Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Pitecus Creative Commons License 2001.04.25 0 0 382
Quadcam:
No eccer, ha összetévedünk valamikor, meghívlak 1 igazi alekózásra...
:o)
Énnékem is volt skodám, de nem cserélném el semmi pénzért az alekóra.
A nick alapján Camry 4x4-ed van?
Előzmény: QuadCam (381)
QuadCam Creative Commons License 2001.04.25 0 0 381
Pitecus: én nem mondtam, hogy megbízhatatlen volt az Aleko-nk! Sôt, agyonvágni se lehetett! 9 év alatt mentünk vele kb. 70k km-t (bevásárlóautó...:), ezalatt 1x állt meg valami gyújtás kontakthiba miatt. Hogy sz*r, azt a konstrukcióra mondtam: gyakorlatilag nem tudnék megnevezni benne olyan komponenst, ami ha nem is a 90-es de legalább a 80-as évekbeli autógyártás színvonalát elérné. (Fék, futómű, kormány, motor, kasztni, menetteljesítmények, stb.). Talán a váltó, ami még nem annyira rossz, bár nehezen mozog, legalább pontos és viszonylag rövid úton kapcsol. Ezzel együtt is azt mondom, hogy ha már keleti szférában gondolkodunk, az Aleko elôtti Skoda 120L (80-as, szintén újonnan vásárolt) nagyságrenddel jobb autó volt.
Előzmény: Pitecus (380)
Pitecus Creative Commons License 2001.04.25 0 0 380
off:
Sajnálom, hogy ilyen vackot kaptatok. A családunkba 3 alekó fut és némi hardver után megbízhatóan üzemelnek. Ja, mind a 3 db 1994-es lada motoros.Budapest-Cuxhaven-Budapest útvonalat (cca.3200 km) évente megteszik és szinte semmilyen lerobbanás nem jellemezte őket.
(Nagybátyámnak 1x szétrobbant ez egyik vízcsöve, bement az olaszokhoz az első boltba, vett 1m-es darabot és némi desztvizet, azóta is az a vízcső figyeg bennt.Ez volt az egyetlen leállás).
Vót a családban 2 tavria is, az 1-ik az enyém, amit 2 hét legó után használni is tudtam 32000 km-t. Aztán eladtam, de SEMMILYEN komoly hibája sose volt. A fogyi remek 4,1-8 liter között, 160 a max. seb., terepen csúcs etc.
A másik az anyosoméké, ami egy nagy rakás sz@r.
De amennyibe belekerült az új autó, bízvást állítom,anyit megér.
Üdv
Pite

Előzmény: QuadCam (378)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.25 0 0 379
Szerintetek egy vadiúj (japán) autónál érdemes 1.500 km-nél olajat cserélni?
Hogy kimossam belőle a fémforgácsot:-)))
QuadCam Creative Commons License 2001.04.25 0 0 378
Pitecus: drámai. 90-ben vettük, újonnan, a Merkur teleprôl a negyediket sikerül elhozni, mert a többinek olyan súlyos hibái voltak. (Folyt a tank, lógott a futómű, aztán jobbra húzott...) Amit elhoztun az csak úgy konstrukció szintjén volt sz*r...
Előzmény: Pitecus (377)
Pitecus Creative Commons License 2001.04.25 0 0 377
Mér?
Olyan rossz volt az a kocsi?
Előzmény: QuadCam (374)
Koris Creative Commons License 2001.04.24 0 0 376
Koszi, rohanok!
Előzmény: szilvi5 (369)
zool Creative Commons License 2001.04.24 0 0 375
Egy gallon 3.79 liter (a flakon szerint), a niva gépkönyvébe 3.73l motorolaj van írva. A gallonon kívül belement még negyed liter olajadalék, meg még egy kis olaj egy másik flakonból! Kb. annyira jön ki, mint amennyit írtál, bár én nagyméretű olajszűrőt raktam bele!
Előzmény: Pitecus (373)
QuadCam Creative Commons License 2001.04.24 0 0 374
Pitecus: na, most megtudtam. :) De már nem aktuális, szerencsére megszabadultunk tôle. Amíg megvolt sem érdekelt igazán...
Előzmény: Pitecus (373)
Pitecus Creative Commons License 2001.04.24 0 0 373
Az 1 qallon elméletileg kevés, mert 4,2 literes a motor. Lehet, hogy maradt még benne a másik olajból.
A tipusra most nem emléxem, csak arra, hogy 10w40-es és szintetikus bázisu ásványi olajnak fordítottam.
Aki nagyjavításokat szerel az autómon az forgalmazza. Leszedi a régi olajamat és beteszi az újat. Így a régivel nem kell bíbelődni (elégetés, kukába suvasztás stb).
Most 1300 Ft az ára (0,96 liter) és ebből 5 adagot szoktam venni.A gallon asszem csak 3,6 liter.
Quadcam:
Azt a leállást azért csinálja az aleko, mert nem tudott visszakapcsolni a tolóüzemü szelep, mert a mikrokapcsoló pontatlanul van beállítva.Amíg nálam üzemelt (nagyon rövid idő volt) mindig galibát csinál. Most nincs benne és az átlagfogyi se nőtt meg (pedig azért találták ki).

