megfelelő kapuhoz és beszállsz.
Február 23.-án kezdődnek az egyeztetések a képviseletekkel (szakszi, ÜT, miegymás), megvitatják milyen juttatásokat vonjanak meg, ennek függvényében mekkora legyen az elbocsájtás mértéke (20-25%) és csak ezek után kezdik meg a leépítéseket a területeken. Leghamarabb március 5-10. körül derül ki hogyan határoznak.