Egyébként ezt az olajat tudom javasolni minden szoc. kocsiba. Meghálálja a kocsi.

Előzmény: zool (371)
QuadCam Creative Commons License 2001.04.24 0 0 372
Pitecus: ha villog az olajjelzô "alacsony alapjáraton", akkor talán elôbb az alapjáratot kellene rendbetenni. Egyébként ezt nekünk is csinálta az Aleko. Sôt ha "meghajtottam" (130-140 Balatonig), akkor az elsô gázelvétel-kuplungkinyom kombinációnál (pl. lehajtón) leállt.
Előzmény: Pitecus (370)
zool Creative Commons License 2001.04.24 0 0 371
Te hol vetted a QS-t? Én 6100-ért vettem 1 gallont, az pont elég volt a Nivába (1,6-os)! És milyen típusú, mert én FCI-t kaptam csak! Az alacsonyabb fogyasztást tényleg észre lehet venni, már ha attól van... :)
Előzmény: Pitecus (370)
Pitecus Creative Commons License 2001.04.24 0 0 370
off
Ha már motorolajról van szó:
Sok sok motorolajat használtam a gépkocsiaimba.
Meg voltam győződve, hogy a Maximol 99 milyen jó.
Jó is volt kb. 6-7 ezer km-ig. Utána a motor füllel hallhatóan felhangosodott. A hüvelyk és mutatóujjra csöppentve, mikor is a 2 ujjat összedörzsölöd, képet kapsz, hogy "elfáradt-e már az olaj. A tapasztalatom a köv:
Mol 10W40-kb. 7000 km után elveszti a kenőhatást
Avanti 10w40 (eco...?) 7000 km
ARAl 10W40 kb. 8000 km után veszti el.
Castrol GTX kb 11000 kb után lett cserélve,
Quaker State 10W40 15000 km után is még sikamlós volt, de már a szinén nagyon látszott, hogy cserélni kell.
Az az autószerelő, aki nekem QS olajat adott, általában taxisokat szerel.
Nyáron 20W50-es olajat tölt, télen 10(15)W 40-est.
Azon is padlót fogtam, hogy a taxisok 6-7 hetente mennek oda olajcserére.
Ha a taxisok elfogdták az olajat, akkor ez nekem is ez az olaj kell.
Ára is elfogadható, mert 1300 Ft quadrátja.
on:
Ezen olajjal SOKKAL csendesebb az autó és hajszolás után se kezd "villogni az olajjelző alacsony alapjáraton.A fogyit nem szeretem emlegetni, de átlagban legalább fél liter hoz a konyhára százon.
Ja a kocsi
ALEKO 1.6 (LAda Niva motor)
Üdv.
szilvi5 Creative Commons License 2001.04.24 0 0 369
Koris: Amíg a készlet tart! III.kerület(Csillaghegy), Mátyás u. 2.
Előzmény: Koris (346)
szilvi5 Creative Commons License 2001.04.24 0 0 368
Hozzád hasonlóan én sem verem soha a mellem, hogy nekem milyen erős mocim van, csak megállapításként közöltem, hogy én RS-t azért használok Skodába mert nem egy széria motor van benne és érdekelt, hogy mi lesz helyette ha megszűnik ez az olaj.
Köszi a puszit, ugye milyen jó érzés, ha két borostás arc mint a smirgli egymáshoz ér?! :-))) Bocs! :-)
Előzmény: E30M40 (363)
zool Creative Commons License 2001.04.24 0 0 367
Írja ezt egy MOL-os szakember, akinek persze feladta eladni a 20W-50-es Botond nevezetü olajat :))) Az igaz, hogy nagyobb lesz az olajnyomás, ha növeljük a melegoldali viszkozitást, de a kenés minősége nem ettől függ! Ráadásul a 20W az annyit tesz, hogy hidegben elfelejtheted, de melegben is vigyázni kell vele! Pont amikor a legkritikusabb a helyzet, akkor nem nyújt semmi kenést: amíg fel nem melegszik a motor és az embernek nyomnia kell a városban... A szaharában ideális lenne, de itthon még nyáron is előfordulnak hidegebb napok!
Én inkább a Valvoline MaxLife-t venném, ők nagyobb sűrűségű olajat csináltak 10W-40-es viszkozitás mellett és még raktak bele tömítés ápoló adalékot + több szennyeződés felfogó adalékot. Ja és ha a tundrán laksz lehet kapni 5W-30-asban is!
Előzmény: Koris (361)
capri-3 Creative Commons License 2001.04.24 0 0 366
szilvinek egy versenygepe van, mielott -meg ha poenbol is- beszolsz, nezz korul.

egyebkent en sem haragszom, vagy ilyesmi:)))

Előzmény: E30M40 (365)
E30M40 Creative Commons License 2001.04.24 0 0 365
Szia capri-3!
Nem én irtam hogy a BMW-m 115 LE helyett most 230:):):) De ha az előző hozzászólásom sértő volt akkor bocsi:) Egyébként még Puszit is küldtem Szilvinek:):):)
Üdv:)Bocs de neked nem fogok:):):):):)
Előzmény: capri-3 (364)
capri-3 Creative Commons License 2001.04.24 0 0 364
szerinted ez kellett ide?
tenyleg?
nem emiatt van veletlenul eloitelet a bmw-sekkel szemben?
Előzmény: E30M40 (363)
E30M40 Creative Commons License 2001.04.24 0 0 363
Szia Szilvi5!

"Például az én Skodám 52LE helyett most 105LE"

Az én BMW-m meg felszállás után behuzza a kerekeit:):):)
Pusza!

Előzmény: szilvi5 (341)
E30M40 Creative Commons License 2001.04.24 0 0 362
Legközelebb légyszives több szint használj:) Köszi:)
Előzmény: Koris (361)
Koris Creative Commons License 2001.04.23 0 0 361
A gyartastechnologiailag elen jaro motoroknal (szuk turesek,jo illesztesek, korszeru szerkezeti anyagokbol keszult preciz megmunkalasu es feluletkezelt alkatreszek) eseteben alkalmazhatoak az energiatakarekos ,un. konnyu futasu motorolajok.(0W-30,0W-40,5W-30,5W-40)
Ezek a kenoanyagok fokeppen hideginditasnal ,de melegebb uzemallapotban is kis viszkozitasuak ,igy belso surlodasuk csekely.)

Kopottabb vagy nagyobb illesztesi hezagokkal gyartott motorok eseteben az alacsony viszkozitas elegtelen kenesi allapot kialakulasat eredmenyezheti ,ilyenkor megoldast jelenthet pl. egy melegoldalon SAE 50-es olaj hasznalata.
zool Creative Commons License 2001.04.23 0 0 360
Milyen autóban használod? Az OMV-n nem csodálkozom, nem az olajától lett híres :)
Előzmény: QuadCam (359)
QuadCam Creative Commons License 2001.04.23 0 0 359
zool: akkor most már végképp nem értem ezeket az olajokat. Egy viszont tény: Eddig csak az RS tudta azt, hogy nem feketedett meg 2-3000 km után. Igaz, eddig mindig xarabb olajat használtam (előző OMV 5W-40).
Előzmény: zool (358)
zool Creative Commons License 2001.04.23 0 0 358
Én nem az itthoniakra gondoltam, a használat szempontjából! Nekik külön adalékolnak, fejlesztenek olajat az adott körülményekhez... Folyamatosan követtem a topicot én is olvastam az észrevételt és biztosan igaza is van! Nem azt mondtam, hogy szar a 10W-60 csak a gyár saját megállapítását írtam le! Ők azt is írják, hogy a -40 vagy -30 as olajak "gyorsabban" kennek, azaz hamarabb elérik a kritikus helyet, és gyorsabban is elvezetik a hőt! Ez főleg egy turbós gépnél lényeges. Egy jól tömített autóban magas fordulatokon egyébként túl magas lesz a nyomás a -60-as olajtól. A 10W-60ast már régóta gyártják és gondolom nem sok pénzt és munkát öltek bele, ha úgy is lecserélik!
Ha megnézed a Motul honlapját ott is inkább az 5W-30-as és 5W-40es olajat ajánlják kifejezetten versenyzésre! Van 15W-60-asuk is, de az gondolom a Párizs-Dakar rallyra :)))))

Zölduborka
Minnél frissebb egy olaj kiadása annál modernebb adalékok vannak benne, csak ezért írtam, hogy érdemesebb az újat megvenni!
Injektor: próbáltad már, hogy vársz egy kicsit indítózás előtt, úgy hogy gyujtásra állítod a slusszkulcsot?! Sok autónak kell egy kis idő, amíg feltölti az injektorokat...

Előzmény: QuadCam (357)
QuadCam Creative Commons License 2001.04.23 0 0 357
Zölduborka: nekem is bejött az injektortisztító, én Wynn's-t használtam. 1 flakon volt ha jól emlékszem 1500 Ft, ez 1 tankhoz elég. Tényleg jobb lett tôle, nálunk nagyon szar a benzin, sok benne a paraffin, ettól tapadnak le az injektorok (bár az enyém nem olyan érzékeny erre, mint pl. az új Ecotecek).

zool: pont ebben a topicban tárgyaltuk ki, hogy hiába van ráírva a versenyutóra valami 0W-40-es olaj márkája, az csak a szponzori szerzôdés miatt van és a pl. MOL-os flakonból öntik a Castrol RS-t a mociba.... Te mitôl vagy olyan biztos abban, hogy nem RS-t használnak?

Előzmény: Zölduborka (353)
Zölduborka Creative Commons License 2001.04.23 0 0 356
zool,

Megnéztem, a motul oldalát és rájöttem, hogy mégiscsak ismerem!
Felhívtam őket és elég hozzáértőnek és segítőkésznek tüntek, ráadásul az egész cég szimpatikus, úgyhogy valószínüleg ez kerül bele.

Az miért baj, ha az Aral HT már egy éve 5W-40-es (egyébként ez 5W-50-es volt)?

Előzmény: zool (354)
Grano Creative Commons License 2001.04.23 0 0 355
Szasztok!
Fuchs Titan Supersin. 5w-50, SJ (A3/B3) teljesitmény szint. Én ugyan '94-es kocka Ladába teszem, de esküszöm rá. Bolti ár 12e (tavalyi).
No melegedés, könnyű hideginditás, tiszta olaj, igaz az LPG kevésbé koszol :-).
Mindkét értéke (hideg-meleg) elég jó, SZVSZ (és a felirat szerint is) turbóhoz jó.
Grano
zool Creative Commons License 2001.04.22 0 0 354
Olyan High Tronicot ne vegyél, mivel már közel egy éve 5W-40-es a HighTronic!!! Én a SuperTronicot (0W-40) ajánlottam, legegyszerűbb ha egy Aral kúton veszed, annál olcsóbban úgy sem kapsz.
Motul: www.motul.hu -n a kapcsolatoknál megtalálod, hogy a közeledben hol lehet kapni!

Injektor tisztítokat már próbáltam, nekem bejött! Az ismerősök a Wynnsre esküsznek, árban nincs különbség közöttük...

Előzmény: Zölduborka (353)
Zölduborka Creative Commons License 2001.04.22 0 0 353
Ezek szerint nem is biztos, hogy a 10W-60-ast kellene beletennem? (a 60-at a turbo miatt gondoltam) Pedig már majdnem megvettem a Castrol RS-t!
Az Aral HighTronic 3600 Ft/liter (5W-50) a Motul-t pedig megmondom őszintén itt hallottam elöször, ilyet hol kapok?
Más, egy kicsit OFF:

Rendetlenkedik az injektorom, ami azt jelenti, hogy 3-4 nap állás után letapad és nem indul be mindegyik henger elsőre (2. 3.-ra igen és utána, ha mindennap használom, hibátlan).
Lehet kapni benzinhez adandó un. injektortisztító-folyadékot (STP,WYNN'S), van valakinek ezekkel tapasztalata?
A szerelőm, aki eddig igen jóra vizsgázott nálam azt javasolta, hogy próbáljam ki, mert néha ő is használ ilyet és szokott segíteni, de mivel itt nagyon sokan ellene vagytok mindenféle adaléknak (igaz ez nem olaj-adalék), ezért gondoltam megkérdezem, hátha ismeritek ezeket a cuccokat.

ON

Köszi

Ubi

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!